Zobacz wątek - Jak to jest w końcu z tym hamowaniem
NAS Analytics TAG

Jak to jest w końcu z tym hamowaniem

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Jak to jest w końcu z tym hamowaniem

Postprzez muniek95 » 12/3/2011, 20:07

Witam otóż kupiłem motocykl i jestem trochę zielony co do hamowania zastanawiam się czy lepiej tył czy przód i jak używać równomiernie czy jak.
Moj ojciec kiedyś jeździł na WSK i SHL i mówi mi ze tylni hamulec jest podstawowym i powinienem nim hamować częściej ale czasy sie zmieniają i motocykle też, ja osobiście uważam ze przód ważniejszy niz tylni.

w moim moto z przodu mam tarczówkę z tyłu bęben.

Chciałbym sie dowiedzieć jak to wkońcu jest z tym hamowaniem moze mi to ktoś objaśnić?

Z góry dzięki
Pozdro.
muniek95
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20/9/2010, 19:57


Postprzez Invi » 12/3/2011, 20:30

Przód. Szczególnie w sportach tył jest niemal bezużyteczny (przynajmniej jeśli chodzi o hamowanie ;) ). Ot lekko wciskasz, blokujesz i jedziesz dalej ;)

Oczywiście w mega ciężkich cruiserach znaczenie tyłu jest większe, ale i tak lepiej hamuje przód.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12


Postprzez MaŁy_Bandzior » 13/3/2011, 00:43

Hamuj obydwoma , z naciskiem na przód bo to on jest głównym hamulcem w motocyklu. Podczas hamowania większość masy skupia się na przodzie a więc masz więcej przyczepności do wykorzystania. Tylnego musisz używać z wyczuciem tak aby nie zblokować koła, które blokuje się dużo szybciej niż przednie :)
Mów co myślisz , rób co mówisz .

Suzuki Bandit gsf 400
MaŁy_Bandzior
Świeżak
 
Posty: 352
Dołączył(a): 26/2/2010, 20:24

Postprzez motoftw » 13/3/2011, 04:27