Zobacz wątek - Mały zakres obrotów silnika.
NAS Analytics TAG

Mały zakres obrotów silnika.

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez bryk77 » 11/12/2010, 14:56

p_r_z_e_m_k_o napisał(a):
bryk77 napisał(a):Bzdura taka, że aż czytać się nie chce.. Chcesz uzyskać niskie spalanie to jeżdzij płynnie w średnim zakresie obrotów.


Mówisz o tym co napisałem? To może jakoś to uargumentujesz?



Nie, mówię generalnie o temacie. Akurat w tym co napisałeś jest sporo racji.


Adam, pytasz o zakres obrotów silnika. Nie mam kontrolki paliwa i bywało tak, że niewiele miałem w baku a do stacji benzynowej jeszcze kawałek drogi lub po prostu starałem się oszczędzać, bo np. nie miałem czasu żaby jechać i zatankować. Płynna jazda bez pałowania w średnim zakresie obrotów - tak sobie radziłem. Średnim, bo wskazówka obrotomierza oscylowała gdzieś po środku. Średnim również, bo silnik pracował na optymalnych wartościach tzn. nie męczył się a zarazem ciągnął do przodu.
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin


Postprzez sebasbox » 12/12/2010, 11:46

że to temat z dvpy to napisałem już w drugim poście jednak dostałem warna :lol: a dyskusja jak widać się toczy...
ja nie wiem co trzeba mieć w głowie żeby takie tematy zakładać...i wdawać się w dyskusję w takich tematach...

żeby nie było offtopa; kup sobie rower to osiągniesz najlepsze wyniki.

a co do tych porad żeby trzymać moto na obrotach ok 3 tys, to może przemyślcie jeszcze raz temat, bo jeśli w przypadku silników wolnoobrotowych mogłaby być to prawda to w przypadku wysokoobrotowych już nie bardzo (w większości przypadków robocza prędkość obrotowa zaczyna się od ok. 5 tyś.)

PS. Do moda; dobrze że dbacie o poziom merytoryczny forum
sebasbox
Świeżak
 
Posty: 382
Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07


Postprzez adamspa » 12/12/2010, 17:20

sebasbox napisał
"...w większości przypadków robocza prędkość obrotowa zaczyna się od ok. 5 tyś.)..."

Właśnie o tą ilość obrotów pytałem którą teraz podałeś. Jeżeli przy tych obrotach nie wiesz jakie jest zużycie paliwa, to po co się włączasz do rozmowy. No chyba że dalej nie rozumiesz o co pytałem.
adamspa
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54

Postprzez adamspa » 12/12/2010, 18:35

sebasbox napisał
"że to temat z dvpy to napisałem już w drugim poście jednak dostałem warna a dyskusja jak widać się toczy...
ja nie wiem co trzeba mieć w głowie żeby takie tematy zakładać...i wdawać się w dyskusję w takich tematach..."

Zadałem pytanie aby dowiedzieć się szczegółów dotyczących minimalnego spalania. Ja niestety nie mam Hondy CBF600 , a jestem nią zainteresowany. Gdybym miał to bym sobie sprawdził ilę dokładnie pali , nie jest to przecież żaden problem. Informacje jakie są podawane w internecie mają kolosalną rozbieżność od 4.3 do 7.8 l/100km dla jazdy normalnej po mieście. Pytanie co oznacza jazda normalna dla użykowników testujących ten motocykl, na pewno nie ten sam czas rozpędzania i tą sama ilość obrotów silnika. Na Ścigaczu jest wielu użytkowników, którzy rzetelnie informują o takich i innych szczegółach, za co Wam dziękuje. Za wprowadzane zamieszanie "niepokornych" ,niekiedy wypada podziękować. Pozdrowienia dla sebasbox.
adamspa
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54

Postprzez bryk77 » 12/12/2010, 22:17

adamspa napisał(a):Zadałem pytanie aby dowiedzieć się szczegółów dotyczących minimalnego spalania. Ja niestety nie mam Hondy CBF600 , a jestem nią zainteresowany.



A nie lepiej było wprost zapytać ile pali CBF600 (w mieście, w trasie, w cyklu mieszanym)?
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Postprzez sebasbox » 13/12/2010, 11:34

adamspa, przemyśl jeszcze raz sens swojego pytania; na motocyklu nie da się jeździć tak jak samochodem np w zakresie 2-3 tyś. obrotów bo sa to maszyny wysokoobrotowe a co za tym idzie zakres prędkości obrotowych jest znacznie większy niż w samochodzie, gdzie masz np 0-6 tyś. W motocyklu masz np 0-14 tyś a czasami i więcej.
Rozbieżność w spalaniu jaką podałeś tj. 4.3 do 7.8 l/100km dla jazdy miejskiej wynika ze stylu jazdy. Jeśli będziesz ganiał moto pod czerwone pole to uzyskasz wynik właśnie z górnej granicy. Jeśli będziesz jeździł wolno tj. nie będziesz operował manetką 0-1 to uzyskasz wynik niższy, ale nie bardzo wierzę w możliwość uzyskania spalania na poziomie 4.3 w jeździe miejskiej na 600.
Jeśli będziesz trzymał moto na obrtotach 2-3 tyś i jednocześnie z takich prędkości obrotowych przyśpieszał to po prostu zniszczysz silnik.
Tak jak w przypadku samochodu zwracam bardzo dużą uwagę na spalanie, tak w przypadku motocykla zadawanie pytania o spalanie uważam za głupotę. Dodatkowo z tego co piszesz masz mieć moto do jazdy miejskiej a nie do dalekiej turystyki.
sebasbox
Świeżak
 
Posty: 382
Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07

Postprzez eryk79 » 12/1/2011, 09:56

adamspa napisał(a):Zakładam warunek: ruszam z 1 i rozpędzam do prędkości największej tj. takiej przy której obroty silnika wynoszą ok. 3000-4000, potem zmieniam bieg na 2 i znów rozpędzam motocykl do prędkości największej tj. takiej przy której obroty silnika wynoszą ok. 3000-4000 i potem zmieniam bieg na 3 i znów to samo.
Na którym biegu osiągnę 100km/godz. , na 3 czy 4 , a może 5 ?
Ilę orientacyjnie potrzeba czasu aby uzyskać 100km/godz jadąc wg powyższego sposobu.
Ciekawi mnie jaka jest różnica czasu w rozpędzaniu pomiędzy wartością minimalną wynoszącą 4s ,a wartością o którą pytam.

ja jeżdżę tak 1 w piz... 2 piz... 3piz... 4piz.. i tak do konca motocykl mam po to zeby sie cieszyc z jazdy nim a nie myslec o tym zeby zaoszczedzic paliwo chcesz oszczednie jezdzic kup sobie rower lub skuter
a co do twojego przykladu to powinno byc tak 1 max 2 max i tu powinienes miec 100 wiec wbijasz szybko 6 i jedziesz lajcikowo bo takim sposobem jak opisales to bedzie muł straszny i nie zaoszczedzisz paliwa napewno
rada odłuz wiecej kasy na paliwo i ciesz sie zyciem :D
GSX 750F
Avatar użytkownika
eryk79
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 6/6/2010, 17:30
Lokalizacja: szczecin police nowe warpno

Postprzez C-bool » 12/1/2011, 15:03

A ja jeżdżę jedynka powolutku i od dwójki dzida :D i to max do 9500 rpm
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez falconiforme » 12/1/2011, 18:28

Mi Aprilia spala 3,1L/50km.

Najważniejszy jest zasięg.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez RUTRA.RD » 13/1/2011, 07:45

falconiforme
a przy jakim sposobie jazdy ci tyle pali ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez RUTRA.RD » 13/1/2011, 10:37

90% ludzi nie umie korzystać z obrotów silnika wiec nawet nie ma o czym gadac
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez falconiforme » 13/1/2011, 11:42

RUTRA.RD napisał(a):falconiforme
a przy jakim sposobie jazdy ci tyle pali ?


Miasto + korki 7 l/100km
Jazda do 100km/h - 5,8 l/100km
Trasa 100-160km/h - 6,2 l/100km
Autostrada 180km/h ~ 6,5 l/100km/h

Od 70km/h zazwyczaj zapięty ostatni bieg. Od 90/h zazwyczaj nie zrzucam przy wyprzedzaniu.
Zrzucam do 4-ki gdy chcę wyprzedzać naprawdę szybko. 4-ka kończy się na 200km/h.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez RUTRA.RD » 13/1/2011, 11:59

u mnie 4-240 ale jest za długa bo 3-190 za duży jest ten przeskok, właściwie to tl pali mi tyle samo no może +0,5 litra ale to maks. a masz jakiś odczuwalny wzrost mocy kiedy reakcja na gaz już jest super a kop niezły ? u mnie to 5000 obrotów. ( wiem wiem to niby v i z dołu ciągnie )
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez falconiforme » 13/1/2011, 12:43

W Aprilia Falco jak ją kupiłem była tragedia poniżej 3700obr/min. Teraz po modach i serwisie od 2700obr/min na ostatnim biegu jest super.
Pierwszy kop przy 4000obr/min drugi większy przy 6000obr/min. Przy 5000obr/min raczej spokój.

Na 4-ce i niższych biegach ciągnie od 1500obr/min.
U Ciebie przełożenia są prawie kosmiczne.

Ogólnie duża reakcja na gaz jest u mnie zawsze. Nie to że powoli z namysłem rozpędza się na długim przełożeniu i niskich obrotach. Tylko silnik jakby dostał dawkę adrenaliny przy 2000obr/min i zaraz przekroczy 3000.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez RUTRA.RD » 13/1/2011, 14:21

właśnie jak muszę u siebie ten filtr powietrza przerobić przemo mówi ze to niski zakres poprawia
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez falconiforme » 13/1/2011, 14:49

Za niski zakres odpowiada długość kominów dolotowych (velocity stack) będących bezpośrednio przed przepustnicą. Im dłuższe tym lepszy dół.
http://en.wikipedia.org/wiki/Velocity_stack

Także wielkość puszki powietrznej ma duże znaczenie.
Tu zobacz jak przerabiają puszkę w Aprilii, gdzie bak stał się częścią puszki powietrznej.
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... p?t=202153
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... evo+airbox
Obrazek
Obrazek
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez RUTRA.RD » 13/1/2011, 15:09

o długości kolektorów dolotowych wiem. przerobie ten filtr i zobaczymy ale to chyba dopiero jak się sezon rozkręci zęby mieć porownanie. ten wykres to się bajecznie poprawił chciał bym u siebie czegoś takiego doświadczyć :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê