Mały zakres obrotów silnika.
Posty: 37
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Mały zakres obrotów silnika.
Mały zakres obrotów silnika motocyklowego o poj. 600cm sześć. np. w Hondzie CBF600 , przy których uzyskuje się niskie zużycie paliwa, to obroty w ilości do 5000 czy 6000 obrotów na minutę ? Jaki jest to maksymalny i minimalny zakres obrotów.
Dziękuje.
Dziękuje.
- adamspa
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54
Widzę, że nie zrozumiałeś pytania.
Z jakimi należy jeździć prędkościami i w jakim zakresie obrotów musi pracować silnik , aby uzyskać spalanie na poziomie 4.1l/100km , dla Hondy CBF600. Taka wartość jest podana w miesięczniku Motocykl nr 10/2010. Czy taka mała ilość spalanego paliwa , w tak dużym silniku jest realna do uzyskania?
Z jakimi należy jeździć prędkościami i w jakim zakresie obrotów musi pracować silnik , aby uzyskać spalanie na poziomie 4.1l/100km , dla Hondy CBF600. Taka wartość jest podana w miesięczniku Motocykl nr 10/2010. Czy taka mała ilość spalanego paliwa , w tak dużym silniku jest realna do uzyskania?
- adamspa
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54
Poszukaj sobie o tym... Na pewno coÅ› znajdziesz, zasoby internetu sÄ… na praaawde ogromne.
Ja jakbym się postarał to SV by mi spaliła te 4L, ale to nie jest motocykl do tak emeryckiej jazdy.
Ja jakbym się postarał to SV by mi spaliła te 4L, ale to nie jest motocykl do tak emeryckiej jazdy.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Na stronie spritmonitor.de doszukałem się np. spalania w mieście dla jazdy normalnej. Jest podanych prawie 150 wartości w przedziale od 4.3 do do 7.8 co daje średnią 6l/100km, w tym 17 wyników od 4.3 do 4.8 co daje średnią 4.54l/100km. Wynika więc że 4.54 a i może 4.3 jest rzeczywiście możliwe. Pytanie przy jakich maksymalnych obrotach silnika uzyskano taki wynik.
- adamspa
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54
- boolean
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 13/5/2010, 11:41
- Lokalizacja: K-ce
ogólnie to jak najniższe obroty na jak najwyższym biegu przy r4 to tak żeby się nie męczył silnik kolo 3 tys obrotów
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
np 600 bandit ma na 6 biegu przy 5 tys obrotów 100km/h do 100 to można moment przyspieszyć np na 2 ostro i potem do gory biegi a po co ci to w ogole
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Zakładam warunek: ruszam z 1 i rozpędzam do prędkości największej tj. takiej przy której obroty silnika wynoszą ok. 3000-4000, potem zmieniam bieg na 2 i znów rozpędzam motocykl do prędkości największej tj. takiej przy której obroty silnika wynoszą ok. 3000-4000 i potem zmieniam bieg na 3 i znów to samo.
Na którym biegu osiągnę 100km/godz. , na 3 czy 4 , a może 5 ?
Ilę orientacyjnie potrzeba czasu aby uzyskać 100km/godz jadąc wg powyższego sposobu.
Ciekawi mnie jaka jest różnica czasu w rozpędzaniu pomiędzy wartością minimalną wynoszącą 4s ,a wartością o którą pytam.
Na którym biegu osiągnę 100km/godz. , na 3 czy 4 , a może 5 ?
Ilę orientacyjnie potrzeba czasu aby uzyskać 100km/godz jadąc wg powyższego sposobu.
Ciekawi mnie jaka jest różnica czasu w rozpędzaniu pomiędzy wartością minimalną wynoszącą 4s ,a wartością o którą pytam.
- adamspa
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54
przyspieszać nie będzie bardzo wolno, szybciej niż większość samochodów, ale nie zawsze taka jazda jest ekonomiczna
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
ja na swoim po przejechaniu w trasie 240 km, wyszło mi spalanie równe 5 l, prędkość jaką rozwijałem to max do 190 km/h, ale średnio w przedziale 90-150 km/h.
już kiedyś pisałem o tym, że waga kierowcy ma spore znaczenie, a ja jestem chudy (62kg)
już kiedyś pisałem o tym, że waga kierowcy ma spore znaczenie, a ja jestem chudy (62kg)
-
wm10589 - Świeżak
- Posty: 109
- Dołączył(a): 7/12/2009, 11:12
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
adamspa napisał(a):Zakładam warunek: ruszam z 1 i rozpędzam do prędkości największej tj. takiej przy której obroty silnika wynoszą ok. 3000-4000, potem zmieniam bieg na 2 i znów rozpędzam motocykl do prędkości największej tj. takiej przy której obroty silnika wynoszą ok. 3000-4000 i potem zmieniam bieg na 3 i znów to samo.
Na którym biegu osiągnę 100km/godz. , na 3 czy 4 , a może 5 ?
Ilę orientacyjnie potrzeba czasu aby uzyskać 100km/godz jadąc wg powyższego sposobu.
Ciekawi mnie jaka jest różnica czasu w rozpędzaniu pomiędzy wartością minimalną wynoszącą 4s ,a wartością o którą pytam.
Nie wiem jak w przypadku motocykli, ale w przypadku samochodów ecodriving wygląda trochę inaczej. Przede wszystkim prędkość podróżną powinieneś uzyskać dynamiczniej, bo rozpędzając się w "nieoptymalnym" zakresie obrotów, gdzie czujesz że silnik się męczy, palisz więcej niż jakbyś robił to bliżej max momentu. Druga sprawa to jak już osiągniesz prędkość podróżną, to jedziesz na jak najwyższym biegu, przy którym silnik się nie męczy (w samochodach to przeważnie 100 km/h robisz sobie na 5 bądź gdy masz to na 6) i poruszasz się z tą prędkością. No i kolejna ważna sprawa trzeba myśleć, tzn. starasz się jechać jak najpłynniej hamując silnikiem, a nie że co chwila hamujesz gwałtownie i się rozpędzasz.
Jak już wspomniałem są to takie podstawowe rady dla samochodów, jak to wygląda w przypadku moto to może ktoś sprostuje albo potwierdzi
Alfa 155 2.0 8v TS
Suzuki SV 650
Suzuki SV 650
-
p_r_z_e_m_k_o - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 23/10/2010, 11:48
- Lokalizacja: Kościan
bryk77 napisał(a):Bzdura taka, że aż czytać się nie chce.. Chcesz uzyskać niskie spalanie to jeżdzij płynnie w średnim zakresie obrotów.
Mówisz o tym co napisałem? To może jakoś to uargumentujesz?
Alfa 155 2.0 8v TS
Suzuki SV 650
Suzuki SV 650
-
p_r_z_e_m_k_o - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 23/10/2010, 11:48
- Lokalizacja: Kościan
p_r_z_e_m_k_o napisał(a):bryk77 napisał(a):Bzdura taka, że aż czytać się nie chce.. Chcesz uzyskać niskie spalanie to jeżdzij płynnie w średnim zakresie obrotów.
Mówisz o tym co napisałem? To może jakoś to uargumentujesz?
Nie, mówię generalnie o temacie. Akurat w tym co napisałeś jest sporo racji.
Adam, pytasz o zakres obrotów silnika. Nie mam kontrolki paliwa i bywało tak, że niewiele miałem w baku a do stacji benzynowej jeszcze kawałek drogi lub po prostu starałem się oszczędzać, bo np. nie miałem czasu żaby jechać i zatankować. Płynna jazda bez pałowania w średnim zakresie obrotów - tak sobie radziłem. Średnim, bo wskazówka obrotomierza oscylowała gdzieś po środku. Średnim również, bo silnik pracował na optymalnych wartościach tzn. nie męczył się a zarazem ciągnął do przodu.
-
bryk77 - Stały bywalec
- Posty: 1212
- Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
- Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin
Posty: 37
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości