Zobacz wątek - Witam... Problem z KTM LC4 540 - PROSZĘ O POMOC

Witam... Problem z KTM LC4 540 - PROSZĘ O POMOC

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Witam... Problem z KTM LC4 540 - PROSZĘ O POMOC

Postprzez lenar » 23/10/2010, 20:15

Witam

Nazywam się Michał. Jestem z Węgrowa :) od ślubu. Jestem posiadaczem KTM 540 sxc OD MIESIĄCA. Wcześniej jeździłem na A.Pegasso. Z racji ogromnej frajdy po przejechaniu się ktm kolegi postanowiłem zakupić również taki sprzęt do zabawy w terenie. Nie jestem doświadczonym mechanikiem - ale staram się uczyć od innych stąd moje zapytanie na tym forum i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Problem wygląda następująco. Pojechałem z kolegą na piaski - gdzie motor dostał ostro w terenie - zagrzał się. Zgasiłem odczekałem. Podczas zagrzania pryskał wodą. Odpaliłem i pojechaliśmy dalej. Pobawiliśmy się na górce i po polach. Powrót do domu - na szosie przy około 130 w motorze coś strzeliło dokładnie już nie umiem tego opisać - byłem przekonany że to tylnia opona ale nie... Zatrzymałem się obejrzałem - moto ok. Z tym że cylinder strasznie gorący wraz z głowicą. Zajrzałem do płynu w chłodnicy - tam pusto - wiem głupota że wcześniej nie sprawdziłem - uczę się. Motor trudno było kopać - wręcz bardzo ciężko i bardzo dziwnie - przypominało to ciężką prace tłoka. Motor na samochód i do domu. Pod domem odpalił - ale dziwnie klekoczy w okolicy cylindra - głowicy - przy dodaniu gazu głośniej i częściej. Zgasiłem odrazu - kopie się lżej, kompresja jest ale klekocze. Co mogło się stać - zapieczony tłok? Bardzo porszę o pomoc i wiem że dużo w tym mojej winy - i teraz koszty :( no ale .... Pozdrawiam
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów


Postprzez Bostorn » 23/10/2010, 22:26

mogles go przytrzec po 1

po 2 moglo zawory rozwalic a na pewno cos znimi zrobiło jeżeli klekoczą

po 3 motor nie ma prawa sie grzac...

po 4 sprawdz f.powietrza przeczysc umyj

silnik do mechanika w trymiga.. jeżeli ktm jest tak mocny jak to mawiają to przez twoją niestety głupotę uda się go naprawic i bd sprawa z zaworami bądź czyms błachym

lecz jeżeli niee to wybacz ale mozesz szukac nowego silnika w najgorszym przypadku

a w posrednim zatarty tłok, nicasil oby był cały, zawory do wymiany i lancuszek rozrządu
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Landryss25 » 24/10/2010, 00:01

Jeśli przegrzałeś sprzęt to z tłokiem i powierzchnią cylindra można się pożegnać.

Pozostaje się modlić żeby korba i głowica wraz zaworami były nie ruszone.

Wcześniej latałeś Pegaso po okolicy? Jak większość osób kojarzę to Ciebie chyba nigdy nie widziałem.

Odezwij się na gg jak coś. Nie jestem mechanikiem ale postaram się pomóc znaleźć przyczynę i części jak coś. No jak chcesz dam Ci namiar na dobrego mechanika pod sokołowem.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 24/10/2010, 10:34

i ja powiem ci tak :D rozbieraj silnik i patrz co sie narobilo. rzeczy ktore mogly pojsc jest sporo. glupio by bylo wszystko wymieniac a potem sie okaze ze np tylko lozysko na wale poszlo :D wiec lepiej rozbierz i sam ocen albo porob fotki i my ci powiemy co jest do wymiany itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Tak zrobie

Postprzez lenar » 24/10/2010, 11:40

Dzięki za wszystkie odpowiedzi - rozbieram dziś cylinder - od tego zacznę ...wrzucę fotki i zobaczymy. Eh drogi sport - ale i moja głupota. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez Bostorn » 24/10/2010, 18:10

ja bym podstawil wiadro aby wypadające części sie nie pogubiły, ;p

a tak na poważnie ostroznie wszystko rób, na czystej powierzchni i najlepiej cos podloz aby slyszec czy cos wypadlo, i łatwo i szybko to znalesc
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Witam ponownie

Postprzez lenar » 25/10/2010, 08:20

Słuchajcie- rozebrałem wraz z kolegą głowice i cylinder. Sprawa wygląda następującą - pęknięty 1 od dołu pierścień na tłoku- została tylko taka sprężynka na nim. Cały pierścień udało się pozbierać - nie brakuje ani kawałka. Cylinder wydaje się nie tknięty - nie wiem jakim cudem ale rys, bruzd żadnych. Dołączę wieczorem fotki. Zawory wyglądają na zdrowe ale ocenicie sami - o ile na fotka da sie do dostrzec. Łańcuszek cały - zębatki w super stanie. Dziwi mnie tłok jest trochę obdarty ale u dołu. Luzów brak na korbowodzie. Teraz pytanie- wymienić wszystkie 3 pierścienie, uszczelki , czy ewentualnie coś jeszcze zrobić? Dziwi mnie ten cylinder... Qurde żadnych rys.

Pozdrawiam, wieczorem fotki z pracy. Dzięki koledzy za odpowiedzi.
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez grunder » 25/10/2010, 10:11

przyślij te fotki-ciekawa sprawa :D
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez henio12323 » 25/10/2010, 15:43

cylek mozliwe ze sie nie zarysowal w koncu to nicasil. fakt faktem ze jak sie zarysuje to naprawa droga ale stosunkowo ciezko go zarysowac :d co do pierscienia jak juz pekł jeden to znaczy ze wszystkie sa przepalone jak i tlok i ja bym zmienil tlok i piersccionki. bo szkoda nawet moto rozbierac i skladacc na stary tlok
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 25/10/2010, 19:19

aa aa aaa posprawdzaj korbowód czy nie ma luzów i czy łożyska na wale nie mają luzów bo mogło je poluzowac, posadzic itp...


lepiej chuchać na zimne
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 25/10/2010, 19:28

;D kolega napisał ze posprawdzal wszystko
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

oto obiecane fotki. Piszcie co myślicie.

Postprzez lenar » 25/10/2010, 22:34

<a href='http://zapodaj.net/a2212b8ff800.jpg.html'>http://zapodaj.net/a2212b8ff800.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/872a7c2d7ac8.jpg.html'>http://zapodaj.net/872a7c2d7ac8.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/cbb74d85d090.jpg.html'>http://zapodaj.net/cbb74d85d090.jpg.html</a>

<a href='http://zapodaj.net/11ac1e9a8fc0.jpg.html'>http://zapodaj.net/11ac1e9a8fc0.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/e86d2a76e0b0.jpg.html'>http://zapodaj.net/e86d2a76e0b0.jpg.html</a>

Jest więcej ale to główne - cylindra kiepska fotka ale jest naprawdę zdrowy - ogólnie jest nowy.
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez mentorsct » 26/10/2010, 05:45

Witam, moim zdaniem taki tłok to sie kwalifkuje na złomowisko. Sam kiedyś miałem podobny i długo go nie oceniałem od razu na złom poleciał.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

hmm rozumiem...

Postprzez lenar » 26/10/2010, 07:40

gdzie szukać taki tłok? na allegro nie widziałem....czy polecacie jakiś sklep ? ile trzeba będzie zapłacić ?? POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez henio12323 » 26/10/2010, 08:45

tak tłok tak czy siak musisz zmienic. masz dziwny motor
(szczerze mowiac nie wiedzialem ze jest taka poj w ktmach) szukaj w sklepach z czesciami - olek motocykle rabbitsport a moze w tym ktmie siedzi tlok np z 450 ccm tylko ma skok zwiekszony ? za tloczek przynajmniej do mnie kolo 650 zl. szukaj wossnera :D bo to chyba najlepsze tloki :P ew w serwisie motocyklowym zapytaj ile sprowadzenie tloka kosztuje i ile tlok :D jezeli miesci sie w przedziale kolo 650 zl to zamow sobie z serwisu bo sam mozesz miec problemy ;P aha no i oddaj cylinder do serwisu zeby ci dopasowali jaki tlok kupic. bo jak dlugo smigany na 1 selekcji to moze sie wyrobil i teraz bedzie trzeba jedna przeskoczyc. a oni w serwisie juz dokladnie pomierza cylinder i bedziesz mial pewnosc D:
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 26/10/2010, 21:08

jak ten tłok jest poharatany... bez gadania tłok itp do wymiany, łozysko na korbie też

a poza tym jeżeli wszystko git malinka, ustawic zawory, lancuszek i jazda ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez grunder » 26/10/2010, 21:11

ładny tłok zostaw sobie na pamiątke :D

Tak na marginesie nie kupuj TKRJ czy Meteor, jak już to Wossner lub ostatecznie Vertex, pozdrawiam
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez Bostorn » 26/10/2010, 22:08

ja do vertexow sie zrazilem, pekają, są kruche itp itd albo wossner albo cos tam jeszcze innego
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez grunder » 26/10/2010, 22:19

o tego o nich nie widziałem. Tylko co innego polecić od wossnera z wyższej półki?
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

eh...

Postprzez lenar » 27/10/2010, 01:50

Wiecie co... podłamałem się. Dziś w przerwie w pracy dokładnie obejrzałem cylinder w blasku słońca. I powiem wam że u dołu po przeciwległych dla siebie stronach cylinder delikatnie jest tknięty. Gdy palcem jedziemy góra dół to wtedy jest to nieodczuwalne, ale gdy jedziemy w kółko to czuć delikatne ryski - nie umiem dobrze tego opisać słowami. Zdjęcia tego nie oddały. Ale to w tych miejscach gdzie widać ostro styrany tłok - tam cylinder też delikatnie ucierpiał - teraz nie wiem, czy nowy tłok i pierścienie wystarczą czy też trzeba robić szlif. Eh tłok 640 zł z pierścieniami uszczelki 150.. a teraz jeszcze cylinder. Chyba będę już zimował - nie stać mnie teraz na takie wydatki. Dzięki wszystkim jak do tej pory za pomoc- bardzo przydatną i przy wyborze tłoka itp skorzystam z waszych porad. :( eh a było tak fajnie.
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr