Witam... Problem z KTM LC4 540 - PROSZĘ O POMOC
Posty: 73
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Witam... Problem z KTM LC4 540 - PROSZĘ O POMOC
Witam
Nazywam się Michał. Jestem z Węgrowa
od ślubu. Jestem posiadaczem KTM 540 sxc OD MIESIĄCA. Wcześniej jeździłem na A.Pegasso. Z racji ogromnej frajdy po przejechaniu się ktm kolegi postanowiłem zakupić również taki sprzęt do zabawy w terenie. Nie jestem doświadczonym mechanikiem - ale staram się uczyć od innych stąd moje zapytanie na tym forum i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Problem wygląda następująco. Pojechałem z kolegą na piaski - gdzie motor dostał ostro w terenie - zagrzał się. Zgasiłem odczekałem. Podczas zagrzania pryskał wodą. Odpaliłem i pojechaliśmy dalej. Pobawiliśmy się na górce i po polach. Powrót do domu - na szosie przy około 130 w motorze coś strzeliło dokładnie już nie umiem tego opisać - byłem przekonany że to tylnia opona ale nie... Zatrzymałem się obejrzałem - moto ok. Z tym że cylinder strasznie gorący wraz z głowicą. Zajrzałem do płynu w chłodnicy - tam pusto - wiem głupota że wcześniej nie sprawdziłem - uczę się. Motor trudno było kopać - wręcz bardzo ciężko i bardzo dziwnie - przypominało to ciężką prace tłoka. Motor na samochód i do domu. Pod domem odpalił - ale dziwnie klekoczy w okolicy cylindra - głowicy - przy dodaniu gazu głośniej i częściej. Zgasiłem odrazu - kopie się lżej, kompresja jest ale klekocze. Co mogło się stać - zapieczony tłok? Bardzo porszę o pomoc i wiem że dużo w tym mojej winy - i teraz koszty
no ale .... Pozdrawiam
Nazywam się Michał. Jestem z Węgrowa

Problem wygląda następująco. Pojechałem z kolegą na piaski - gdzie motor dostał ostro w terenie - zagrzał się. Zgasiłem odczekałem. Podczas zagrzania pryskał wodą. Odpaliłem i pojechaliśmy dalej. Pobawiliśmy się na górce i po polach. Powrót do domu - na szosie przy około 130 w motorze coś strzeliło dokładnie już nie umiem tego opisać - byłem przekonany że to tylnia opona ale nie... Zatrzymałem się obejrzałem - moto ok. Z tym że cylinder strasznie gorący wraz z głowicą. Zajrzałem do płynu w chłodnicy - tam pusto - wiem głupota że wcześniej nie sprawdziłem - uczę się. Motor trudno było kopać - wręcz bardzo ciężko i bardzo dziwnie - przypominało to ciężką prace tłoka. Motor na samochód i do domu. Pod domem odpalił - ale dziwnie klekoczy w okolicy cylindra - głowicy - przy dodaniu gazu głośniej i częściej. Zgasiłem odrazu - kopie się lżej, kompresja jest ale klekocze. Co mogło się stać - zapieczony tłok? Bardzo porszę o pomoc i wiem że dużo w tym mojej winy - i teraz koszty

-
lenar - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
- Lokalizacja: węgrów
mogles go przytrzec po 1
po 2 moglo zawory rozwalic a na pewno cos znimi zrobiło jeżeli klekoczą
po 3 motor nie ma prawa sie grzac...
po 4 sprawdz f.powietrza przeczysc umyj
silnik do mechanika w trymiga.. jeżeli ktm jest tak mocny jak to mawiają to przez twoją niestety głupotę uda się go naprawic i bd sprawa z zaworami bądź czyms błachym
lecz jeżeli niee to wybacz ale mozesz szukac nowego silnika w najgorszym przypadku
a w posrednim zatarty tłok, nicasil oby był cały, zawory do wymiany i lancuszek rozrządu
po 2 moglo zawory rozwalic a na pewno cos znimi zrobiło jeżeli klekoczą
po 3 motor nie ma prawa sie grzac...
po 4 sprawdz f.powietrza przeczysc umyj
silnik do mechanika w trymiga.. jeżeli ktm jest tak mocny jak to mawiają to przez twoją niestety głupotę uda się go naprawic i bd sprawa z zaworami bądź czyms błachym
lecz jeżeli niee to wybacz ale mozesz szukac nowego silnika w najgorszym przypadku
a w posrednim zatarty tłok, nicasil oby był cały, zawory do wymiany i lancuszek rozrządu
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Jeśli przegrzałeś sprzęt to z tłokiem i powierzchnią cylindra można się pożegnać.
Pozostaje się modlić żeby korba i głowica wraz zaworami były nie ruszone.
Wcześniej latałeś Pegaso po okolicy? Jak większość osób kojarzę to Ciebie chyba nigdy nie widziałem.
Odezwij się na gg jak coś. Nie jestem mechanikiem ale postaram się pomóc znaleźć przyczynę i części jak coś. No jak chcesz dam Ci namiar na dobrego mechanika pod sokołowem.
Pozostaje się modlić żeby korba i głowica wraz zaworami były nie ruszone.
Wcześniej latałeś Pegaso po okolicy? Jak większość osób kojarzę to Ciebie chyba nigdy nie widziałem.
Odezwij się na gg jak coś. Nie jestem mechanikiem ale postaram się pomóc znaleźć przyczynę i części jak coś. No jak chcesz dam Ci namiar na dobrego mechanika pod sokołowem.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
i ja powiem ci tak
rozbieraj silnik i patrz co sie narobilo. rzeczy ktore mogly pojsc jest sporo. glupio by bylo wszystko wymieniac a potem sie okaze ze np tylko lozysko na wale poszlo
wiec lepiej rozbierz i sam ocen albo porob fotki i my ci powiemy co jest do wymiany itp


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tak zrobie
Dzięki za wszystkie odpowiedzi - rozbieram dziś cylinder - od tego zacznę ...wrzucę fotki i zobaczymy. Eh drogi sport - ale i moja głupota. Pozdrawiam
-
lenar - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
- Lokalizacja: węgrów
ja bym podstawil wiadro aby wypadające części sie nie pogubiły, ;p
a tak na poważnie ostroznie wszystko rób, na czystej powierzchni i najlepiej cos podloz aby slyszec czy cos wypadlo, i łatwo i szybko to znalesc
a tak na poważnie ostroznie wszystko rób, na czystej powierzchni i najlepiej cos podloz aby slyszec czy cos wypadlo, i łatwo i szybko to znalesc
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Witam ponownie
Słuchajcie- rozebrałem wraz z kolegą głowice i cylinder. Sprawa wygląda następującą - pęknięty 1 od dołu pierścień na tłoku- została tylko taka sprężynka na nim. Cały pierścień udało się pozbierać - nie brakuje ani kawałka. Cylinder wydaje się nie tknięty - nie wiem jakim cudem ale rys, bruzd żadnych. Dołączę wieczorem fotki. Zawory wyglądają na zdrowe ale ocenicie sami - o ile na fotka da sie do dostrzec. Łańcuszek cały - zębatki w super stanie. Dziwi mnie tłok jest trochę obdarty ale u dołu. Luzów brak na korbowodzie. Teraz pytanie- wymienić wszystkie 3 pierścienie, uszczelki , czy ewentualnie coś jeszcze zrobić? Dziwi mnie ten cylinder... Qurde żadnych rys.
Pozdrawiam, wieczorem fotki z pracy. Dzięki koledzy za odpowiedzi.
Pozdrawiam, wieczorem fotki z pracy. Dzięki koledzy za odpowiedzi.
-
lenar - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
- Lokalizacja: węgrów
cylek mozliwe ze sie nie zarysowal w koncu to nicasil. fakt faktem ze jak sie zarysuje to naprawa droga ale stosunkowo ciezko go zarysowac :d co do pierscienia jak juz pekł jeden to znaczy ze wszystkie sa przepalone jak i tlok i ja bym zmienil tlok i piersccionki. bo szkoda nawet moto rozbierac i skladacc na stary tlok
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
aa aa aaa posprawdzaj korbowód czy nie ma luzów i czy łożyska na wale nie mają luzów bo mogło je poluzowac, posadzic itp...
lepiej chuchać na zimne
lepiej chuchać na zimne
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
;D kolega napisał ze posprawdzal wszystko
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
oto obiecane fotki. Piszcie co myślicie.
<a href='http://zapodaj.net/a2212b8ff800.jpg.html'>http://zapodaj.net/a2212b8ff800.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/872a7c2d7ac8.jpg.html'>http://zapodaj.net/872a7c2d7ac8.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/cbb74d85d090.jpg.html'>http://zapodaj.net/cbb74d85d090.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/11ac1e9a8fc0.jpg.html'>http://zapodaj.net/11ac1e9a8fc0.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/e86d2a76e0b0.jpg.html'>http://zapodaj.net/e86d2a76e0b0.jpg.html</a>
Jest więcej ale to główne - cylindra kiepska fotka ale jest naprawdę zdrowy - ogólnie jest nowy.
<a href='http://zapodaj.net/872a7c2d7ac8.jpg.html'>http://zapodaj.net/872a7c2d7ac8.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/cbb74d85d090.jpg.html'>http://zapodaj.net/cbb74d85d090.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/11ac1e9a8fc0.jpg.html'>http://zapodaj.net/11ac1e9a8fc0.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/e86d2a76e0b0.jpg.html'>http://zapodaj.net/e86d2a76e0b0.jpg.html</a>
Jest więcej ale to główne - cylindra kiepska fotka ale jest naprawdę zdrowy - ogólnie jest nowy.
-
lenar - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
- Lokalizacja: węgrów
hmm rozumiem...
gdzie szukać taki tłok? na allegro nie widziałem....czy polecacie jakiś sklep ? ile trzeba będzie zapłacić ?? POZDRAWIAM
-
lenar - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
- Lokalizacja: węgrów
tak tłok tak czy siak musisz zmienic. masz dziwny motor
(szczerze mowiac nie wiedzialem ze jest taka poj w ktmach) szukaj w sklepach z czesciami - olek motocykle rabbitsport a moze w tym ktmie siedzi tlok np z 450 ccm tylko ma skok zwiekszony ? za tloczek przynajmniej do mnie kolo 650 zl. szukaj wossnera
bo to chyba najlepsze tloki
ew w serwisie motocyklowym zapytaj ile sprowadzenie tloka kosztuje i ile tlok
jezeli miesci sie w przedziale kolo 650 zl to zamow sobie z serwisu bo sam mozesz miec problemy ;P aha no i oddaj cylinder do serwisu zeby ci dopasowali jaki tlok kupic. bo jak dlugo smigany na 1 selekcji to moze sie wyrobil i teraz bedzie trzeba jedna przeskoczyc. a oni w serwisie juz dokladnie pomierza cylinder i bedziesz mial pewnosc D:
(szczerze mowiac nie wiedzialem ze jest taka poj w ktmach) szukaj w sklepach z czesciami - olek motocykle rabbitsport a moze w tym ktmie siedzi tlok np z 450 ccm tylko ma skok zwiekszony ? za tloczek przynajmniej do mnie kolo 650 zl. szukaj wossnera



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
jak ten tłok jest poharatany... bez gadania tłok itp do wymiany, łozysko na korbie też
a poza tym jeżeli wszystko git malinka, ustawic zawory, lancuszek i jazda ;d
a poza tym jeżeli wszystko git malinka, ustawic zawory, lancuszek i jazda ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
eh...
Wiecie co... podłamałem się. Dziś w przerwie w pracy dokładnie obejrzałem cylinder w blasku słońca. I powiem wam że u dołu po przeciwległych dla siebie stronach cylinder delikatnie jest tknięty. Gdy palcem jedziemy góra dół to wtedy jest to nieodczuwalne, ale gdy jedziemy w kółko to czuć delikatne ryski - nie umiem dobrze tego opisać słowami. Zdjęcia tego nie oddały. Ale to w tych miejscach gdzie widać ostro styrany tłok - tam cylinder też delikatnie ucierpiał - teraz nie wiem, czy nowy tłok i pierścienie wystarczą czy też trzeba robić szlif. Eh tłok 640 zł z pierścieniami uszczelki 150.. a teraz jeszcze cylinder. Chyba będę już zimował - nie stać mnie teraz na takie wydatki. Dzięki wszystkim jak do tej pory za pomoc- bardzo przydatną i przy wyborze tłoka itp skorzystam z waszych porad.
eh a było tak fajnie.

-
lenar - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
- Lokalizacja: węgrów
Posty: 73
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości