Czy mozna czyscic łańcuch nie sciagajac go ?
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Czy mozna czyscic łańcuch nie sciagajac go ?
Moje pytanie jest zapewne dla was banalne ale wole zapytac niz dac plame. Mam gs500e i lancuch jest bez spinki wiec nie sciagne a rozbierac silnika to raczej nie chce bo sie nie znam za bardzo. Łancuch jest typu o-ring. Jesli tak to jak i jakie srodki bo czytalem ze nafta jest najlepsza.
-
007kaka - Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 13/1/2007, 16:04
do czyszczenia WD40 a potem smar do łańcuchów (polecam MOTUL)
w razie czego zawsze możesz cały motor do pralki wrzucuć...
pozdrawiam
w razie czego zawsze możesz cały motor do pralki wrzucuć...
pozdrawiam
-
MIK - Świeżak
- Posty: 143
- Dołączył(a): 19/6/2006, 14:21
- Lokalizacja: Gdynia
WD40 tak jak benzyna niszczy O-ringi i X-ringi w łańcuchu dlatego się nienadaje. Co za problem zdjąć łańcuch? Kupujesz nafte (chyba 6zł 1l. ale niejestem pewien) i czochrasz go tam pędzelkiem, czy czym Ci wygodnie i problem z głowy
Zakładasz spowrotem oczywiście 


"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
ja używam WD-40 do czyszczenia i nic mi ten szpraj nie zniszczył do tej pory...
ale ok... macie moze racje ....
ale ok... macie moze racje ....
-
MIK - Świeżak
- Posty: 143
- Dołączył(a): 19/6/2006, 14:21
- Lokalizacja: Gdynia
tez wczoraj czyscilem WD 40 ,nie zalowalem, a potem szmatą zaciskalem z obu stron i na blysk. Bez zdejmowania lancucha sie obeszlo. Zdjalem tylko kolo dla lepszego dojscia. Przy okazji wyczyscilem tylna zebatke z tego osadu, tez na blysk
suzuki GSX 750F 1996r
-
marcinoo28 - Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 4/3/2007, 10:28
- Lokalizacja: Ostroleka
.
WD-40 raczej sie nie nadaje do tego. Co z tego ze poszorujesz lancuch szmatka z tej i tamtej strony jak pomiedzy ogniwami bedzie piach... Najlepiej zanurzyc lancuch w np. w rozcienczalniku ekstrakcyjnym (albo srodkach do tego tylko przeznaczonych), zostawia na troche potem sie wyjmuje go z totalnie czarnego plynu i lancuszek sie blyszczy. Potem sie Go zaklada i smaruje czyms odpowiednim (jest tego bardzo wiele). Ah wiem ze mowa byla o nie zdejmowaniu, ale czasem trzeba sobie zadac trud, zeby cos poprawnie zrobic.
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
z tego co wiem to WD40 ma wlasciwosci smarujace... Ja czyscilem WD40 spsiukalem lancuch kawalek po kawalku a potem szmata i jazda. Wyczyszczony. Teraz kupie w aerozolu smar w sprayu castrola i bedzie lux.
suzuki GSX 750F 1996r
-
marcinoo28 - Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 4/3/2007, 10:28
- Lokalizacja: Ostroleka
Re: .
Lovtza napisał(a):Jeśli macie dawać głupie rady, to nie dawajcie ich wcale...
Zgadzam się:D
Lovtza napisał(a):Łańcucha tak na prawde nei ma potrzeby czyścić, bo to w niczym mu nie pomaga.
Ale tutaj już nie. Z tego co wiem to łańcuch się powinno czyścić. Na pewno nie żadnym rozpuszczalnikiem ani WD40 bo tak jak napisałeś niszczy o-ringi.
Ale należy to robić żeby pozbyć się brudu który przylepia się do łańcucha i tworzy pastę ścierną. Ja swojego co prawda jeszcze nie czyściłem ale w instrukcji jest napisane żeby to robić naftą świetlną. Podobno nafta jest najlepsza, ma właściwości smarujące i nie niszczy o-ringów. Nie wiem do końca jak to jest z olejem napędowym.
Poza tym słyszałem teorię, że łańcuch się nie smaruje

Po co zdejmować łańcuch do czyszczenia? Nie za dużo z tym zabawy? Nie wystarczy pędzelek i trochę specyfiku albo specjalny spray?
Pozdrawiam
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
ważne : czytałem ze koniecznie trzeba osłonić gumę, kiedy sprayujemy czy smarem czy oczyszczaczem ......wchodzi to to w reakcję z naszą oponą.
i szczerze nie wiem czy to jest jakieś pier..lenie ze strony Shela, czy komuś coś wyżarło ... ;/ ja tam osłoniłem tekturką na wypadek wszelki - guma koszt 870 pln szkoda testowć na własnym zadzie, ale jutro może na puszce przetestuję bo coś mi się wierzyć nie chce ;/
Cez,
i szczerze nie wiem czy to jest jakieś pier..lenie ze strony Shela, czy komuś coś wyżarło ... ;/ ja tam osłoniłem tekturką na wypadek wszelki - guma koszt 870 pln szkoda testowć na własnym zadzie, ale jutro może na puszce przetestuję bo coś mi się wierzyć nie chce ;/
Cez,
-
cezare - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Re: .
Lovtza napisał(a):Znakomity pomysłZwłaszcza ze rozpuszczaliniki ekstrakcyjne niszczą bezlitośnie i nieodwracalnie o-ringi. Faktycznie łańcuch Ci sie ładnie błyszczy, ale jego żytoność spada na łeb na szyje... Podobnie dziala WD40.
Jeśli macie dawać głupie rady, to nie dawajcie ich wcale...Łańcucha tak na prawde nei ma potrzeby czyścić, bo to w niczym mu nie pomaga. Jeśli jednak ktoś musi mieć ładny, błyszczący łańcuch - niech użyje specjalnych do tego zadań preparatów, ktore można kupić w kazdym sklepie motocyklowym. Te preparaty na prawde nie sa drogie, a oszczedności na kupowaniu benzyny ekstracyjnej szybko się mszczą koniecznościa wymiany łańcucha...
Sorry kolego, ale trochę nie tędy droga.
Po pierwsze - gdyby o-ringi (x-ringi, xw-ringi) były zrobione z takiej gumy o jakiej mówisz to by znikały szybciej niż poranna mgła. Ekstrakcyjna nie reaguje z nimi. Jeśli nie masz wiary - porównaj sobie skład chemiczny ekstrakcyjnej i jakiegoś inteligentnego drogiego środka do czyszczenia łańcuchów.
Tak - WD40 nie nadaje się do tego typu operacji bo żre gumę.
Po drugie - użyję Twoich słów - jeśli masz dawać głupie rady to nie dawaj ich wcale. Łańcuch należy myć (producenci przeginają pałe i mówią o czyszczeniu łańcucha co 500km - popatrz na opakowanie pierwszego lepszego DIDa albo RK). Łańcuch nalezy myć przede wszystkim od wewnętrznej strony (ekstrakcyjna, pędzel - najlepiej dosyć twardy, rękawice z grubej gumy, duża kuweta pod tylne koło). Chodzi o to, że jeśli masz duże nagromadzenie smaru + brud na styku rolek i blaszek zewnętrznych ogniw to smar nie przenika - ba, nawet nie dochodzi do o-ringów nie wspominając o przenikaniu wokoło nich do wewnątrz ogniw aby je nasmarować. A jak nie smarujesz to łańcuch zaciera się (wewnątrz ogniw) stawia opór i wyciąga się.
Tak samo smarowanie łańcucha - smarujemy od wewnątrz, tak by potem działająca siła odśrodkowa rozprowadzała smar do wewnątrz łańcucha. A jak często obserwuję smarowane łąńcuchy od zewnątrz, a potem w czasie jazdy wszystko tylko rozchlapane po feldze, oponie, plastikach itd. Bez sensu, często pojawiają się klienci sportami i wyciagam z pod siedzenia smar do crossówek..... no comment.
- musieli
- Świeżak
- Posty: 211
- Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
- Lokalizacja: Wa-wa zone
Nafta jest nawet trochę tłusta więc nie zaszkodzi. Ja kilka razy czyściłem nawet samym czystym olejem silnikowym.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości