Zobacz wątek - <i>[Kawasaki]</i> Kawasaki ER5 w użytku
NAS Analytics TAG

[Kawasaki] Kawasaki ER5 w użytku

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 10/2/2010, 23:44

Komentatorzy napisał(a):Koledzy chcę kupić ER 500 gość zmienił zębatkę tylną twierdzi że poprawił v max do 210km/h ale czy moc za dużo nie spadła? proszę o fachową poradę<br><hr>darko<br>
Komentatorzy napisał(a):Witam. Wymienialem w zeszlym sezonie naped w mojej er5 i ten ktory kupilem roznil sie od starego przednia zebatka. Miala o 1 zab wiecej niz stara. Roznica w jezdzie jest taka (V-max nie sprawdzalem) Ale przy 90km/h silnik utrzymywal jakies 4tys obr. gdzie przy starym zestawie przy predkosci 90km/h obroty oscylowaly w granicach 5tys. Jazda w trase jest teraz wygodniejsza (spokojniejsza), natomiast w miescie odczowam lekki spadek mocy (wrazenie) Ale mi to nie przeszkadzalo i uwazam taka zmiane na plus. Pozdrawiam.<br><hr>irekdil<br>
Na temat zębatek to mogą wypowiadać się esejami cyklisci/ki od stuntu i stretów wszelkiej maści. Kiedy wstawiają do swoich maszynek zębatki o kilka ząbków większe niż producenci, uzyskując lepszą moc, ale tracąc na prędkości maksymalnej. Kto czego oczekuje<br><hr>hexos
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 19/2/2010, 01:39

Komentatorzy napisał(a):ja mam pytanie co do wersji twister. czym sie rozni od zwyklej er?<br><hr>holender1912<br>
Komentatorzy napisał(a):No więc szczerze to wersja TWISTER niczym się nie różniła od innych.Na forach i różnych stronach można poczytać że miały więcej mocy ale poprostu pierwsze modele tego motocykla tak były nazwane.<br><hr>Wolf<br>
Wersja twister to pierwsze wersje motocykla kawasaki er - 5. Mialy one tłumik ktory poświstuje w okolicach 1 -3 tys. obrotów. Później dzwiek zamienia sie w warkot. Kolejne wersje, nie-twistery maja basowy warkot w calym zakresie obrotow. Po prostu inny wydech jest.<br><hr>Orzech
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 20/2/2010, 17:13

Chcę wymienić olej w lagach w mojej er 5. Wie ktoś jak się je rozbiera, bo ja jeszcze tego nie robiłem i nie chce tam czegoś zepsuć.<br><hr>berni172
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/2/2010, 08:41

witam mam pytanie jak prawidlowu odpalac ERKRE ile na ssania ja trzymac i wogule<br><hr>piechta22
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/2/2010, 18:07

Komentatorzy napisał(a):witam mam pytanie jak prawidlowu odpalac ERKRE ile na ssania ja trzymac i wogule<br><hr>piechta22<br>
No więc jeśli chodzi o odpalanie to postaram Ci się to wyjaśnić jak najlepiej.Jeśli zostawisz motor na cały dzień i zdąży ostygnąć silnik to wtedy najlepiej jest go odpalać ze ssaniem a jeśli np. jechałeś motorem i na godzinkę się gdzieś zatrzymałeś to odpalaj bez.Jeśli chodzi o to jak długo moto ma chodzić na ssaniu to naprościej mówiąc aż się silnik nie rozgrzeje(średnio ok.3-5min)a i w tym czasie nie wrzucaj biegu bo tylko skrzynię sobie będziesz niszczył.<br><hr>Wolf
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/2/2010, 18:09

Komentatorzy napisał(a):Chcę wymienić olej w lagach w mojej er 5. Wie ktoś jak się je rozbiera, bo ja jeszcze tego nie robiłem i nie chce tam czegoś zepsuć.<br><hr>berni172<br>
No więc po pierwsze musisz wymontować lagi z półek.Teraz odwracasz je do góry nogami i tam widać śrubkę na imbusa(w każdej ladze jest tylko jedna taka śruba więc niczego nie pomylisz).Odkręć je(ciężko się wykręcają).teraz przechyl lagi i wylej z nich olej.poruszaj lagami aby wszystko wylać i przez ten sam otwór wlej do każdej równo 315ml(proponuję MOTULa bo jest moim zdaniem najlepszy).Wkręć śrubę którą na początku wykręciłeś i gotowe.Możesz je zamontować spowrotem..:)<br><hr>Wolf
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/2/2010, 20:42

Komentatorzy napisał(a):Chcę wymienić olej w lagach w mojej er 5. Wie ktoś jak się je rozbiera, bo ja jeszcze tego nie robiłem i nie chce tam czegoś zepsuć.<br><hr>berni172<br>
Komentatorzy napisał(a):No więc po pierwsze musisz wymontować lagi z półek.Teraz odwracasz je do góry nogami i tam widać śrubkę na imbusa(w każdej ladze jest tylko jedna taka śruba więc niczego nie pomylisz).Odkręć je(ciężko się wykręcają).teraz przechyl lagi i wylej z nich olej.poruszaj lagami aby wszystko wylać i przez ten sam otwór wlej do każdej równo 315ml(proponuję MOTULa bo jest moim zdaniem najlepszy).Wkręć śrubę którą na początku wykręciłeś i gotowe.Możesz je zamontować spowrotem..:)<br><hr>Wolf<br>
Ok. dzięki. Wiesz może jeszcze jak uszczelniacze wymienić? Jeden mi trochę przepuszcza i jak będę już wymieniał olej to od razu bym to też zrobił.<br><hr>berni172
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/2/2010, 21:12

Komentatorzy napisał(a):Chcę wymienić olej w lagach w mojej er 5. Wie ktoś jak się je rozbiera, bo ja jeszcze tego nie robiłem i nie chce tam czegoś zepsuć.<br><hr>berni172<br>
Komentatorzy napisał(a):No więc po pierwsze musisz wymontować lagi z półek.Teraz odwracasz je do góry nogami i tam widać śrubkę na imbusa(w każdej ladze jest tylko jedna taka śruba więc niczego nie pomylisz).Odkręć je(ciężko się wykręcają).teraz przechyl lagi i wylej z nich olej.poruszaj lagami aby wszystko wylać i przez ten sam otwór wlej do każdej równo 315ml(proponuję MOTULa bo jest moim zdaniem najlepszy).Wkręć śrubę którą na początku wykręciłeś i gotowe.Możesz je zamontować spowrotem..:)<br><hr>Wolf<br>
Komentatorzy napisał(a):Ok. dzięki. Wiesz może jeszcze jak uszczelniacze wymienić? Jeden mi trochę przepuszcza i jak będę już wymieniał olej to od razu bym to też zrobił.<br><hr>berni172<br>
No więc musisz zrobić wszystko tak samo aż do miejsca gdzie należy wylać olej z lag.Po wylaniu oleju zdejmujesz śrubokrętem z goleni pierścień zbierający(to coś gumowe).Następnie w środku znowu przy użycia śrubokręta wyciągasz specjalną zawleczkę z druta(pofalowana,bez problemu ją znajdziesz)i teraz trzymając jedną ręką za rurę teleskopu a drugą za goleń rozciągasz je bardzo dynamicznie żeby wybić będący w środku uszczelniacz.Może ciężko wychodzić nawet bardzo w zależności kiedy ostatnio były ruszane.Gdy wyjmiesz stary uszczelniacz i wsuniesz nowy to musisz go bardzo delikatnie i równo wbić żeby nie porysać rury teleskopu.Gdy dobije do końca wkładasz spowrotem zawleczkę,zakładasz pierścień zbierający(dobrze by było je też wymienić).Zalewasz lagi olejem,skręcasz i jeśli wszystko zrobiłeś tak jak należy to po przejechaniu dosłownie kilku kilometrów nie powinny cieknąć(w innym przypadku jeśli by się okazało że ciekną to niestety już nic nie zrobisz i musisz znowu wymienić).Jeśli chcesz to Ci mogę wszystko pokazać(jestem z okolicy Środy Wielkopolskiej) lub jeśli masz jeszcze jakieś pytania to pisz na priva(szymek.gracz@o2.pl)<br><hr>Wolf
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/2/2010, 19:59

Komentatorzy napisał(a):Chcę wymienić olej w lagach w mojej er 5. Wie ktoś jak się je rozbiera, bo ja jeszcze tego nie robiłem i nie chce tam czegoś zepsuć.<br><hr>berni172<br>
Komentatorzy napisał(a):No więc po pierwsze musisz wymontować lagi z półek.Teraz odwracasz je do góry nogami i tam widać śrubkę na imbusa(w każdej ladze jest tylko jedna taka śruba więc niczego nie pomylisz).Odkręć je(ciężko się wykręcają).teraz przechyl lagi i wylej z nich olej.poruszaj lagami aby wszystko wylać i przez ten sam otwór wlej do każdej równo 315ml(proponuję MOTULa bo jest moim zdaniem najlepszy).Wkręć śrubę którą na początku wykręciłeś i gotowe.Możesz je zamontować spowrotem..:)<br><hr>Wolf<br>
Komentatorzy napisał(a):Ok. dzięki. Wiesz może jeszcze jak uszczelniacze wymienić? Jeden mi trochę przepuszcza i jak będę już wymieniał olej to od razu bym to też zrobił.<br><hr>berni172<br>
Komentatorzy napisał(a):No więc musisz zrobić wszystko tak samo aż do miejsca gdzie należy wylać olej z lag.Po wylaniu oleju zdejmujesz śrubokrętem z goleni pierścień zbierający(to coś gumowe).Następnie w środku znowu przy użycia śrubokręta wyciągasz specjalną zawleczkę z druta(pofalowana,bez problemu ją znajdziesz)i teraz trzymając jedną ręką za rurę teleskopu a drugą za goleń rozciągasz je bardzo dynamicznie żeby wybić będący w środku uszczelniacz.Może ciężko wychodzić nawet bardzo w zależności kiedy ostatnio były ruszane.Gdy wyjmiesz stary uszczelniacz i wsuniesz nowy to musisz go bardzo delikatnie i równo wbić żeby nie porysać rury teleskopu.Gdy dobije do końca wkładasz spowrotem zawleczkę,zakładasz pierścień zbierający(dobrze by było je też wymienić).Zalewasz lagi olejem,skręcasz i jeśli wszystko zrobiłeś tak jak należy to po przejechaniu dosłownie kilku kilometrów nie powinny cieknąć(w innym przypadku jeśli by się okazało że ciekną to niestety już nic nie zrobisz i musisz znowu wymienić).Jeśli chcesz to Ci mogę wszystko pokazać(jestem z okolicy Środy Wielkopolskiej) lub jeśli masz jeszcze jakieś pytania to pisz na priva(szymek.gracz@o2.pl)<br><hr>Wolf<br>
Myślę że sobie poradzę. Jakby coś to się odezwę. <br><hr>berni172
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 23/2/2010, 02:14

Komentatorzy napisał(a):to jak jest z tymi kranikami - niech sie wypowie ktoś konkretny na ten temat.
Jak zostawic motocykl na zime?<br><hr>ER5<br>
ON = normalne użytkowanie. Jeździsz do momentu aż zbraknie paliwa. Gdy tak się stanie, przełączasz na RES i zapier... do najbliższej stacji benzynowej.
PRI = zalewanie gaźników po sezonie lub pracach naprawczych, gdy gaźniki są puste. Przy ON i RES paliwo płynie przez taki niby dławik(wolniej) a przy ustawieniu na PRI paliwo daje całą kitą. Prosto? Żeby nie kręcić kranikiem można ustawić na RES i gdy licznik dzienny nakręci 280-320 km(w zależności od jazdy) zajechać na tank. Trzeba tylko pamiętać żeby tankować full bo na 5 litrach to 280 km er5-ka nie zajedzie;) Pozdro,<br><hr>Roni67
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/3/2010, 13:26

Komentatorzy napisał(a):ile wchodzi plynu chlodniczego do kawasaki er 5, i jak go sie wymienia???<br><hr>piotr<br>
Komentatorzy napisał(a):Wchodzi 1.7 litra mieszanki 50/50 wody i glikolu etylenowego (borygo). Jesli chodzi o wymiane to troche tego jest... Trzeba zdjac bak i tylne plastiki. Poluzowac nakretke cisnieniowa, podstawic naczynie pod otwor slywowy (pod papa wody po prawej stronie tuz pod miejscem gdzie waz od chlodnicy laczy sie z obodowa silnika) i odkrecic srube splywowa. Moze dosc mocno sikac wiec trzeba uwazac zeby nie pryskalo. Jak zacznie cieknac wolniej odkrec nakretke cisnieniowa do konca. Jak splynie trzeba spuscic plyn ze zbiorniczka z tylu, wymontowac go i wymyc woda (i zalozyc). Potem trzeba przeplukac system woda. Wsadz waz do otworu z ktorego odkreciles nakretke cisnieniowa i lej wode az z otwory splywowego bedzie leciec czysta. Sprawdz czy uszczelka sie nadaje jak jest zniszczona to trzeba wymienic. Wyczysc otwor i zakrec srube na 11 Nm. Napelnij system woda (jesli masz to zmieszana ze srodkiem do czyszczenia chlodnc musi sie nadawac do aluminium!) Zakrec nakretke cisnieniowa i odpal silnik. rozgrzej go niech pochodzi z 10 min. Pozwol mu ostygnac a potem odkrec nakretke cisnieniowa przez gruba szmate az zacznie syczec, wypusc cisnienie. Jak przestanie syczec zdejmij zupelnie. Trzeba to robic ostroznie bo moze strzelic i poparzyc lape pozatym moze sie zrobic mocna fontanna i ochlapac co nie trzeba albo zgubic nakretka. Spusc caly plyn z ukladu i powtorz operacje z czysta woda.
Po takim czyszczeniu trzeba go uzupelnic mieszanka 50/50 wody z borygo. (Borygo + lakier = problem). Na razie nie mam czasu zeby to dokonczyc napisz maila to Ci wysle i ilustracjami. ookamisan@wp.pl<br><hr>Ookamisan<br>
cześć widzę kolego że masz dużą wiedzę na temat wymiany płynu chłodniczego w er . Jak mógłbyś podesłać na mojego e-maila szerszych danych z góry dziękuje . robert.j@termika-kalisz.pl<br><hr>robert
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/3/2010, 07:56

witam proszę o informację jak po wymianie chłodnicy w er5 uzupełnić płyn chłodniczy<br><hr>robert
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez ksylwia » 6/3/2010, 21:28

Witajcie :)
Stoję przed zakupem kawy er 5 z 2004 roku. Doczytałam, ze wysokość siedziska w tym modelu to 81 cm. Niestety nie mam możliwości by w okolicy przymierzyć się do tego modelu. Czy ktoś ma tak jak ja 168cm i sobie radzi na erce? Proszę o pomoc. :)
ksylwia
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 6/3/2010, 21:12

Postprzez Komentatorzy » 6/3/2010, 23:54

Komentatorzy napisał(a):Witajcie :) Stoję przed zakupem kawy er 5 z 2004 roku. Doczytałam, ze wysokość siedziska w tym modelu to 81 cm. Niestety nie mam możliwości by w okolicy przymierzyć się do tego modelu. Czy ktoś ma tak jak ja 168cm i sobie radzi na erce? Proszę o pomoc. :) <br><hr>ksylwia<br>
No więc moja droga ten motocykl będzie dla Ciebie idealny..;)Jego główne atuty to niskie siedzenie i łatwa kontrola a przy Twoim wzroście napewno dasz sobie z nim radę..<br><hr>Szymek246
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 7/3/2010, 01:44

Komentatorzy napisał(a):Witajcie :) Stoję przed zakupem kawy er 5 z 2004 roku. Doczytałam, ze wysokość siedziska w tym modelu to 81 cm. Niestety nie mam możliwości by w okolicy przymierzyć się do tego modelu. Czy ktoś ma tak jak ja 168cm i sobie radzi na erce? Proszę o pomoc. :) <br><hr>ksylwia<br>
Komentatorzy napisał(a):No więc moja droga ten motocykl będzie dla Ciebie idealny..;)Jego główne atuty to niskie siedzenie i łatwa kontrola a przy Twoim wzroście napewno dasz sobie z nim radę..<br><hr>Szymek246<br>
Szymek dziękuję za rozwianie wątpliwości... oby było tak, jak mówisz :))<br><hr>ksylwia
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 8/3/2010, 08:24

Komentatorzy napisał(a):Witajcie :) Stoję przed zakupem kawy er 5 z 2004 roku. Doczytałam, ze wysokość siedziska w tym modelu to 81 cm. Niestety nie mam możliwości by w okolicy przymierzyć się do tego modelu. Czy ktoś ma tak jak ja 168cm i sobie radzi na erce? Proszę o pomoc. :) <br><hr>ksylwia<br>
Widziałem osoby o podobnym wzroście co próbowały dosiąść się do er5 i miały mały problem, ewentualnie spróbuj przymierzyć się do gs500, jest on troszeczkę niższy, bynajmniej porównując starsze roczniki, z tymi nowszymi nie miałem do czynienia<br><hr>hexos
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/3/2010, 07:32

Witam,

Ja mam kawe z 98r, wg danych technicznych
wysokośc siedziska to 80 cm, mam 174cm wzrostu i radze sobie bez problemu ;)<br><hr>michu_
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez ksylwia » 14/3/2010, 00:50

Dzieki za opinie. Wczoraj kupiłam er 5 z 2001r. :D i powiem Wam, że ona jest niziutka. Tak jak pisałam mam 168 i całymi stopami sięgam do podłoża co np. w mz 250 było niemożliwe (na L-ce). Identyczną wysokość ma cb500 więc moje obawy były nieuzasadnione.

Teraz cieszę się i poszukuje owiewki - przedniej szyby. Możecie polecić coś sensownego?
ksylwia
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 6/3/2010, 21:12

Postprzez Komentatorzy » 14/3/2010, 15:19

Komentatorzy napisał(a):Dzieki za opinie. Wczoraj kupiłam er 5 z 2001r. :D i powiem Wam, że ona jest niziutka. Tak jak pisałam mam 168 i całymi stopami sięgam do podłoża co np. w mz 250 było niemożliwe (na L-ce). Identyczną wysokość ma cb500 więc moje obawy były nieuzasadnione. Teraz cieszę się i poszukuje owiewki - przedniej szyby. Możecie polecić coś sensownego?<br><hr>ksylwia<br>
No więc polecam Ci szybę firmy PUIG.Kosztuje nie więcej niż 100zł a różnica w czasie jazdy jest ogromna...Na allegro jest ich pełno ;)<br><hr>Szymek246
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 14/3/2010, 16:38

Komentatorzy napisał(a):Dzieki za opinie. Wczoraj kupiłam er 5 z 2001r. :D i powiem Wam, że ona jest niziutka. Tak jak pisałam mam 168 i całymi stopami sięgam do podłoża co np. w mz 250 było niemożliwe (na L-ce). Identyczną wysokość ma cb500 więc moje obawy były nieuzasadnione. Teraz cieszę się i poszukuje owiewki - przedniej szyby. Możecie polecić coś sensownego?<br><hr>ksylwia<br>
a za ile kupiłeś ta ER 5 z 2001r.???<br><hr>Tomek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê