Zobacz wątek - <i>[Kawasaki]</i> Kawasaki ER5 w użytku
NAS Analytics TAG

[Kawasaki] Kawasaki ER5 w użytku

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 16/7/2009, 19:01

Komentatorzy napisał(a):Witam wszystkich;) kupiłem ER 5 Z 2001 r. i potrzebuje kilku porad.
Pierwsza sprawa to ustawienie paliwa - gdy motocykl ma stac przez całą noc to ma byc strzałka na PRI position czy RES position bo jak ma byc dostęp paliwa bo jeżdze to ustawiam na ON position tak? Jeszcze jest coś takiego Fuel Tap i do czego to jest - proszę o porade i wyjaśnienie tych pojęc.<br><hr>Tomek<br>
No więc tak może zacznę od początku....
Są trzy ustawienia kranika:ON,PRI,RES. W zależności od ustawień:ON-zakręcone całkowicie,PRI-rezerwa(dobrze ustawić gdy wskaźnik wskazuje czerwone pole) i oczywiście RES-zawór główny.Powiem w prost że ja tak mam i wydaje mi się że każdy motocykl tego typu ma te same ustawienia:)
A FUEL TAB -to po kranik paliwa(a raczej pokrętło).Chyba że chodzi Ci o te przy korku wlewu paliwa?Bo jeśli tak to wtedy jest to nalepka na niego która ponoć poprawia jego wygląd.Jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz na priva:szymek.gracz@o2.pl<br><hr>Wolf
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 18/7/2009, 08:48

Komentatorzy napisał(a):Witam wszystkich;) kupiłem ER 5 Z 2001 r. i potrzebuje kilku porad.
Pierwsza sprawa to ustawienie paliwa - gdy motocykl ma stac przez całą noc to ma byc strzałka na PRI position czy RES position bo jak ma byc dostęp paliwa bo jeżdze to ustawiam na ON position tak? Jeszcze jest coś takiego Fuel Tap i do czego to jest - proszę o porade i wyjaśnienie tych pojęc.<br><hr>Tomek<br>
witam
sa trzy pozycje ON czyli otwarcie paliwa normalne i mozesz miec tak caly czas bo jest to kranik podcisnieniowy, jezeli sie skonczy mozesz ustwaic na RES- czyli rezerwa ok 3 litry a opcja PRI ustawiasz tu jak motor dluzej stal, ulatwia to odpalenie wiecej paliwa idze, [ozdro<br><hr>doktor-fri
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 28/7/2009, 14:25

Komentatorzy napisał(a):witam kupilem er5 w kwietniu wszystko bylo dobrze a ostatnio zaczal nie wchodzic na obroty podszas jazdy do 4 tys obr wszystko dobrze a pomiedzy 4-5 tys strasznie go "muli" powyzej 5 tys juz jest normalnie wyrywa z siedzenia. tez zauwazylem ze na wolnych obrotach chodzi nierowno. Wymieniłem swiece na NGK DR9EA tak jak w katalogu pisze ale nic nie pomoglo. prosze o pomoc jesli ktos mial taki przypadek<br><hr>paweł1989<br>
Komentatorzy napisał(a): a czy mi ktos moze cos podpowiedziec co jest z moja er-ka<br><hr>paweł1989<br>
jedź do serwisu wyczyścić i wyregulować gaźniki, mój miał dziurę na zimnym silniku i pomogło<br><hr>edek z krainy kredek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 6/8/2009, 11:15

Witam; Chodzi o poziom paliwa. Jezeli mam cały czas kranik na "on" a na wskaźniku schodzi na czerwoną kreskę to motocykl przygaśnie gdy mu będzie brakowało? i wtedy po przełaczeniu na res jeszce mam te 3 l rezerwy? czy na pozycji "on" wypije wszystko do dna i rezerwy nie bede miał?<br><hr>Marek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/8/2009, 16:34

Komentatorzy napisał(a):Witam; Chodzi o poziom paliwa. Jezeli mam cały czas kranik na "on" a na wskaźniku schodzi na czerwoną kreskę to motocykl przygaśnie gdy mu będzie brakowało? i wtedy po przełaczeniu na res jeszce mam te 3 l rezerwy? czy na pozycji "on" wypije wszystko do dna i rezerwy nie bede miał?<br><hr>Marek<br>
na ON wypije co może a na RES będziesz jeszcze miał dodatkowo 3 litry, którzy na ON nie ma siły ruszyć ;)<br><hr>ppp
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/8/2009, 16:37

Komentatorzy napisał(a):Witam wszystkich;) kupiłem ER 5 Z 2001 r. i potrzebuje kilku porad.
Pierwsza sprawa to ustawienie paliwa - gdy motocykl ma stac przez całą noc to ma byc strzałka na PRI position czy RES position bo jak ma byc dostęp paliwa bo jeżdze to ustawiam na ON position tak? Jeszcze jest coś takiego Fuel Tap i do czego to jest - proszę o porade i wyjaśnienie tych pojęc.<br><hr>Tomek<br>
Komentatorzy napisał(a):No więc tak może zacznę od początku....
Są trzy ustawienia kranika:ON,PRI,RES. W zależności od ustawień:ON-zakręcone całkowicie,PRI-rezerwa(dobrze ustawić gdy wskaźnik wskazuje czerwone pole) i oczywiście RES-zawór główny.Powiem w prost że ja tak mam i wydaje mi się że każdy motocykl tego typu ma te same ustawienia:)
A FUEL TAB -to po kranik paliwa(a raczej pokrętło).Chyba że chodzi Ci o te przy korku wlewu paliwa?Bo jeśli tak to wtedy jest to nalepka na niego która ponoć poprawia jego wygląd.Jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz na priva:szymek.gracz@o2.pl<br><hr>Wolf<br>
ojj, coś chyba Ci się pomyliło :P
ON - główne ustawienie, paliwo leci normalnie
RES - rezerwa na której możemy dojechać do najbliższej stacji (w pozycji ON niedostępna dla silnika)
PRI - zalewania dużą ilością paliwa - np. po zimie jak po spuszczeniu paliwa odpalamy maszynę<br><hr>ppp
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez invidia » 12/8/2009, 01:23

Jak dla mnie na tę pojemność powinni zamontować chociaż z tyłu tarczę a już na pewno z przodu 2
Avatar użytkownika
invidia
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 15/3/2009, 21:35
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Komentatorzy » 28/8/2009, 10:16

Siema, mam problem z moją er5 z 2002r, dzisiaj z rana odpaliłem normalnie motorek i pojechałem się ot tak pobujać po drogach, postawiłem jak zwykle w garażu na centralce i za jakąś godz chciałem odpalić i już nie mogłem, rozrusznik kręci, światła są, paliwo na full, i co pare sekund słychać buch z tłumika ale nie odpala, jakiś m-c temu były wymieniane świece ngk ustawione zawory i synchro gaźników, nie mam pojęcia co mogło się stać, podczas wcześniejszej jazdy było normalnie ładnie się wkręcał itp. Proszę o pomoc może ktoś też tak miał...<br><hr>Suchy
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 28/8/2009, 12:04

Komentatorzy napisał(a):Siema, mam problem z moją er5 z 2002r, dzisiaj z rana odpaliłem normalnie motorek i pojechałem się ot tak pobujać po drogach, postawiłem jak zwykle w garażu na centralce i za jakąś godz chciałem odpalić i już nie mogłem, rozrusznik kręci, światła są, paliwo na full, i co pare sekund słychać buch z tłumika ale nie odpala, jakiś m-c temu były wymieniane świece ngk ustawione zawory i synchro gaźników, nie mam pojęcia co mogło się stać, podczas wcześniejszej jazdy było normalnie ładnie się wkręcał itp. Proszę o pomoc może ktoś też tak miał...<br><hr>Suchy<br>
Dodam jeszcze że podejrzewam zalaną świecę bo gdy chcę odpalić to czuć benzynę lub zapchany gaźnik bo w przed dzień awarii tankowałem moto kanistrem, ale z tym chyba będe musiał jechać do serwisu, jak myślicie?... z góry dzięki za pomoc<br><hr>Suchy
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/9/2009, 17:19

Witam.jak każdy tu piszący mam problem.Mianowicie kupiłem sobie jakiś czas er-kę ale z nie działającym obrotomierzem.Niedawno stwierdziłem że trzeba się tym zająć i kupiłem na allegro używany ale niby sprawny obrotomierz.Dodam że wcześniej gdy dałem moje moto do synchronizacji mechanik stwierdził że to wina popsutego obrotomierza.No i gdy już kupiłem następce zepsutego(tak twierdzi mechanik bo ponoć jest jakiś impuls z modułu)i go zamontowałem okazało się że ten t eż nie działa.Co może być nie tak?Wspomnę że nie jestem żadnym elektrykiem i dlatego tu piszę.<br><hr>piter
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/9/2009, 12:51

Mam problem moją ER5. Stuka mi coś w przednim zawieszeniu i nie wiem co to może być. Pomoże ktoś? <br><hr>Krzysiek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 28/10/2009, 20:53

Komentatorzy napisał(a):cześć śmigam na ER5 od już kilku lat i pomyślałem, że odpowiem na kilka pytań które się tutaj powtarzają. Przede wszystkim - osoby dużej postury na ER5 nie wyglądają jak "na motorynce". Sam mam 185cm i kogo o to nie spytam to mówi że jest OK. Gorzej, jeśli ktoś waży >100kg. Jakby nie było ER5 ma tylko 2 cylindry, i przez to jest sporo węższe niż np. Hornet, co ma swoje wady i zalety. Ogromną zaletą jest mobilność, wszędzie można się wcisnąć, a jazda między samochodami "na czerwonym" jest dużo łatwiejsza niż na wspomnianym Horneciątku (z tym najlepiej mi porównać bo troszkę pojeździłem). ER5 ma dość żwawy silnik który dobrze znosi próbę czasu, a i osoby z "ciężką nogą" nie wpłyną na wytrzymałość jednostki w dużym stopniu. Po przebiegu 50 000km silnik gubi kilka koni (48KM na hamowni ale to nie z mojego egzemplarza), jednak i tak wypada lepiej niż olejaki Suzuki GS - nie spotkałem egzemplarza GS500 którego bym nie wyprzedził, niezależnie od rocznika. Hamulce - słabość modelu. Stalowy oplot i jakiś lepszy płyn hamulcowy w połączeniu z pół-sportowymi klockami wpoprawią na ich skuteczność dość znacząco. Co do tylnego bębna, jego skuteczność określiłbym jako dobrą. Szkoda jedynie, że tak ciężko go wyczuć. Przy jeździe w 2 osoby (~80kg) trzeba już brać sporą poprawkę co do drogi hamowania. Jeśli chodzi o turystykę dalszą - niestety nie w dwie osoby. Nie mówię że się nie da, ale jest to dość niewygodne z racji, że pięćdziesięciokonny silnik dość mocno odczuwa dodatkową wagę, o hamulcach już wspominałem, i dochodzi jeszcze zawieszenie - potrafi dobić do końca na dużych polskich dziurskach. Jazda samemu wypada sporo lepiej, trochę miękko, ale bardzo pewnie. Dobre opony typu tourist-sport i sensowne ustawienie napięć wstępnych tylnych sprężyn (innych regulacji brak) pozwala na zejście "do kolana", ale wymaga to wyczucia, bo przód potrafi uciec przy hardkorowej jeździe. Trzeba też zaznaczyć, że z racji bycia wąskim moto, ER5 dobrze przerzuca się z boku na bok podczas pokonywania serii zakrętów. Na dobrych, patelniastych wywijasach na lubelszczyźnie kolega na ZXR750 nie bardzo mógł mi dotrzymać kroku! (ale miałem radość! a jak on klął, że to jakiś pop****ny motorek że tak jeździ na zakrętach!) Po kilkunastu tysiącach kilometrów jazdy wymieniłem łożysko zębatki tylnej i uszczelniacze amorów z przodu; tutaj brak takich osłonek na górze amora (jak w np. GS500) wpływa negatywnie na wytrzymałość uszczelniaczy. Całe szczęście nie jest to droga część. Ogólnie jeśli chodzi o części - w Polsce nie ma z nimi problemu. ER5 było oferowane w polskich salonach, co wpłynęło pozytywnie na dostępność części na rynku. Nie to że ER5 wymaga częstych wizyt w serwisie, wręcz przeciwnie, dwie znalezione usterki zostały zauważone dopiero podczas wizyt na ustawienie zaworów i synchronizację gaźników. Tu jeszcze jedna pozytywna rzecz - dwa cylindry to dwa razy mniej roboty niż w większych moto i co z tym idzie - mniejsze koszta. Za to dostęp do części tuningowych jest dość kiepski, po prostu oferta jest uboga. Nie znajdziemy jakichś fikuśnych owiewek, pługów, sportowych filtrów powietrza itd bo są one po prostu (w Polsce) niedostępne. A szkoda. Znajdziemy za to sporo egzemplarzy przeznaczonych do rozbiórki, więc płaczu nie ma :-) Tanio, dobrze, solidnie. Mnie ER5 bardzo przypadło do gustu i póki co zostanę przy tym dwucylindrowcu. Kupując go trochę w ciemno na ebay'u w anglii muszę przyznać, że trafiłem w dziesiątkę. Klasyczny wygląd dobrze znosi próbę czasu, silnik i skrzynia zresztą też. Tylko tankować i wymieniać olej. pozdrawiam, Tomek "Thomsonicus" D. ps. jakby ktoś miał jakieś pytania o er5 to chętnie coś podpowiem, moje gg to 3534487 :-) <br><hr>Thomsonicus<br>
Tez mam ER5 i też jestem bardzo z Niej zadowolony. Miałem pod sobą kilka Sprzętów, ale ten memu sercu najmilszy.Pozdrawiam wszystkich kochanków ER5-ki.<br><hr>Roni67
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 28/10/2009, 21:31

Komentatorzy napisał(a):Witam właśnie jestem w trakcie robienia prawka "A" wspomnę że posiadam "B" od 7 lat. Stwierdziłem że koniec stania w korkach czas na dwa kółka :D Przymierzam się do Kawy ER-5 tylko, że mam dylemat mam 173 cm wzrostu i raczej nie jestem zbyt postawny ;) to tez nie będzie to za duży motor dla mnie ? No i czy będzie to raczej dobry motor (poważny motor) na pierwszy motor ? Bym zapomniał chciał bym wydać na motor jakieś 7 tyś ;) da się coś mądrego kupić w tej cenie ? PS Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam serdecznie <br><hr>PK_Grzegorz<br>
Jak ER5 ma być Twoim pierwszym motorem to osobiście mogę Ci ręczyć że jest to sprzęt na początek wręcz idealny, za 7 tyś. kupisz naprawdę nie zły i na pewno nie będziesz żałował. Po jakimś czasie pewnie będziesz chciał ER5 kę wymienić. Jak to zrobisz to już zawsze będziesz Ją wspominał z sentymentem. Ja miałem już KILKA sprzętów (mam 42 lata i jeżdżę całe życie) ale dopiero w tym sezonie znalazłem to coś. KAWASAKI ER% Twister. Serce jak dzwon, w miarę mało pali, mocy dla mnie wystarczająco i super się prowadzi. Następna moja będzie ER6n.Pozdro<br><hr>Roni67
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 29/10/2009, 13:13

Komentatorzy napisał(a):Mam problem moją ER5. Stuka mi coś w przednim zawieszeniu i nie wiem co to może być. Pomoże ktoś? <br><hr>Krzysiek <br>
Najprawdopodobniej wyklepały się już sprężyny w przednim zawieszeniu. Może być jeszcze za mało oleju w teleskopach (sprawdz czy nie ciekną) ale ja miałem podobny problem i pomogła dopiero wymiana sprężyn na nowe. Miałem Er-kę 3 lata, fajny moterek był:) Pozdrawiam<br><hr>hubert
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 29/10/2009, 16:16

Komentatorzy napisał(a):Mam problem moją ER5. Stuka mi coś w przednim zawieszeniu i nie wiem co to może być. Pomoże ktoś? <br><hr>Krzysiek <br>
Komentatorzy napisał(a):Najprawdopodobniej wyklepały się już sprężyny w przednim zawieszeniu. Może być jeszcze za mało oleju w teleskopach (sprawdz czy nie ciekną) ale ja miałem podobny problem i pomogła dopiero wymiana sprężyn na nowe. Miałem Er-kę 3 lata, fajny moterek był:) Pozdrawiam<br><hr>hubert<br>
Dzieki. A jak nacisne przedni hamulec i poruszam motocykl w przod i w tyl, to tez mogą to być sprężyny?? (bo wtedy amortyzatory nie ruszaja a i tak stuka)<br><hr>Krzysiek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Jaka pozycja kranika przy spuszczaniu paliwa z gaźnika?

Postprzez milo82 » 31/10/2009, 15:41

Witam! Jestem nowy na forum i zarazem świeżym motocyklistą. W związku z tematem mam pytanie: w jakiej pozycji ma być ustawiony kranik przy spuszczaniu paliwa z gaźnika na zimę? Dodam, że posiadam Kawasaki zr550, są tam (pewnie jak w większości motocykli) trzy pozycje -ON, PRI, RES i na logikę brakuje mi czegoś w rodzaju OFF. Wiem, że jest to gaźnik podciśnieniowy więc podejrzewam, że jest to pozycja ON lub RES ale nie mam pewności. Z góry dziękuję za odpowiedź
milo82
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 31/10/2009, 15:18

Postprzez ts1973 » 6/11/2009, 14:55

Witam,
Również nowy na forum. Poszukuję er5, bardziej doświadczonych proszę o opinię
http://www.moto.allegro.pl/item79789994 ... kazja.html

pyt. odnośnie braku lusterka i dziwnej kierownicy...

z góry dzięki
ts1973
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 6/11/2009, 14:43
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Komentatorzy » 6/11/2009, 19:40

Komentatorzy napisał(a):Witam, Również nowy na forum. Poszukuję er5, bardziej doświadczonych proszę o opinię <a href='http://www.moto.allegro.pl/item797899943_kawasaki_er5_er_5_er_5_okazja.html'>www.moto.allegro.pl/item797899943_kawasaki_er5_er_5_er_5_okazja.html</a> pyt. odnośnie braku lusterka i dziwnej kierownicy... z góry dzięki<br><hr>ts1973<br>
czesc;) ja kupiłem w lipcu taka ER 5 i powiem ze sprawuje mi sie bardzo dobrze.
Co do kierownicy to widac ze jest jakaś inna - napewno nie orginalna - no i ewidentny brak lusterka.Na zdjęciu widac ze jest otarta osłona łańcucha ale to często sie zdarza - musisz sobie dokładnie obejrzec a jak kupisz to bedziesz drugą osobą w Ostrowie co jeździ niebieską ER'ką:P a wiec do przyszłego sezonu.
Pozdrawiam<br><hr>Tomek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 6/11/2009, 19:42

to jak jest z tymi kranikami - niech sie wypowie ktoÅ› konkretny na ten temat.
Jak zostawic motocykl na zime?<br><hr>ER5
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 7/11/2009, 09:16

Komentatorzy napisał(a):Witam, Również nowy na forum. Poszukuję er5, bardziej doświadczonych proszę o opinię <a href='http://www.moto.allegro.pl/item797899943_kawasaki_er5_er_5_er_5_okazja.html'>www.moto.allegro.pl/item797899943_kawasaki_er5_er_5_er_5_okazja.html</a> pyt. odnośnie braku lusterka i dziwnej kierownicy... z góry dzięki<br><hr>ts1973<br>
Najlepiej jechać go zobaczyć i dokładnie pooglądać. zdejmij siedzenie i zobacz czy wszystkie plastiki są całe, bo jak jest pokrywa przerysowana to może być coś pęknięte. Sprawdź licznik czy ma wszystkie śrubki mocujące osłonę i czy w przednim zawieszeniu nic nie stuka. na wszystkim możesz zbić cenę.<br><hr>berni172
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości




na górê