Zobacz wątek - nauka wheelie
NAS Analytics TAG

nauka wheelie

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

up

Postprzez kiforki4 » 25/7/2012, 14:54

dokładnie tak jak mówisz, metodą prób i błędów wyczaiłem,że trzeba strzelic z wyższego pułapu niż te 5, z gazu idzie około 6-8 tys(1gang ofc). dzieki za dodatkowe info cisne trenować szaleńczą jazde zatem. piątka szerokości.
Avatar użytkownika
kiforki4
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 3/7/2012, 15:56
Lokalizacja: Oranienburg


Postprzez Piotr--95 » 3/8/2012, 01:11

Witam wszystkich :)
Otóż chcę się nauczyć wheelie na mojej Yamaszce YZ 250 2T mam pytanie czy na tym sprzęcie łatwiej mi będzie na stojąco czy siedząco? usiąść normalnie czy bardziej z tyłu? Zadaje pytania gdyż nie chce zaliczyć gleby przy pierwszych próbach
Avatar użytkownika
Piotr--95
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 20/1/2012, 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez motoluka » 3/8/2012, 09:06

Na tym sprzęcie w każdy możliwy sposób będzie łatwo, spróbuj co Ci bardziej na początek pasuje, proponuję na siedząco.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez Krmtzzz » 3/8/2012, 09:15

Na siedzaco i tylek daj troche dalej na kanapie niz zwykle, klama i jedziesz !
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez hossy » 4/8/2012, 05:14

Ja zaczynałem od chinola latać na tylnim,ale żeby nie było zbyt pięknie części sportowe=800zł.Doświadczenie przyjdzie z czasem pamiętam jak ubiegłego roku zaczynałem wiele razy denerwowałem się że mi nie wychodzi,ale gdy wróciłem z wakacji wsiadłem i przejechałem za 1 zamachem 200m + teraz dla mnie to już normalka bo rekord 2,5km pozostaje czekać na większe pojemności :) oraz pamiętajcie nie musicie się przysłowiowo "wyjebać" aby nabrać doświadczenia

Rada odemnie? Nigdy nie popisuj się gdy nie opanowałeś czegoś w 100 %
hossy
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26/7/2012, 23:41

Postprzez miki1406 » 8/8/2012, 12:21

Ja się uczyłem gumy na seryjnej CB500. Idzie w pionie. Nie przepnie się na 2ke, a próby sprzęgła to od razu opad. Rozciągałem na 1ce do 5tysięcy, potem sprzęgło, palnik i strzał. Wyrywa, i kontrolując gazem ciągnąc, aż do odcinki. Jeździ pięknie. Próbowałem wiele razy z gazu, ale idzie się zabić i szczerze wole po 100kroć walić ze sprzęgła. Największy problem to nauczyć się ładnie i "miękko" opadać... Nie ma nic gorszego jak walenie na fele z twarzą przy zacisku ;-)

Nauczyłem się w 2 godziny. Piękna sprawa, ale to jak sex bez gumy... trzeba się liczyć z konsekwencjami, jak się człek zapędzi. Przy litrach to już inna akcja, wyrywa z gazu, ale w przeciwieństwie do cebuli nie trzeba tego szarpać... robi to bardzo miękko i kontrola jest ułatwiona. Do tego sportowe skrzynie ułatwiają przebijanie w locie :-)
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez wonszr1 » 13/8/2012, 15:01

ja na swojej r1 rn04 , probowalem kiedys z predkosci 30 h z samego gazu , wchodzila ale byly to krotkie gumy , po paru dniach postanowilem rozpedzicc do 60 km /h i teraz jade do odciny na 1 biegu 135km/h:P konczy mi sie bieg i opadam :(
wonszr1
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/6/2012, 22:05
Lokalizacja: x

Postprzez kamilm » 19/8/2012, 19:41

Witam chciałbym się dowiedzieć jak postawić na koło Suzuki SV 650s. Zdaje sobie sprawe żeby nie meczyć tego motocykla bo mają takie silniki, że w pionie nie mają smarowania, ale chciałbym się nauczyć, a od czasu do czasu myślę że jej nie zaszkodzi :) Kolega ma Fz6 i wchodzi bez problemu ja po próbach swojej Sv podnoszę kółko ale na wysokość 30 - 50 cm raz udało się na 1 m. Ja to robię tak jadę na 1 tak do 7 - 8 tyś ujmuje delikatnie gazu ( czasem nie ) a potem opór i tylko wchodzi mi na taką wysokość jak już wspominałem wyżej ! Czekam na jakieś porady.
kamilm
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 11/12/2008, 17:40

Postprzez wonszr1 » 21/8/2012, 14:09

proboj , proboj i jeszcze raz proboj nikt ci na to leku nie da, tez mialem poczatki slabe a teraz sune rowno:)
wonszr1
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/6/2012, 22:05
Lokalizacja: x

Postprzez BlueLabel » 30/8/2012, 16:11

kamilm napisał(a):Witam chciałbym się dowiedzieć jak postawić na koło Suzuki SV 650s. Zdaje sobie sprawe żeby nie meczyć tego motocykla bo mają takie silniki, że w pionie nie mają smarowania, ale chciałbym się nauczyć, a od czasu do czasu myślę że jej nie zaszkodzi :) Kolega ma Fz6 i wchodzi bez problemu ja po próbach swojej Sv podnoszę kółko ale na wysokość 30 - 50 cm raz udało się na 1 m. Ja to robię tak jadę na 1 tak do 7 - 8 tyś ujmuje delikatnie gazu ( czasem nie ) a potem opór i tylko wchodzi mi na taką wysokość jak już wspominałem wyżej ! Czekam na jakieś porady.


Sam od 2 tygodni ćwicze na SV650, z gazu podobnie do Ciebie, ze strzałem sprzęgłem wychodzi dużo lepiej, tylko ma to krótkie biegi, więc szybko się kończy 1 bieg. Jedyneczka, ~4k obrotów, strzał ze sprzęgła, i masz pion, tylko próbować i próbować i próbować ;)

Powoli wychodzi mi coraz lepiej, ale tak myślę, czy da się coś zrobić, zeby zapobiec szybkiemu kończeniu się jedynki ? Aktualnie próbuje podrywać trochę gwałtowniej, żeby łapać równowagę przy tych 7-8k obr, ale najczęściej trzeba dodawać trochę gazu, no i bieg się kończy przy ~80 km/h ... pare razy miałem ochotę przebić na 2, ale jak narazie się boję, że przy tym polecę ;) Jeszcze chyba za mało doświadczenia, więc będę trenował i dochodził do odpowiednich wniosków.

I jeszcze jedno, ciężko mi go podnieść na 2 biegu nawet przy strzale ze sprzęgła, niby ma to wysoki moment i wogóle, nie wiem czy brakuje mi techniki, czy na siedząco raczej go nie rusze na dwójce ? (ps. waże 95 kg )
BlueLabel
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez kaziczek0203 » 4/9/2012, 09:13

kolega ma sv650 04r i na dwojce pieknie lata , na siedzaco i na stojaco tylko musisz sie na siedzaco przesunac tylkiem na koniec siedzenia i nie trzeba z klamy strzelac wystarczy ze uzyjesz sily i go szarpniesz , biegow nie przebijaj z 1 na 2 bo zaladujesz luz i sie jeszcze mozna wyjebac :) jak juz to z 2 na 3 bieg przebijaj
kaziczek0203
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 31/10/2011, 08:53
Lokalizacja: Bierutów

Postprzez Seba_ER5 » 12/10/2012, 11:01

No lata lata niech se lata dalej to tylna glowica mu pojdzie w pyl.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Wheele

Postprzez K2 Corona Alstare 1000R » 12/4/2013, 02:22

Czytam Panowie I Panie te posty i z całym szacunkiem, nie mogę wyjść z podziwu co do próby nauki jeżdżenia na kole osób, które mają kompletny brak doświadczenia. Proszę nie namawiajcie ludzi do samookaleczenia się!! Logiczne jest że jeśli dany delikwent przelata odpowiednią ilość km to sam nabierze odpowiedniego doświadczenia, dostosuje technikę do wagi, rodzaju srzętu itp.. technik jest tyle, co motocykli i ich użytkowników, ta najlepsza, która jest najbezpieczniejsza i najefektowniejsza :)
Sam osobiście jeżdżę na gsxr ach 15 lat i raz mi wyjdzie, raz.. dupa.. kwestia wprawy..
Moja rada: jeździć w dzień, jeżdzić w nocy, przed stosunkiem, zaraz po, po mieście, na trasie, aż się ropa na świecie skończy..... moto to zabawka, jak będziesz się o sprzęt bał to nigdy niczego się nie nauczysz.
Pozdrawiam wszystkich...:)
Avatar użytkownika
K2 Corona Alstare 1000R
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 14/12/2012, 19:48
Lokalizacja: gdańsk/ rotterdam

Postprzez diablo929 » 28/4/2013, 16:20

Potrzebuje pomocy
moto kawa 636 2004 na gumie latam juz od tamtego roku ale teraz dźwigam już do "idealnego pionu" na stojąco na drugim biegu, mógłbym jechać tak w nieskończoność jakby nie to że po jakimś czasie zaczyna mi tak jakby rzucać tylnym kołem a po chwili całym motocyklem no i trzeba lądować...

Podczas normalnej jazdy nie odczuwam nic dziwnego

Kto ma jakiś pomysł co jest nie tak bo mi juz sił brakuje?
Pozdro
diablo929
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17

Postprzez pdasiek » 1/6/2013, 21:16

diablo 929 wprawdzie ja na kole jestem amator ale może to kwestia ciśnienia w oponach bądź ustawienia tylnego zawiasu? Często się rozmawia na temat pionowania i nigdy nie słyszałem o takim zachowaniu sie moto przy długiej gumie.

Ja póki co stawiam przy 7-8 tysiącach z gazu i kończe na odcinie :)aczkolwiek jest to taka niższa guma, nie mam czasu ćwiczyć bo zawsze z plecaczkiem jeżdżę, a jak sam to 500m do plecaczka żeby go zabrać he, i wtedy się wyżywam na tym odcinku ;p
Kawasaki zx6r ninja RulezZZZ
Avatar użytkownika
pdasiek
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6/6/2012, 13:14
Lokalizacja: Kielce

Postprzez cup12552 » 2/6/2013, 12:24

Hej, ja od jakiegoś czasu fz6 próbuję stawiać na koło, rozpędzam ją tak żeby mieć 7-8 tysięcy obrotów na 1 biegu.Odpuszczam gaz i gwałtowanie do oporu albo do 3/4 manetki tylko albo wychodzi niska guma(szybko wyląduje) albo jak się tak gwałtownie poderwie odruchowo odpuszczam gaz zbyt mocno żeby nie przelecieć.
Dodam że wyrywam ją na siedząco żeby móc trzymać nogę na hamulcu w razie czego.

Jakieś rady? Lepiej uczyć się gumować siedząc czy stojąc?
cup12552
Świeżak
 
Posty: 164
Dołączył(a): 6/10/2009, 20:46

Postprzez michol » 20/6/2013, 14:47

Chcialbym wam pokazac moje wheelie na kx 125. Co o tym myslicie ? jesli macie jakies pytania co do nauki itp to pytajcie ;) http://www.youtube.com/watch?v=k1npGkxQHCA
Kx 125
Avatar użytkownika
michol
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 23/5/2010, 21:29
Lokalizacja: Slask

Postprzez Klejman12 » 9/9/2013, 19:09

Fajnie by było coś takiego na 50cc umieć ;D Ja niestety nie umiem
Klejman12
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 9/9/2013, 19:03
Lokalizacja: Żądłowice

Postprzez Hipotecznik » 7/1/2014, 15:23

Ciekawa jestem czy mnie się uda opanować w końcu tę technikę :)

Podekscytowana :_)
Kreuj swój świat
Avatar użytkownika
Hipotecznik
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7/1/2014, 15:16
Lokalizacja: katowice

Postprzez Black-Ghost » 7/1/2014, 15:36

Wpadnij na OSW to cie naucze :D
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr