Zobacz wątek - nauka wheelie

nauka wheelie

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, Bostorn, Miczab, leff

Postprzez Mentos1111 » 13/7/2012, 12:58

Wrazenie ze zaraz upadnie sie na plecy jest normalne ? Jak wyrwe ładnie moto do góry to mam wrazenie ze jest ono na tyle wysoko ze musze ujac gazu bo inaczej wyladuje na plecach, ujmuje gazu i wiadomo co sie dzieje, przednie kolo wraca na asfalt. W takiej sytuacji trzymacz gaz na rownym poziomie, dodac czy ujac ? Panowie jak to jest ?
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez motoluka » 13/7/2012, 14:21

Oczywiście, że jest normalne, ale z czasem i doświadczeniem minie. Przede wszystkim się nie spiesz. Sto razy osiądziesz na asfalcie przednim kołem a za sto pierwszym razem Ci wyjdzie. Lepiej powoli przyzwyczajać się do tego aniżeli wylądować na plecach. Co powinieneś zrobić? Skoro opadasz to na pewno nie odejmować tyle gazu, więcej nikt Ci nie powie chyba, że masz nagrany filmik.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez Vergon » 13/7/2012, 17:26

Jakie moto? Jeżeli gumujesz siedząc to jak koło (naked) lub czacha (sport) ostro zbliża się do linii horyzontu to już masz ładny pion. Jak dużo Ci do tego brakuje to spokojnie jeszcze możesz podnosić.
Ten temat powinien zawierać jeden krótki post z kilkoma faktami dotyczącymi gumowania a główna porada powinna brzmieć "jeździj, jeździj i jeszcze raz jeździj, z czasem sam to wyczujesz".
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mirekm71 » 13/7/2012, 18:54

Mentos1111 napisał(a):Wrazenie ze zaraz upadnie sie na plecy jest normalne ? Jak wyrwe ładnie moto do góry to mam wrazenie ze jest ono na tyle wysoko ze musze ujac gazu bo inaczej wyladuje na plecach, ujmuje gazu i wiadomo co sie dzieje, przednie kolo wraca na asfalt. W takiej sytuacji trzymacz gaz na rownym poziomie, dodac czy ujac ? Panowie jak to jest ?


Powinienes asekurowac hamulcem a nie gazem. Ja pion zaczalem kojarzyc jak moto jechalo dluzej na gumie przy mniejszym odkreceniu manetki. Patrzec musze z boku zbiornika bo inaczej mam droge zaslonieta. Do rownowagi jeszcze mi daleko bo odkrece jedynke, dwojke i mam ok 100 wrzucam trojke i przod wali o glebe czyli jeszcze za malo pionu.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez motoluka » 13/7/2012, 19:23

mirekm71 nie mów, że Ty ST-kiem gumujesz :-) Ja bym się nie odważył, ale nigdy takim ciężkim sprzętem nie latałem.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez mirekm71 » 13/7/2012, 19:48

Jak kilka razy st postawilem na kolo wpierw zagrzewajac opone paleniem to wydalem 800 na sprzeglo. Zaporozca katuje na wszystkie mozliwe sposoby. Nie zebym latal na kole jak zawodowiec ale podrywam sobie czesto bo to lubie. Asr i amahay widzieli. Ot takie wyglupy...
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez motoluka » 13/7/2012, 20:26

;-) ja tam teraz już się w to nie bawię, tzn. od czasu kiedy nabyłem FZ6.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez mirekm71 » 13/7/2012, 20:35

Fz6 fajnie wchodzi na kolo, chociaz stary fazer byl do tego lepszy. Moj zaporozec troche toporny 60 kM, 60 Nm i 215 kg.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Mentos1111 » 14/7/2012, 08:08

Motor to kawa zx6r 99'. Dzieki za odpowiedzi. Bede cwiczyl az zacznie wychodzic, ale nic na sile.Martwie sie troche o moto no ale ;D najwyzej bede zmuszony robic na stunta
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kiforki4 » 20/7/2012, 15:13

ja mam tylko jedno krotkie pytanie, odnosnie stawania na kółku, z gazu wheelie na 1 ogarniete mam do odcinki w sumie jest ok, natomiast ze sprzegla jest gorzej. mianowicie, (honda f4) odkrecam dajmy na to do tych 4-5 tys, i wtedy strzał, ale przy tym strzale z klamy manetke powininenem odkrecac caly czas ? czy przy tych obrotach 4-5 przystopowac z odkręcaniem, dać jej wstać , i wtedy ogien. wiem ze to moze nie da sie tego tak doslownie wuytlumaczyc ale damy rade jakos. pozdrawiam
dzieki dzieki zdazylem ogarnac w ten czas
Avatar użytkownika
kiforki4
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 3/7/2012, 15:56
Lokalizacja: Oranienburg

Postprzez mirekm71 » 24/7/2012, 17:53

Mentos1111 napisał(a):Motor to kawa zx6r 99'. Dzieki za odpowiedzi. Bede cwiczyl az zacznie wychodzic, ale nic na sile.Martwie sie troche o moto no ale ;D najwyzej bede zmuszony robic na stunta


Masz szanse wyebac sie na plecy przy 100 km/h i boisz sie o motocykl? Ja bym sie ewentualnie bal, ze zaden motocykl juz nigdy nie bedzie mi potrzebny :? Ale to nic, podoba mi sie Twoj optymizm :D

@kiforki ja odkrecam gaz do pewnego pulapu i wtedy strzelam. Od tego jak szybko i wysoko idzie w gore zalezy co robie pozniej. Na roznej nawierzchni, inny stopien rozgrzania gumy itp z inna predkoscia moto idzie w pion. Trzeba robic tak, zeby nie yebnac... :twisted: Nie wiem, czy 4-5 tys w Twoim moto to nie za malo bo przy 4 ja strzelam w v-ce, w ktorej moment mam przy 6-7 tys. W twoim moto moment obr przychodzi chyba pozniej. Jak lekko idzie na kolo to moze byc przy 5 ale z gazu wstaje pewnie w ok 8 wiec wtedy jest mocniejszy i mozesz lzej strzelac. I o hamulcu pamietaj!
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

up

Postprzez kiforki4 » 25/7/2012, 14:54

dokładnie tak jak mówisz, metodą prób i błędów wyczaiłem,że trzeba strzelic z wyższego pułapu niż te 5, z gazu idzie około 6-8 tys(1gang ofc). dzieki za dodatkowe info cisne trenować szaleńczą jazde zatem. piątka szerokości.
Avatar użytkownika
kiforki4
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 3/7/2012, 15:56
Lokalizacja: Oranienburg

Postprzez Piotr--95 » 3/8/2012, 01:11

Witam wszystkich :)
Otóż chcę się nauczyć wheelie na mojej Yamaszce YZ 250 2T mam pytanie czy na tym sprzęcie łatwiej mi będzie na stojąco czy siedząco? usiąść normalnie czy bardziej z tyłu? Zadaje pytania gdyż nie chce zaliczyć gleby przy pierwszych próbach
Avatar użytkownika
Piotr--95
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 20/1/2012, 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez motoluka » 3/8/2012, 09:06

Na tym sprzęcie w każdy możliwy sposób będzie łatwo, spróbuj co Ci bardziej na początek pasuje, proponuję na siedząco.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez Krmtzzz » 3/8/2012, 09:15

Na siedzaco i tylek daj troche dalej na kanapie niz zwykle, klama i jedziesz !
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez hossy » 4/8/2012, 05:14

Ja zaczynałem od chinola latać na tylnim,ale żeby nie było zbyt pięknie części sportowe=800zł.Doświadczenie przyjdzie z czasem pamiętam jak ubiegłego roku zaczynałem wiele razy denerwowałem się że mi nie wychodzi,ale gdy wróciłem z wakacji wsiadłem i przejechałem za 1 zamachem 200m + teraz dla mnie to już normalka bo rekord 2,5km pozostaje czekać na większe pojemności :) oraz pamiętajcie nie musicie się przysłowiowo "wyjebać" aby nabrać doświadczenia

Rada odemnie? Nigdy nie popisuj się gdy nie opanowałeś czegoś w 100 %
hossy
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26/7/2012, 23:41

Postprzez miki1406 » 8/8/2012, 12:21

Ja się uczyłem gumy na seryjnej CB500. Idzie w pionie. Nie przepnie się na 2ke, a próby sprzęgła to od razu opad. Rozciągałem na 1ce do 5tysięcy, potem sprzęgło, palnik i strzał. Wyrywa, i kontrolując gazem ciągnąc, aż do odcinki. Jeździ pięknie. Próbowałem wiele razy z gazu, ale idzie się zabić i szczerze wole po 100kroć walić ze sprzęgła. Największy problem to nauczyć się ładnie i "miękko" opadać... Nie ma nic gorszego jak walenie na fele z twarzą przy zacisku ;-)

Nauczyłem się w 2 godziny. Piękna sprawa, ale to jak sex bez gumy... trzeba się liczyć z konsekwencjami, jak się człek zapędzi. Przy litrach to już inna akcja, wyrywa z gazu, ale w przeciwieństwie do cebuli nie trzeba tego szarpać... robi to bardzo miękko i kontrola jest ułatwiona. Do tego sportowe skrzynie ułatwiają przebijanie w locie :-)
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez wonszr1 » 13/8/2012, 15:01

ja na swojej r1 rn04 , probowalem kiedys z predkosci 30 h z samego gazu , wchodzila ale byly to krotkie gumy , po paru dniach postanowilem rozpedzicc do 60 km /h i teraz jade do odciny na 1 biegu 135km/h:P konczy mi sie bieg i opadam :(
wonszr1
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/6/2012, 22:05
Lokalizacja: x

Postprzez kamilm » 19/8/2012, 19:41

Witam chciałbym się dowiedzieć jak postawić na koło Suzuki SV 650s. Zdaje sobie sprawe żeby nie meczyć tego motocykla bo mają takie silniki, że w pionie nie mają smarowania, ale chciałbym się nauczyć, a od czasu do czasu myślę że jej nie zaszkodzi :) Kolega ma Fz6 i wchodzi bez problemu ja po próbach swojej Sv podnoszę kółko ale na wysokość 30 - 50 cm raz udało się na 1 m. Ja to robię tak jadę na 1 tak do 7 - 8 tyś ujmuje delikatnie gazu ( czasem nie ) a potem opór i tylko wchodzi mi na taką wysokość jak już wspominałem wyżej ! Czekam na jakieś porady.
kamilm
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 11/12/2008, 17:40

Postprzez wonszr1 » 21/8/2012, 14:09

proboj , proboj i jeszcze raz proboj nikt ci na to leku nie da, tez mialem poczatki slabe a teraz sune rowno:)
wonszr1
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/6/2012, 22:05
Lokalizacja: x

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr