Jakie paliwo zalewacie do motocykla?
Posty: 90
• Strona 3 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Znalezione
W moim B6 jak naleje 95 czy 98 to nie ma różnicy. Ale jak naleje V-power to różnica jest, zwłaszcza na niskim zakresie obrotów.
Informacje podstawowe o paliwach:
-----------------------------------------
- benzyna 95 OKT i 98 OKT oparte są na takiej samej bazie paliwowej. Podniesienie oktanów w paliwie 98 odbywa się poprzez dodanie węglowodorów aromatycznych (toluen, ksylen - mieszanina izomerów, n-ksylen). Generalnie paliwa te nie zawierają substancji zawierających tlen (np. eterów).
- benzyna 98 Ultimate jest to (UWAGA, PO PRZECZYTANIU ZAPOMNIEĆ, TAJEMNICA HANDLOWA FIRMY BP benzyna 95 OKT do której dodano eter tert-metylo-butylowy (MTBE, RON=120) w ilości 14%. Rzeczywista liczba oktanowa tego paliwa (RON/2+MON/2) wynosi nieco ponad 99 OKT, ale ze względów handlowych nazwano to 98 Ultimate.
- benzyny V-power (ZAPOMNIEĆ J.W., POWAŻNA TAJEMNICA FIRMY SHELL ) produkowane są na dwa odmienne sposoby: 95 V-power jest to 95 OKT z dodatkami obniżającymi tarcie na poziomie molekularnym - dokładnie jest to 95 + Motorlife, vel MoS2, vel siarczek molibdenu. 99+ V-power jest to 95 V-power + TAME (inny eter, zbliżony do MTBE) + mieszanka węglowodorów aromatycznych j.w..
Kwestia wpływu oktanów na silnik i osiągi
-----------------------------------------------
Dokładnie tak, jak zauważył Alek, nie będzie istotnej różnicy pomiędzy 95 i 98 (ale już nie Ultimate, o czym za chwilę) w silniku wolnossącym. Dodatkowo warto wiedzieć, że substancje o dużej liczbie oktanowej palą się zwykle bardzo wolno i zazwyczaj przez to są mało skuteczne jako paliwo. Dokładny pomiar mocy łatwo wykaże, że silnik o stałym ustawieniu zapłonu (mam na myśli = bez reakcji czujnika spalania stukowego) na benzynie 98 OKT będzie słabszy, niż na 95, choć będzie pracował ciszej. Moje podrasowane wolnossące Fordzisko (ST220) ma 251 KM z 95 i 95 Vpower ale już tylko 243 z 98 (jednak 258 KM z 98 Ultimate).
Zawsze obowiązuje reguła - jak myślisz o mocy to używaj najmniejszej liczby oktanowej dostatecznej dla twojego silnika. Oktany nie dają mocy - one ją psują. Oczywiście są sytuacje, gdy większe możliwości modyfikacji silnika (doładowanie, kompresja) z nawiązką kompensują pogorszenie procesu spalania z powodu dużej liczby oktanowej.
Ale dlaczego 98 Ultimate jej nie spełnia?
Otóż dlatego, że co prawda wysoka liczba oktanowa dodanego MTBE szkodzi mocy, ale zawartość tlenu w tym eterze mocy pomaga. Na chłopski rozum można to porównać z "nitrem w płynie". Efekt "wzmocnienia" jest najwyższy przy zawartości 14,7% MTBE w mieszance z typową bazą 95 OKT - i tyle właśnie MTBE dodaje BP. Większa zawartość powoduje zdychanie silnika w wyniku zbyt dużej liczby oktanowej. Dodatkowo pomocne jest duże ciepło parowania i lotność eteru.
Podobny efekt występuje dla eteru TAME (ale jego zawartość optymalna to 11%, nie pytajcie ile leje Shell, zgadnijcie sami )
Paliwa wysokooktanowe (98 i wyżej) nadają się do silników turbodoładowanych, wolnossących o wysokim ciśnieniu sprężania, gdzie efekt możliwości pracy przy szybszym zapłonie czy wyższym doładowaniu jest większy, niż konsekwencje używania wysokooktanowego paliwa. Paliwa 95, 95 Vpower i 98 Ultimate powinny być stosowane w silnikach wolnossących (choć 98 Ultimate z racji liczby oktanowej również jest świetna do turbo).
W moim B6 jak naleje 95 czy 98 to nie ma różnicy. Ale jak naleje V-power to różnica jest, zwłaszcza na niskim zakresie obrotów.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Czyli do zx12r moge lac v-powera??Ja czuje duza roznice w przyspieszeniu mojego moto.W ogole lepiej jezdzi i tyle.
<zx12r> / <Suzuki dr 650>
"Moja ulica murem podzielona
Świeci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony "
"Moja ulica murem podzielona
Świeci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony "
-
Cezarjusz - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 550
- Dołączył(a): 9/6/2007, 20:08
- Lokalizacja: Warszawa
Do TT 350 i do DT 50 zwykle Pb 95 ( do tego drugiego z castrolem R2 racingbike 1:45)
NIE DAJMY ZARABIAĆ ZŁODZIEJOM
- kupujmy szpeje z papierami
Treści wyrażone w tym poście są moją prywatną
opinią, nie biorę odpowiedzialności za ich wykorzystanie.

- kupujmy szpeje z papierami
Treści wyrażone w tym poście są moją prywatną
opinią, nie biorę odpowiedzialności za ich wykorzystanie.

-
stecarlos - Świeżak
- Posty: 168
- Dołączył(a): 17/2/2007, 08:20
JA leje 95... po co lepsze?? zauwazyliscie ze we wsyztski8ch panstwach sa mniej oktanowe paliwa a mimo to sa lepszE?? Dziwne.. xD (PEWNIE dlatego ze Polska jest jedyna w swoim rodzaju
)

- Wontek
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 1/7/2007, 08:16
dopiero moj drugi post a juz musze sie z ciebie posmiac.hehehehehehehhenitro8888 napisał(a):a tak poza tym to uwazam ze nie ma roznicy czy 95 czy 99 v-power i tak stacje dolewaja wode i tak
idz do pani z fizyki niech ci wytlumaczy czemu sie z ciebie smieja

- dawid1984
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 25/7/2007, 18:55
dawid1984 napisał(a):dopiero moj drugi post a juz musze sie z ciebie posmiac.hehehehehehehhenitro8888 napisał(a):a tak poza tym to uwazam ze nie ma roznicy czy 95 czy 99 v-power i tak stacje dolewaja wode i tak
idz do pani z fizyki niech ci wytlumaczy czemu sie z ciebie smieja
a teraz z Ciebie, raczej do pani od chemii

<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
95 bo taniej. Na 98 kilka razy śmigałem, ale faktycznie różnice niewielkie, więc do "normalnego" użytku szkoda przepłacać.
Wybieram "Dosię"
P.S. Znam już 2 przypadki zalania ON
Na szczęście oba nie zdążyły zaciągnąć do gaźnika, więc skończyło sie tylko na czyszczeniu zbiorników.
Wybieram "Dosię"
P.S. Znam już 2 przypadki zalania ON

Na szczęście oba nie zdążyły zaciągnąć do gaźnika, więc skończyło sie tylko na czyszczeniu zbiorników.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
mar111cin napisał(a):dawid1984 napisał(a):dopiero moj drugi post a juz musze sie z ciebie posmiac.hehehehehehehhenitro8888 napisał(a):a tak poza tym to uwazam ze nie ma roznicy czy 95 czy 99 v-power i tak stacje dolewaja wode i tak
idz do pani z fizyki niech ci wytlumaczy czemu sie z ciebie smieja
a teraz z Ciebie, raczej do pani od chemii
uups

ale wiadomo o co chodzi

- dawid1984
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 25/7/2007, 18:55
do swojej cagivki leje v-power z shella bo na niej śmiga jak ta lala. mechanik opowiadal mi że kiedys z kumplem nalali do squta płynu hamulcowego zamiast benzyny i zapierdalał tak że paska napędowego szukali 2 ulice dalej(pewnie ma on jakiś odpałowy składnik ale sam tego nie praktykuje:)) jak sie można domyślic po kilku minutach silnik nadawał się już tylko do sprzedaży na kilogramy:)
/speed always goes in pair with fouriosity/
po prostu fast...
HONDA CBR 600RR MOVISTAR TELEFONICA-opylona
po prostu fast...
HONDA CBR 600RR MOVISTAR TELEFONICA-opylona
-
fast and furious - MEGA TROLL
- Posty: 307
- Dołączył(a): 27/7/2007, 16:34
- Lokalizacja: Poznań City
Ja zalewam tylko 95 i motor śmiga jak oszalały jak próbowałem 98 to gorzej mi odpalał nie wiedzieć czemu... i leje zawsze 95 i z orlenu i od pana Miecia wszędzie gdzie sie nawinie dystrybutor jak trzeba i nie ma problemu
cbr 1000f dual
- Cidman
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 14/4/2007, 16:00
- Lokalizacja: Nowa Sarzyna - Rzeszów
Ja zalewam tylko 95 i motor śmiga jak oszalały jak próbowałem 98 to gorzej mi odpalał nie wiedzieć czemu... i leje zawsze 95 i z orlenu i od pana Miecia wszędzie gdzie sie nawinie dystrybutor jak trzeba i nie ma problemu
cbr 1000f dual
- Cidman
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 14/4/2007, 16:00
- Lokalizacja: Nowa Sarzyna - Rzeszów
fast and furious napisał(a):do swojej cagivki leje v-power z shella bo na niej śmiga jak ta lala. mechanik opowiadal mi że kiedys z kumplem nalali do squta płynu hamulcowego zamiast benzyny i zapierdalał tak że paska napędowego szukali 2 ulice dalej(pewnie ma on jakiś odpałowy składnik ale sam tego nie praktykuje:)) jak sie można domyślic po kilku minutach silnik nadawał się już tylko do sprzedaży na kilogramy:)
ja kiedyś z kumplami zalaliśmy do etezetki zamiast paliwa płynu borygo do chłodnic (no wiesz jak to kiepsko było, paliwa brakowało) i całe szczęście że dostał tyle mocy że od razy przy ruszaniu łańcuch zerwało, bo tak go wyrzuciło do przodu że zatrzymałem sie dopiero w następnej wiosce 5km dalej.
ps. lepiej nie opowiadaj tych historii głośno, bo mogą chodzić wokół Ciebie dziwne pomruki i szemrania. pozatym piotrek sztunter gwałciciel zwierząt już na forum był ; )
pozdrawiam.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Siemka, ostatnio oglądalem program na TVN Turbo i przeprowadzali testy paliwa i czy dodaja mocy lub momentu obrotowego (sprawdzane na rolkach) i wyszedl taki wniosek ze dodaje mocy powyzej 2-wu litrowego samochodu osobowego o kilka KM, wiec w motorach niebedzie napewno zadnej ruznicy w osiagach
To dziala dopiero przy wiekszych pojemnosciach. A co do tematu to ja leje Pb95 do swojego simka ktorego zmieniam w tym roku zeby na nastepny sezon wyjechac czyms mocniejszym
Wiem ze i tak to beda motorki bo niemozna tego nazwac motorami ale zawsze 125ccm jest lepsze niz te zje**ne 50-ątki 



Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250
22.10.08 ====> Zdałem Prawko
22.10.08 ====> Zdałem Prawko

-
zdzichu123 - Bywalec
- Posty: 869
- Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
- Lokalizacja: Chodzież
- Prof.Piotr
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 20/8/2007, 18:55
- Lokalizacja: asd
Pb95. Zauważyłem , że po przejściu z paliwa ze stacji podmarketowych na Shella spalanie spadło gdzieś nawet o 0,5l. Więc teraz tankuję tylko na Shellu. Różnicy w jeździe, pracy silnika nie zauważyłem, jedynie w spalaniu. Do końca nie wiem czy to nie jest spowodowane spokojniejszą jazdą, więc zatankuję jeszcze na marketowej żeby być pewny.
PB98 nie tankuję bo jest za droga.
PB98 nie tankuję bo jest za droga.

Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Posty: 90
• Strona 3 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości