"+" i "-" Waszych motocykli
1)Mam Fazera 600 '03.Mocne strony to napewno pozycja za kierą , bardzo wygodna i nie męczy kręgów nawet po 3-4 godz. jazdy.Poza tym bardzo elastyczny silnik (według mnie),stworzony do jazdy po miescie.Dla mnie manewrowanie tym motocyklem po mieście, na krzyżówkach i w korkach to czysta przyjemność.Zawieszenie w pełni regulowane. Co jeszcze... wyposażenie tez niezłe:kontrolka rezerwy duży bak na wache i niezłe lusterka to duży +.
2)jeszcze nie znalazłem żadnych. nie będę narzekał na moc silnika bo do jazdy po mieście w zupełności wystarcza,a na trasie też daje radę. No może spalanie jest troche duże (pali mi ok 7-7.5 l/100km)
3)motocykl prowadzi sie lekko,jeździ sie prawie jak rowerem:-) i wiele wybacza...jeżdziłem na sportach ale nie są tak sprytne jak fazer widziałem tez wiele razy jak kierowcy sportów "przeciągają "sie i prostują nogi dla rozluznienia podczas jazdy- mnie to nie dotyczy.Polecam wszystkim ten motocykl do jazdy miejskiej.
2)jeszcze nie znalazłem żadnych. nie będę narzekał na moc silnika bo do jazdy po mieście w zupełności wystarcza,a na trasie też daje radę. No może spalanie jest troche duże (pali mi ok 7-7.5 l/100km)
3)motocykl prowadzi sie lekko,jeździ sie prawie jak rowerem:-) i wiele wybacza...jeżdziłem na sportach ale nie są tak sprytne jak fazer widziałem tez wiele razy jak kierowcy sportów "przeciągają "sie i prostują nogi dla rozluznienia podczas jazdy- mnie to nie dotyczy.Polecam wszystkim ten motocykl do jazdy miejskiej.
Ostatnio edytowano 26/6/2009, 18:40 przez pawulon03, łącznie edytowano 1 raz
-
pawulon03 - Świeżak
- Posty: 344
- Dołączył(a): 22/11/2008, 20:53
- Lokalizacja: Kielce
Honda CB400N 86r.
+ tani w zakupie(kupiłem od sasiada za 1100 sprzedałem po roku za2500 )
+ poza wymiana oleju i filtra powietrza nic nie robiłem jak na swoje 59000 km i 23 lata silnik niezawadny.(moze mi sie taki trafił)
+wersia blokowana do 27KM co jest zaleta jak na pierwszy motor.
+ spalanie 5-6 l 100km
+ chyba nic niebierze oleju ( w co moze niekturzy nie wieza) ale przez rok zrobiłem ok 5tys.i niemusiałem nic dolewac.
+ 2 tarcze zhamulcowe z przodu dos szybko go wyhamuja(szczegulnie ze 130km wyciaga i wiecej nie idzie)
+ jest to 4T dzieki czemu niepoczebuje mieszanki paliwa
- blokowany czyli to co było zaleta po miesiacu jazdy szybko sie nudzi i motor niczym niezaskakuje.
-głosny kosz sprzegłowy
Ogulnie wiecej minusów niem.Polecam wszystkim poczatkujacym lub tym którzy chca wrócic na motor po dłuszym czasie.Mnie nigdy niezawiód,swietnie nadaje sie do miasta.Alternatywa dla MZ,Jawy.Japoniec za tanie pieniadze.
+ tani w zakupie(kupiłem od sasiada za 1100 sprzedałem po roku za2500 )
+ poza wymiana oleju i filtra powietrza nic nie robiłem jak na swoje 59000 km i 23 lata silnik niezawadny.(moze mi sie taki trafił)
+wersia blokowana do 27KM co jest zaleta jak na pierwszy motor.
+ spalanie 5-6 l 100km
+ chyba nic niebierze oleju ( w co moze niekturzy nie wieza) ale przez rok zrobiłem ok 5tys.i niemusiałem nic dolewac.
+ 2 tarcze zhamulcowe z przodu dos szybko go wyhamuja(szczegulnie ze 130km wyciaga i wiecej nie idzie)
+ jest to 4T dzieki czemu niepoczebuje mieszanki paliwa
- blokowany czyli to co było zaleta po miesiacu jazdy szybko sie nudzi i motor niczym niezaskakuje.
-głosny kosz sprzegłowy
Ogulnie wiecej minusów niem.Polecam wszystkim poczatkujacym lub tym którzy chca wrócic na motor po dłuszym czasie.Mnie nigdy niezawiód,swietnie nadaje sie do miasta.Alternatywa dla MZ,Jawy.Japoniec za tanie pieniadze.
CB 400N
GSF 600N Bandit
FZS 600 Fazer,GSF 1200N
GSF 600N Bandit
FZS 600 Fazer,GSF 1200N
- baktus
- Świeżak
- Posty: 221
- Dołączył(a): 5/7/2008, 21:05
- Lokalizacja: wlkp
Yamaha YZF R6.
1) - Bardzo dobrze wchodzi w zakręty, nie trzeba używać silnego przeciwskrętu, motocykl praktycznie sam wpisuje się w łuk;
- Bez problemu można przekładać motocykl z jednego zakrętu w drugi;
- Masa, w sam raz dla mnie ( koło 170 kg );
- Potrafi pokazać pazurki i faktycznie jest szybkim motocyklem;
- Podczas pokonywania zakrętów czy też nierówności, zachowuje się wyjątkowo stabilnie;
- Światła nieźle oświetlają drogę;
- No i ten wygląd, ładnie się prezentuje;
- Miejscami potrafi przyspieszać niezwykle brutalnie, ale to dobrze.
- Osiągi, nawet przy tak niskich obrotach, są w zupełności wystarczające, ale wrażenie dopiero robi przyrost mocy przy wyższych obrotach.
2) - Jazda po mieście w gęstym korku ulicznym potrafi być uciążliwa;
- Nie zawsze łatwo prowadzący się motocykl potrafi się przewracać ( na przykładzie znajomego, ja osobiście wywrotki nie miałam );
- Zbyt modny motocykl, coraz częściej sięgają po niego początkujący, niedoświadczeni "młodzi gniewni" ;
- Nie jest wymarzonym motocyklem dla dwojga, dlatego plecaczków nie wożę, jest mi za ciężko;
- Brakuje regulacji klamki sprzęgła;
- Amortyzator skrętu powinien być montowana seryjnie, sama nie wiem, czemu nie zdecydowali się jeszcze na ten krok...
A który rok rodukcji ??? YZF
2006.
1) - Bardzo dobrze wchodzi w zakręty, nie trzeba używać silnego przeciwskrętu, motocykl praktycznie sam wpisuje się w łuk;
- Bez problemu można przekładać motocykl z jednego zakrętu w drugi;
- Masa, w sam raz dla mnie ( koło 170 kg );
- Potrafi pokazać pazurki i faktycznie jest szybkim motocyklem;
- Podczas pokonywania zakrętów czy też nierówności, zachowuje się wyjątkowo stabilnie;
- Światła nieźle oświetlają drogę;
- No i ten wygląd, ładnie się prezentuje;
- Miejscami potrafi przyspieszać niezwykle brutalnie, ale to dobrze.
- Osiągi, nawet przy tak niskich obrotach, są w zupełności wystarczające, ale wrażenie dopiero robi przyrost mocy przy wyższych obrotach.
2) - Jazda po mieście w gęstym korku ulicznym potrafi być uciążliwa;
- Nie zawsze łatwo prowadzący się motocykl potrafi się przewracać ( na przykładzie znajomego, ja osobiście wywrotki nie miałam );
- Zbyt modny motocykl, coraz częściej sięgają po niego początkujący, niedoświadczeni "młodzi gniewni" ;
- Nie jest wymarzonym motocyklem dla dwojga, dlatego plecaczków nie wożę, jest mi za ciężko;
- Brakuje regulacji klamki sprzęgła;
- Amortyzator skrętu powinien być montowana seryjnie, sama nie wiem, czemu nie zdecydowali się jeszcze na ten krok...
A który rok rodukcji ??? YZF
2006.
Ostatnio edytowano 10/7/2009, 08:47 przez Natalia., łącznie edytowano 1 raz
Jedyne co mnie w życiu ogranicza to kasa.
- Natalia.
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 16/6/2009, 12:12
Yamaha TZR 50
+ zwinna, ladnie trzyma sie asfaltu, wygodna
- mala moc ale to 50 nie ma sie czemu dziwicz,
+ zwinna, ladnie trzyma sie asfaltu, wygodna
- mala moc ale to 50 nie ma sie czemu dziwicz,
- kamilek7177
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 30/6/2009, 16:16
- Lokalizacja: Dorohusk
Kawasaki ER5 1999r 500ccm twin, przebieg 50kkm
PLUSY:
- bardzo elastyczny silnik z dobrze dobraną skrzynią biegów
- bezawaryjny
- wskaźnik paliwa
- zawieszenie wiele wybacza, nie zabije cię jeśli popełnisz błąd. dobre moto na początek
- szybszy niż Suzuki GS500
- chłodzenie cieczą
WADY:
- słabe hamulce: zbyt mała tarcza z przodu, bębęn z tyłu
- jedyna możliwa regulacja zawieszenia to wstępne napięcie sprężyn z tyłu
- mała baza akcesoryjna w Polsce (brak dodatków w stylu pługów itp)
- miękkie zawieszenie z przodu
UWAGI:
- przy kupnie zwróć uwagę czy ma wskaźnik paliwa, pierwsze egz. nie miały tego bajeru
- przy upadku pękają chromowane obudowy zegarów, ich ceny są kosmiczne
PLUSY:
- bardzo elastyczny silnik z dobrze dobraną skrzynią biegów
- bezawaryjny
- wskaźnik paliwa
- zawieszenie wiele wybacza, nie zabije cię jeśli popełnisz błąd. dobre moto na początek
- szybszy niż Suzuki GS500
- chłodzenie cieczą
WADY:
- słabe hamulce: zbyt mała tarcza z przodu, bębęn z tyłu
- jedyna możliwa regulacja zawieszenia to wstępne napięcie sprężyn z tyłu
- mała baza akcesoryjna w Polsce (brak dodatków w stylu pługów itp)
- miękkie zawieszenie z przodu
UWAGI:
- przy kupnie zwróć uwagę czy ma wskaźnik paliwa, pierwsze egz. nie miały tego bajeru
- przy upadku pękają chromowane obudowy zegarów, ich ceny są kosmiczne
- Thomsonicus
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 13/3/2008, 11:00
- Lokalizacja: Lubelskie
Suzuki GS500F 2004r.
Plusy:
*Niskie spalanie (nawet 4L)
*Bardzo wygodna pozycja za kierownicą
*Bardzo wygodna pozycja pasażera
*Zadowalające osiągi jak na pierwszy motocykl (v-max 190 km/h)
*Rozbudowane owiewki poprawiają dynamikę i komfort jazdy
*Bezawaryjność przy odpowiednim użytkowaniu
*Bardzo dobre prowadzenie - motocykl robi co mu każemy
*Wygląd niewątpliwie przykuwa spojrzenie
*Ładny głosik, szczególnie z akcesoryjnymi końcówkami wydechu
*Biegi przełączają się bez zgrzytów
*Liniowe oddawanie mocy, bez "niespodzianek"
*Dobre hamulce, z tyłu tarczówka, nie to co u konkurencji..
*W miarę duży zbiornik paliwa
*Tanie i ogólnodostępne części
*Centralna nóżka
Minusy:
*Chłodzenie powietrzem
*Na moje trochę cienkie opony, 130tke z tyłu to miałem w 50cc
*Brak możliwości zamontowania crash-padów
Plusy:
*Niskie spalanie (nawet 4L)
*Bardzo wygodna pozycja za kierownicą
*Bardzo wygodna pozycja pasażera
*Zadowalające osiągi jak na pierwszy motocykl (v-max 190 km/h)
*Rozbudowane owiewki poprawiają dynamikę i komfort jazdy
*Bezawaryjność przy odpowiednim użytkowaniu
*Bardzo dobre prowadzenie - motocykl robi co mu każemy
*Wygląd niewątpliwie przykuwa spojrzenie
*Ładny głosik, szczególnie z akcesoryjnymi końcówkami wydechu
*Biegi przełączają się bez zgrzytów
*Liniowe oddawanie mocy, bez "niespodzianek"
*Dobre hamulce, z tyłu tarczówka, nie to co u konkurencji..
*W miarę duży zbiornik paliwa
*Tanie i ogólnodostępne części
*Centralna nóżka
Minusy:
*Chłodzenie powietrzem
*Na moje trochę cienkie opony, 130tke z tyłu to miałem w 50cc
*Brak możliwości zamontowania crash-padów
Ostatnio edytowano 6/6/2010, 20:44 przez C-bool, łącznie edytowano 1 raz
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Yamaha fz6 s 2004
Plusy
wygodna pozycja za kierą
wygodna pozycja dla pasażera
tani w eksploatacji spalanie w granicach 5.5-7.0 l
silny ,98 km wystarczająco aby zaszaleć
silny w dole,nie jeden już się zaskoczył na światłach
dobra ochrona przed naporem wiatru nawet przy prędkościach przekraczających 200
bardzo uniwersalny,zarazem maszynka do polatania na sportowo po mieście jak i na dłuższe rasy
Minusy :
mało miejsca pod siedzeniem spowodowane poprowadzonymi wysoko komianmi
spaliny wpadają w dziwne zawirowania i podczas dłuższej jazdy pasażer przechodzi nimi
słaby w średnich zakresach,od 4tys. do 7 nie dzieje się za wiele
wygląd tynego wieha,taki prosty prostokątny jakby sztacheta z płotu
Plusy
wygodna pozycja za kierą
wygodna pozycja dla pasażera
tani w eksploatacji spalanie w granicach 5.5-7.0 l
silny ,98 km wystarczająco aby zaszaleć
silny w dole,nie jeden już się zaskoczył na światłach
dobra ochrona przed naporem wiatru nawet przy prędkościach przekraczających 200
bardzo uniwersalny,zarazem maszynka do polatania na sportowo po mieście jak i na dłuższe rasy
Minusy :
mało miejsca pod siedzeniem spowodowane poprowadzonymi wysoko komianmi
spaliny wpadają w dziwne zawirowania i podczas dłuższej jazdy pasażer przechodzi nimi
słaby w średnich zakresach,od 4tys. do 7 nie dzieje się za wiele
wygląd tynego wieha,taki prosty prostokątny jakby sztacheta z płotu
-Jechałem 90 ...
-A kto jechał 200 ?
-Nie wiem,a to tak szybko można panie władzo ?
-A kto jechał 200 ?
-Nie wiem,a to tak szybko można panie władzo ?
-
blackbird1200 - Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 20/10/2008, 18:38
Kawa ZX7R'96
+ bardzo stabilny (bez amortyzatora skrętu ofkors) i przewidywalny (można się na nim uczyć)
+ mocy wystarcza (od 6 tys ciągnie naprawdę ładnie)
+ na razie bez awarii (1 sezon), oleju nie spala
+ prowadzenie bajka - masa (240kg) w ogóle nie przeszkadza
+ hamulce jak przystało na sporta
+ pozycja przyzwoita (tylko dla kierowcy ) - w korkach łapy bolą, ale w trasie ok (600km jednego dnia i zszedłem z niego całkiem wypoczęty)
+ jak na ten wiek wygląda jeszcze całkiem apetycznie
- ciężki i duży - dokucza trochę przy manewrach, wyprowadzaniu itp. drobna kobieta może mieć problem, ale przeciskanie się w korkach do przejścia
- skrzynia trochę mało przyjemnie chodzi (jedynka i dwójka) ale to może tylko mój egzemplarz
> spalanie w mieście ok 7-8l przy średniej jeździe
+ bardzo stabilny (bez amortyzatora skrętu ofkors) i przewidywalny (można się na nim uczyć)
+ mocy wystarcza (od 6 tys ciągnie naprawdę ładnie)
+ na razie bez awarii (1 sezon), oleju nie spala
+ prowadzenie bajka - masa (240kg) w ogóle nie przeszkadza
+ hamulce jak przystało na sporta
+ pozycja przyzwoita (tylko dla kierowcy ) - w korkach łapy bolą, ale w trasie ok (600km jednego dnia i zszedłem z niego całkiem wypoczęty)
+ jak na ten wiek wygląda jeszcze całkiem apetycznie
- ciężki i duży - dokucza trochę przy manewrach, wyprowadzaniu itp. drobna kobieta może mieć problem, ale przeciskanie się w korkach do przejścia
- skrzynia trochę mało przyjemnie chodzi (jedynka i dwójka) ale to może tylko mój egzemplarz
> spalanie w mieście ok 7-8l przy średniej jeździe
-
cover - Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 17/7/2009, 17:59
- Lokalizacja: wawa
Teraz Chińczyk:) Romet Z150 2008r
1. Plusy
* Tani w zakupie i utrzymaniu Nowy 5tys zl, koszt utrzymania to tylko wymiana oleju co 2-3tys. 0.9l
* Ekonomiczny silnik 2.9l/100km przy ostrej jak na jego mozliwosci jezdzie z pasarzerem (średnia 85km/h na trasie)
* Niezawodny silnik l. hondy 10tys tego roku bezawaryjnie
* Mały Zwrotny i wystarczająco zrywny na miasto.
* Nikt go nie kradnie (mała wartosc)
* Wskażnik paliwa i biegów
2. Minusy
* Nie wygdna pozycja za kierownica (jestem za wysoki na to moto 192cm), plecaczek ma juz lepiej
* Oświetlenia praktycznie nie ma w nocy. Jechałem 300km w nocy na pamiec. Dobrze ze znałem trase, kazdy dolek i zakret:)
* Trzeba znać podstawy mechaniki i pasuje troche zmysłu technicznego aby poradzic sobie w razie pękniecia jakiejs zsróbli czy linki w trasie, czy tez co mi sie przytrafiło odłamania bagarznika pod mocno obcizonym kufrem. Sprzet u laika wróży czeste wizyty w serwisie.
* Za niska predkosc przlotowa jak dla mnie bo tylko do 100-110km/h. Da sie wyzej ale tylko na chwile i to z gorki (mała pojemnosc silnika)
* Słabe opony fabryczne
3. Ciekawostki
Zadziwiła mnie jego trwałosc. Za tą cene nie spodziewałem sie sprzetu ktorym mozna pokonnac jednego dnia 600km.
1. Plusy
* Tani w zakupie i utrzymaniu Nowy 5tys zl, koszt utrzymania to tylko wymiana oleju co 2-3tys. 0.9l
* Ekonomiczny silnik 2.9l/100km przy ostrej jak na jego mozliwosci jezdzie z pasarzerem (średnia 85km/h na trasie)
* Niezawodny silnik l. hondy 10tys tego roku bezawaryjnie
* Mały Zwrotny i wystarczająco zrywny na miasto.
* Nikt go nie kradnie (mała wartosc)
* Wskażnik paliwa i biegów
2. Minusy
* Nie wygdna pozycja za kierownica (jestem za wysoki na to moto 192cm), plecaczek ma juz lepiej
* Oświetlenia praktycznie nie ma w nocy. Jechałem 300km w nocy na pamiec. Dobrze ze znałem trase, kazdy dolek i zakret:)
* Trzeba znać podstawy mechaniki i pasuje troche zmysłu technicznego aby poradzic sobie w razie pękniecia jakiejs zsróbli czy linki w trasie, czy tez co mi sie przytrafiło odłamania bagarznika pod mocno obcizonym kufrem. Sprzet u laika wróży czeste wizyty w serwisie.
* Za niska predkosc przlotowa jak dla mnie bo tylko do 100-110km/h. Da sie wyzej ale tylko na chwile i to z gorki (mała pojemnosc silnika)
* Słabe opony fabryczne
3. Ciekawostki
Zadziwiła mnie jego trwałosc. Za tą cene nie spodziewałem sie sprzetu ktorym mozna pokonnac jednego dnia 600km.
Romet Z-150 User gg:2093008
(otwórz link)
(otwórz link)
- markm
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 22/4/2009, 21:44
- Lokalizacja: Biłgoraj/Kraków
Suzuki GSX 600 F z 1996 r.
Plusy :
- stosunkowo tani na rynku
- w miare wygodna pozycja
- osiągi satysfakcjonujące
- wybacza błędy ( nie zdaży się niekontrolowane podbicie koła np )
- pełno tanich części na rynku ( w razie wyglebienia przydatne to )
Minusy :
- spora waga
- olejak ( lubi olej )
Plusy :
- stosunkowo tani na rynku
- w miare wygodna pozycja
- osiągi satysfakcjonujące
- wybacza błędy ( nie zdaży się niekontrolowane podbicie koła np )
- pełno tanich części na rynku ( w razie wyglebienia przydatne to )
Minusy :
- spora waga
- olejak ( lubi olej )
YZF R6 2007
-
Trener - Stały bywalec
- Posty: 1198
- Dołączył(a): 11/5/2009, 14:14
- Lokalizacja: Z pod Kalisza jestem
ZZR 600 '91
+
wygoda, również pasażera!
prędkość
przyspieszenie
bezawaryjność
łatwość prowadzenia
piękny wygląd, nawet teraz ludzie się za nim oglądają
doskonałe wyważenie, w ogóle nie czuć, że to ponad 200kg.
Super hamulce i super dzwignie, sprzęgło i hebel dozują się lekko i pięknie.
-
Pije dużo oleju
Pali 7-10 litrów!
Brak wskaźnika paliwa - tylko 2 kontrolki rezerwy.
+
wygoda, również pasażera!
prędkość
przyspieszenie
bezawaryjność
łatwość prowadzenia
piękny wygląd, nawet teraz ludzie się za nim oglądają
doskonałe wyważenie, w ogóle nie czuć, że to ponad 200kg.
Super hamulce i super dzwignie, sprzęgło i hebel dozują się lekko i pięknie.
-
Pije dużo oleju
Pali 7-10 litrów!
Brak wskaźnika paliwa - tylko 2 kontrolki rezerwy.
ZZR 600
- Rocks
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/5/2009, 19:21
- Lokalizacja: Kielce/Białystok
Daelim Roadwin 125 Fi 2007
plusy
łatwy w prowadzeniu, dobry na pierwsze moto
szerokie opony i dobrze dobrany ciężar zapewnia stabilność na zakrętach
niskie spalanie (2,5-3l) i pojemny bak 16l
dobre jak na 125 przyspieszenie (krótkie biegi)
tani w zakupie
fajny design i mało awaryjna konstrukcja
wady
duże wibracje powyżej 8k rpm
na dłuższych trasach boli dupa i nadgarstki
słaby serwis i dośc drogie części
słaba jakość elementów gumowych i plastików
słaby v-max (110-115 ,obroty na czerwonym)
plusy
łatwy w prowadzeniu, dobry na pierwsze moto
szerokie opony i dobrze dobrany ciężar zapewnia stabilność na zakrętach
niskie spalanie (2,5-3l) i pojemny bak 16l
dobre jak na 125 przyspieszenie (krótkie biegi)
tani w zakupie
fajny design i mało awaryjna konstrukcja
wady
duże wibracje powyżej 8k rpm
na dłuższych trasach boli dupa i nadgarstki
słaby serwis i dośc drogie części
słaba jakość elementów gumowych i plastików
słaby v-max (110-115 ,obroty na czerwonym)
-
kocurek1 - Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 17/12/2008, 10:08
- Lokalizacja: spain
Honda nsr 125 98r'
Plusy:
- dynamika jak na tą pojemość,
- wygoda jak na sporta,
- bezawaryjność,
- można śmigać od 16 lat,
- łatwy w prowadzeniu(jak ja kocham winkle),
- super hamulce,
Minusy :
- Spalanie paliwa i oleju(w końcu 2t),
Ciekawostki :
Niezniszczalny sprzęt (oczywiście jak ma dobry olej i paliwo)
Plusy:
- dynamika jak na tą pojemość,
- wygoda jak na sporta,
- bezawaryjność,
- można śmigać od 16 lat,
- łatwy w prowadzeniu(jak ja kocham winkle),
- super hamulce,
Minusy :
- Spalanie paliwa i oleju(w końcu 2t),
Ciekawostki :
Niezniszczalny sprzęt (oczywiście jak ma dobry olej i paliwo)
- e3dx
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 11/6/2009, 18:16
- Lokalizacja: o. Leżajska
Romet Z-125 2008 :F
Plusy:
-bezawaryjny silnik
-małe spalanie
-zwrotny
-prosty w obsłudze technicznej
-prosty w prowadzeniu
-wyświetlacz biegów
-wskaźnik poziomu paliwa
Minusy(oj dłuższa lista):
-mała moc
-mała prędkość przelotowa
-kiepskie przyspieszenie(ale od simsona szybciej się zbierze)
-niestandardowe części(pasują tylko te które można dostać w serwisie)*
-mała dostępność części*
-praktycznie przed każdą jazdą trzeba sprawdzić wszystkie śrubki czy nic się nie odkręca
-podatność na korozję
-żarówki odpowiadające za światła mijania palą się często
-słaby przedni reflektor
-szpilki przy wydechu mają tendencję do urywania się(nie są żaroodporne)
-opony do wymiany na wstępie. Nikt nie wie z czego są zrobione, w ogóle nie trzymają się drogi ani nie ulegają zużyciu
-stopka centralna gnie się
-niski prześwit. W złożeniu łatwo zahaczyć dźwignią hamulca tylnego albo stopką centralną
-brzęczący katalizator
-ogólna niska jakość wykonania
-chińczyk
-słabe hamulce
*części są sprowadzane z Chin. Silnik, lagi kompletnie zalane, ramy zespawane, plastiki odlane i polakierowane etc... W Podgrodziu to tylko składają do kupy. Jak chce się dostać jakąś część to się zwykle czeka długie tygodnie zanim do serwisu sprowadzą z Chin, obojętnie czy to gwarancja czy też nie....
Reasumując, nie za bardzo opłaca się to kupić... Mi jak na pierwsze moto wystarcza, można się przy tym uczyć obsługi motocykla, dziury w portfelu nie wypala ani kosztami zakupu ani utrzymania . Pojeżdżę nim trochę a potem kupię jakąś Japonię...
Plusy:
-bezawaryjny silnik
-małe spalanie
-zwrotny
-prosty w obsłudze technicznej
-prosty w prowadzeniu
-wyświetlacz biegów
-wskaźnik poziomu paliwa
Minusy(oj dłuższa lista):
-mała moc
-mała prędkość przelotowa
-kiepskie przyspieszenie(ale od simsona szybciej się zbierze)
-niestandardowe części(pasują tylko te które można dostać w serwisie)*
-mała dostępność części*
-praktycznie przed każdą jazdą trzeba sprawdzić wszystkie śrubki czy nic się nie odkręca
-podatność na korozję
-żarówki odpowiadające za światła mijania palą się często
-słaby przedni reflektor
-szpilki przy wydechu mają tendencję do urywania się(nie są żaroodporne)
-opony do wymiany na wstępie. Nikt nie wie z czego są zrobione, w ogóle nie trzymają się drogi ani nie ulegają zużyciu
-stopka centralna gnie się
-niski prześwit. W złożeniu łatwo zahaczyć dźwignią hamulca tylnego albo stopką centralną
-brzęczący katalizator
-ogólna niska jakość wykonania
-chińczyk
-słabe hamulce
*części są sprowadzane z Chin. Silnik, lagi kompletnie zalane, ramy zespawane, plastiki odlane i polakierowane etc... W Podgrodziu to tylko składają do kupy. Jak chce się dostać jakąś część to się zwykle czeka długie tygodnie zanim do serwisu sprowadzą z Chin, obojętnie czy to gwarancja czy też nie....
Reasumując, nie za bardzo opłaca się to kupić... Mi jak na pierwsze moto wystarcza, można się przy tym uczyć obsługi motocykla, dziury w portfelu nie wypala ani kosztami zakupu ani utrzymania . Pojeżdżę nim trochę a potem kupię jakąś Japonię...
Romet Z125 - początki są trudne, jedyna taka kanciapa na mieście !
- Pasti
- Świeżak
- Posty: 47
- Dołączył(a): 22/5/2008, 20:03
Suzuki Bandit 1200S
Plusy:
- Przyspieszenie (pomimo tylko 100 koników zbiera się przepięknie)
- Wygodna pozycja za kierownicą (nie bolą nadgarstki po np. godzinie latania prędkością 70km/h)
- Vmax które u mnie wynosi licznikowe 260km/h
- Duży promień skrętu
- Motocykl ładnie składa się w zakręty jak na swoją wagę
- Centralna stopka
Minusy:
- Światła - krótkie w nocy świecą na aż 2 metry. Długie dalej, ale nie oślepiają kierowców nawet...
- Spalanie (8l przy spokojnej jeździe)
- Zasięg - mimo 20 litrowego baku idzie zrobić ~275km do cna. Dla mnie to za mało jak na turystyka.
- Motocykl zdecydowanie nie do szybkiej jazdy
- Masa ~245kg - żeby to wypchać z garażu trzeba się trochę dołożyć.
- Dziwnie pracujący silnik. Czasami mam wrażenie że się rozlatuje
- Prowadzenie - w porównaniu do sportów całkiem inna bajka. Czuć masę, nie idzie się składać mocno w zakrętu
- Motocykl mimo wszystko wywrotny. Trudno wrócić do pozycji wyjściowej jak zarzuci tyłem, a ~250kg opanować w ułamku sekundy jest ciężko. 2 razy mi tył na trawie uciekł i miałbym 2 gleby gdyby nie czysty fuks. Na sporcie nie byłoby mowy o takiej nerwówce. Masa własna i rozkład masy na motocyklu robią swoje.
Pomimo swych minusów fajnie się tym śmiga i mogę śmiało polecić. Całkiem inna bajka w porównaniu do sportów. Wygoda i osiągi kosztem spalania.
[Edit1] Po zmianie tłumika z akcesoryjnego Remus Revolution do seryjnego spalanie spadło o ~1,5l/100km. Teraz spalanie od 6.5-8l. Przy normalnej jeździe bez szaleństw zasięg ponad 300km na jednym baku. Bajka.
Plusy:
- Przyspieszenie (pomimo tylko 100 koników zbiera się przepięknie)
- Wygodna pozycja za kierownicą (nie bolą nadgarstki po np. godzinie latania prędkością 70km/h)
- Vmax które u mnie wynosi licznikowe 260km/h
- Duży promień skrętu
- Motocykl ładnie składa się w zakręty jak na swoją wagę
- Centralna stopka
Minusy:
- Światła - krótkie w nocy świecą na aż 2 metry. Długie dalej, ale nie oślepiają kierowców nawet...
- Spalanie (8l przy spokojnej jeździe)
- Zasięg - mimo 20 litrowego baku idzie zrobić ~275km do cna. Dla mnie to za mało jak na turystyka.
- Motocykl zdecydowanie nie do szybkiej jazdy
- Masa ~245kg - żeby to wypchać z garażu trzeba się trochę dołożyć.
- Dziwnie pracujący silnik. Czasami mam wrażenie że się rozlatuje
- Prowadzenie - w porównaniu do sportów całkiem inna bajka. Czuć masę, nie idzie się składać mocno w zakrętu
- Motocykl mimo wszystko wywrotny. Trudno wrócić do pozycji wyjściowej jak zarzuci tyłem, a ~250kg opanować w ułamku sekundy jest ciężko. 2 razy mi tył na trawie uciekł i miałbym 2 gleby gdyby nie czysty fuks. Na sporcie nie byłoby mowy o takiej nerwówce. Masa własna i rozkład masy na motocyklu robią swoje.
Pomimo swych minusów fajnie się tym śmiga i mogę śmiało polecić. Całkiem inna bajka w porównaniu do sportów. Wygoda i osiągi kosztem spalania.
[Edit1] Po zmianie tłumika z akcesoryjnego Remus Revolution do seryjnego spalanie spadło o ~1,5l/100km. Teraz spalanie od 6.5-8l. Przy normalnej jeździe bez szaleństw zasięg ponad 300km na jednym baku. Bajka.
Ostatnio edytowano 27/11/2009, 14:04 przez lonewolf, łącznie edytowano 1 raz
-
lonewolf - Bywalec
- Posty: 588
- Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48
Kawasaki ZZR 400 1993 rok, owiewki zdjęte, przerobiony na streeta.
Minusy:
- Wypadający 2 bieg - raz na jakiś czas lubi sobie wyskoczyć
- Poniżej 8tyś obrotów bardzo mizerne osiągi
- Spalanie 6L jak na 400cc całkiem sporo
- Regulator napięcia często siada
Plusy:
- Tani w zakupie i eksploatacji
- Nie bierze ani trochę oleju
- Klei sie do drogi, tak, że nie jeden plastik 100hp+ dostał baty na krętych drogach
- Wybacza błędy poczatkującym
- Hamulce stawiają go dęba
- Łatwe serwisowanie
- Powyżej 10 tyś do 14tyś to już wirtuoza 58 koni z 400cc
- Wygodna pozycja za kierownicą
- Pasażer ma również bardzo wygodnie
Polecam jako pierwszy motorek i nie tylko. Wg mnie jest lepsze od GS500, CB500, ER5 a nawet Xj600... Pewnie to kwestia gustu, ale wcześniej uczyłem się właśnie na GS'ie i różnica jest kolosalna...
Minusy:
- Wypadający 2 bieg - raz na jakiś czas lubi sobie wyskoczyć
- Poniżej 8tyś obrotów bardzo mizerne osiągi
- Spalanie 6L jak na 400cc całkiem sporo
- Regulator napięcia często siada
Plusy:
- Tani w zakupie i eksploatacji
- Nie bierze ani trochę oleju
- Klei sie do drogi, tak, że nie jeden plastik 100hp+ dostał baty na krętych drogach
- Wybacza błędy poczatkującym
- Hamulce stawiają go dęba
- Łatwe serwisowanie
- Powyżej 10 tyś do 14tyś to już wirtuoza 58 koni z 400cc
- Wygodna pozycja za kierownicą
- Pasażer ma również bardzo wygodnie
Polecam jako pierwszy motorek i nie tylko. Wg mnie jest lepsze od GS500, CB500, ER5 a nawet Xj600... Pewnie to kwestia gustu, ale wcześniej uczyłem się właśnie na GS'ie i różnica jest kolosalna...
- levis
- Świeżak
- Posty: 52
- Dołączył(a): 7/6/2009, 11:29
- Lokalizacja: Warszawa
Yamaha FZ6 S2 2008
Zalety
1. niezłe zawiasy, fajnie się prowadzi
2. super hamulce + ABS, który parę razy uratował mi skórę przy mocnym dochamowaniu na zapiaszczonym asfalcie
3. mocny silnik, niby "tylko" 98 KM ale jak się odkręci to idzie ostro
4. wygodna pozycja, chociaż mnie po 200 km zaczynają drętwieć nogi - powodem jest prawdopodobnie szeroka kanapa której boki uciskają mi uda - wysoki wzrost odpada bo mam 173 cm - polecam wyższą przednią szybę, z tym wynalazkiem walisz 160 wyprostowany i nic człowiekiem nie targa
Wady
1. moim zdaniem za miękki zawias z przodu, szczególnie przy tak ostrych hamulcach, pewnie wleję gęstszy olej to powinno go nieco utwardzić
2. głośna praca skrzyni biegów
3. kanapa i moja d..a nagrzewa się w ciepłe dni od wydechu poprowadzonego pod kanapa
4. brzmienie silnika jak odkurzacz
5. akurat w moim egzemplarzu często gaśnie oświetlenie tablicy rej. Poprawiałem żarówkę ale jak się przejadę po łódzkich "drogach" to bywa, że gaśnie.
Inne uwagi
1. + Centralna podstawka - fajna sprawa przy smarowaniu łancucha
2. + Sensowny i czytelny wyświetlacz
3. - Brak wyświetlacza biegów - ale można bez tego żyć albo dokupić taki wynalazek
4. -/+ Skrzynia biegów - czasem biegi potrafią wchodzić z oporem - szczególnie przy niskich obrotach silnika, jak kreci się wysoko nigdy nie ma problemów
Nakrećiłem nim 12 tys jak dotąd i generalnie MOIM zdaniem polecam na 2 moto albo nawet i na 1 dla tych bardziej rozważnych.
Zalety
1. niezłe zawiasy, fajnie się prowadzi
2. super hamulce + ABS, który parę razy uratował mi skórę przy mocnym dochamowaniu na zapiaszczonym asfalcie
3. mocny silnik, niby "tylko" 98 KM ale jak się odkręci to idzie ostro
4. wygodna pozycja, chociaż mnie po 200 km zaczynają drętwieć nogi - powodem jest prawdopodobnie szeroka kanapa której boki uciskają mi uda - wysoki wzrost odpada bo mam 173 cm - polecam wyższą przednią szybę, z tym wynalazkiem walisz 160 wyprostowany i nic człowiekiem nie targa
Wady
1. moim zdaniem za miękki zawias z przodu, szczególnie przy tak ostrych hamulcach, pewnie wleję gęstszy olej to powinno go nieco utwardzić
2. głośna praca skrzyni biegów
3. kanapa i moja d..a nagrzewa się w ciepłe dni od wydechu poprowadzonego pod kanapa
4. brzmienie silnika jak odkurzacz
5. akurat w moim egzemplarzu często gaśnie oświetlenie tablicy rej. Poprawiałem żarówkę ale jak się przejadę po łódzkich "drogach" to bywa, że gaśnie.
Inne uwagi
1. + Centralna podstawka - fajna sprawa przy smarowaniu łancucha
2. + Sensowny i czytelny wyświetlacz
3. - Brak wyświetlacza biegów - ale można bez tego żyć albo dokupić taki wynalazek
4. -/+ Skrzynia biegów - czasem biegi potrafią wchodzić z oporem - szczególnie przy niskich obrotach silnika, jak kreci się wysoko nigdy nie ma problemów
Nakrećiłem nim 12 tys jak dotąd i generalnie MOIM zdaniem polecam na 2 moto albo nawet i na 1 dla tych bardziej rozważnych.
Innocence proves nothing...
- valhalla
- Świeżak
- Posty: 88
- Dołączył(a): 4/9/2008, 10:33
- Lokalizacja: Łódź
Gsxf 750 jajo
Plusy
- wygodny dla kierowcy i plecaczka
- zadowalające osiągi
- zadowalające zurzycie paliwa
-moto jak na swoje gabaryty fajnie sie prowadzi
- ładny dzwiek wydowbywający sie z komina
- jak sie uda to na koło postawi hehe
- dobre n pierwsze wieksze moto
-zajebiste do turystyki
Minusy
- Waga ( nie dla słaboszczaka )
- stukoty silnika ( normalne dla olejaka)
- wygląd w serii
- zbyt miękka zawiecha
- takie se hamulce
R6 1999rok
Plusy
- wygląd jest zajebisty
- sama składa sie w winkle
- dobre przyspieszenie
- spoko osiągi ( do wyprzedzania nie trzeba redukować z 6 na 5 )
- wbrew pozorom wygodna pozycja za kierą jak dla mnie
-pełna regulacja zawiechy
- zajebiste cheble
-zajebiste oświetlenie
Minusy
-brak seryjnego amora skrętu
-niekturym wysiada skrzynia , ale jak dbasz tak masz , ja nie mam tego problemu
Więcej mi nie wpadło w oko.
Pozdro
Plusy
- wygodny dla kierowcy i plecaczka
- zadowalające osiągi
- zadowalające zurzycie paliwa
-moto jak na swoje gabaryty fajnie sie prowadzi
- ładny dzwiek wydowbywający sie z komina
- jak sie uda to na koło postawi hehe
- dobre n pierwsze wieksze moto
-zajebiste do turystyki
Minusy
- Waga ( nie dla słaboszczaka )
- stukoty silnika ( normalne dla olejaka)
- wygląd w serii
- zbyt miękka zawiecha
- takie se hamulce
R6 1999rok
Plusy
- wygląd jest zajebisty
- sama składa sie w winkle
- dobre przyspieszenie
- spoko osiągi ( do wyprzedzania nie trzeba redukować z 6 na 5 )
- wbrew pozorom wygodna pozycja za kierą jak dla mnie
-pełna regulacja zawiechy
- zajebiste cheble
-zajebiste oświetlenie
Minusy
-brak seryjnego amora skrętu
-niekturym wysiada skrzynia , ale jak dbasz tak masz , ja nie mam tego problemu
Więcej mi nie wpadło w oko.
Pozdro
- gsx_750_f
- Świeżak
- Posty: 317
- Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
- Lokalizacja: piła
Kawasaki ER-5
Zalety:
-dosyć dynamiczny i agresywny jak na 500
-idealny na nauke
-bardzo zwinny
-dający przyjemnosc z jazdy
-stosunkowo wygodne siedzenie
-dosyć lekki
-efektowny wygląd (rok- 2000)
-fajna długa 3
Wady
-hamulce
-przy lekkiej glebie zegary idą od kopa
-jak to z wersjami bez owiewki powyżej 130 km i większym wietrze cięzko się jeżdzi
-słyszałem że wersje z orginalnym wydechem chodzą jak jakieś 80 czy coś (naszczęscie ja takiego nie mam ;p)
chyba tyle...
Zalety:
-dosyć dynamiczny i agresywny jak na 500
-idealny na nauke
-bardzo zwinny
-dający przyjemnosc z jazdy
-stosunkowo wygodne siedzenie
-dosyć lekki
-efektowny wygląd (rok- 2000)
-fajna długa 3
Wady
-hamulce
-przy lekkiej glebie zegary idą od kopa
-jak to z wersjami bez owiewki powyżej 130 km i większym wietrze cięzko się jeżdzi
-słyszałem że wersje z orginalnym wydechem chodzą jak jakieś 80 czy coś (naszczęscie ja takiego nie mam ;p)
chyba tyle...
1-sze Moto...
Sierpień 2009-Kawasaki ER-5
Sierpień 2009-Kawasaki ER-5
- fantom22
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 25/8/2009, 13:41
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości