Zobacz wątek - Tylko chwycić za głowe i o ściane.. to je ŻOND
NAS Analytics TAG

Tylko chwycić za głowe i o ściane.. to je ŻOND

O wszystkim
_________

Czy jesteś za tym, żeby samochody jeździły cały rok na światłach?

tak, samochody powinny jeździć na swiatłach cały rok
50
82%
nie, samochody nie powinny jeździć na światłach
11
18%
 
Liczba głosów : 61

Postprzez spazz » 4/7/2008, 22:27

mar111cin napisał(a):hmmm a to właśnie przypadkiem szwecja i reszta skandynawii nie mają tak, że nawet seryjnie w samochodach (volvo) montują światła do jazdy w dzień? Jakoś tam wszystkim to odpowiada.


zauwaz drogi marcinie ze to troszke bardziej na polnoc...

olo113 napisał(a):nie, bo nie to żaden argument. Dlaczego mają znieść?


bo nic albo niewiele to daje. czego tu nie rozumiesz?
Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien


Postprzez YZF R1 » 4/7/2008, 22:56

A ja uważam że powinno być tak jak jest cały rok na światłach mijania i to wszyscy mi się lepiej jeździ jak widzę innych na światłach jakoś szybciej wychwytuje oświetlony samochód nawet w dzień... ja mam takie zdanie....
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez mar111cin » 4/7/2008, 23:06

Spazz, powiedz mi u was tam na ślasku wszystkie drzewa wygineły? bo w lubuskim mamy ich całkiem sporo i powiem Ci że jadąc laskiem, wśród promieni słońca padających międyz liściami tak naprawde to dźuffno widać.

Hmmm jest pare fotek które dobrze to obrazują:

Obrazek (otwórz link)


Obrazek (otwórz link)

Obrazek (otwórz link)



hmmm z racji tego że mam kierunek związany z samochodami, kiedyś cały jeden wykład gościu nawijał o takim bezpieczeństwie, pokazywał różne fotki jak to wygląda w praktyce. Jak go gdzieś znajde to powklejam troche obrazków. Tam było nawet pokazane jak kolor samochodu wpływa na widoczność na drodze. Najsłabiej chyba wypadał żółty. Wykładowca był też zachwycony (bo to akurat był okres wprowadzania tej ustawy) że jest obowiązek jazdy na światłach.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez greddy » 4/7/2008, 23:14

swiatla w dzien to dobra sprawa.dla mnie niewazne czy jest mniej czy wiecej wypadkow.liczy sie, ze ja jestem bardziej widoczny oraz widze WIECEJ na drodze.pozdro 0,7
brak motywacji do życia...
Avatar użytkownika
greddy
Stały bywalec
 
Posty: 1081
Dołączył(a): 16/5/2008, 17:43
Lokalizacja: płn-zach

Postprzez fandzoilisz » 5/7/2008, 00:30

to fakt
jak jredzieszod slonvce i masz chociarz trochre btudnom sazybem to nic nie widac
fandzoilisz
Bywalec
 
Posty: 889
Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07

Postprzez spazz » 5/7/2008, 08:58

:D:D:D:D:D
nie wiem marcinie czy byles na slasku czy nie. drzew tu nawet jest bardzo duzo a drog to chyba duzo wiecej niz u was. takie zdjecia mnie nie przekonaja w zaden sposob. duzo jezdze samochodem caly rok motocyklem tez kilka tych kilometrow robie. swiatla nie pomagaja mi w sloneczny dzien zauwazyc lepiej czy szybciej nadjezdzajace auto. moze to tylko moje wrazenie ale tak mam. czekam na zniesienie przepisu.
Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez fandzoilisz » 5/7/2008, 09:46

spazz wymyslasz, swiatła pomagaja


przz te pare zł wiecej nie zbiedniejesz
fandzoilisz
Bywalec
 
Posty: 889
Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07

Postprzez Proxa » 5/7/2008, 10:20

z roku na rok wzrastaja pewnie dlatego ze teraz byle gowniarz moze kupic sobie bmw i auta z duzymi mocami ... wez to pod uwage..

moim zdaniem temat mozna by zamknac bo kazdy bedzie mial tu swoje racje... to tak jakbyscie babcie przekonywali ze radio maryja jest zle :D a ona itak sie uprze ze jest dobre :)
Avatar użytkownika
Proxa
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 20/5/2008, 19:03
Lokalizacja: Rzeszów/Warszawa

Postprzez mar111cin » 5/7/2008, 10:46

przez hamowanie jeszcze nic się nikomu nie stało.
Senek, naprawde nie widzisz tych lawet z podstarzałymi autami z zachodu? pełno samochodów na żółtych przejazdowych blachach. Do tego prawie cały fanclub bmw 3, golfa i calibry, w każdym mieście. Tego przybywa, to i tak wypadki nie wzrastają w sposób wykładniczy tak jak ilość rejestrowanych samochodów.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez D3LLF » 5/7/2008, 11:00

Proponuję wprowadzić ankietę. Ja jestem akurat za zniesieniem tego przepisu.

Polecam lekturę http://bezswiatel.4.pl/ (otwórz link). Sporo argumentów o których mówiliście "za", mają także drugie dno.

Kilka cytatów:
Włączone w dzień światła mijania utrudniają dostrzeganie obiektów nie wyposażonych w światła, takich jak piesi, rowerzyści, zwierzęta, pojazdy zaprzęgowe, maszyny rolnicze czy nawet dziury w jezdni, ponieważ podnoszą próg widzialności, poniżej którego oko ludzkie nie reaguje lub reaguje z opóźnieniem (podobne zjawisko polegające na „maskowaniu” słabszych sygnałow przez silniejsze wykorzystano w technologii mp3 i jpg). Kierowca widząc nadjeżdżający z przeciwka pojazd z włączonymi światłami mijania dłużej na niego patrzy, podświadomie chcąc dostrzec więcej szczegółów za źródłem światła, co powoduje wydłużenie czasu reakcji. Kierującemu trudniej również ocenić prędkość i odległość do nadjeżdżającego pojazdu, który ma włączone światła, ponieważ w takiej sytuacji oko rejestruje głównie poruszające się punkty świetlne, zamiast bryły zbliżającego się pojazdu. Co więcej, auta ze słabszymi światłami (starsze) będą wydawały się wolniejsze i że są dalej niż w rzeczywistości.

To o czym mówi Spazz:
Kierowca nie powinien posiadać prawa jazdy, jeżeli twierdzi, że nie widzi w dzień innych pojazdów bez włączonych świateł mijania, bo jakim cudem zobaczy np. dziecko idące poboczem? Kandydaci na pilotów samolotów przechodzą szereg badań psychofizycznych, w tym gruntowne badania wzroku. Ze statystyk wynika, że tylko nieznaczny procent społeczeństwa ma kwalifikacje do uzyskania licencji pilota. Dlaczego więc posiadanie prawa jazdy ma być prawem, a nie przywilejem uzależnionym od dobrego stanu zdrowia kandydata na kierowcę? W wypadkach drogowych ginie rocznie więcej osób niż w wypadkach lotniczych.

Nakaz ten według samych jego pomysłodawców ma zdjąć z kierowcy brzemię podejmowania decyzji, w którym momencie należy włączyć światła mijania. Człowiek, który nie umie samodzielnie podejmować podstawowych decyzji nie powinien mieć uprawnień do prowadzenia pojazdów mechanicznych, bo w przeciwnym wypadku nawet zwykły manewr wyprzedzania poprzedzony złą decyzją może skończyć się tragicznie. W dotychczasowych przepisach nie włączenie świateł mijania podczas ograniczonej widoczności lub w nocy było zagrożone mandatem, tak samo jak jazda pod prąd czy każde inne wykroczenie przeciwko bezpieczeństwu ruchu drogowego i była to wystarczająca regulacja wymuszająca używanie świateł mijania w wymagających tego warunkach.
Avatar użytkownika
D3LLF
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/5/2008, 18:22
Lokalizacja: WWWa

Postprzez Leitho » 5/7/2008, 11:28

3 razy wiecej fotoradarow, 3 razy wiecej kontroli, 3 razy wyzsze wartosci mandatow, dobre drogi ktore sa dobrze oznakowane, podziemne przejsci dla pieszych, chodnik i droga dla rowerow przy kazdej ulicy - wtedy bedzei bezpieczniej
Na kolana chamy !
Avatar użytkownika
Leitho
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1321
Dołączył(a): 31/8/2006, 18:54
Lokalizacja: SKL

Postprzez silver » 5/7/2008, 11:42

To jest fakt Senek, te bzyki dużo dają :)

A odnośnie świateł, jestem jednak za pozostawieniem obecnego stanu rzeczy. Kombinowanie wg. mnie i tyle.

Pozdrawiam.

P.S. Leitho, jak w Walii byłem, to w mieście nikt ponad przepisowo nie jeździł (nawet motocykliści), bo wszędzie radary. Nie wiem ile z nich faktycznie działało ale wariactw nie było, więc jednak jest to jakiś sposób.
Suzuki GSX1100F 1995
Avatar użytkownika
silver
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 524
Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez mar111cin » 5/7/2008, 11:47

-Więcej wypadków drogowych
-Więcej zabitych i rannych
-Większe ryzyko dla pieszych i rowerzystów
-Większe zużycie paliwa
-Większe koszty eksploatacji samochodu
-Większa emisja dwutlenku węgla
-Więcej substancji toksycznych w powietrzu


to było na tej stronie.
ad1 i 2 - jak juz tak patrzą na statystyke, to statystyka letnia wyszła in plus. Tak że te punkty mogą już sobie wsadzić.

ad3. skoro lepiej widać pojazd oświetlony no ot chyba muszą zwracać uwage na samochody i piesi też lepiej je dostrzegają, nieprawdaż?

ad 4 6 i 7 - równie dobrze można wyłączyć radio, wyjdą jeszcze większe oszczędności. O klimatyzacji nie wspomne(i na zdrowie wyjdzie bo sie człowiek nie przeziębi)

ad5 hmmm kiedy ostatni raz wymienialiście żarówki? bo u mnie to było tyle lat temu że nawet nie pamiętam. A jeździłem cały czas na światłach i często potrafiłem zostawić włączone auto na światłach i gdzieś wyjść.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez D3LLF » 5/7/2008, 12:33

mar111cin napisał(a):ad1 i 2 - jak juz tak patrzą na statystyke, to statystyka letnia wyszła in plus. Tak że te punkty mogą już sobie wsadzić.

http://id.wklej.org/s/8353 napisał(a):"Życie Warszawy" sprawdziło, czy po zmianie prawa spadła liczba wypadków na naszych drogach. W maju i czerwcu, czyli w dwóch pierwszych miesiącach wprowadzenia obowiązku używania świateł mijania, w całej Polsce doszło do 8 414 wypadków.

W tym samym okresie ubiegłego roku policja odnotowała o trzy wypadki mniej. Zwiększyła się także liczba zabitych - z 812 do 831. "Prawie o 400 osób więcej trafiło do szpitali. Na pocieszenie pozostaje jedynie spadek drobnych stłuczek" - pisze "Życie Warszawy".

Ładny plus ...
Dlaczego mówisz tylko o lecie i tylko statystykach polskich? W zimie np. problem może być zwielokrotniony (w przypadku oślepiania), bo światło lepiej odbija się od jasnych powierzchni (efekt albedo). [EDIT] Poza tym, przy włączonych światłach trudniej ocenić jest kształt oświetlającej bryły (samochodu), a przez to odległość, więc i jej prędkość.[/EDIT]
mar111cin napisał(a):ad3. skoro lepiej widać pojazd oświetlony no ot chyba muszą zwracać uwage na samochody i piesi też lepiej je dostrzegają, nieprawdaż?

Odwracasz kota ogonem. Stosując twój tok rozumowania, za każdy wypadek pieszy+samochód / rowerzysta+samochód winny jest zawsze pieszy/rowerzysta, bo to on powinien - widząc samochód - spier***** przed nim w krzaki?
mar111cin napisał(a):ad 4 6 i 7 - równie dobrze można wyłączyć radio, wyjdą jeszcze większe oszczędności. O klimatyzacji nie wspomne(i na zdrowie wyjdzie bo sie człowiek nie przeziębi)

Ale tu masz wybór - sam decydujesz o tym czy chcesz włączyć radio/klimatyzację - w przypadku świateł _musisz_ to zrobić, bo tego wymagają przepisy.
mar111cin napisał(a):ad5 hmmm kiedy ostatni raz wymienialiście żarówki? bo u mnie to było tyle lat temu że nawet nie pamiętam. A jeździłem cały czas na światłach i często potrafiłem zostawić włączone auto na światłach i gdzieś wyjść.

Ego masz małe? To, że Tobie trafiły się dobre żarówki, nie świadczy, że wszystkie są takie.[EDIT]http://id.wklej.org/s/8355 (otwórz link) - 2 akapit. [/EDIT]
Ostatnio edytowano 5/7/2008, 12:49 przez D3LLF, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
D3LLF
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/5/2008, 18:22
Lokalizacja: WWWa

Postprzez mar111cin » 5/7/2008, 12:48

Pierwsze co, to chciałbym Ci przypomnieć że wcześniej był obowiązek jazdy na światłach w zimie, tak że teraz TY NIE OBRACAJ KOTA OGONEM. Ten przepis dodał ten obowiązek tylko do lata, więc widzisz różnice? czy dalej tego nie rozumiesz?

Co do jazdy rowerzystów lepiej się nie bede wypowiadał, bo musiałbym wozić ze sobą jakąś pałe, żeby czasem się zatrzymać i dosadnie wytłumaczyć rowerzyście jak ma sie zachowywać na drodze. Już nie raz widziałem jak rowerzysta wjeżdżał sam pod tira, nie patrzac na nic. Tak samo jak uwielbiam przejeżdżanie przez pasy i wyjazdy z bram, tylko czekać aż skończy któryś na masce.

W przypadku czy masz coś robić czy nie, to ja Ci prononuje przesiąś się na ten rower, w ogóle nie będziesz ponosił kosztów. Tak samo jak możesz się burzyć że każą Ci zakładać pasy. Jak każą Ci zwalniać do 60-70km/h , a Ty chcesz dalej jechać 90-100km/h żeby jazda była ekonomiczna, tak samo jak Ci każą zatrzymywać się na czerwonym, a jak każdy wie na hamowaniu traci się najwięcej energii.



Ego mam wystarczające, tak że od mojego ego 3 metry w bok. A coniektórzy to zaczną spawać wolframy w żarówkach żeby było taniej.







wracając jeszcze do tej strony do której tutaj ktoś zamieścił link.
te informacje tam podane same się zaplątują:
napierw mówią jak to gorzej widać przez te światła i jak to jest niebezpiecznie, a potem mówią że motocykliści jeżdżą na światłach żeby być lepiej widoczni. To więc o co chodzi? bo ja się pogubiłem. To znaczy że wcześniej motocykliści byli zagrożeniem bo jeździli na światłach.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez dark_angel » 5/7/2008, 12:51

D3LLF dokładnie tak jak piszesz zmiana progru widzialności przeszkadza zwłaszcza w mieście. Zwolennicy jazdy na światłach w KAŻDYCH warunkach niech mi też powiedzą dlaczego kierowcy zawodowi najczęściej są przeciwnikami tej ustawy.

mar111cin, co z tego że piesi lepiej (co też nie jest takie oczywiste) dostrzegają samochody jeśli samochody gorzej dostrzegają pieszych?
Avatar użytkownika
dark_angel
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 12/6/2008, 18:39

Postprzez D3LLF » 5/7/2008, 13:05

mar111cin napisał(a):Pierwsze co, to chciałbym Ci przypomnieć że wcześniej był obowiązek jazdy na światłach w zimie, tak że teraz TY NIE OBRACAJ KOTA OGONEM. Ten przepis dodał ten obowiązek tylko do lata, więc widzisz różnice? czy dalej tego nie rozumiesz?

Podałem cytat z ŻW, który tyczy się lata. Dodałem od siebie uwagę dotyczącą tego, że nawet oświetlanie w zimie ma swoje minusy. Były np. argumentacje, że w krajach skandynawskich wprowadzono obowiązek oświetlania przez całą dobę (że niby ze względu na inną strefę klimatyczną) - dlaczego go teraz znoszą? [EDIT]Napiszę dlaczego była wprowadzona - problemem (w Szwecji lub Finlandii - nie pamiętam dokładnie) była zmiana organizacji ruchu z lewo na prawostronny i światła miały przypominać i odzwyczajać od nawyków.[/EDIT]
mar111cin napisał(a):Tak samo jak uwielbiam przejeżdżanie przez pasy i wyjazdy z bram, tylko czekać aż skończy któryś na masce.

Masz tylko częściowo racje bo:
KRD napisał(a):Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.

mar111cin napisał(a):Ego mam wystarczające, tak że od mojego ego 3 metry w bok. A coniektórzy to zaczną spawać wolframy w żarówkach żeby było taniej.

Prosiłbym o więcej rzeczowych argumentów z Twojej strony (podpieranie się badaniami, statystykami itp.), a nie tylko własnym zdaniem.
Avatar użytkownika
D3LLF
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/5/2008, 18:22
Lokalizacja: WWWa

Postprzez mar111cin » 5/7/2008, 13:16

D3LLF napisał(a):Dlaczego mówisz tylko o lecie i tylko statystykach polskich? W zimie np. problem może być zwielokrotniony (w przypadku oślepiania), bo światło lepiej odbija się od jasnych powierzchni (efekt albedo).




tutaj to napisałeś jakbyś nie zauważył. I chyba dalej nie rozumiesz, ani tego, ani mojej odpowiedzi do TYCH TWOICH SŁÓW.



wiesz jak jest, jest kłamstwo, większe kłamstwo i statystyka.


Teraz to mnie już całkiem zmobilizowałeś do szukania wykładów na temat bezpieczeństwa samochodów. Mam nadzieje że znajde je gdzieś na płycie.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez gelo007 » 5/7/2008, 13:17

Postuluję o napisanie 4 głupich postów....
Avatar użytkownika
gelo007
Administrator
 
Posty: 2731
Dołączył(a): 3/7/2006, 13:28
Lokalizacja: Radom

Postprzez D3LLF » 5/7/2008, 13:25

mar111cin napisał(a):
D3LLF napisał(a):Dlaczego mówisz tylko o lecie i tylko statystykach polskich? W zimie np. problem może być zwielokrotniony (w przypadku oślepiania), bo światło lepiej odbija się od jasnych powierzchni (efekt albedo).


tutaj to napisałeś jakbyś nie zauważył. I chyba dalej nie rozumiesz, ani tego, ani mojej odpowiedzi do TYCH TWOICH SŁÓW.

Wyrwana wypowiedź z kontekstu. Moją odpowiedzią na twoje słowa był cytat z ŻW + dodatkowo dopisałem komentarz odnośnie problemów w zimie. Zaznaczam jeszcze raz - bezpośrednią odpowiedzią na twoje słowa był cytat.
Avatar użytkownika
D3LLF
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/5/2008, 18:22
Lokalizacja: WWWa

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na gr