jak rozpoznać czy rama jest krzywa?
CeBeRek napisał(a):Nie ma wpływu na kierunek jazdy, ma prawo sie pochylac to normalne, ale dalej bedzie jechac prosto
to pochyl go o kat 45 stopni i jedz prosto:) powodzenia.
ps. ale nie wlas na druga strone zeby wyrównać obciazenie. siedz na kanapie w kacie 45st. rowno z motocyklem.

-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
Poczytałem jeszcze trochę i takie ruchy nie mają wpływu na tor jazdy gdyż są one nie proporcjonalnie mniejsze do siły która utrzymuje motocykl w linii prostej(m. in. siła żyroskopowa kręcących się kół).
600:D Spawacz ram....
- milus
- Świeżak
- Posty: 147
- Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
- Lokalizacja: Legnica
To jak to wytłumaczysz ??
ProMotor napisał(a):20 godz. zajęć praktycznych (po 60 min).
1,2 zajęcia - omówienie motocykla, ćwiczenia manewrowe
3,4 zajęcia - ćwiczenia dotyczące umiejętności zmiany biegów oraz prowadzenia motocykla za pomocą ciała (jazda bez trzymanki).
5,6 zajęcia - prowadzenie motocykla za pomocą ciała(slalom bez trzymanki), przeciwskręt..
-
sepo - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1587
- Dołączył(a): 6/11/2007, 20:06
- Lokalizacja: ZÄ…bki
sepo, bardzo prosto.
milus nie miał przedmiotu fizyka i nie wie również, że ten efekt żyroskopowy nie jest stały.
On wraz z prędkością się zwiększa.
Do 20 km/h on nie istnieje dla motocykla(motocykl siÄ™ wali na lewo czy prawo).
Od 20km/h do 100km/h nie jest aż tak odczuwalny, ale powyżej 120km/h ciężko nawet kierownicą kręcić.
Co do krzywej ramy, doświadczony mechanik prawdę ci powie.
milus nie miał przedmiotu fizyka i nie wie również, że ten efekt żyroskopowy nie jest stały.
On wraz z prędkością się zwiększa.
Do 20 km/h on nie istnieje dla motocykla(motocykl siÄ™ wali na lewo czy prawo).
Od 20km/h do 100km/h nie jest aż tak odczuwalny, ale powyżej 120km/h ciężko nawet kierownicą kręcić.
Co do krzywej ramy, doświadczony mechanik prawdę ci powie.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Zrobiłem parę testów na lotnisku i tylko utwierdziłem się w przekonaniu, że tylko kierownica zmienia tor jazdy.Otóż przy balansowaniu ciałem(bez trzymania kierownicy) bądź zmianie obciążenia na jednym z podnóżków motocykl zmieniał tor jazdy, ale również kierownica skręcała.
Podsumowując wszyscy mają rację.Balans ciała zmienia tor jazdy, bo powoduje skręt kierownicy.
Warto też zauważyć, że przy 50km/h jest to dosyć widoczne, a już przy 180km/h trudno spowodować balansem, aby motocykl skręcił nawet o parę centymetrów.
A co do krzywej ramy radze zaufać oczom.Zdjąć owiewki i szukać wszelkich, wgnieceń, śladów prostowania lub spoin które nie wyglądają na fabryczne.
Podsumowując wszyscy mają rację.Balans ciała zmienia tor jazdy, bo powoduje skręt kierownicy.
Warto też zauważyć, że przy 50km/h jest to dosyć widoczne, a już przy 180km/h trudno spowodować balansem, aby motocykl skręcił nawet o parę centymetrów.
A co do krzywej ramy radze zaufać oczom.Zdjąć owiewki i szukać wszelkich, wgnieceń, śladów prostowania lub spoin które nie wyglądają na fabryczne.
600:D Spawacz ram....
- milus
- Świeżak
- Posty: 147
- Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
- Lokalizacja: Legnica
milus napisał(a):tylko kierownica zmienia tor jazdy.
milus napisał(a):Otóż przy balansowaniu ciałem(bez trzymania kierownicy) bądź zmianie obciążenia na jednym z podnóżków motocykl zmieniał tor jazdy
no to wszsytko jasne
tak wogole to przejrzalem temat, i dwoch osobnikow ciagle pisalo - czytalem w gazecie, widzialem ksiazke, jest artukul.....
sama wiedza teoretczna, zal, dno i pol metra mulu
Na kolana chamy !
-
Leitho - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1321
- Dołączył(a): 31/8/2006, 18:54
- Lokalizacja: SKL
Milus - musiałeś moto wyciągać z garażu żeby to sprawdzić? Ehh, bez komentarza, ale dobrze że już zrozumiałeś o co nam chodzi. Ciekawe co znafffca CeBeRek odpowie.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto



-
wiklad - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
- Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
No szkoda, że wy nie potraficie wyciągnąć moto z garażu , tylko siedzicie na forum cały dzień, za znawce sie nie uważam, lecz sadze ze ktos kto kupil dla siebie motocykl o wiekszej pojemnosci na poczatek, nie powinien odradzac jego innym bo sam sobie zaprzecza. Taka moja mała aluzja. Ja sie zgadzam z milusiem dobrze ze mial czas sprawdzic to w praktyce.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
-
CeBeRek - Stały bywalec
- Posty: 1265
- Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
- Lokalizacja: trolownia
wiklad napisał(a):Milus - musiałeś moto wyciągać z garażu żeby to sprawdzić? Ehh, bez komentarza, ale dobrze że już zrozumiałeś o co nam chodzi. Ciekawe co znafffca CeBeRek odpowie.
O co wam chodzi-co to ma znaczyć.Chyba nie zrozumiałeś obopólnej racji, i nie pamiętam żebyś sie wypowiadał.No Icid przyjedź kiedyś na lotnisko do Lca na pewno będziesz zadowolony.
600:D Spawacz ram....
- milus
- Świeżak
- Posty: 147
- Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
- Lokalizacja: Legnica
Właśnie przeczytałem ten temat ..........leże i kwiczę
balans ciałem i jego skutki podczas jazdy motocylkem ,bez trzymania kierownicy odkryłem mając 17 lat na CZ 350 a tu proszę goście czytają i czytają i myślą ,że rację mają. Pozdrawiam całe grono oczytanych motocyklistów.
balans ciałem i jego skutki podczas jazdy motocylkem ,bez trzymania kierownicy odkryłem mając 17 lat na CZ 350 a tu proszę goście czytają i czytają i myślą ,że rację mają. Pozdrawiam całe grono oczytanych motocyklistów.
- P.I.
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 17/3/2008, 10:34
- Lokalizacja: śląsk
Ktoś tam już wcześniej pisał o tym .... siłą rzeczy przy wychyleniu maszyny kierownica skręca mniej lub bardziej, ktoś też wspominał o rowerze - w.g. mnie najlepiej zobrazował te zasady. Swoją drogą nie wierzę ,że nie jesteś w stanie zmienić toru jazdy nie trzymając kierownicy.
- P.I.
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 17/3/2008, 10:34
- Lokalizacja: śląsk
Ja tam sie nie znam na tyle zeby powiedziec cos madrego w tym temacie, ale w tym filmiku z extrememoto 2008 w 2:07 minucie stunter13 skreca bez trzymanki. Bylem, widzialem, potwierdzam ze to nie fotomontaz
http://www.youtube.com/watch?v=Jisk3sQb15M

http://www.youtube.com/watch?v=Jisk3sQb15M
CBR 600 F4i sport
-
Abonic - Świeżak
- Posty: 143
- Dołączył(a): 11/5/2008, 15:59
- Lokalizacja: Mazowieckie
Czytam, czytam i czytam....
Czytam, czytam i czytam....
i powiem tyle - naciskając mocniej któryś podnóżek i lekko przechylając się w jego stronę przy 50kmh na wysłużonej MZcinie bez trzymania kierownicy o dziwo skręcała w jego stronę... jak to możliwe?
Kierownica? No czegoś się trzeba trzymać żeby przy zawrotnej prędkości 120 nie zwiało z kanapy...
Pomimo że wynalazek NRD to też reagował na przeciwskręty, niemożliwe?
Niewiarygodne... a może jednak podczas pokonywania zakrętów używałem kierownicy i balansu ciała
Może i jestem głupi ale w życiu nie puszczę kierownicy i nie będę skakał po podnóżkach niezależnie od prędkości
Czytam, czytam i czytam....
i powiem tyle - naciskając mocniej któryś podnóżek i lekko przechylając się w jego stronę przy 50kmh na wysłużonej MZcinie bez trzymania kierownicy o dziwo skręcała w jego stronę... jak to możliwe?

Kierownica? No czegoś się trzeba trzymać żeby przy zawrotnej prędkości 120 nie zwiało z kanapy...

Pomimo że wynalazek NRD to też reagował na przeciwskręty, niemożliwe?
Niewiarygodne... a może jednak podczas pokonywania zakrętów używałem kierownicy i balansu ciała



Może i jestem głupi ale w życiu nie puszczę kierownicy i nie będę skakał po podnóżkach niezależnie od prędkości

Szczęśliwy posiadacz kat.ABC prawa jazdy. Obecnie w trakcie C+E...
-
mr_neox - Świeżak
- Posty: 280
- Dołączył(a): 17/11/2006, 21:58
- Lokalizacja: LJA
Jeśli chcesz sprawdzić czy rama jest prosta to najlepiej oddać motocykl do servisu na diagnostyke ramy, dokanają pomiaru i będziesz wiedział czy jest krzywa czy prosta, jest tez metoda mniej precyzyjna ale bezpłatna rozpędzić się do 80 - 90 i delkatnie puszczaj kierownice ważne aby puszczać delikatnie a nie odrazu no i oczywiście bez amortyzatora bo ten może stłumić drgania i nie ocenisz tego na oko. jest to dobra sprawdzona metoda co prawda nie jest niezawodna ale jak nie masz amorka i kierownica ci drży to znak że coś moze być z ramą nie tak....
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości