Hamowanie i redukcja
Posty: 46
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Mechanicznie i fizycznie nie moga wchodzic ´tak samo - zupelnie inny mechanika.
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Zdziwiło mnie to, bo np. tak jak wspomniałem, w kłowych skrzyniach w samochodach bez sprzęgła można zmieniać tylko w górę.
SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
- riderZ056
- Świeżak
- Posty: 189
- Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
- Lokalizacja: Koło
Mechanicznie i fizycznie nie moga wchodzic ´tak samo - zupelnie inny mechanika.
Identyczna mechanika - roznica polega tylko na kierunku obrotu walca sterujacego. cala reszta (czyli wodziki, zebatki) sa te same i przepiecie wyglada tak samo. Tutaj masz animacje, jak wyglada praca sekwencyjnej skrzyni beigow w motocyklu.
https://www.youtube.com/watch?v=g76jmcDg5OM
Zdziwiło mnie to, bo np. tak jak wspomniałem, w kłowych skrzyniach w samochodach bez sprzęgła można zmieniać tylko w górę.
Porownujesz jablka z arbuzami. Skrzynia klowa jest najprostsza z mozliwych skrzyn, nie ma nawet synchronizacji, dlatego wymaga dopasowania obrotow w trakcie zmiany biegow.
BTW: Kazda skrzynie mozesz uzywac bez sprzegla, musisz tylko wiedziec jak to zrobic. Cala trudnosc polega na przelaczaniu bez obciazenia - tzn. w momencie wypiecia i wpiecia obroty walka zdawczego i biorczego musza pasowac do przelozenia, nie moze byc przenoszony moment.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Fugu napisał(a):
Identyczna mechanika - roznica polega tylko na kierunku obrotu walca sterujacego. cala reszta (czyli wodziki, zebatki) sa te same i przepiecie wyglada tak samo. Tutaj masz animacje, jak wyglada praca sekwencyjnej skrzyni beigow w motocyklu.
https://www.youtube.com/watch?v=g76jmcDg5OM
No obejrzelem, zrozumialem, i chcialem zwrocic Twoja uwage, ze w tekscie nie jest mowione nic na temat identycznosci a rownoczesnie chcialbym dodac, ze slowo
Belasten nie jest rowne Entlasten.
Kreujesz sie na speca ale nie potrafisz jeszcze zaobserwowac podstawowych roznic jakie wystepuja w praktycznej jezdzie.
Ostatnio dyskutowalismy na temat Klamek hamulca i sprzegla. dalszym ciagu jestes przekonany, ze wymagane jest ABE a niestety tak nie jest.
Przejedz sie do Louis'a i kup jakakolwiek klamke do jakiegokolwiek sprzetu i sprwdz czy dostajesz ABE.
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Twierdzisz, że w praktyce potrafisz równie efektywnie i płynnie zmieniać biegi bez sprzęgła w dół jak i w górę?
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
motoluka napisał(a):Twierdzisz, że w praktyce potrafisz równie efektywnie i płynnie zmieniać biegi bez sprzęgła w dół jak i w górę?
To do mnie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Twierdzisz, że w praktyce potrafisz równie efektywnie i płynnie zmieniać biegi bez sprzęgła w dół jak i w górę?
Tak. Jesli chcesz. Zazwyczaj wiekszosc jezdzacych cwiczy tylko zmiane w gore, dlatego w dol im nie wychodzi, ale technika jest identyczna (poza kierunkiem ruchu stopa i kierunkiem krecenia rollgazu).
Belasten nie jest rowne Entlasten.
Wazny jest moment w ktorym przelaczasz - skrzynia ma byc "lastfrei". Na tym ten caly trick polega.
Kreujesz sie na speca ale nie potrafisz jeszcze zaobserwowac podstawowych roznic jakie wystepuja w praktycznej jezdzie.
Konkretnie?
Przejedz sie do Louis'a i kup jakakolwiek klamke do jakiegokolwiek sprzetu i sprwdz czy dostajesz ABE.
Pierwszy klik w online-shop louis'a:
https://www.louis.de/artikel/bremshebel ... t=87265695
Pozwole sobie na cytat:
BREMSHEBEL LSL
LSL Bremshebel Harley und Victory:
Speziell für Harley Davidson- und Victory-Modelle hat LSL diese sehr ergonomisch geformte, auch für kleine Hände griffgünstige Hebelserie entwickelt. Die Position des Hebels ist in 6 Rastungen über einen auch mit Handschuhen problemlos bedienbaren Versteller justierbar. Die Hebel sind hochpräzise aus dem vollen Aluminium gefräst und besitzen eine kugelgelagerte Einstellelipse sowie eine passgenaue Messingbuchse an der Aufnahme. Die harteloxierte Oberfläche ist witterungsbeständig und langlebig.
Lieferbar in schwarz- und silber eloxiert
Hebelversteller: Anthrazit-eloxiert
Mit ABE
Tu masz ten dokument:
https://cdn3.louis.de/content/catalogue ... 104_05.pdf
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
[quote="Fugu"]
Tak. Jesli chcesz. Zazwyczaj wiekszosc jezdzacych cwiczy tylko zmiane w gore, dlatego w dol im nie wychodzi, ale technika jest identyczna (poza kierunkiem ruchu stopa i kierunkiem krecenia rollgazu).
Wazny jest moment w ktorym przelaczasz - skrzynia ma byc "lastfrei". Na tym ten caly trick polega.
Fugu, Technika nie jest identyczna mimo, ze skrzynia jest w " Last frei " Pomijam juz fakt, ze w kazdym motocyklu moze byc inyczej lub momenty beda rozne. Wiec nie jest tak do konca jak piszesz.
Konkretnie?
Konkretnie nie umiesz jeszcze pewnych rzeczy zauwazyc i opisac.
Co do linkow to poczytaj sobie Teile Verordnung, to raz, daw z uporem maniaka usilujesz mi dowiesc, ze ktos sprzedaje te heble i dolacza do nich ABE. Owszem, jezeli wlozyl kase w zrobienie ABE to i dolacza ale i kroi.
TAk jak pisalem, jedz do Louis'a kup hebel MotoDetail czy innej firmy i zobaczysz czy tó ABE otrzymasz.
Tak. Jesli chcesz. Zazwyczaj wiekszosc jezdzacych cwiczy tylko zmiane w gore, dlatego w dol im nie wychodzi, ale technika jest identyczna (poza kierunkiem ruchu stopa i kierunkiem krecenia rollgazu).
Wazny jest moment w ktorym przelaczasz - skrzynia ma byc "lastfrei". Na tym ten caly trick polega.
Fugu, Technika nie jest identyczna mimo, ze skrzynia jest w " Last frei " Pomijam juz fakt, ze w kazdym motocyklu moze byc inyczej lub momenty beda rozne. Wiec nie jest tak do konca jak piszesz.
Konkretnie?
Konkretnie nie umiesz jeszcze pewnych rzeczy zauwazyc i opisac.
Co do linkow to poczytaj sobie Teile Verordnung, to raz, daw z uporem maniaka usilujesz mi dowiesc, ze ktos sprzedaje te heble i dolacza do nich ABE. Owszem, jezeli wlozyl kase w zrobienie ABE to i dolacza ale i kroi.
TAk jak pisalem, jedz do Louis'a kup hebel MotoDetail czy innej firmy i zobaczysz czy tó ABE otrzymasz.
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Konkretnie nie umiesz jeszcze pewnych rzeczy zauwazyc i opisac.
A konkretnie?
Co do linkow to poczytaj sobie Teile Verordnung,
Daj linka, nigdzie nie znalazlem ze wolno bez ABE.
TAk jak pisalem, jedz do Louis'a kup hebel MotoDetail czy innej firmy i zobaczysz czy tó ABE otrzymasz.
Dostaniesz kartke z napisem "Im Bereich der StVO nicht zugelassen". Przykladowo:
http://www.rakuten.de/produkt/racing-ku ... 02375.html
Zreszta: fajnie ze ty wiesz lepiej niz TÃœV co mozna a co nie:
https://cdn1.louis.de/content/catalogue ... 8_2007.pdf
Sugeruje, zebys ich nauczyl, jak czytac przepisy.
I rozumiem, ze twoim zdaniem n.p. te sa calkiem legalne:
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Fugu napisał(a):Dostaniesz kartke z napisem "Im Bereich der StVO nicht zugelassen".
Sugeruje, zebys ich nauczyl, jak czytac przepisy.
I rozumiem, ze twoim zdaniem n.p. te sa calkiem legalne:
Prosilbym cie, abys nie pisal mi co dostane, bo heble kupuje regularnie i nie dostaje do nich NIC ! Co najwyzej paragon sprzedazy
Nikogo nic nie bede uczyl, przepisy / prawo jest interpretowane w zaleznosci jak biegly / adwokat ich uzyje. W tym przypadku odsylam do Teileverordnung.
Siory ale nie wszystko dostaje sie podane na srebrnej tacy, przeczytaj, moze dowiesz sie przy okazji kilku ciekawych rzeczy
Te ktore zaprezentowales nie musza byc dopuszczone bo przepisy z dziedziny dopuszczenia pojazdow do ruchu mowia wyraznie, ze zadne elementy nie moga posiadac ostrych kantow
te akurat Maja. A znam kilka osob ktore z takimi przedstawiaja motocykle i otrzymuja HU.
Moj znajomy AASoP sam jezdzi na chinskich krotkich. Wiem, ze dla Ciebie zaden Argument
Wyjasnisz mi na koniec, dlaczego Louis zamieszcza w swojej ofercie link do TÃœV'u a sam lamie prawo sprzedajac klamki bez ABE / Teile Gutachten ?
Normalnie fenomen, nie prawdarz ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
Durejek napisał(a):Bieg po biegu, od początku tak się nauczyłem i po dziś wyznaję tę metodę
I naprawde uwazasz, ze dobrze sie nauczyles ?
Pomijam juz kwestie czy to prawidlowe czy nie, chodzi mi o styl wypowiedzi.
motoluka napisał(a):Inaczej się nie da
Wybacz ale zaryzykuje stwierdzenie, ze jak sie nie umie, to faktycznie moze sie nie dac.
W zaleznosci od sytuacji na drodze mozna redukowac tak a nie inaczej.
Mam duzo czysu, moge bawic sie pojedynczo, mam nmiej czysu moge zbijac od razu.
Sprawdzcie sobie w praktyce.
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Chodziło mi raczej o to, że skrzynia jest nie zsynchronizowana i co byś nie robił zabijasz biegi pojedynczo
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
Fugu napisał(a):Gdyby nie byla synchronizowana
Przecież nie jest...i w motocyklach nigdy nie była .
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
motoluka napisał(a):Chodziło mi raczej o to, że skrzynia jest nie zsynchronizowana i co byś nie robił zabijasz biegi pojedynczo
Owszem, pytanie tylko czy redukujesz z wcisnietym sprzegle, czy po kazdej redukcju puszczasz i wciskasz sprzeglo do nastepnej redukcji ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
andy7 napisał(a):Owszem, pytanie tylko czy redukujesz z wcisnietym sprzegle, czy po kazdej redukcju puszczasz i wciskasz sprzeglo do nastepnej redukcji ?
Ja wciskam i puszczam sprzęgło co każdy bieg, znaczy inaczej, muskam sprzęgło, przyciągnięte do manetki mam tylko kiedy się zatrzymuję, w czasie jazdy, bez względu czy wrzucam bieg w górę, czy w dół, wystarczy delikatne muśnięcie klamki tak 1/3-1/4 skoku klamki, żeby bieg mięciutko i gładko wskoczył na swoje miejsce, nie trzeba klamki cisnąć do oporu za każdym razem, wystarczy pozwolić, żeby sprzęgło się uśliznęło.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Posty: 46
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości