Zobacz wÄ…tek - Hamowanie i redukcja
NAS Analytics TAG

Hamowanie i redukcja

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez Fugu » 24/6/2015, 09:59

Wcale nie, wpadaja dokladnie tak samo. Wyczucie musisz miec w gazie, nie w nodze ;)
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28


Postprzez andy7 » 24/6/2015, 21:05

Mechanicznie i fizycznie nie moga wchodzic ´tak samo - zupelnie inny mechanika.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55


Postprzez riderZ056 » 24/6/2015, 22:59

Zdziwiło mnie to, bo np. tak jak wspomniałem, w kłowych skrzyniach w samochodach bez sprzęgła można zmieniać tylko w górę.
SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
riderZ056
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
Lokalizacja: Koło

Postprzez Fugu » 25/6/2015, 07:52

Mechanicznie i fizycznie nie moga wchodzic ´tak samo - zupelnie inny mechanika.


Identyczna mechanika - roznica polega tylko na kierunku obrotu walca sterujacego. cala reszta (czyli wodziki, zebatki) sa te same i przepiecie wyglada tak samo. Tutaj masz animacje, jak wyglada praca sekwencyjnej skrzyni beigow w motocyklu.

https://www.youtube.com/watch?v=g76jmcDg5OM

Zdziwiło mnie to, bo np. tak jak wspomniałem, w kłowych skrzyniach w samochodach bez sprzęgła można zmieniać tylko w górę.

Porownujesz jablka z arbuzami. Skrzynia klowa jest najprostsza z mozliwych skrzyn, nie ma nawet synchronizacji, dlatego wymaga dopasowania obrotow w trakcie zmiany biegow.

BTW: Kazda skrzynie mozesz uzywac bez sprzegla, musisz tylko wiedziec jak to zrobic. Cala trudnosc polega na przelaczaniu bez obciazenia - tzn. w momencie wypiecia i wpiecia obroty walka zdawczego i biorczego musza pasowac do przelozenia, nie moze byc przenoszony moment.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 25/6/2015, 17:13

Fugu napisał(a):
Identyczna mechanika - roznica polega tylko na kierunku obrotu walca sterujacego. cala reszta (czyli wodziki, zebatki) sa te same i przepiecie wyglada tak samo. Tutaj masz animacje, jak wyglada praca sekwencyjnej skrzyni beigow w motocyklu.

https://www.youtube.com/watch?v=g76jmcDg5OM


No obejrzelem, zrozumialem, i chcialem zwrocic Twoja uwage, ze w tekscie nie jest mowione nic na temat identycznosci a rownoczesnie chcialbym dodac, ze slowo

Belasten nie jest rowne Entlasten.

Kreujesz sie na speca ale nie potrafisz jeszcze zaobserwowac podstawowych roznic jakie wystepuja w praktycznej jezdzie.

Ostatnio dyskutowalismy na temat Klamek hamulca i sprzegla. dalszym ciagu jestes przekonany, ze wymagane jest ABE a niestety tak nie jest.

Przejedz sie do Louis'a i kup jakakolwiek klamke do jakiegokolwiek sprzetu i sprwdz czy dostajesz ABE.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez motoluka » 25/6/2015, 17:21

Twierdzisz, że w praktyce potrafisz równie efektywnie i płynnie zmieniać biegi bez sprzęgła w dół jak i w górę?
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez andy7 » 25/6/2015, 17:27

motoluka napisał(a):Twierdzisz, że w praktyce potrafisz równie efektywnie i płynnie zmieniać biegi bez sprzęgła w dół jak i w górę?


To do mnie ?

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Fugu » 25/6/2015, 17:37

Twierdzisz, że w praktyce potrafisz równie efektywnie i płynnie zmieniać biegi bez sprzęgła w dół jak i w górę?


Tak. Jesli chcesz. Zazwyczaj wiekszosc jezdzacych cwiczy tylko zmiane w gore, dlatego w dol im nie wychodzi, ale technika jest identyczna (poza kierunkiem ruchu stopa i kierunkiem krecenia rollgazu).

Belasten nie jest rowne Entlasten.


Wazny jest moment w ktorym przelaczasz - skrzynia ma byc "lastfrei". Na tym ten caly trick polega.

Kreujesz sie na speca ale nie potrafisz jeszcze zaobserwowac podstawowych roznic jakie wystepuja w praktycznej jezdzie.


Konkretnie?


Przejedz sie do Louis'a i kup jakakolwiek klamke do jakiegokolwiek sprzetu i sprwdz czy dostajesz ABE.


Pierwszy klik w online-shop louis'a:
https://www.louis.de/artikel/bremshebel ... t=87265695

Pozwole sobie na cytat:

BREMSHEBEL LSL
LSL Bremshebel Harley und Victory:

Speziell für Harley Davidson- und Victory-Modelle hat LSL diese sehr ergonomisch geformte, auch für kleine Hände griffgünstige Hebelserie entwickelt. Die Position des Hebels ist in 6 Rastungen über einen auch mit Handschuhen problemlos bedienbaren Versteller justierbar. Die Hebel sind hochpräzise aus dem vollen Aluminium gefräst und besitzen eine kugelgelagerte Einstellelipse sowie eine passgenaue Messingbuchse an der Aufnahme. Die harteloxierte Oberfläche ist witterungsbeständig und langlebig.

Lieferbar in schwarz- und silber eloxiert
Hebelversteller: Anthrazit-eloxiert
Mit ABE


Tu masz ten dokument:
https://cdn3.louis.de/content/catalogue ... 104_05.pdf
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 25/6/2015, 18:43

[quote="Fugu"]

Tak. Jesli chcesz. Zazwyczaj wiekszosc jezdzacych cwiczy tylko zmiane w gore, dlatego w dol im nie wychodzi, ale technika jest identyczna (poza kierunkiem ruchu stopa i kierunkiem krecenia rollgazu).

Wazny jest moment w ktorym przelaczasz - skrzynia ma byc "lastfrei". Na tym ten caly trick polega.


Fugu, Technika nie jest identyczna mimo, ze skrzynia jest w " Last frei " Pomijam juz fakt, ze w kazdym motocyklu moze byc inyczej lub momenty beda rozne. Wiec nie jest tak do konca jak piszesz.

Konkretnie?

Konkretnie nie umiesz jeszcze pewnych rzeczy zauwazyc i opisac.

Co do linkow to poczytaj sobie Teile Verordnung, to raz, daw z uporem maniaka usilujesz mi dowiesc, ze ktos sprzedaje te heble i dolacza do nich ABE. Owszem, jezeli wlozyl kase w zrobienie ABE to i dolacza ale i kroi.

TAk jak pisalem, jedz do Louis'a kup hebel MotoDetail czy innej firmy i zobaczysz czy tó ABE otrzymasz.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Fugu » 25/6/2015, 19:48

Konkretnie nie umiesz jeszcze pewnych rzeczy zauwazyc i opisac.

A konkretnie?

Co do linkow to poczytaj sobie Teile Verordnung,

Daj linka, nigdzie nie znalazlem ze wolno bez ABE.

TAk jak pisalem, jedz do Louis'a kup hebel MotoDetail czy innej firmy i zobaczysz czy tó ABE otrzymasz.


Dostaniesz kartke z napisem "Im Bereich der StVO nicht zugelassen". Przykladowo:
http://www.rakuten.de/produkt/racing-ku ... 02375.html

Zreszta: fajnie ze ty wiesz lepiej niz TÃœV co mozna a co nie:
https://cdn1.louis.de/content/catalogue ... 8_2007.pdf

Sugeruje, zebys ich nauczyl, jak czytac przepisy.

I rozumiem, ze twoim zdaniem n.p. te sa calkiem legalne:

Obrazek
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 25/6/2015, 20:17

Fugu napisał(a):Dostaniesz kartke z napisem "Im Bereich der StVO nicht zugelassen".

Sugeruje, zebys ich nauczyl, jak czytac przepisy.

I rozumiem, ze twoim zdaniem n.p. te sa calkiem legalne:


Prosilbym cie, abys nie pisal mi co dostane, bo heble kupuje regularnie i nie dostaje do nich NIC ! Co najwyzej paragon sprzedazy

Nikogo nic nie bede uczyl, przepisy / prawo jest interpretowane w zaleznosci jak biegly / adwokat ich uzyje. W tym przypadku odsylam do Teileverordnung.

Siory ale nie wszystko dostaje sie podane na srebrnej tacy, przeczytaj, moze dowiesz sie przy okazji kilku ciekawych rzeczy

Te ktore zaprezentowales nie musza byc dopuszczone bo przepisy z dziedziny dopuszczenia pojazdow do ruchu mowia wyraznie, ze zadne elementy nie moga posiadac ostrych kantow


te akurat Maja. A znam kilka osob ktore z takimi przedstawiaja motocykle i otrzymuja HU.

Moj znajomy AASoP sam jezdzi na chinskich krotkich. Wiem, ze dla Ciebie zaden Argument

Wyjasnisz mi na koniec, dlaczego Louis zamieszcza w swojej ofercie link do TÃœV'u a sam lamie prawo sprzedajac klamki bez ABE / Teile Gutachten ?

Normalnie fenomen, nie prawdarz ?

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Durejek » 28/6/2015, 13:56

Bieg po biegu, od początku tak się nauczyłem i po dziś wyznaję tę metodę
Durejek
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28/6/2015, 13:52

Postprzez motoluka » 29/6/2015, 22:05

Inaczej siÄ™ nie da :)
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez andy7 » 30/6/2015, 08:55

Durejek napisał(a):Bieg po biegu, od początku tak się nauczyłem i po dziś wyznaję tę metodę


I naprawde uwazasz, ze dobrze sie nauczyles ?

Pomijam juz kwestie czy to prawidlowe czy nie, chodzi mi o styl wypowiedzi.


motoluka napisał(a):Inaczej się nie da :)


Wybacz ale zaryzykuje stwierdzenie, ze jak sie nie umie, to faktycznie moze sie nie dac.

W zaleznosci od sytuacji na drodze mozna redukowac tak a nie inaczej.

Mam duzo czysu, moge bawic sie pojedynczo, mam nmiej czysu moge zbijac od razu.

Sprawdzcie sobie w praktyce.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez motoluka » 30/6/2015, 09:45

Chodziło mi raczej o to, że skrzynia jest nie zsynchronizowana i co byś nie robił zabijasz biegi pojedynczo ;)
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez Fugu » 30/6/2015, 10:30

Mylisz slowa. Pewnie chciales napisac "skrzynia jest sekwencyjna". Gdyby nie byla synchronizowana, to by ci biegi bez dopasowania obrotow nie wchodzily.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Glenroy » 30/6/2015, 17:58

Fugu napisał(a):Gdyby nie byla synchronizowana

Przecież nie jest...i w motocyklach nigdy nie była ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez andy7 » 30/6/2015, 22:09

motoluka napisał(a):Chodziło mi raczej o to, że skrzynia jest nie zsynchronizowana i co byś nie robił zabijasz biegi pojedynczo ;)


Owszem, pytanie tylko czy redukujesz z wcisnietym sprzegle, czy po kazdej redukcju puszczasz i wciskasz sprzeglo do nastepnej redukcji ?

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez C-bool » 5/7/2015, 18:59

Ja przy normalnej jeździe redukuję biegi pojedynczo, a jak widzę gdy ktoś zrzuca kilka naraz od strzałów w skrzyni ciarki mi przechodzą
:roll:
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Glenroy » 5/7/2015, 19:19

andy7 napisał(a):Owszem, pytanie tylko czy redukujesz z wcisnietym sprzegle, czy po kazdej redukcju puszczasz i wciskasz sprzeglo do nastepnej redukcji ?
:wink:


Ja wciskam i puszczam sprzęgło co każdy bieg, znaczy inaczej, muskam sprzęgło, przyciągnięte do manetki mam tylko kiedy się zatrzymuję, w czasie jazdy, bez względu czy wrzucam bieg w górę, czy w dół, wystarczy delikatne muśnięcie klamki tak 1/3-1/4 skoku klamki, żeby bieg mięciutko i gładko wskoczył na swoje miejsce, nie trzeba klamki cisnąć do oporu za każdym razem, wystarczy pozwolić, żeby sprzęgło się uśliznęło.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na górê