Zobacz wątek - Jak zmieniać biegi?
NAS Analytics TAG

Jak zmieniać biegi?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez mianps » 15/1/2011, 20:12

hmm, to moja wiekowa maszyna dobrze sobie z tym radziła przynajmniej przez moje 15k km na niej, heh
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.


Postprzez motoftw » 15/1/2011, 20:24

Może stanowczo traktujesz skrzynie i robisz to bez namysłu tylko wbijasz, ale w sumie po co wbijać z 2 na 1 odrazu? Rozumiem może jakaś sytuacja ale raczej jak dojeżdzam powiedzmy do świateł, mam 2 i wrzucam luz i się dotaczam i stoje na luzie, zielone, wbijam 1 i ogień :D Chyba, żeby się zmieniło podczas toczenia to w sumie... ale to się żadko zdarza. Tak czy inaczej nie pierwsza osoba mi mówiła, że lepiej tak nie wbijać z 2 na 1, myślisz czemu skrzynie padają jak w locie na gumie się wbija z 1 na 2 ? To działa też w drugą stronę.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25


Postprzez zadzior » 15/1/2011, 22:53

motoftw napisał(a): myślisz czemu skrzynie padają jak w locie na gumie się wbija z 1 na 2 ?
Myślę, że przez nieodpowiednie smarowanie.
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez mianps » 15/1/2011, 23:24

nie no, nie znam się na mechanice pojazdowej - nie moja działka - poza tym ja mam słabiutką maszynę więc w korku czasem muszę na pierwszy bieg zrzucić by później móc żwawiej ruszyć, inaczej czasem na dwójce bym miał z tym problem...
a zresztą na światłach nie lubię stać na luzie np. wtedy jak wiem, że zaraz będzie zielone
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.

Postprzez motoftw » 16/1/2011, 02:58

zadzior napisał(a):
motoftw napisał(a): myślisz czemu skrzynie padają jak w locie na gumie się wbija z 1 na 2 ?
Myślę, że przez nieodpowiednie smarowanie.


Możesz rozwinąć ten temat? Nie to, że się nie zgadzam bo sam do końca nie wiem tylko jestem ciekaw
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez PrimoGhost » 16/1/2011, 10:38

Wtrącę się koledze w temat, ale sądzę, że powie to samo.
Podczas jazdy na gumie olej nie dochodzi w newralgiczne miejsca silnika ze względu na położenie silnika. Układ smarowania działa poprawnie tylko wtedy, gdy motocykl jedzie w poziomie, na dwóch kołach. Podczas gumowania sytuacja się zmienia. Nagminna jazda na gumie po jakimś czasie objawi się podobnie, jak jazda bez oleju...
Co do wbijania biegów w locie, dochodzi do tego też zazwyczaj spora prędkość obrotowa silnika. Takie wbijanie na ostro nie może się podobać skrzyni przy upośledzonym sparowaniu.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez zadzior » 16/1/2011, 11:43

Dokładnie, stąd też przerabianie smoków w miskach olejowych przy założeniu "moto do gumowania".
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez adamRS » 16/1/2011, 15:19

Przerabianie smoków raczej nie ma na celu smarowania skrzyni lecz zapewnienia smarowania wału korbowego i panewek gdyż na gumie cały olej spływa na tył silnika więc w sumie skrzynia smarowana jest i tak dobrze bo właśnie znajduje się w tylnej części silnika. Poprzez przerobienie smoka i założenie przegrody cały olej nie spływa na tył więc wał i inne podzespoły mają zapewnione smarowanie.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez zadzior » 16/1/2011, 18:38

W sumie ma na celu ogólne pojęcie smarowania, bo nie da się smarować bez oleju, który nie dopływa. Nie wiem jak sprawa w skrzyni wygląda przy gumowaniu, jednak wszystko wskazuje na to, że skrzynie często padają przy konkretnym gumowaniu, stąd ten wniosek.
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez adamRS » 16/1/2011, 18:57

Głównym powodem padania skrzyni przy gumowaniu jest właśnie przebijanie biegów bez sprzęgła przy dużych obrotach :)
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez zadzior » 16/1/2011, 19:01

Ja swojego pewien nie byłem, ale jak ty jesteś pewien tego, to dobrze się dowiedzieć ; )
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez kasztan » 8/4/2011, 12:13

Ja wrócę jeszcze do zrzucania z 2 na 1 przed światłami. Czemu nie należy zbijać przy wolnym toczeniu?
Po pierwsze mnie uczono że nie należy do świateł dojeżdżać na luzie bo jak ktoś z tyłu za tobą może nie wyhamuje to ty mając 1 zapiętą trochę do przodu odjedziesz (na 2 prędzej zgaśnie ci moto);
Po drugie jak dojeżdżając do świateł na luzie lekko się jeszcze toczysz na 0 i zapala się zielone; to co? Wrzucasz 1 czy 2?
Po trzecie na jakim biegu przepychasz się pomiędzy samochodami dojeżdżając do świateł? Na 2? Bezsens. Czy idąc Twoim tokiem wpierw się zatrzymujesz wbijasz 1 i potem się przeciskasz?
Ja dojeżdżając do świateł wbijam z 2 na 1 odpowiednio dobierając gaz i puszczając sprzęgło że nie słyszę i nie odczuwałam szarpnięć, że zmieniłem bieg na niższy. Moto toczy się z taką samą prędkością.
Czy wtedy coś złego dzieje się ze skrzynią?
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59

Postprzez clever » 22/8/2011, 09:47

@kasztan, wszystko zależy jakim sprzętem jedziesz, są takie (single), które są narowiste gdy powoli się przeciskasz (między samochodami na przykład) na jedynce i takim to lepiej na dwójce z pomocą (pół)sprzęgła. I tak samo z ruszeniem ze ślimaczego toczenia się do świateł...
clever
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 19/8/2011, 10:45

Postprzez Atlantis » 22/8/2011, 20:44

mianps napisał(a):a zresztą na światłach nie lubię stać na luzie np. wtedy jak wiem, że zaraz będzie zielone


To źle... W samochodzie też stoisz na 1-dynce?

To, że wciśnięte jest sprzęgło, nie oznacza, że nie ma tarcia. Otóż tylko na luzie nie zużywa się skrzynia i sprzęgło od "stania". Przy jeździe w stylu: zapięta jedynka i wciśnięte sprzęgło na pewno czeka Cię wcześniejsza wymiana tego drugiego. Na dowód tego, że tak jest wrzućcie luz, jak stoicie, a następnie zdecydowanie jedynkę. Czujecie bardzo delikatne szarpnięcie? To właśnie jest sprzęgnięcie(a zarazem tarcie), mimo wciśniętego sprzęgła.
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Invi » 22/8/2011, 20:51

p.sawicki napisał(a):
mianps napisał(a):a zresztą na światłach nie lubię stać na luzie np. wtedy jak wiem, że zaraz będzie zielone


To źle... W samochodzie też stoisz na 1-dynce?


No jak źle? Jeździłeś kiedyś na moto? Światło zmienia się na zielone i dopiero próbujesz wbić jedynkę? :lol: No to ci za tobą muszą być czasem nieźle wk*rwieni :lol:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez zxer » 22/8/2011, 22:34

ja nie lubie na luzie stac...za duzo rzeczy trzeba zrobic przed odjazdem. Puscic tylny hamulec jednoczesnie wciskajac przedni, podeprzec noge z prawej, wcisnac sprzeglo, wrzucic bieg, podeprzec noge z lewej i prawa na tylny hamulec puszczajac przedni ;)
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Atlantis » 23/8/2011, 07:01

Invinciblee napisał(a):
p.sawicki napisał(a):
mianps napisał(a):a zresztą na światłach nie lubię stać na luzie np. wtedy jak wiem, że zaraz będzie zielone


To źle... W samochodzie też stoisz na 1-dynce?


No jak źle? Jeździłeś kiedyś na moto? Światło zmienia się na zielone i dopiero próbujesz wbić jedynkę? :lol: No to ci za tobą muszą być czasem nieźle wk*rwieni :lol:


Nie, nie jeździłem. Zarejestrowałem się tutaj dla jaj. Ogarnij się.
Fajnie, że sobie w ten sposób latasz, o dziwo widziałem wielu motocyklistów, którzy stoją na luzie.

zxer napisał(a):ja nie lubie na luzie stac...za duzo rzeczy trzeba zrobic przed odjazdem. Puscic tylny hamulec jednoczesnie wciskajac przedni, podeprzec noge z prawej, wcisnac sprzeglo, wrzucic bieg, podeprzec noge z lewej i prawa na tylny hamulec puszczajac przedni ;)


Pamiętasz jak pierwszy raz zmieniałeś biegi? Ile czasu Ci to zajmowało?
Tak samo jest z luzem. Jak praktykujesz, to idzie Ci bardzo szybko.

Poza tym to nie jest do końca tak, że czekam na żółte by wrzucić 1-dynkę. Skrzyżowanie, przejadą z lewej i prawej i do skrętu, to wrzucam, bo wiadomo, że za parę sekund mój pas. To oczywiste. Chodzi o to, żeby nie stać tak jak np. w P-Ń zdarza - 5 minut na sprzęgle.

Róbcie co chcecie, ja dbam o sprzęcicho i tyle. Na biegu zasadniczo to się stoi jako nauka jazdy i na A i na B. Bo kursanci mają problem z ogarnięciem wbijania biegów. Resztę sobie sami dopowiedzcie... :D
Aha przepraszam, pewnie też wszyscy pseudosportowcy, którzy chcą ruszyć z pod świateł o 0,05 s szybciej. Wtedy, faktycznie warto stać na pierwszym biegu. Pozdro dla Waszych sprzęgieł!
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Atlantis » 23/8/2011, 11:11

MÄ…drze prawisz ;]

Z tą ucieczką też prawda. Ostatnio kobiecina 50~55 lat prawie wjechała mi w zadek. "Ja Pana nie widziałam!" Jasne, szczególnie tego żarówiastego światła stopu...
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Invi » 23/8/2011, 12:38

p.sawicki napisał(a):
Invinciblee napisał(a):
p.sawicki napisał(a):
mianps napisał(a):a zresztą na światłach nie lubię stać na luzie np. wtedy jak wiem, że zaraz będzie zielone


To źle... W samochodzie też stoisz na 1-dynce?


No jak źle? Jeździłeś kiedyś na moto? Światło zmienia się na zielone i dopiero próbujesz wbić jedynkę? :lol: No to ci za tobą muszą być czasem nieźle wk*rwieni :lol:


Nie, nie jeździłem. Zarejestrowałem się tutaj dla jaj. Ogarnij się.
Fajnie, że sobie w ten sposób latasz, o dziwo widziałem wielu motocyklistów, którzy stoją na luzie.


Tylko że moto potrafi się często zatrzymać tak że nie ma opcji żeby wbić jedynkę bez kombinowania z gazem sprzęgłem albo podtoczeniem się w przód czy tył. Ale wiadomo że pseudo oszczędności są ważniejsze :lol:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Atlantis » 23/8/2011, 13:31

pan_wiewiorka napisał(a):
Invinciblee napisał(a):Tylko że moto potrafi się często zatrzymać tak że nie ma opcji żeby wbić jedynkę bez kombinowania z gazem sprzęgłem albo podtoczeniem się w przód czy tył. Ale wiadomo że pseudo oszczędności są ważniejsze :lol:

To znaczy, że motór popsuty :lol:


Niestety. Właśnie sprzęgło, albo co gorsza zębatki skrzyni pościerane. 1-dynka powinna wejść ze spokojem, jeśli się stoi w miejscu, w każdej sytuacji.
Chyba, że ktoś ma jakiś wał czy coś, ale na tym się w ogóle nie znam.
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê