Zobacz wątek - Jak zmieniać biegi?
 
NAS Analytics TAG

Jak zmieniać biegi?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez KOSA » 12/4/2008, 17:40

a propos aut poniewarz jestem kierowcą zawodowym w firmie transportowej to potwierdzam zmiana biegu bez sprzęgła w samochodzie to nic nadzwyczajnego kiedyś w instrukcji obsługi stara była taka oto notka w związku z brakiem części zamiennych (czyt. sprzęgło) zaleca się zmiany biegów bez użycia sprzęgła co do moto czasem mi się zdarzy zmienić bieg szybciej niż wcisnąć klamkę i działa bez zarzutu w aucie redukcje tysz można przeprowadzać bez użycia co do moto jeszcze nie próbowałem PZDR!!!KDW!!KOSA
GSX 750 F
Avatar użytkownika
KOSA
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14/3/2008, 21:42
Lokalizacja: wawa/śró-płd


Postprzez Labiss » 12/4/2008, 18:07

Ja zmieniam bez sprzęgła,bo mam automat. :D
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów


Postprzez siwy1991 » 17/4/2008, 14:08

ja mam pytanie czy
przy zmienie biegów (1 na w, 2 na 3 itd. )
gdy sie strzela ze sprzęgła tak aż motocykl sie wyrywa do przodu
czy to szkodzi skrzyni??
nie chodzi mi o ruszanie tylko dalszą zmiane biegów.
Avatar użytkownika
siwy1991
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1/4/2008, 11:50
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez siwy1991 » 17/4/2008, 14:08

ja mam pytanie czy
przy zmienie biegów (1 na w, 2 na 3 itd. )
gdy sie strzela ze sprzęgła tak aż motocykl sie wyrywa do przodu
czy to szkodzi skrzyni??
nie chodzi mi o ruszanie tylko dalszą zmiane biegów.
Avatar użytkownika
siwy1991
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1/4/2008, 11:50
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez kamcio_94 » 17/4/2008, 16:41

a ja jeżdże automatem;p
-:SR:-
kamcio_94
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 16/4/2008, 12:30
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Postprzez siwy1991 » 17/4/2008, 16:47

czyli odkużaczem
z czym mi tu wyjeżdzasz
ja sie pytam ludzi co mają pojęcie i wiedzą że lewa klamka to sprzęgło a nie hamulec
Avatar użytkownika
siwy1991
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1/4/2008, 11:50
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez lucasboss » 18/4/2008, 10:45

no nie szkodzi skrzyni poniewaz zamin puscisz sprzegło to bieg juz masz przełączony.. przynajmniej powien byc przełaczony juz okolo 0,2sek. wcześniej:P pozniej pouszczasz to sprzęgło i odkręcasz manetke w jednym czasie
Jednak zx6r 2000r modej J :D
Avatar użytkownika
lucasboss
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14/3/2008, 21:02
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez adrianCB » 18/4/2008, 22:05

A to dzięki za info,też nad tym myślałem...mimo że moje moto ma tylko 60KM to i tak kończąc biegi 1 i 2 przy ostrym przyśpieszaniu i zmianie biegów moto mi wyrywa do przodu :)
adrianCB
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez siwy1991 » 18/4/2008, 22:11

klamką trzea szybko machać a nie jak bys sie ze skutera przesiadł ;D
Avatar użytkownika
siwy1991
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1/4/2008, 11:50
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez adrianCB » 18/4/2008, 22:43

Dlatego że macham szybko szarpie mi motorem... Jak zrobie to powoli i delitkatnie dodam gazu to no problem. Ale jak w 1sek zmeniam bieg,wciskam sprzeglo,puszczam je i odkrecam do konca to jest to szaprniecie.
adrianCB
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Adam M. » 19/4/2008, 01:24

Dlatego wlasnie pisalem cala epistole o zmianie biegow na polsprzegle z preloadingiem, wowczas zmiana jest szybka ( tak szybka jak powiedzenie "raz" ) a nie ma szarpniec.

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez boniuboss » 19/4/2008, 08:41

Czyli jeśli już muszę używać tego sprzęgła a chce jak najszybciej zmienić bieg na wyższy to najlepiej zrobić to tak:

- Jadę na drugim biegu i full gazie
- Niwelacja gazu do 1/3 manetki
- Sprzęgło do oporu
- Trzeci bieg
- Puszczam sprzęgło i przy końcu sprzęgła gaz do oporu

Czy tak będzie najszybciej i najlepiej?
boniuboss
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 16/2/2008, 21:35

Postprzez PrzemoR6 » 19/4/2008, 12:06

Prawie dobrze :lol:
Zmienilbym tylko punkt: "sprzeglo do oporu" na "muskam sprzeglo".
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Postprzez siwy1991 » 19/4/2008, 12:16

ja tam wciskam całe sprzęgło i zmiana wchodzi mi bardzo szybko w czasie mniejszym niż sekunda
:)
Avatar użytkownika
siwy1991
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1/4/2008, 11:50
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez boniuboss » 19/4/2008, 12:20

Czyli gazu nie trzeba dawać do zera tak jak w samochodzie i czy mój problem mógł być spowodowany właśnie tym że przy zmianie odpuszczałem gaz do końca?

Ostatnio na 125cc i mocno schodził mi z obrotów przy wrzucaniu wyższego biegu np. jechałem na 2 biegu i przy 11,5 tys (kręci się do 12,5) wrzuciłem wyższy bieg i nagle obroty spadły do 6 tys. Niestety ale musiałem czekać aż znowu wkręci się na 8 tys bo od tej granicy dopiero dostaje kopa (2T niestety).
boniuboss
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 16/2/2008, 21:35

Postprzez PrzemoR6 » 19/4/2008, 16:58

siwy1991 napisał(a):ja tam wciskam całe sprzęgło i zmiana wchodzi mi bardzo szybko w czasie mniejszym niż sekunda
:)



...i wlasnie dlatego, ze wciskasz klamke sprzegla do konca szarpie ci motongiem. To troche tak jakbys chcial ze sprzegla na kolo postawic. Musnij ja(ze 2cm) zmieniajac bieg i zmiana odbedzie sie plynnie.
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Postprzez windows » 19/4/2008, 20:59

pierwsze moto - panowie mam pytanie pomóżcie mam gsxr600 przy zmianie biegu z 1 na 2 przy wysokich obrotach(energiczna jazda) słychać głośny dźwięk jakby były problemy z zapięciem biegu, przy spokojnej jezdzie na niskich obrotach bieg wchodzi cicho, czy to moja technika zmiany biegu nogą(niezdecydowany ruch)?? czy może zbyt szybko sprzęgło naciskam - oczywiście manetka gazu przykręcona(zanim spadną obroty)?? a może coś innego??? za mało doświadczenia mam pomóżcie.
windows
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7/2/2008, 10:14

Postprzez Dominik_YZF » 19/4/2008, 21:03

Często przy zmianie z 1 na 2 słychac stuknięcie, było juz o tym pisane... a tak pozatym, energiczna jada na 1 ?? Mi jedyneczka służy tylko do ruszania.
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez MadboY » 19/4/2008, 21:13

hehe, zalezy co kto nazywa ruszaniem ;) Mi jedynke odcina przy 140 :lol:

A jak sie kreci na jedynce to potem trzeba juz wyczuc skrzynie, zeby zapiac 2jke bez zgrzytu. Przy (nazwijmy to) "dzidowaniu" nie uzywam nigdy sprzegla, wiec ciezko powiedziec jak przy tak wysokich obrotach wbic ze sprzeglem. Bez po prostu wciaga cichutko i jedzie sie dalej.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Dominik_YZF » 19/4/2008, 21:24

MadboY, ale to jego pierwsze moto, wiec pewnie jego energiczna jazda i twoja, troszke sie róznią :lol:
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr