Yamaha DT - wszystko o motocyklu
na temat tloka napisze tak mialem zamiennik i byl kiepski..nawet bardzo kiepski... a ze wolalem miec sprawdzony sprzet to wydalem troche na czesci, moze sa tansze nie kwestionuje tego ale wtedy taniej nie znalazlem:)opisalem dokladnie ile mnie to kosztowalo i wiem zeby jezdzic niestety trzeba placic:( pozdr.
ps. nie napisalem ze sam tlok kosztowal 600zl, tylko ze ok 400zl ale podliczajac szlif itp rzeczy to do zrobienia tej wymiany potrzebowalem ok 600zl:)
Co do odblokowania to trzeba przestawic system YPVS- sciagasz wydech, odkrecasz pokrywke systemu, w srodku sa linki trzeba je wypiac, nastepnie odkrecasz plastikowa czesc do ktorej przymocowane sa linki, obracasz walek o 180 st. tak zeby byl pelny przeswit przy wylocie w cylindrze, zakladasz linki i musisz wyregulowac (linki)wszystko tak zeby przy odkrecaniu gazu zawor otwieral sie do konca. Druga rzecz jak juz masz sciagniete kolanko wydechu napewno masz wbita tuleje musisz ja usunac. system regulowalem na "oko" dopoki nie bylo dobrze:) nie potrafie podac dokladnego opisu jak wszystko ma tam byc ale mysle ze jakos powinienes dac rade:) dodatkowo mozna zmienic dysze w gazniku,
po takich zabiegach moj motor wkrecal sie na biegu do 12tys obr w mgnieniu oka, tylko na 6 biegu 11,5.
Musisz jeszcze poszukac w necie ja znalazlem na jakiejs niemieckiej stronie opis tego ze zdjeciami, nie pamietam adresu tamtej ale pomocna moze tez byc ta stronka http://www.dt125.de/
ps. nie napisalem ze sam tlok kosztowal 600zl, tylko ze ok 400zl ale podliczajac szlif itp rzeczy to do zrobienia tej wymiany potrzebowalem ok 600zl:)
Co do odblokowania to trzeba przestawic system YPVS- sciagasz wydech, odkrecasz pokrywke systemu, w srodku sa linki trzeba je wypiac, nastepnie odkrecasz plastikowa czesc do ktorej przymocowane sa linki, obracasz walek o 180 st. tak zeby byl pelny przeswit przy wylocie w cylindrze, zakladasz linki i musisz wyregulowac (linki)wszystko tak zeby przy odkrecaniu gazu zawor otwieral sie do konca. Druga rzecz jak juz masz sciagniete kolanko wydechu napewno masz wbita tuleje musisz ja usunac. system regulowalem na "oko" dopoki nie bylo dobrze:) nie potrafie podac dokladnego opisu jak wszystko ma tam byc ale mysle ze jakos powinienes dac rade:) dodatkowo mozna zmienic dysze w gazniku,
po takich zabiegach moj motor wkrecal sie na biegu do 12tys obr w mgnieniu oka, tylko na 6 biegu 11,5.
Musisz jeszcze poszukac w necie ja znalazlem na jakiejs niemieckiej stronie opis tego ze zdjeciami, nie pamietam adresu tamtej ale pomocna moze tez byc ta stronka http://www.dt125.de/
Ostatnio edytowano 3/6/2007, 10:08 przez motoktos, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- motoktos
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 2/6/2007, 13:37
- Lokalizacja: skÄ…dÅ›
a ile pali dt 125?? w miescie i w lesie ;p
"żyj tak, że kiedy umrzesz twoim znajomym zrobi sie przykro" | www.201.photobucket.com/albums/aa296/lu ... sterko.jpg
- x_miki_x
- Świeżak
- Posty: 448
- Dołączył(a): 29/10/2006, 12:38
- Lokalizacja: z nienacka
ojojoj zresztą jak każde 125 w 2t ;p
"żyj tak, że kiedy umrzesz twoim znajomym zrobi sie przykro" | www.201.photobucket.com/albums/aa296/lu ... sterko.jpg
- x_miki_x
- Świeżak
- Posty: 448
- Dołączył(a): 29/10/2006, 12:38
- Lokalizacja: z nienacka
Piszcie normalnie, że chodzi wam o zawór wydechowy, bo potem będą leciały następne posty, co to jest to YPVS, bo taka nazwa obowiązuje tylko Yamahy
W NSR dużo ludzi blokowało całkowicie zawory wydechowe, ale przez to spadała moc przy niższych partiach obrotów.
Z tym ustawianiem też nie jest taka prosta sprawa. Jeżeli nie ustawisz tego dokładnie możesz nawet stracić, którąś z partii obrotów. Poporstu moto zdecydowanie lepiej będzie chodziło na wyższych obrotach, a znowu gorzej na niższych. Spróbuj jeszcze raz w Yamasze i powiedz im co jest grane, że chcesz, aby Ci ustawili jak najlepiej ten zawór.
W NSR dużo ludzi blokowało całkowicie zawory wydechowe, ale przez to spadała moc przy niższych partiach obrotów.
Z tym ustawianiem też nie jest taka prosta sprawa. Jeżeli nie ustawisz tego dokładnie możesz nawet stracić, którąś z partii obrotów. Poporstu moto zdecydowanie lepiej będzie chodziło na wyższych obrotach, a znowu gorzej na niższych. Spróbuj jeszcze raz w Yamasze i powiedz im co jest grane, że chcesz, aby Ci ustawili jak najlepiej ten zawór.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
OK to teraz juz konkretnie bedziemy nazywac rzeczy po imieniu:) zanim moje moto zaczelo jechac bardzo wiele razy przestawialem ten zawor - spedzilem chyba z pol dnia zeby wszystko bylo dobrze, czasami zdarzalo sie tak ze rzeczywiscie do 7tys. obr w ogole nie bylo jazdy a pozniej rece chcialo wyrwac...pozniej bylo na odwrot prawie jak w 4t ze ciagnal na kazdych obrotach:)do 7tys. Ale ostatecznie metoda prob i bledow doszedlem do takich ustawien ze moja dt'ka byla dynamiczna w kazdym zakresie obrotow, a po przekroczeniu 7-7,5tys. to juz byla inna bajka(jak uda Wam sie to wszystko ustawic tak jak trzeba to bedziecie wiedziec o co chodzi:) ) Ale wracajac do tematu na poczatek najwazniejsze jest obrocic ten walek ktory jest przy wylocie o 180st zeby byl pelen przeswit a pozniej regulowac, jezdzic, sprawdzac do poki nie bedzie dobrze.
- motoktos
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 2/6/2007, 13:37
- Lokalizacja: skÄ…dÅ›
Moj kolega- mechanik to zrobił, wkrecił kolanko w imadło i przy pomocy młotka porządnego ostrego śrubokręta wyłamywał po kawałku i wyszarpywał żabką. Jak będziesz robił w taki sposób to musisz w dobrym miejscu złapać kolanko żeby sie nie uszkodziło od uderzeń.
- motoktos
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 2/6/2007, 13:37
- Lokalizacja: skÄ…dÅ›
Motocykl się muli bo 1) jest nadal zablokowany, 2) wystąpiło jakieś uszkodzenie. Z tymi paliwami jest różnie, ale to fakt, że niektóre starsze sprzęty nie chcą śmigać na wysokooktanowej benzynie.
-
Beavis - Moderator
- Posty: 960
- Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
- Lokalizacja: SÅ‚oneczne Aspen
do mojej dt jak nalalem 98 to szla duzo gorzej niz na 95 a to jest motor z 2005r
DT80=>DT70SM=>RS125=>CR125=>SX125&CBR6 00RR '06
- daniel8634
- Świeżak
- Posty: 338
- Dołączył(a): 7/1/2007, 13:50
- Lokalizacja: kielce
dziwne to jest co piszecie...ja nigdy nie mialem zadnych problemow z paliwem, jak nalalem jakiegos 95 to jezdzila normalnie a na bardziej kalorycznych lepiej.
Polecam tankować tylko na jednej(sprawdzonej) stacji wtedy nie bedzie problemów z paliwem,pozdr.
Polecam tankować tylko na jednej(sprawdzonej) stacji wtedy nie bedzie problemów z paliwem,pozdr.
- motoktos
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 2/6/2007, 13:37
- Lokalizacja: skÄ…dÅ›
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości