Zobacz wÄ…tek - Yamaha DT - wszystko o motocyklu
Advertisement
NAS Analytics TAG

Yamaha DT - wszystko o motocyklu

Enduro, Cross
_________

Yamaha DT - wszystko o motocyklu

Postprzez Beavis » 29/5/2007, 15:15

Jako, że jest to jeden z bardziej znanych sprzętków na naszych drogach zakładam temat w którym piszemy TYLKO o poczciwej "detetce". Piszcze tutaj wszystko co Was w tym sprzęcie interesuje i pytajcie także o wszysto. Nowe tematy o DT będą kasowane!

Test motocykla: http://www.scigacz.pl/Yamaha,DT,80,&#82 ... ,2158.html

Komentarze do testu: viewtopic.php?t=2885

Oczywiście takowych jest już masa, a że nie chce mi się ich segregować i przerabiać to wrzucam tutaj tylko linki wybranych z których można się coś dowiedzieć:
viewtopic.php?t=7474&highlight=yamaha
viewtopic.php?t=6892&highlight=yamaha
viewtopic.php?t=6971&highlight=yamaha
viewtopic.php?t=7103&highlight=yamaha
viewtopic.php?t=6131&highlight=yamaha
viewtopic.php?t=5709&highlight=yamaha

Obrazek
Ostatnio edytowano 27/5/2009, 21:09 przez Beavis, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: SÅ‚oneczne Aspen


Postprzez Ghost_xXx » 29/5/2007, 21:01

Mam pytanie wie ktoś gdzie znajdę książkę o mechanice DT 80LC2 ?. I czy mógł by ktoś mi powiedzieć co powoduję problem ta usterka: Gdy próbuje odpalić motor z kopki to ona przepuszcza i nie kręci silnika czasami udaje się ją odpalić ale to jest jakieś 1 na 50 razy. Bardzo proszę o pomoc.
I czy ktoś wie gdzie dostanę owiewkę która znajduję się odrazu pod siedzeniem na zdjęciu powyżej akurat jej nie ma.
Ghost_xXx
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 6/5/2007, 22:35


Postprzez Beavis » 30/5/2007, 14:54

Części i książka na Allegro.pl :)

A ta ustarka to na moje oko brak kompresji, ewentualnie coś ze sprzęgłem.
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: SÅ‚oneczne Aspen

Postprzez falken86 » 30/5/2007, 17:55

DT to bardzo fajne enduro,jak juz gdzies wczesniej napisalem,od czasu do czasu jezdze DT moj koles ma z rocznika 86' mialem okazje nawet zamknac w niej licznik:)fajnie pierdzi, fajnie przyspiesza, fajnie hamuje, wygodnie sie siedzi,w porownianiu z moja yz'etka lepiej sie nia jezdzi po asfalcie ze wzgledu na opony nadaja sie w teren i na asfalt,...nie wiem juz sam co napisac.Dla mnie bomba
DT to wypas sprzecik :)
falken86
Świeżak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 11/5/2007, 16:33

Postprzez falken86 » 30/5/2007, 18:01

Ghost_xXx napisał(a):I czy ktoś wie gdzie dostanę owiewkę która znajduję się odrazu pod siedzeniem na zdjęciu powyżej akurat jej nie ma.

moj koles ma komplet takich owiewek na zbyciu kolor czarny ale sa odpryski i trzeba je pomalowac :)...jak jestes z dolnegoslaska to mysle ze daloby rade sie jakos dogadac :)
falken86
Świeżak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 11/5/2007, 16:33

Postprzez Ghost_xXx » 30/5/2007, 20:49

falken86 napisał(a):
Ghost_xXx napisał(a):I czy ktoś wie gdzie dostanę owiewkę która znajduję się odrazu pod siedzeniem na zdjęciu powyżej akurat jej nie ma.

moj koles ma komplet takich owiewek na zbyciu kolor czarny ale sa odpryski i trzeba je pomalowac :)...jak jestes z dolnegoslaska to mysle ze daloby rade sie jakos dogadac :)

Dobrze że czarne moja DT też jest czarna jestem z Lubuskiego a to obok :D powiedz z jakiego miasta jesteś może to niedaleko i ile by chciał za taką owiewkę potrzebuję taką na lewą stronę motoru
Ghost_xXx
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 6/5/2007, 22:35

Postprzez falken86 » 31/5/2007, 13:38

ja mieszkam 20 kilometrow od wroclawia tylko ze od strony olawy,mysale ze bardziej ci sie oplaci kupic na allegro jak poszukasz to na bank cos znajdziesz
falken86
Świeżak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 11/5/2007, 16:33

Postprzez x_miki_x » 31/5/2007, 13:55

ja bym sie chciał dowiedzieć o dt 125, chodzi mi o predkosc awaryjność moc. ZAmierzam kupić przez wakacje.Jak z częściami,
"żyj tak, że kiedy umrzesz twoim znajomym zrobi sie przykro" | www.201.photobucket.com/albums/aa296/lu ... sterko.jpg
x_miki_x
Świeżak
 
Posty: 448
Dołączył(a): 29/10/2006, 12:38
Lokalizacja: z nienacka

Postprzez Beavis » 31/5/2007, 15:10

Moc: 20-30KM (w zależności od wersji)
V-max: 120-130km/h
Awaryjnośc: zerowa
Części: super dostępność
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: SÅ‚oneczne Aspen

Postprzez x_miki_x » 1/6/2007, 14:39

a jakie roczniki maja po 30 koni?? :P bo muj budzet to do 5tys to jaka kupie
"żyj tak, że kiedy umrzesz twoim znajomym zrobi sie przykro" | www.201.photobucket.com/albums/aa296/lu ... sterko.jpg
x_miki_x
Świeżak
 
Posty: 448
Dołączył(a): 29/10/2006, 12:38
Lokalizacja: z nienacka

Postprzez Beavis » 1/6/2007, 21:19

Szukaj modeli LCII - najlepiej takie w granicach '98
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: SÅ‚oneczne Aspen

Postprzez Szafa » 2/6/2007, 07:02

Jako, że nikt nie odpisuje mi na temat w Mechanice to piszę tutaj.
Chodzi mi o odblkowanie Modułu w Dt 125. Jak to najlepiej zrobic. Czy może szukać jakiegos odblkowanego na allegro, np takiego :
http://moto.allegro.pl/item199709179_tu ... mb_rd.html

I jeszcze jedno. Mam DT 125 RN z 99r. Może mi ktoś napisać gdzie są WSZYSTKIE blokady w tym moto ? Bo brakuje mocy jak cholera :? Z góry thx za odp.
Pzdr
Śmierć, kutazzz i zniszczenie. Jakie życie taki rap.
Avatar użytkownika
Szafa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1682
Dołączył(a): 28/5/2006, 19:52
Lokalizacja: Pzn

Postprzez Michal0607 » 2/6/2007, 12:11

Ja mam Yamahe DT 125 od stycznia tego roku. Kupiłem ją za 2700. Jest to 87 r. chłodzony cieczą. Plusem u mnie jest rejestracja na motorower :)
Co do awaryjności to jest praktycznie zerowa. Ostatnio miałem remont silnika (tłok, pierścienie, szlif cylindra) oraz wymieniałem cały napęd i napinacze łańcucha. Zapłaciłem z robocizną niecałe 800 zł, ale teraz wiem że pojeżdze na tym 2-3 lata :) To był jedyny wkład w DTetkę. Wiadoma rzaecz że tłok i napęd zurzywają się więc kiedyś trzeba je wymienić. Poza tym nie mam z nią żadnych problemów.
Minusem może być to, że mi pali 8-9 litrów na 100 km.
Moja wersja ma prawie 30 koni mimo że ma 20 lat :)
Przy 9 tys. obrotów na 6 biegu miałem 110 na liczniku, więc do 120 spokojnie pójdzie.
Ja ten motor kupowałem z myślą o jeździe tylko po lesie, sporadycznie po drogach. Więc wrzucilem kostkę na przód i tył. Poprzednia moja maszyna to mororyna po przeróbkach :P Więc różnica była i to spora. Potrzebowałem troche czasu przyzwyczaić się do tej mocy.
Motor ma naprawde kopa, na 3-4 biegu w lesie ryje jeszcze w ziemi :) Na asfalcie w 3-4 sek. osiÄ…gam 60 km/h.

Motor jest naprawde bardzo dobry w porównaniu do innych. Częsci są dość tanie i łatwo dostępne (np oryginalny tłok kosztuje 250-300 zł, kolega do KTMa EXC płacił ponad 1400 zł)
Polecam motor jak najbardziej :)
Michal0607
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2/6/2007, 11:58

Postprzez Beavis » 2/6/2007, 12:42

Z tym tłokiem to bzdury. Orginał do EXC/SX kosztuje mniej więcej 500zł, a europejskie zamienniki można kupić spokojnie na 180-200zł.
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: SÅ‚oneczne Aspen

dt

Postprzez motoktos » 2/6/2007, 13:57

mialem dt wersja R z 1996 roku przywieziona z niemiec, poczatkowo miala 12 km czyli nie roznila sie moca prawie od poprzedniego sprzetu czyli dt80, jednak dzieki temu ze znalazlem strone z opisem odblokowania moc wzrosla mysle ze przynajmniej do 28km:D, motorek zaczal miec moc i porzadnego kopa od 8tys. do 11,5-12tys/obr. wyciagal do 140km/h to zalezalo od jakosci paliwa byla to mala pojemnosc i raczej wrazliwa na kiepskie paliwo ktorej jakosci nie da rady przewidziec w Polsce:(,.Co do tłoków napisze ile mnie to kosztowało. Po odblokowaniu silnik wkrecał sie do bardzo wysokich obrotów co za tym szło tłok zużywał sie o wiele szybciej wiec po jakiś 2 miesiacach od odblokowania poprostu sie skonczyl...:)-(moto mialo wtedy ok33tys.km przebiegu i mysle ze i tak mialo prawo:)poszedlem na latwizne co bylo bledem i kupilem jakis zamiennik za 200zl.. motor pojezdzil 2 tygodnie i znow bylo po tloku. Teraz remont był juz powazniejszy kupiłem tłok vertexa za chyba 400z l, szlif cylindra 60zl, korbowód prox'a, łożyska i inne rzeczy i wyszlo ponad 1000zl, Mysle ze powinno daw Wam to do myslenia i jak tylko zobaczycie ze motorek nie pali tak jak trzeba, zuzywa za duzo paliwa, oslabl albo zwyczajnie niedopilnujecie i sie zatrze nie kupowac zadnych zamiennikow!! tylko firmowe rzeczy, remont wtedy wyniesie ok400-500zl(szlif cylindra+kompletny tłok). To co opisalem to byla jednorazowa przygoda z tym motorem mysle i zwiazana tylko i wylacznie z tym ze poprostu nie znalem sie na rzeczy jak ktos dba o sprzet to bedzie to najbardziej niezawodna rzecz w jego dobytku:)

Dodam cos jeszcze o osiagach, do 4 biegu nie bylo problemow zeby postawic go na kolo jak sie konczylu obroty to wtedy konczyla sie jazda na jednym kole, moje umiejetnosci nie pozwolily mi na wiecej ale mysle ze duzo wiecej z tego motorku juz wyciagnac nie mozna bylo:) pozatym wszystkie wioskowe sprzety typu MZ 250 Cz 350, samochody do 2.0 do 100km/h zostawaly w tyle. Pisze o zwyklych autach nie o potworach majacych po 200km:D
motoktos
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2/6/2007, 13:37
Lokalizacja: skÄ…dÅ›

Postprzez Szafa » 2/6/2007, 15:08

Napisz o tych blokadach prosze. Albo zagadaj do mnie na GG: 4319761
Będę wdzięczny :wink:
Śmierć, kutazzz i zniszczenie. Jakie życie taki rap.
Avatar użytkownika
Szafa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1682
Dołączył(a): 28/5/2006, 19:52
Lokalizacja: Pzn

Postprzez Beavis » 2/6/2007, 15:32

motoktos: w moim poście pisałem o Vertex'ach i Wossnerach, które to kosztują po 200zł. Bynajmniej ja się spotkałem z takimi cenami do wyczynowych 125 - oczywiście w zależności od selekcji ceny te były różne. Moim zdaniem warto kupywać części zamienne zamiast orginalnych z prostej przyczyny - orginalne części to identyczna rzecz, tylko z metką producenta. Oczywiście należy unikać tanich zamienników i polegać na porzadnych firmach.

Przykładowo Nikasil + tłok + pierścienie do KTMa SX 125 z '06 kosztuje równo 800zł i nie jest to duża cena - taka sama jest do DT czy Husky WR 125. A ładowanie się po 600zł w sam tłok, bo jest orginalny to głupota.

Szafa: Pogrzeb w gaźniku. Są tam z reguły aluminiowe tulejki zmiejszające średnice. To samo tyczy się tłumika.
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: SÅ‚oneczne Aspen

Postprzez Szafa » 2/6/2007, 16:42

Chodzi mi dokładnie jak moduł rozblokować. Dzisiaj bawiłem się z YPVS i ma lepszego kopa o wiele ale cos chyba zespułem :lol: Teraz już mi tak nie pstryka jak przekręcam kluczyk :?
Śmierć, kutazzz i zniszczenie. Jakie życie taki rap.
Avatar użytkownika
Szafa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1682
Dołączył(a): 28/5/2006, 19:52
Lokalizacja: Pzn

Postprzez Beavis » 2/6/2007, 16:49

Aż taki mechanik to ze mnie nie jest :P
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: SÅ‚oneczne Aspen

Postprzez Szafa » 2/6/2007, 16:54

Ze mnie jeszcze gorszy :lol: Kurde no panie motoktos odpisz mi cos. Plisss :?
Śmierć, kutazzz i zniszczenie. Jakie życie taki rap.
Avatar użytkownika
Szafa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1682
Dołączył(a): 28/5/2006, 19:52
Lokalizacja: Pzn

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê