Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy itd.
Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy itd.
Ten temat ma służyć do zadawania pytań odnośnie motocykli kat. A2, dławieniu mocniejszych motocykli aby odpowiadały tej kategorii itp. Za zakładanie podobnych tematów tematów będą przyznawane warny.
Prawo jazdy kategorii A2 stwierdza uprawnienia do kierowania:
a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,
b) motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,
c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;
Stosownie do tego motocykla nie rejestrujemy na A2, tylko ma on spełniać warunki określone w podpunktach A lub B.
Przelicznik KM na kW i odwrotnie
http://www.przelicznikmiar.pl/kw-na-km.html
Prawo jazdy kategorii A2 stwierdza uprawnienia do kierowania:
a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,
b) motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,
c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;
Stosownie do tego motocykla nie rejestrujemy na A2, tylko ma on spełniać warunki określone w podpunktach A lub B.
Przelicznik KM na kW i odwrotnie
http://www.przelicznikmiar.pl/kw-na-km.html
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU!
-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Szukam motocykla poniżej 70kW, który można by zdławić do A2.
Z racji, że kategorię wprowadzono stosunkowo niedawno,
to większość motocykli robionych pod A2 to maszyny nowe,
w związku z czym, drogie. Szukam zamiennika pod CBR500RR,
najlepiej coś pomiędzy szosowo-turystycznym, a sportowym,
żeby się w miarę komfortowo jechało.
Z racji, że kategorię wprowadzono stosunkowo niedawno,
to większość motocykli robionych pod A2 to maszyny nowe,
w związku z czym, drogie. Szukam zamiennika pod CBR500RR,
najlepiej coś pomiędzy szosowo-turystycznym, a sportowym,
żeby się w miarę komfortowo jechało.
- Sendil
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 14/6/2010, 18:49
- Lokalizacja: Siedlce
No właśnie, jak to wygląda od strony technicznej i prawnej. Czy na przykład kupując Bandziora 600, którego moc wiadomo przekracza te ustawowe 35kw, moge go samemu zdławić w jakiś sposób i zarejestrować?
Troszkę późno się zebrałem na robienie prawka, więc mi niestety musi wystarczyć narazie A2, a niestety do niskich nie należę, więc nie moge kupić GS500 czy ER5 bo po prostu one są dla mnie za małe.
Troszkę późno się zebrałem na robienie prawka, więc mi niestety musi wystarczyć narazie A2, a niestety do niskich nie należę, więc nie moge kupić GS500 czy ER5 bo po prostu one są dla mnie za małe.
- lorchee
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 17/5/2014, 18:51
Biurokracja u nas to loteria. Znam przypadek gdzie w jednym UK wyrejestrowali pojazd, a w sąsiednim powiecie nie chcieli zarejestrować rzekomo przez jakiś błąd. W takim razie wolna amerykanka u nas w urzędach:D No więc tak: sam możesz zdławić, ale i tak musisz mieć kwit z warsztatu za usługę np wymiana gaźników na mniejsze czy coś w ten deseń, albo po prostu zlecasz to załodze. Następnie jest hamownia, będzie potrzebny wykres, potem jedziesz na skp najlepiej znajome, gdyż czasem mogą nie chcieć podbić, ale tu znów wszystko sprowadza się do €€€, i na końcu z paragonem na usługę blokowania, wykresem z hamowni i aktualnym badaniem idziesz do wydziału komunikacji. Teoretycznie powinno być ok, ale wiadomo jak bywa w praktyce. W razie odmowy niech dadzą pisemne uzasadnienie. 2/3 zaraz rura zmięknie, gdy oficjalnie przyjdzie im odnieść się na Twoją korzyść do przepisów.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
a może zrobić bazę motocykli które można zablokować, żeby nie powtarzały się pytania typu "czy mogę go zdławić"
wiem, że wszystko co ma 70kw i mniej według prawa nadaje się do takich zmian, lecz wydaje mi się, że jeśli powstanie lista motocykli możliwych do zdławienia to większość szukających może spokojnie przejrzeć listę i poszukać czegoś dla siebie.
Poniższa lista odnosi się do nowych motocykli, sprawdzone na stronach producentów
Yamaha SR400 (17,1kW)
Yamaha XT660 (35kW)
Yamaha MT-03 (35kW)
Suzuki Inazuma 250cc (brak danych o mocy)
Suzuki GS500 (35 kW)
Honda CRF250(16,99kW)
Honda CBR250R(18,7kW)
Honda CBR300R(22,7kW)
Honda CBR500R(35kW)
Honda CB500F (35kW)
Honda CB500X (35kW)
Honda CTX700 (35kW)
Honda VT750C Shadow (33,5kW)
Kawasaki Ninja 300 (29kW)
Kawasaki W800 (35kW)
KTM 200 Duke (19kW)
KTM 390 Duke (32kW)
Hyosung GD250 (21,2KW)
z większych które nadają się do redukcji mocy do A2
Yamaha MT-07 (55kW)
Yamaha XJ6 (57kW)
Yamaha TDM (63,4kW)
Kawasaki Z800E (70kW)
Kawasaki ER-6 (57kW)
Kawasaki Versys (47kW)
Suzuki GSX650F (63,4kW)
Suzuki GSF650 Bandit (63,4kW)
Suzuki Gladius (53,7kW)
Suzuki Intruder C800 oraz M800 (39,5kW)
Suzuki V-Strom 650 (51,2kW)
Honda CB650F (64kW)
Honda CBR650F (64kW)
Honda NC750S (40,3kW)
Hyosung GT650 (54,2kW)
Hyosung GV650 (53,6kW)
Hyosung ST7 (46kW)
KTM 690 SMC R (49kW)
KTM 690 Duke (50kW)
KTM 690 Duke R (51,5kW)
Ducati Monster 696 (59,6kW)
Ducati Monster 796 (64,9kW)
motocykle które mogą być przygotowane przed zakupem przez producenta/dealera do A2, normalne wersje przekraczają moc 70kW
Suzuki GSX-R600
Suzuki GSR750
na razie podzieliłem na 3, te do 35kW, te do 70kW z możliwością dławienia oraz na 2 z suzuki które mogą zostać przed zakupem dostosowane do potrzeb A2 . lista nie została wyczerpana.
wiem, że wszystko co ma 70kw i mniej według prawa nadaje się do takich zmian, lecz wydaje mi się, że jeśli powstanie lista motocykli możliwych do zdławienia to większość szukających może spokojnie przejrzeć listę i poszukać czegoś dla siebie.
Poniższa lista odnosi się do nowych motocykli, sprawdzone na stronach producentów
Yamaha SR400 (17,1kW)
Yamaha XT660 (35kW)
Yamaha MT-03 (35kW)
Suzuki Inazuma 250cc (brak danych o mocy)
Suzuki GS500 (35 kW)
Honda CRF250(16,99kW)
Honda CBR250R(18,7kW)
Honda CBR300R(22,7kW)
Honda CBR500R(35kW)
Honda CB500F (35kW)
Honda CB500X (35kW)
Honda CTX700 (35kW)
Honda VT750C Shadow (33,5kW)
Kawasaki Ninja 300 (29kW)
Kawasaki W800 (35kW)
KTM 200 Duke (19kW)
KTM 390 Duke (32kW)
Hyosung GD250 (21,2KW)
z większych które nadają się do redukcji mocy do A2
Yamaha MT-07 (55kW)
Yamaha XJ6 (57kW)
Yamaha TDM (63,4kW)
Kawasaki Z800E (70kW)
Kawasaki ER-6 (57kW)
Kawasaki Versys (47kW)
Suzuki GSX650F (63,4kW)
Suzuki GSF650 Bandit (63,4kW)
Suzuki Gladius (53,7kW)
Suzuki Intruder C800 oraz M800 (39,5kW)
Suzuki V-Strom 650 (51,2kW)
Honda CB650F (64kW)
Honda CBR650F (64kW)
Honda NC750S (40,3kW)
Hyosung GT650 (54,2kW)
Hyosung GV650 (53,6kW)
Hyosung ST7 (46kW)
KTM 690 SMC R (49kW)
KTM 690 Duke (50kW)
KTM 690 Duke R (51,5kW)
Ducati Monster 696 (59,6kW)
Ducati Monster 796 (64,9kW)
motocykle które mogą być przygotowane przed zakupem przez producenta/dealera do A2, normalne wersje przekraczają moc 70kW
Suzuki GSX-R600
Suzuki GSR750
na razie podzieliłem na 3, te do 35kW, te do 70kW z możliwością dławienia oraz na 2 z suzuki które mogą zostać przed zakupem dostosowane do potrzeb A2 . lista nie została wyczerpana.
Ostatnio edytowano 4/5/2015, 08:53 przez lagiboy, łącznie edytowano 2 razy
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Witam,
mam takie małe pytanko.
Zakochałem się Suzuki gsx 600 tzw. jajku, oczywiście na A2 ma za dużą moc, więc myślałem o zdławieniu go do dozwolonej mocy. Tylko on waży 200kg...więc nie wiem czy to wgl ma jakiś sens... Jeśli nie to pewnie skończy się na Suzuki GS500.
Pozdrawiam:)
mam takie małe pytanko.
Zakochałem się Suzuki gsx 600 tzw. jajku, oczywiście na A2 ma za dużą moc, więc myślałem o zdławieniu go do dozwolonej mocy. Tylko on waży 200kg...więc nie wiem czy to wgl ma jakiś sens... Jeśli nie to pewnie skończy się na Suzuki GS500.
Pozdrawiam:)
- Olekun
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 18/5/2014, 22:01
@Olekun - zakladam, ze jestes srednio wyrosnietym, doroslym facetem, waga 85kg.
Leciutkie moto na granicy moc/masy na A2, czyli KTM Duke 390 wazy zatankowany, z kierowca ok. 240kg, przy 44hp. Jajko - ok. 310kg przy 50hp. Roznica masy jest rzedu 30%, roznica mocy - ponad 10%, w druga strone.
Czy to naprawde duzo?
Jesli jestes ciezszy (ostatnio pytal sie tu o moto gosc 140kg, a ja tez mam prawie trzycyfrowa wage), waga samego moto robi jeszcze mniej.
Leciutkie moto na granicy moc/masy na A2, czyli KTM Duke 390 wazy zatankowany, z kierowca ok. 240kg, przy 44hp. Jajko - ok. 310kg przy 50hp. Roznica masy jest rzedu 30%, roznica mocy - ponad 10%, w druga strone.
Czy to naprawde duzo?
Jesli jestes ciezszy (ostatnio pytal sie tu o moto gosc 140kg, a ja tez mam prawie trzycyfrowa wage), waga samego moto robi jeszcze mniej.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Pytanie dot. motocykla często poruszanego w temacie A2 czyli GS500.
Jakie macie opinie/doświadczenia jeśli chodzi o akcesoryjne szybki? Chodzi mi o to, że (gdy już kupię moto) będę się często poruszał autostradą i innymi drogami szybkiego ruchu, więc zastanawiam się czy taka szybka jest wystarczająca żeby mnie z motocykla nie zmiotło czy lepiej celować w wersję F z "owiewką" ?
Jakie macie opinie/doświadczenia jeśli chodzi o akcesoryjne szybki? Chodzi mi o to, że (gdy już kupię moto) będę się często poruszał autostradą i innymi drogami szybkiego ruchu, więc zastanawiam się czy taka szybka jest wystarczająca żeby mnie z motocykla nie zmiotło czy lepiej celować w wersję F z "owiewką" ?
- R.O.N.O
- Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 14/3/2014, 10:22
RONO - to troche nie w temacie, ale w przypadku sarszej 500tki, nawet bez owiewek, wiekszym problemem bedzie stabilnosc konstrukcji, niz wiatr. Na nakedzie z mala szybka/flyscreenem bez problemu mozna jechac 120-130 - wiatr czuc, ale nie ma problemu.
Za to przy tej predkosci kilkunastoletnia 500tka zaczyna sie miotac, wibrowac na kierownicy, robi sie bardzo glosna itp. - przynajmniej moje ER-5 tak robilo. Nie bylo to jeszcze niebezpieczne, ale na tyle niekomfortowe, ze wiatr przestawal byc jakimkolwiek zmartwieniem.
Za to przy tej predkosci kilkunastoletnia 500tka zaczyna sie miotac, wibrowac na kierownicy, robi sie bardzo glosna itp. - przynajmniej moje ER-5 tak robilo. Nie bylo to jeszcze niebezpieczne, ale na tyle niekomfortowe, ze wiatr przestawal byc jakimkolwiek zmartwieniem.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Witam
Posiadam 19 lat i zamierzam zrobić prawko na A2 i tak myślałem żeby kupić R6 a za rok zrobić kategorie na A
Wiec posiadam kilka pytan dotyczących dławieniu w nich mocy itd. Tylko jedno mnie ciekawi czy nie bede miał żadnych problemów jeśli będę posiadał Polskie prawo jazdy i znajdował sie w Niemczech + poruszając sie R6 35 kw oczywiście na Niemieckich blachach itp bo tak sobie czytałem i że inni odradzają dławienia mocy a mi by własnie pasowało kupić R6 przerobić na 35 kw po roku może po dwóch ją odblokować
"dajmy że bym zdał prawo jazdy " xD ciekawi mnie jeszcze jedno czy nie bede miał problemów jako nowy kierowca na ulicy A2 który znajduje sie na R6 albo też może być tak dlatego pisze na tym forum, wiec tak jakbym kupił motocykl R6 miałaby te 100 koni tylko przykład daje czy mógłbym zarejestrować na Niemieckie papiery ?
albo czy mógłbym zdławić w Polsce do 35 i mieć Polskie tablice i poruszając sie po Niemczech na legalu ? czy musiałbym kupić w Niemczech i wszystko tam robić TUV itp
troche głupio brzmi to co pisze ale ciekawość mnie zżera
bo wiem że w Niemczech moge zdławić każdy motocykl który mi sie podoba tylko tyle że dużo latania ale dla chcącego nic trudnego i czy musiałbym Posiadać Niemieckie prawo jazdy czy starczą Polskie ??
Posiadam 19 lat i zamierzam zrobić prawko na A2 i tak myślałem żeby kupić R6 a za rok zrobić kategorie na A
Wiec posiadam kilka pytan dotyczących dławieniu w nich mocy itd. Tylko jedno mnie ciekawi czy nie bede miał żadnych problemów jeśli będę posiadał Polskie prawo jazdy i znajdował sie w Niemczech + poruszając sie R6 35 kw oczywiście na Niemieckich blachach itp bo tak sobie czytałem i że inni odradzają dławienia mocy a mi by własnie pasowało kupić R6 przerobić na 35 kw po roku może po dwóch ją odblokować
"dajmy że bym zdał prawo jazdy " xD ciekawi mnie jeszcze jedno czy nie bede miał problemów jako nowy kierowca na ulicy A2 który znajduje sie na R6 albo też może być tak dlatego pisze na tym forum, wiec tak jakbym kupił motocykl R6 miałaby te 100 koni tylko przykład daje czy mógłbym zarejestrować na Niemieckie papiery ?
albo czy mógłbym zdławić w Polsce do 35 i mieć Polskie tablice i poruszając sie po Niemczech na legalu ? czy musiałbym kupić w Niemczech i wszystko tam robić TUV itp
troche głupio brzmi to co pisze ale ciekawość mnie zżera
bo wiem że w Niemczech moge zdławić każdy motocykl który mi sie podoba tylko tyle że dużo latania ale dla chcącego nic trudnego i czy musiałbym Posiadać Niemieckie prawo jazdy czy starczą Polskie ??
- GranaTeN
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 22/5/2014, 02:41
- Lokalizacja: Uzbekistan
Nie bede dyskutowal na temat sensownosci R6 na pierwsze moto.
Na moj chlopski rozum (nie jestem prawnikiem!), polskie A2 upowaznia do jazdy motocyklem do 35kW, dlawionym max. o polowe, a niemieckie A2 upowaznia do jazdy motocyklem do 35kW. Czyli plan polegajacy na zrobieniu prawka w PL, by jezdzic R6 po DE - nie wypali.
Co innego moga sobie pomyslec policjanci w PL (ci z DE raczej nie beda wiedzieli o ekstra polskim ograniczeniu). Mozesz miec problem podczas kontroli. Ustawodawca pewnie nie przewidzial takiej opcji, wiec byc moze bedziesz sie musial wloczyc po sadach.
Jeszcze gorzej bedzie z ubezpieczeniem - ubezpieczyciel sie zna, bo to jego pieniadze. Na pewno bedzie probowal podwazyc Ci uprawnienie do kierowania pojazdem, zeby nie wyplacic szkody. Powodzenia w sadzie - jesli przegrasz, w najgorszym wypadku nie wyplacisz sie do konca zycia.
PAmietaj, ze zeby robic prawko w PL, musisz byc odpowiednio dlugo zameldowany w PL. Jesli zyjesz w DE, powinienes przerejestrowac moto na DE w ciagu pol roku.
Na moj chlopski rozum (nie jestem prawnikiem!), polskie A2 upowaznia do jazdy motocyklem do 35kW, dlawionym max. o polowe, a niemieckie A2 upowaznia do jazdy motocyklem do 35kW. Czyli plan polegajacy na zrobieniu prawka w PL, by jezdzic R6 po DE - nie wypali.
Co innego moga sobie pomyslec policjanci w PL (ci z DE raczej nie beda wiedzieli o ekstra polskim ograniczeniu). Mozesz miec problem podczas kontroli. Ustawodawca pewnie nie przewidzial takiej opcji, wiec byc moze bedziesz sie musial wloczyc po sadach.
Jeszcze gorzej bedzie z ubezpieczeniem - ubezpieczyciel sie zna, bo to jego pieniadze. Na pewno bedzie probowal podwazyc Ci uprawnienie do kierowania pojazdem, zeby nie wyplacic szkody. Powodzenia w sadzie - jesli przegrasz, w najgorszym wypadku nie wyplacisz sie do konca zycia.
PAmietaj, ze zeby robic prawko w PL, musisz byc odpowiednio dlugo zameldowany w PL. Jesli zyjesz w DE, powinienes przerejestrowac moto na DE w ciagu pol roku.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
tak patrząc to najlepszym wyborem byłaby dla mnie R6 inne komary mnie nie interesują są zbyt małe no chyba że rok czekać i zrobić na A Echh
mieszkałem w Polsce 13 lat potem wyjechałem do Niemiec i w Niemczech bedzie jakieś 6 lat
wiec nie mógłbym tak zrobić niby kupić motocykl w Niemczech z takimi papierami 35 kw
na A2 i śmigać na Niemieckich blachach jak i na papierach tylko miałbym Polskie prawko B A2 itp
Dajmy że mam Polskie prawo jazdy A2 i w Niemczech kupioną R6 na papierach widnieje 35 kw TUV wszystko mam że motocykl posiada autentyczne KW przerobiony mieszkam w Niemczech wszystkie papiery mam że jestem jako "Folksdojcz"
wiec tu pytam czemu nie mógłbym sie poruszać ??
niby tu są aukcje Yamaha r6 25 kw 0_o http://allegro.pl/yamaha-yzf-r6-2004-ks ... 35037.html
http://allegro.pl/yamaha-r6-2006-rok-sc ... 64922.html
troche dziwne a w wiem że w Niemczech bez problemu można blokować może bym sie zapytał lepiej kogoś Policje albo typka który szkoli kierowców
a w ogóle R6 nie bedzie moim pierwszy motocyklem Surprised kto tak powiedział/napisał Very Happy?
mam troche doświadczenia nie jedną szlifierką sie jeździło xD
mieszkałem w Polsce 13 lat potem wyjechałem do Niemiec i w Niemczech bedzie jakieś 6 lat
wiec nie mógłbym tak zrobić niby kupić motocykl w Niemczech z takimi papierami 35 kw
na A2 i śmigać na Niemieckich blachach jak i na papierach tylko miałbym Polskie prawko B A2 itp
Dajmy że mam Polskie prawo jazdy A2 i w Niemczech kupioną R6 na papierach widnieje 35 kw TUV wszystko mam że motocykl posiada autentyczne KW przerobiony mieszkam w Niemczech wszystkie papiery mam że jestem jako "Folksdojcz"
wiec tu pytam czemu nie mógłbym sie poruszać ??
niby tu są aukcje Yamaha r6 25 kw 0_o http://allegro.pl/yamaha-yzf-r6-2004-ks ... 35037.html
http://allegro.pl/yamaha-r6-2006-rok-sc ... 64922.html
troche dziwne a w wiem że w Niemczech bez problemu można blokować może bym sie zapytał lepiej kogoś Policje albo typka który szkoli kierowców
a w ogóle R6 nie bedzie moim pierwszy motocyklem Surprised kto tak powiedział/napisał Very Happy?
mam troche doświadczenia nie jedną szlifierką sie jeździło xD
Ostatnio edytowano 22/5/2014, 09:54 przez GranaTeN, łącznie edytowano 1 raz
- GranaTeN
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 22/5/2014, 02:41
- Lokalizacja: Uzbekistan
Dajmy że mam Polskie prawo jazdy A2 i w Niemczech kupioną R6 na papierach widnieje 35 kw TUV wszystko mam że motocykl posiada autentyczne KW przerobiony mieszkam w Niemczech wszystkie papiery mam że jestem jako "Folksdojcz"
wiec tu pytam czemu nie mógłbym sie poruszać ??
niby tu są aukcje Yamaha r6 25 kw 0_o http://allegro.pl/yamaha-yzf-r6-2004-ks ... 35037.html
http://allegro.pl/yamaha-r6-2006-rok-sc ... 64922.html
troche dziwne a w wiem że w Niemczech bez problemu można blokować może bym sie zapytał lepiej kogoś Policje albo typka który szkoli kierowców
a w ogóle R6 nie bedzie moim pierwszy motocyklem Surprised kto tak powiedział/napisał Very Happy?
mam troche doświadczenia nie jedną szlifierką sie jeździło xD
Bardzo się cieszymy że z niejednego pieca chleb jadłeś ale to nie jest temat od "chwalenia się" to raz, dwa- edytujemy posty jak chcemy coś dodać/zmienić. kravec
wiec tu pytam czemu nie mógłbym sie poruszać ??
niby tu są aukcje Yamaha r6 25 kw 0_o http://allegro.pl/yamaha-yzf-r6-2004-ks ... 35037.html
http://allegro.pl/yamaha-r6-2006-rok-sc ... 64922.html
troche dziwne a w wiem że w Niemczech bez problemu można blokować może bym sie zapytał lepiej kogoś Policje albo typka który szkoli kierowców
a w ogóle R6 nie bedzie moim pierwszy motocyklem Surprised kto tak powiedział/napisał Very Happy?
mam troche doświadczenia nie jedną szlifierką sie jeździło xD
Bardzo się cieszymy że z niejednego pieca chleb jadłeś ale to nie jest temat od "chwalenia się" to raz, dwa- edytujemy posty jak chcemy coś dodać/zmienić. kravec
- GranaTeN
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 22/5/2014, 02:41
- Lokalizacja: Uzbekistan
sklej te kolejne posty, bo jak mod/admin Cie dopadnie, to nie ma zmiluj
Przypadki takie, ze ktos ma do dyspozycji teren pozwalajacy na jazde motocyklem (dajmy na to wiekszym niz 125ccm) sa bardzo rzadkie, a jazda moto bez prawka to wg. mnie skrajny idiotyzm. Zalozylem, ze nie jestes idiota
Ustawodawca stwierdzil, ze nieblokowane R6 nie jest najlepszym wyborem dla 19latka. Wbrew pozorom, nie wszyscy autorzy ustaw to skonczeni kretyni.
Zdefiniuj dokladniej tego folkdojcza, bo bo folksdojcz folksdojczowi nierowny. Skad papiery, gdzie meldunek itp.
Jesli zyjesz w DE i chcesz jezdzic po DE, a prawko chcesz robic w PL (rozumiem, ze wolisz wydac 400€ w PL, niz 1500 w DE), to wg. mnie najlepszym rozwiazaniem jest zrobienie prawka A2, przepisanie go na niemieckie (w EU nie musisz, ale mozesz to zrobic) i rejestracja/ubezpieczenie moto w DE.
Dowiedz sie najpierw w urzedzie albo przynajmniej w ADACu, czy Ci dadza wtedy pelna A2, czy A2 z polskimi ograniczeniami dlawienia.
Przypadki takie, ze ktos ma do dyspozycji teren pozwalajacy na jazde motocyklem (dajmy na to wiekszym niz 125ccm) sa bardzo rzadkie, a jazda moto bez prawka to wg. mnie skrajny idiotyzm. Zalozylem, ze nie jestes idiota
Ustawodawca stwierdzil, ze nieblokowane R6 nie jest najlepszym wyborem dla 19latka. Wbrew pozorom, nie wszyscy autorzy ustaw to skonczeni kretyni.
Zdefiniuj dokladniej tego folkdojcza, bo bo folksdojcz folksdojczowi nierowny. Skad papiery, gdzie meldunek itp.
Jesli zyjesz w DE i chcesz jezdzic po DE, a prawko chcesz robic w PL (rozumiem, ze wolisz wydac 400€ w PL, niz 1500 w DE), to wg. mnie najlepszym rozwiazaniem jest zrobienie prawka A2, przepisanie go na niemieckie (w EU nie musisz, ale mozesz to zrobic) i rejestracja/ubezpieczenie moto w DE.
Dowiedz sie najpierw w urzedzie albo przynajmniej w ADACu, czy Ci dadza wtedy pelna A2, czy A2 z polskimi ograniczeniami dlawienia.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
hehe za chwile skleje
wlasnie w tym jest problem ze ja chce kupic zablokowana nie chce odblokowanej niech pojedzie te 130 km i mi starczy a po roku zrobie na A i odblokuje
cos o tym wiem sam jezdzilem 3 lata bez prawka na 125 i szczerze jak wsiadalem zawsze mialem pelne spodnie hehe dlatego chce zrobic na A2 i tak sobie myslalem zeby kupic R6 tylko po miescie i na dalsze trasy dlatego zrobilem konto i chcialem sie dowiedziec bo w ogole inni pisza ze mozna inni ze nie mozna :s juz sam nie wiem ale tak jak mowisz zeby zmienic prawo jazdy Polskie na Niemieckie a czy nie trzeba miec iles tam godzin wyjezdzonych ? robilem teorie w Niemczech 3 godziny ale jak sie dowiedzialem ile to ma kosztowac to podziekowalem bo niby jak robisz prawo jazdy dajmy na samochod to musisz 2 lata jezdzic bez zadnych problemow zero mandatow itp i wlasnie tak sie zastanawiam jak jest w Polsce bym zrobil Kat A2 i zamienil na Niemieckie
Najlepsza opcja bedzie zeby sie kogos zapytac a w ogole zauwazylem ze w Niemczech jest cos takiego jest, Honda Nsr 125 ma jakies 20 konikow przyklad daje i w Niemczech robia tak ze moga zrobic do 50ccm na AM albo o 10 koni mniej
Meldunek wszystko mam Ciotka ktora siedzi 30 lat w Niemczech pomogla ;D mej rodzinie
wlasnie w tym jest problem ze ja chce kupic zablokowana nie chce odblokowanej niech pojedzie te 130 km i mi starczy a po roku zrobie na A i odblokuje
cos o tym wiem sam jezdzilem 3 lata bez prawka na 125 i szczerze jak wsiadalem zawsze mialem pelne spodnie hehe dlatego chce zrobic na A2 i tak sobie myslalem zeby kupic R6 tylko po miescie i na dalsze trasy dlatego zrobilem konto i chcialem sie dowiedziec bo w ogole inni pisza ze mozna inni ze nie mozna :s juz sam nie wiem ale tak jak mowisz zeby zmienic prawo jazdy Polskie na Niemieckie a czy nie trzeba miec iles tam godzin wyjezdzonych ? robilem teorie w Niemczech 3 godziny ale jak sie dowiedzialem ile to ma kosztowac to podziekowalem bo niby jak robisz prawo jazdy dajmy na samochod to musisz 2 lata jezdzic bez zadnych problemow zero mandatow itp i wlasnie tak sie zastanawiam jak jest w Polsce bym zrobil Kat A2 i zamienil na Niemieckie
Najlepsza opcja bedzie zeby sie kogos zapytac a w ogole zauwazylem ze w Niemczech jest cos takiego jest, Honda Nsr 125 ma jakies 20 konikow przyklad daje i w Niemczech robia tak ze moga zrobic do 50ccm na AM albo o 10 koni mniej
Meldunek wszystko mam Ciotka ktora siedzi 30 lat w Niemczech pomogla ;D mej rodzinie
- GranaTeN
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 22/5/2014, 02:41
- Lokalizacja: Uzbekistan
Powrót do Motocykle na kategorie A2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości