Zobacz wątek - Skrzynia biegów YZF R6
NAS Analytics TAG

Skrzynia biegów YZF R6

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Skrzynia biegów YZF R6

Postprzez Byry*YZF » 8/11/2009, 20:41

Witam! Mam problemy ze skrzynia biegów w R6. Początkowo wyskakiwała tylko 2 ale teraz strasznie ciężko wrzucić wszystkie biegi poza 1 i 2. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógłby mi napisać co mogło się zepsuć bo sprawdzenie u mechanika kosztuje. Z dwójką to standard ale teraz boje się ze będę musiał wymienić cala skrzynie. Z góry dzięki za pomoc. Szerokości
Byry*YZF
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8/11/2009, 20:33
Lokalizacja: Wadowice


Postprzez Raczek_6 » 8/11/2009, 23:08

Niestety bez rozebrania skrzyni nie dowiesz siÄ™ co jeszcze jest uszkodzone.
Może tzw. pamiętnik.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez gsx_750_f » 8/11/2009, 23:09

Mam całą skrzynie biegów w bdb stanie za 800 zł
WSK125
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
gsx_750_f
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
Lokalizacja: piła

Postprzez teoysta » 8/11/2009, 23:16

Nie naprawiaj tego. Zbyt duzy koszt, zbyt duze ryzyko. Kup skrzynie od kogos kto sprzeda Ci ja na fakture, czyli bedzie przedsiembiorca, oraz Ci ja odrazu zamontuje. Moze nie dawac Ci gwarancji, byleby na fakturze nie widniala adotacja "uszkodzona" "powypadkowa" itp. Wtedy bedziesz mial roczna rekojmie, czy sprzedawca tego chce czy nie. Jesli sie zepsuje bedzie musial Ci naprawic w trybie pilnym lub zwrocic pieniadze. W przypadku problemow zakaldasz sprawe w cywilnym i jako konsument wygrywasz ja na pierwszej rozprawie. Przedsiembiorca w stosunkach cywilno prawnych z konsumentem musi dokaldnie sprawdzic sprzedawana rzecz. Innych form naprawy nei polecam
Avatar użytkownika
teoysta
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 6/8/2007, 12:02

Postprzez Byry*YZF » 9/11/2009, 08:53

Mogłbym tak zrobic ale chodzi mi o kase bo jak na razie krucho... Za zrobienie z 2 powiedzieli mi 800 zl za naprawe starych czesci lub 1200 zl za kupienie dwóch trybów razem z robocizna. Jak za naprawe reszty powiedza mi 2 razy wiecej to nie bede mial za co zaplacic a jak juz rozbiora silnik to nie bedzie odwrotu
Byry*YZF
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8/11/2009, 20:33
Lokalizacja: Wadowice

Postprzez macs » 9/11/2009, 10:39

A napisz w jakim stopniu chca rozebrac silnik by wymienic skrzynie??
Caly rozpołowić czy dół?
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Byry*YZF » 9/11/2009, 10:47

Chca rozpołowić cały silnik. Sama robocizna kosztuje 600-700 zl nie liczac naprawy i czesci. W każdym razie chcialbym sie dowiedziec przez co moga mi tak kiepsko biegi wskakiwac
Byry*YZF
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8/11/2009, 20:33
Lokalizacja: Wadowice

Postprzez teoysta » 9/11/2009, 19:40

Ja raz w zyciu robilem silnik w sradzie 750 i to byl blad. Niby wszystko super profesjonalnie, ale po zlozeniu nie chodzil tak jak przed. Kolega robil dawno temu skrzynie w starym FZR1000 bo wyskakiwala 2ka. Niby wada fabryczna, niby wymienil wszystkie konieczne czesci na fabrycznie nowe, ale po jakims czasie 2ka znowu zaczela wyskakiwac. Wg mnie nie ma co robic silnikow w scigaczach. Uzywane sa zbyt tanie.
Avatar użytkownika
teoysta
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 6/8/2007, 12:02

Postprzez francepolek » 9/11/2009, 20:02

moge tobie polecic ebay.de skrzynie do 100euro wyrwiesz
francepolek
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/10/2009, 09:49

Postprzez Raczek_6 » 9/11/2009, 20:45

Szkoda pisać ...
Jak za 1200 na nowych trybach naprawią 2-kę to nawet nie ma co się zastanawiać (W co wątpię bo nowe części kosztowały ostatnio w ASO Yamaha 850PLN, a gdzie nowy filtr, nowy olej i uszczelki ? ).

Normalnie naprawa kosztuje około 2000PLN, części + robota.

Nikt nie daje gwarancji ani rękojmi na używane części (teoysta powinien nazywać się teorysta :-) ),

Po za tym jak ktoś agresywnie jeździ i uczy się jeździć na kole oraz przepina biegi to w R6 2-ka padnie szybciej niż po roku - taki urok motocykli.
R6 jeżdżona tak jak Allach przykazał odwdzięcza się sprawną skrzynią do końca jej żywota.

I nie polecam kupować 2-giego silnika bo można trafić na taki sam, po za tym nawet za sprawny silnik do R6 trzeba zapłacić przynajmniej 2500PLN + przekładanie i oleje oraz filtry.

W firmach dostaniesz gwarancję rozruchową na 7 lub 14 dni na używany silnik.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez glajdak » 9/11/2009, 21:00

witam ma ktoś zdjęcia jak rozebrać silnik żeby wymienic skrzynie i ile jest z tym roboty bo nie wiem czy się za to nie zabrać
glajdak
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 28/10/2009, 19:02
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez teoysta » 9/11/2009, 22:26

Raczek_6 napisał(a):Nikt nie daje gwarancji ani rękojmi na używane części (teoysta powinien nazywać się teorysta :-) ),


Kolego rekojmia jest dana ustawow0. Nie mozna sie jej zrzec w umowie, nie mozna jej nie dac. Jest nieodzownym elementem umowy cywilnej tak samo jak predmiot podmiot itp. Inna sprawa to wyegzekwowanie praw z niej plynacych. W relacjach konsument-konsument to mozliwe glownie w teorii poniewaz rekojmia tyczy sie wad ukrytych. Jako nieprofesjonalista mamy prawo nie wiedziec co dolega sprzedawanej rzeczy. Jednak jako przedsiembiorca mamy obowiazek dokaldnie sprawdzic sprzedawany przedmiot i nie ukrywac nic przed kupujacym, ktory moze nie sprawdzic dokladnie tego co kupuje gdyz nie musi sie na tym znac.

Stad moja rada ;)
Avatar użytkownika
teoysta
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 6/8/2007, 12:02

Postprzez macs » 9/11/2009, 23:56

Glajdak poszukaj na forum bo nie dawno temu byl temat o naprawie 2 w r6 i tam koles wstawil filnik jak dojsc do skrzyni od dolu.
Nie ma senu rozpołowienia calego silnika ,sam komplet uszczelek i nie mala kasa a do tego robocizna.
Wiec wykrecasz silnik z ramy i od dolu silnika dochodzisz do skrzyni
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez PrzemoR6 » 10/11/2009, 19:24

macs co ty za pierdoly piszesz!?! Chcesz se ta skrzynie tylko obejrzec (i to tylko jeden walek) czy wyciagnac cala i zdiagnozowac problem? Dla wyjasnienia dodam, ze jeden z walkow skrzyni jest lozyskowany dokladnie pomiedzy dwiema polowkami silnika.
Ostatnio edytowano 1/12/2009, 20:07 przez PrzemoR6, łącznie edytowano 1 raz
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Postprzez macs » 10/11/2009, 21:46

http://www.r6network.com/forums/showthread.php?t=22957

ten link dedykuje mondralinskiemu tzn.przemor6
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Raczek_6 » 11/11/2009, 00:06

Ten link który podałeś pokazuje rozpołowiony silnik.
Tylko że tak powiem rozpołowiony na szybko :-)

Ale nie ma jeszcze jednego istotnego elementu tzw.: Pamiętnika, czasami też potrafi uszkodzić się jak jeździmy za długo z wyskakującym 2-gim biegiem, po za tym nie pokazano tam jak sprawdzić wodzik zmiany biegów.

Ciekawe jak osoba bez doświadczenia i narzędzi ma sama naprawić skrzynię biegów.

Narzędzia nawet nie najwyższej jakości kosztują tyle co naprawa u mechanika.
Najważniejszy jest klucz dynamometryczny i właściwe momenty do skręcenia połówek silnika oraz innych śrub.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Artur 666 » 11/11/2009, 02:43

Najważniejszy jest klucz dynamometryczny i właściwe momenty do skręcenia połówek silnika oraz innych śrub.

jak dokrecalem walki w b6 kluczem to ino 5 srub zerwalem jedna musial przegintowac kumpel mechanik podszedl na czucie dokrecal i nastepna ujebal masakra
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez PrzemoR6 » 11/11/2009, 15:29

macs widze, ze nie masz pojecia o czym piszesz i nawet nie umiesz tego zrobic po obejrzeniu zdjec! To co pokazuje gosciu z linka dydykowanego madralinskiemu mi to wlasnie ROZPOLAWIANIE SILNIKA. Inaczej sie do skrzyni poprostu nie dostaniesz.
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Postprzez macs » 11/11/2009, 19:03

Dla mnie rozpolowieniem silnika jest rozebranie gory tzn. glowicy,cylindrow itd,a sam dol to tak profesjonalnie w serwisach nazywa sie rozpolowienie silnika???
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez PrzemoR6 » 11/11/2009, 20:42

Rozpolawianie jak sama nazwa wskazuje, oznacza dzielenie na pol. Na gorze silnika nie ma czego dzielic na pol. Mozesz odkrecic pokrywe zaworow, zrzucic glowice czy zdiac cylindry. Od dolu mozesz odkrecic mise olejowa i rozpolowic silnik.
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê