Zobacz wątek - Skrzynia biegów YZF R6
NAS Analytics TAG

Skrzynia biegów YZF R6

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez glajdak » 6/12/2009, 18:07

zna ktoś moment dokręcania śrub silnika a chodzi o miskę i i ta połówkę co wyciąga się skrzynie
glajdak
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 28/10/2009, 19:02
Lokalizacja: Rybnik


Postprzez Raczek_6 » 6/12/2009, 23:51

Tak serwice manual do R6.
Zobacz tu:
viewtopic.php?t=5877
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez PrzemoR6 » 7/12/2009, 00:17

Znalazles skrzynie glajdak/Byry YZF? Jakby ktos potrzebowal to jest na allegro.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=844623678
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów

Postprzez Byry*YZF » 14/1/2010, 21:19

Może ktos napisac te momenty dokrecania śrub bo z tego linku wyżej nie da sie sciągnac do r6... Mam zamiar zrobic z ta skrzynia w ferie
Byry*YZF
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8/11/2009, 20:33
Lokalizacja: Wadowice

Postprzez Raczek_6 » 14/1/2010, 22:00

Sam musisz poszukać manuala do R6, może na jakimś forum R6, a w manualu momenty dokręcania srub ...
Po za tym edytuj posty.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez YZF R1 » 15/1/2010, 01:03

Kolego za nim rozbierzesz skrzynie lub już kupisz nową tak jak ci inni doradzają to sprawdź najpierw tak zwany piesek. znajdziesz go zdejmując plastikową osłonę przy skrzyni. Piesek jest to metalowy element ze sprężyną który jest odpowiedzialny za popychanie całej skrzyni tam jest taki ząbek który często się wyłamuje ale nie odpada to powoduje zę biegi nie chcą wchodzić. I na moje oko amatora nie jest to zepsuta skrzynia, pamiętnik tryby wodziki itd.... co prawda jeśli twierdzisz że z 2 były problemy to być może że skrzynia pada ale sprawdź to o czym ci piszę...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Byry*YZF » 15/1/2010, 16:27

hmm mam jakis ząbek ułamany ktory wypadl jak zaciela mi sie skrzynia. Schowalem go bo nie wiedzialem co to jest... od tamtego czasu troche mocniej trzeba przycisnac zeby wrzucić bieg... Tak czy inaczej z 2 trzeba bedzie robic bo na pewno nie przez to wypada. Jak sie ten piesek dokładnie nazywa bo nie moge znaleźć
Wie ktos czy pasujÄ… skrzynie do rocznika 2000 z nowszych modeli?
Ostatnio edytowano 19/1/2010, 10:10 przez Byry*YZF, łącznie edytowano 2 razy
Byry*YZF
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8/11/2009, 20:33
Lokalizacja: Wadowice

Postprzez glajdak » 15/1/2010, 18:04

tu masz momenty dokręcania śrub
od 15 do 27 12Nm
od 13do 14 14Nm
od 1 do 12 24 Nm
glajdak
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 28/10/2009, 19:02
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Byry*YZF » 19/1/2010, 21:19

rozkrecilem skrzynie i tryby wygladaja dobrze. jedyne co jest wytarte to bolce w trybie wystajace z boku ktore sie zazebiaja w trybie obok (chyba tryb od 6 biegu) krawedzie tych bolcow sa lekko zaokraglone. innej przyczyny nie widze i nie wiem czy nie lepiej je troche podpiłowac i złożyc do kupy bo kupywanie uzywanych czesci tez nie daje mi 100% pewnosci ze kupione elementy beda dobre. Doradzcie cos jak mozecie bo nie chce zeby po zpilowaniu i zkreceniu silnika bieg dalej wyskakiwal
Byry*YZF
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8/11/2009, 20:33
Lokalizacja: Wadowice

Postprzez Raczek_6 » 20/1/2010, 09:48

Musiał byś to robić na frezarce numerycznej aby były idealnie dopasowane i to oba tryby (sprzęgła kłowe) - po za tym po obróbce należy utwardzić powierzchnie.

Znam firmę która zajmuje się taką regeneracją - koszt około 200-300PLN.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez glajdak » 20/1/2010, 14:51

nie opłaca ci się to szlifować bo zaraz zaś to będziesz robić kup nową skrzynie albo tylko tryby chyba też pasują z 2003 roku a tam już są po modyfikacji
glajdak
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 28/10/2009, 19:02
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Byry*YZF » 20/1/2010, 22:29

to jest kwestia milimetra wiec moze utwardzanie nie bedzie takie konieczne. Z tymi trybami moge sie pobawic a jak sie nie uda ich dopasowac to i tak bede musial wstawic inne. Sęk w tym zeby wszystkie 3 bolce dotykaly jednoczesnie otworow w 6 biegu. jakby mi sie udalo to nie bedzie chyba gorzej niz teraz... w najgorszym wypadku bolce od razu sie zetra i bede musial kupic nowe tryby
Byry*YZF
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8/11/2009, 20:33
Lokalizacja: Wadowice

Postprzez Raczek_6 » 20/1/2010, 22:41

Muszą być utwardzone, szczególnie przy tych siłach co działają na te końcówki.

Po za tym jak już wspomniałem nowe tryby z ASO są już ulepszone i poprawione.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez glajdak » 21/1/2010, 14:12

szkoda twojej roboty zrobisz to złożysz no i będzie zonk i na nowo rozkręcać wcale się nie opłaca no a 2 i 6 to są na wielkie siły narażone
glajdak
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 28/10/2009, 19:02
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Byry*YZF » 21/1/2010, 21:35

Obdzwonilem wszystkich na allegro i nikt juz nie ma... :/ sprzedaja sie jak cieple bułeczki. Jakby ktos gdzies znalazl to dajcie znac. na pierwszym wałku mam tylko 2 i 6 do wymiany a na drugim wszystko wyglada dobrze
Byry*YZF
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8/11/2009, 20:33
Lokalizacja: Wadowice

Postprzez glajdak » 23/1/2010, 11:40

2 wałem prawie wcale sie nie niszczy a pierwszy mam do sprzedania ale niestety bez 2 i 6
glajdak
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 28/10/2009, 19:02
Lokalizacja: Rybnik

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości




na górê