Zobacz wÄ…tek - GSX-R 600 stukanko...
NAS Analytics TAG

GSX-R 600 stukanko...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

GSX-R 600 stukanko...

Postprzez torbiasz » 13/7/2009, 19:34

witam, mam pytanie do obeznanych.... mianowicie dzis po tym jak zszedłem z moto usłyszałem jakies stukanie (jakby przyspieszony sekundnik zegarka) stuka na wolnych obrotach po jakis 10 sek od puszczenia gazu.... wiecie co to ??
Avatar użytkownika
torbiasz
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9/7/2009, 17:10
Lokalizacja: OPOLE


Postprzez Czester » 13/7/2009, 19:53

Uważaj bo może Ci ktoś bombę podłożył :)
Ale to na zgaszonym silniku jest? Bo czasami jak ostro pałujesz to później rozgrzany wydech może tak postukiwać.
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki


Postprzez torbiasz » 13/7/2009, 20:15

hhhhmmmm :/jak pisze ze na wolnych obrotach to chyba normalne, ze na zapalonym silniku, na wolnych obrotach..... i nie wydech tylko ewentualnie rozgrzany olej pryska (to o czym myslisz) ale to nie ten dzwięk :]...obawiam sie ze to moze zawory czy cuś ?
Avatar użytkownika
torbiasz
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9/7/2009, 17:10
Lokalizacja: OPOLE

Postprzez Dandi93 » 13/7/2009, 20:50

Zawory wydają dźwięk stukania, jeśli dźwięk jest metaliczny, jak metal o metal to pierścienie. Stuka ci przy cylindrze?
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez imre2 » 13/7/2009, 20:58

Też obstawiam że regulacja zaworów.
imre2
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16/5/2009, 20:24
Lokalizacja: Zd-Wola

Postprzez torbiasz » 13/7/2009, 21:04

Dandi93 napisał(a):Zawory wydają dźwięk stukania, jeśli dźwięk jest metaliczny, jak metal o metal to pierścienie. Stuka ci przy cylindrze?


a pierscienie same od siebie zaczynają stukać??? pamietam w ogarku pierscienie strzelały jak nie nalałem oleju do zupy... tutaj nie ma tgeo problemu.... ogolnie trudno mi sprecyzowac gdzie to stuka... wiem tyle ze pod bakiem :)
Avatar użytkownika
torbiasz
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9/7/2009, 17:10
Lokalizacja: OPOLE

Postprzez Dandi93 » 13/7/2009, 21:13

Pierścienie mogą pęknąć od wszystkiego od zużycia, od przygazówek, może miałeś mniej oleju, zawory jak będą stukać to może tłok pęknąć, jak będzie walić w tłok
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez Czester » 13/7/2009, 21:18

Dandi dzieciaku po co piszesz o czymś, o czym nie masz pojęcia? No tak, w wieku 16-tu lat na pewno jesteś doświadczonym mechanikiem i niejedno widziałeś. Mi w aucie przy 180km/h strzeliła rolka napinacza rozrządu i wszystkie zawory powbijały się w tłoki i jakoś żaden tłok nie pękł. Tylko zawory powymieniałem i silnik pracuje bez zarzutu. Nie pieprz głupot jak się nie znasz a dla Ciebie jest dział "skutery, 50-tki, 125-tki" i tam zabieraj głos jak nie miałeś w życiu do czynienia z prawdziwym motocyklem.
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Dandi93 » 13/7/2009, 21:24

Trochę źle napisałem o tym tłoku chodziło mi o to że jak padnie rozrząd to nie pobije tłoka, owszem nie zawsze ale często. Co do mechaniki to w teorii wiem wszystko, w praktyce to zależy, ale wiele motocykli rozebrałem, nie sam, całą wiedzę wynoszę od Ojca, jak nie wiem czegoś to się pytam mechanik z zawodu i w tym zawodze pracuje, wiec nie pisz mi że nie wiem co pisze
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez torbiasz » 13/7/2009, 21:35

Dandi93 napisał(a):Pierścienie mogą pęknąć od wszystkiego od zużycia, od przygazówek, może miałeś mniej oleju, zawory jak będą stukać to może tłok pęknąć, jak będzie walić w tłok


olej wymieniłem zaraz po zakupie praktycznie i nigdy nie było go za mało... a na regulacje zaworów i gazników tez go miałem oddac ale nie starczyło mi floty i do dzis chyba nie było takiej potrzeby, co do przygazówek.... to owszem nie oszczedzam go nawet na zimnym silniku :/ niestety
co do tych zaworów to jest to mozliwe ze z dnia na dzień zaczną stukać?? wydawało mi sie ze ten proces wymaga troche wiecej czasu :/
Avatar użytkownika
torbiasz
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9/7/2009, 17:10
Lokalizacja: OPOLE

Postprzez cbr_f4 » 13/7/2009, 21:48

mi sie wydaje ze moze to byc napinacz Å‚ancuszka rozrzadu....
cbr_f4
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30/12/2006, 18:42

Postprzez Szafa » 13/7/2009, 22:05

PrzenoszÄ™ do Mechaniki....
Śmierć, kutazzz i zniszczenie. Jakie życie taki rap.
Avatar użytkownika
Szafa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1682
Dołączył(a): 28/5/2006, 19:52
Lokalizacja: Pzn

Postprzez torbiasz » 13/7/2009, 22:09

cbr_f4 napisał(a):mi sie wydaje ze moze to byc napinacz łancuszka rozrzadu....

a co jest tansze regulacja zaworów czy ten napinacz?? musze sie nastawić psychicznie
Avatar użytkownika
torbiasz
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9/7/2009, 17:10
Lokalizacja: OPOLE

Postprzez cbr_f4 » 13/7/2009, 22:13

regulacja zaworow ok +/- 300 zł zalezy ile jeszcze płytek jest do wymiany ... napinacz tez cos ok 200-300 zł :P
cbr_f4
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30/12/2006, 18:42

Postprzez baktus » 13/7/2009, 22:16

Regulacja zaworów to koszt ok 200-300 zł. Suzuki same stuki :lol: :lol:
CB 400N
GSF 600N Bandit
FZS 600 Fazer,GSF 1200N
baktus
Świeżak
 
Posty: 221
Dołączył(a): 5/7/2008, 21:05
Lokalizacja: wlkp

Postprzez torbiasz » 13/7/2009, 22:22

baktus napisał(a):Regulacja zaworów to koszt ok 200-300 zł. Suzuki same stuki :lol: :lol:

fuck....ale to i tak mniej niz sie spodziewałem, u mnie w miescie chca za zawory i gazniki po 600-700 zl w zaleznosci od ilosci tych płytek.....

slyszalem: stuki, póki bo to suzuki :P
Avatar użytkownika
torbiasz
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9/7/2009, 17:10
Lokalizacja: OPOLE

Postprzez macs » 13/7/2009, 22:30

A ktory to rocznik?
Stuki wystepuje na cieplym jak i zimnym silniku?
Tylko na wolnych obrotach,jesli nagle je slychac to regulacja zaworow nie pomoze,wydaje mi sie ze to inna przyczyna
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez torbiasz » 13/7/2009, 22:33

macs napisał(a):A ktory to rocznik?
Stuki wystepuje na cieplym jak i zimnym silniku?
Tylko na wolnych obrotach,jesli nagle je slychac to regulacja zaworow nie pomoze,wydaje mi sie ze to inna przyczyna


SRAD z '98 narazie slyszalem tylko na cieplym silniku zaraz jak przyjechałem, co ciekawe nie stuka caly czas tylko tak jak pisalem dopiero po pary sekundach..... jutro sprawdze czy tez na zimnym. Tak tylko na wolnych...bynajmniej na wyżych tego nie slychać bo to dosyc cihce pukanie..póki co :)
Avatar użytkownika
torbiasz
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9/7/2009, 17:10
Lokalizacja: OPOLE

Postprzez macs » 13/7/2009, 22:38

jesli byl by to wyciagniety lancuszek rozrzadu czy skonczyl swoj zywot napinacz to w tym modelu daje znac w granicach 3-4tys.obrotow i na poczatku tylko slychac to przy schodzeniu z obrotow,na wolnych obr. jest wszystko ok.
Sprawdz jutro i zobacz jak bedzie stukac czy po wduszeniu klamki sprzegla stuk przestaje.
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez torbiasz » 13/7/2009, 22:45

macs napisał(a):Sprawdz jutro i zobacz jak bedzie stukac czy po wduszeniu klamki sprzegla stuk przestaje.

zobacze.... co do tego moze miec sprzegło ??
Avatar użytkownika
torbiasz
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9/7/2009, 17:10
Lokalizacja: OPOLE

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê