wysokość opony
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
wysokość opony
Cześć
mam takie pytanie czy stanie się coś jeżeli założę do r6 (gdzie wysokość profilu jest 60) oponę 70? co to w ogóle oznacza?
pzdr
mam takie pytanie czy stanie się coś jeżeli założę do r6 (gdzie wysokość profilu jest 60) oponę 70? co to w ogóle oznacza?
pzdr
-
miskov - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 1/8/2008, 22:52
- Lokalizacja: KRK / Wójtowa k. Biecza
-
CeBeRek - Stały bywalec
- Posty: 1265
- Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
- Lokalizacja: trolownia
Re: wysokość opony
miskov napisał(a):Cześć
mam takie pytanie czy stanie się coś jeżeli założę do r6 (gdzie wysokość profilu jest 60) oponę 70? co to w ogóle oznacza?
pzdr
Oznacza to, że opona będzie wyższa, a co za tym idzie i pozycja widelca.
"70" to procent szerokości opony.
neuro
SV650S K3
-
neuro - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 4/8/2006, 14:31
- Lokalizacja: KRK
Zaladuj do pistoletu pociski innego kalibru to zobaczysz czy i jak dziala.
Skad w ogole pomysl zeby tak kombinowac?...
Napisane jest po to, zeby bylo wiadomo co zakladac.
Skad w ogole pomysl zeby tak kombinowac?...
Napisane jest po to, zeby bylo wiadomo co zakladac.
Pzdr.
gajos
gajos
- messcaline
- Świeżak
- Posty: 34
- Dołączył(a): 14/5/2008, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa/Wroclaw
messcaline napisał(a):Zaladuj do pistoletu pociski innego kalibru to zobaczysz czy i jak dziala.
Skad w ogole pomysl zeby tak kombinowac?...
Napisane jest po to, zeby bylo wiadomo co zakladac.
1. forum jest po to aby rozmawiać i pytać a kto pyta nie błądzi
2. nigdy w samochodzie nie zakładałeś innych opon niż te które miałeś w standardzie?
3. dziękuję tym którzy odpowiedzieli na pytanie w sposób nie wywyższający się

pzdr
-
miskov - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 1/8/2008, 22:52
- Lokalizacja: KRK / Wójtowa k. Biecza
Tak jakos sie sklada ze auto kupujac auto - zawsze bylo na letnich. Kupujac zimowki zawsze bralem taki sam profil.
Jesli juz o aucie wspomniales - ma 4 kola, wiec wybacza duzo wiecej. Wiem ze do odwaznych swiat nalezy, jednak ja bym z motocyklem nie kombinowal. Jezdzic pewnie bedzie, tylko nie wiadomo kiedy i w jakim momencie zaskoczy nas nieprzyjemnym zachowaniem. Potestowac moge, ale z czesciami zamiennymi, wydechem itp, czyli czyms co nie ma bezposredniego wplywu na trakcje.
Co do pkt1. to jak najbardziej masz racje...
Jesli juz o aucie wspomniales - ma 4 kola, wiec wybacza duzo wiecej. Wiem ze do odwaznych swiat nalezy, jednak ja bym z motocyklem nie kombinowal. Jezdzic pewnie bedzie, tylko nie wiadomo kiedy i w jakim momencie zaskoczy nas nieprzyjemnym zachowaniem. Potestowac moge, ale z czesciami zamiennymi, wydechem itp, czyli czyms co nie ma bezposredniego wplywu na trakcje.
Co do pkt1. to jak najbardziej masz racje...
Pzdr.
gajos
gajos
- messcaline
- Świeżak
- Posty: 34
- Dołączył(a): 14/5/2008, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa/Wroclaw
messcaline napisał(a):Tak jakos sie sklada ze auto kupujac auto - zawsze bylo na letnich. Kupujac zimowki zawsze bralem taki sam profil.
Jesli juz o aucie wspomniales - ma 4 kola, wiec wybacza duzo wiecej. Wiem ze do odwaznych swiat nalezy, jednak ja bym z motocyklem nie kombinowal. Jezdzic pewnie bedzie, tylko nie wiadomo kiedy i w jakim momencie zaskoczy nas nieprzyjemnym zachowaniem. Potestowac moge, ale z czesciami zamiennymi, wydechem itp, czyli czyms co nie ma bezposredniego wplywu na trakcje.
Co do pkt1. to jak najbardziej masz racje...
ja nie powiedziałem że ja chcę je założyć tylko się zastanawiałem "co by było gdyby" trochę ciekawski jestem motur mam od roku i chciałbym rozkminić o co chodzi we wszystkim no i być "mondżejszy" na przyszłość

dr.artur napisał(a):cos kiedys czytalem ze 60 na 70 moze wplywac na wystepowanie czestsze shimy ale nie pamietam w ktora strone to dzialalo chodzi o r6 z roku chyba od 2003 ale nie jestem pewny
co to jest "shima"?
Ten człowiek jest wolny, który żyje dla siebie, a nie dla innych.
YZF R6
YZF R6
-
miskov - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 1/8/2008, 22:52
- Lokalizacja: KRK / Wójtowa k. Biecza
dr.artur napisał(a):shima trzepotanie kiery
Super sporty mają zazwyczaj widelec teleskopowy pod ostrzejszym kątem niż turystyki. Np Yamaha R1 24 st, a Fazer 1000 25 st.
Wyprzedzenie albo ślad koła na dziurach zmienia swoją długość i może dochodzić do sytuacji gdzie przednie koło zamiast być ciągnięte przez zawieszenie jest przez nie pchane dlatego dochodzi do nagłego latania kierownicy to w lewo to w prawo.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Nie powinno się zmieniać wysokości opony bez dodatkowej modyfikacji motocykla. Jeżeli zmienisz dowolnie oponę to wpłyniesz na zachowanie się motoru na drodze. Wszystkie parametry ulegają zmianie.
Motocykl to pracujące zawieszenie i bardzo skomplikowana pod względem konstrukcji maszyna. Zmienisz oponę to zmieni się charakterystyka moto.
I to nie jest to co robisz w samochodzie.
Inna opona, inne prowadzenie w zakręcie.
Jeżeli chcesz sobie odpowiedzieć uczciwie na to pytanie poczytaj o budowie motocykla. Tylko nie o tym, że ma 2 koła i kiere, ale np o działających siłach na poszczególne elementy.
Pozdr
Sh
Motocykl to pracujące zawieszenie i bardzo skomplikowana pod względem konstrukcji maszyna. Zmienisz oponę to zmieni się charakterystyka moto.
I to nie jest to co robisz w samochodzie.
Inna opona, inne prowadzenie w zakręcie.
Jeżeli chcesz sobie odpowiedzieć uczciwie na to pytanie poczytaj o budowie motocykla. Tylko nie o tym, że ma 2 koła i kiere, ale np o działających siłach na poszczególne elementy.
Pozdr
Sh
-
Shaft - Świeżak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49
pomijając kwestię potrzeby czy sensu zmiana profilu opony wpływa na zachowanie motocykla w zakrętach i wpływa na stabilność na prostej.
jeżeli tylko zwiększysz profil zmieni się geometria motocykla. będzie bardziej ostra. przez co moto MOŻE nie zachowywać się stabilnie na prostej, a w zakręcie "walić się" .
ciężko powiedzieć jak to wpłynie na łatwość złożenia maszyny.
jeżeli tylko zwiększysz profil zmieni się geometria motocykla. będzie bardziej ostra. przez co moto MOŻE nie zachowywać się stabilnie na prostej, a w zakręcie "walić się" .
ciężko powiedzieć jak to wpłynie na łatwość złożenia maszyny.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Nie ma co gdybać. Nikt z nas nie policzy czy taka czy inna opona będzie dobra a inna zła. Taki fakt.
Dlatego najprościej jest eksperymentować by się przekonać. Potem można się dzielić spostrzeżeniami.
Innej drogi nie widzę.
Dlatego najprościej jest eksperymentować by się przekonać. Potem można się dzielić spostrzeżeniami.
Innej drogi nie widzę.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
falconiforme napisał(a):Nie ma co gdybać. Nikt z nas nie policzy czy taka czy inna opona będzie dobra a inna zła. Taki fakt.
Dlatego najprościej jest eksperymentować by się przekonać. Potem można się dzielić spostrzeżeniami.
Innej drogi nie widzę.
Nie no nie wierze co czytam ?? Ludzie poczytajcie sobie o geometrii motocykli. Dlaczego konstruktorzy bardzo precyzyjnie wyliczają wszystkie elementy i określają zakres bezpiecznych modyfikacji. Stosunek masy do całej reszty.
Skoro sam twierdzisz, że musiałeś dokładać więcej siły to o czymś to świadczy. Nawet ostatnio gdzieś widziałem film o konstruktorze motocykli - amatorze, który bardzo precyzyjnie wyliczał wszystkie parametry przed budową motocykla. Mówił też właśnie o szerokości i wysokości opony i jak to wpływa na bezpieczeństwo lub jego brak w przypadku złych wyliczeń.
Po co zmieniać wysokość opony ?? Ja macie za niskie moto to przesiądźcie się na wyższe

Pozdrawiam
Sh
-
Shaft - Świeżak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49
dr.artur napisał(a):ta i stalowych przewodow nie stosuja hamulcowych bo? bo co 200 zl do ceny motoru co 50tys kosztuje smiech w superbiku
Linka to inna sprawa. Poczytaj sobie o geometrii i oponach w motocyklu.
Zresztą po co ja to mówię, każdy robi co mu się podoba albo wydaje.
Pozdr
Sh
-
Shaft - Świeżak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49
Prawda jest taka, że po prostu nikt nie ma takiej wiedzy, żeby precyzyjnie obliczyć wpływ zmiany opony, a co dopiero zestrojenia zawieszenia do opon. Ale ja w swojej rr zmieniłem tylną oponę firmy "krzak" na Dunlopa sportmaxa i o 10 szerszą niż katalogowa i powiem, że teraz 'kłaść' w zakręty się nie boję. Moto dosłownie lepi się w zakrętach i bardzo pewnie się wchodzi. Czy przypadek, szczęście, zbieg okoliczności? Możliwe, ale różnica duża...
- arcadioo997
- Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
- Lokalizacja: Poznań
arcadioo997 u Ciebie nie szerokość zmieniła prowadzenie tylko sama opona. skoro poprzednia była dziwnej firmy to nie ma się co dziwić, że na uznanej gumie lepiej jeździ.
ja tak mam po przesiadce z brigestone na pirelli. a rozmiar został seryjny. chociaż kusi mnie, żeby założyć 180, bo przecież duży bandyta na takiej jeździ, a z tego co wiem, to nie ma różnic w geometrii podwozia.
ja tak mam po przesiadce z brigestone na pirelli. a rozmiar został seryjny. chociaż kusi mnie, żeby założyć 180, bo przecież duży bandyta na takiej jeździ, a z tego co wiem, to nie ma różnic w geometrii podwozia.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
jak czytam tutaj wypowiedzi coniektórych to mi się ręce załamują...
chłopak zapytał tylko o profil, a wy tutaj zrobiliście z tego big problem. Dorabiacie teorie do praktyki i tyle.
PS ale rozumiem pewnie każdy tutaj zasuwa po torze dwiesta na zakrętach i dlatego widzi aż tak dokładnie różnice w prowadzeniu itp.
chłopak zapytał tylko o profil, a wy tutaj zrobiliście z tego big problem. Dorabiacie teorie do praktyki i tyle.
PS ale rozumiem pewnie każdy tutaj zasuwa po torze dwiesta na zakrętach i dlatego widzi aż tak dokładnie różnice w prowadzeniu itp.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
wow ale temat się zawiązał a ja tak tylko z czystej ciekawośći zapytałem - bo jestem typem człowieka którego nurtują różne rzeczy
no ale i tak fajnie że tyle fachowych wytłumaczeń się pojawiło. Ja tam zaufam konstruktorom i oprócz stalowych oplotó i crash-padów nie będę żadnych modyfikacji wprowadzał - zresztą po co poprawiać ideał
pzdr


pzdr
Ten człowiek jest wolny, który żyje dla siebie, a nie dla innych.
YZF R6
YZF R6
-
miskov - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 1/8/2008, 22:52
- Lokalizacja: KRK / Wójtowa k. Biecza
mar111cin napisał(a):jak czytam tutaj wypowiedzi coniektórych to mi się ręce załamują...
chłopak zapytał tylko o profil, a wy tutaj zrobiliście z tego big problem. Dorabiacie teorie do praktyki i tyle.
PS ale rozumiem pewnie każdy tutaj zasuwa po torze dwiesta na zakrętach i dlatego widzi aż tak dokładnie różnice w prowadzeniu itp.
zapytał to uzyskał odpowiedzi zgodne z wiedzą odpowiadających. jeden olewa wszystko i zakłada terenowe opony do jazdy po asfalcie, gdyż tak mu się podoba. inny stara się zrozumieć dlaczego tak, a nie inaczej. nie rozumiem po co drwić z osób, które starają się zrozumieć dlaczego motocykl jest złożony w taki, a nie inny sposób.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości