Przycisk czy stacyjka??
			Posty: 37
			 • Strona 1 z 2 • 1, 2
		
	
Przycisk czy stacyjka??
temat który od jakiegoś czasu nurtuje forumowiczów-zobaczymi jak bardzo zdania sa podzielone
				brak opisu...
			- 
				

Thrillco - Mieszkaniec forum
 - Posty: 2598
 - Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
 - Lokalizacja: Białystok
 
Dzięki Thrillco za założenie tego topica. Odrazu apeluję do wszystkich, aby uzasadniali swoje wypowiedzi, a przynajmniej żeby nie wynikały one tylko z własnych przekonań lub sposobu do tej pory używanego, a z podstaw technicznych lub opinii znawców. 
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
P.S. Ja nie mam pojęcia jak powinno być więc nie zabieram głosu
.  Post mój napisałem tylko dlatego, że zależy mi na właściwym użytkowaniu motocykla, a nie chciałbym, żeby mnie tego uczyli ludzie, którzy kierują się wyobrażeniem miast wiedzą.
				
			Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
P.S. Ja nie mam pojęcia jak powinno być więc nie zabieram głosu
- 
				

silver - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 524
 - Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
 - Lokalizacja: Kraków
 
A mój argument za tym żeby najpierw przyciskać czerwony przycisk jest taki : motor jest zgaszony, przekręcam kluczyk na ON, przytykam nos do obrotomierza (chyba wszystkie obrotomierze są elektroniczne a nie mechaniczne na linke-chodzi mi o nowsze sprzęty) dobra teraz klikam czerwony przycisk, wskazówka obrotomierza drgneła- jest prąd. Mój wniosek jeżeli stało się coś takiego to został dostarczony prąd do cewki, a jak do cewki to nie mogło się to obyć z pominięciem modułu, czyli czerwony guzik odcina prąd w cewce i module, cewka i moduł są więc bezpieczne. 
				<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
			było gsx600f, było ZX12R
- 
				

mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 6941
 - Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
 - Lokalizacja: FSW (lubuskie)
 
Ja mam taki argument, że w instrukcji jest napisane żeby gasić stacyjką. Nie będę się kłócił z konstruktorami motocykla.
Przycisk jest to awaryjne odcięcie zapłonu, więc ma być używany w sytuacji awaryjnej, a nie cały czas.
				Przycisk jest to awaryjne odcięcie zapłonu, więc ma być używany w sytuacji awaryjnej, a nie cały czas.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
			- 
				

cichy - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 1550
 - Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
 - Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
 
cichy napisał(a):Ja mam taki argument, że w instrukcji jest napisane żeby gasić stacyjką. Nie będę się kłócił z konstruktorami motocykla.
Przycisk jest to awaryjne odcięcie zapłonu, więc ma być używany w sytuacji awaryjnej, a nie cały czas.
Podpisuję się obiema ręcamy.
WR81
Black Wind always follows
Where my white horse rides
			Where my white horse rides
- 
				

Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
 - Posty: 632
 - Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
 - Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
 
no to przekonaliscie mnie ;p zawsze gasilem najpierw czerwony nastepnie stacyjka, teraz bede stacyjkÄ… 
 pozdrawiam
				
			- 
				

sopel - Świeżak
 - Posty: 413
 - Dołączył(a): 15/5/2006, 22:50
 - Lokalizacja: Legnica / Wrocław
 
jeżeli zagłosował i thores, to ja wole żeby on nie popierał swojego wyboru  
 
(ps. jakby czerwony przycisk miał coś psuć, to japońce by pomyśleli żeby tak nie było
 )
				(ps. jakby czerwony przycisk miał coś psuć, to japońce by pomyśleli żeby tak nie było
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
			było gsx600f, było ZX12R
- 
				

mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 6941
 - Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
 - Lokalizacja: FSW (lubuskie)
 
Właśnie o to mi chodziło. Ja osobiście patrzę nie na wynik ankiety, a na posty. 
Jak narazie wynik jest taki (biorÄ™ pod uwagÄ™ odpowiedzi w miarÄ™ uzasadnione) :
Czerwony guzik - 1(mar111cin)
Stacyjka - 3 (cichy, Wiewiór81, dosiek77)
Tak właściwie to też mógłbym podpisać się pod stacyjką, ponieważ słyszałem opinię, iż to jest właściwy sposób wyłączania motocykla, już od wielu osób.
Pozdrawiam.
				
			Jak narazie wynik jest taki (biorÄ™ pod uwagÄ™ odpowiedzi w miarÄ™ uzasadnione) :
Czerwony guzik - 1(mar111cin)
Stacyjka - 3 (cichy, Wiewiór81, dosiek77)
Tak właściwie to też mógłbym podpisać się pod stacyjką, ponieważ słyszałem opinię, iż to jest właściwy sposób wyłączania motocykla, już od wielu osób.
Pozdrawiam.
- 
				

silver - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 524
 - Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
 - Lokalizacja: Kraków
 
Ja swoje moto gasze za pomocą przycisku a potem wyłanczam kluczykiem, wg. ankiety głosy są pół na pół więc sam nie wiem czy robie dobrze czy źle, bo dokładnie na 100% nikt tu nie wie jak jest poprawnie. A przycisk chyba nie szkodzi skoro go zamontowali 
 (jest on wygodniejszy do gaszenia)
				
			- 
				

Tomek_mm7 - Świeżak
 - Posty: 107
 - Dołączył(a): 20/5/2006, 15:05
 - Lokalizacja: okolice Częstochowy
 
Tomek_mm7 napisał(a):Ja swoje moto gasze za pomocą przycisku a potem wyłanczam kluczykiem, wg. ankiety głosy są pół na pół więc sam nie wiem czy robie dobrze czy źle, bo dokładnie na 100% nikt tu nie wie jak jest poprawnie. A przycisk chyba nie szkodzi skoro go zamontowali(jest on wygodniejszy do gaszenia)
O ile mi wiadomo, ten przycisk to awaryjny wyłącznik zapłonu. Jeśli jest awaryjny, to tak jak z awaryjnym hamulcem - nie służy do używania na co dzień, tylko w sytuacjach awaryjnych.
Kiedyś jak miałem kolizję na XJcie, podbiegł do mnie koleś (jak jeszcze zbierałem się z asfaltu) z pytaniem, czy nic mi nie jest... z racji, że porządnie przywaliłem, to zdobyłem się tylko na kilka słów - wydyszałem "czerwony przycisk przy prawej rączce... niech pan przełączy"...
Do tego on służy IMHO
Black Wind always follows
Where my white horse rides
			Where my white horse rides
- 
				

Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
 - Posty: 632
 - Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
 - Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
 
mar111cin napisał(a):Wiewiór, ale czerwony przycisk nie wyłącza lamp i kontrolek, czyli prąd dalej jest w motocyklu.
Ale odłącza zapłon, więc jak moto leży na boku i olej nie dochodzi do cylindrów, to chroni przed zatarciem silnika
Black Wind always follows
Where my white horse rides
			Where my white horse rides
- 
				

Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
 - Posty: 632
 - Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
 - Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
 
Hmmm nie wiem jak powinno być naprawde ale ja gasze przyciskiem 
				ADHD Squad |  | http://www.bikepics.com/members/pisiu/
			- Pisiu
 - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 993
 - Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
 - Lokalizacja: Czarnobyl
 
ja tam gasze kluczykiem ale to dobre pytanie bo widze ze glosy sa podzielone mysle ze dwa sposoby sa dobre i zadne nie zaszkodzi moto jakby bylo to cos waznego przy codziennej obsludze to u dilera by o tym wspomnieli tak mysle moze sie myle?
				
			- gixxer
 - Świeżak
 - Posty: 234
 - Dołączył(a): 19/3/2006, 08:30
 - Lokalizacja: chicago
 
Witam wszystkich na forum. Podczas wizyty w sewisie motocyklowym, zostałem poinformowany, że powimmo się gasić motocykl przyciskiem awaryjnym. Uzasadnieniem była cena przepalonego "modułu".
Podobno nowa część w stacyjce kosztuje dużo więcej. Nie znam się na mechanice i elektronice motocyklowej, więc od tego czasu gaszę sprzęt wyłącznikiem awaryjnym, a następnie przekręcam kluczyk.
Pozdrawiam
				
			Podobno nowa część w stacyjce kosztuje dużo więcej. Nie znam się na mechanice i elektronice motocyklowej, więc od tego czasu gaszę sprzęt wyłącznikiem awaryjnym, a następnie przekręcam kluczyk.
Pozdrawiam
- Wave
 - Świeżak
 - Posty: 2
 - Dołączył(a): 21/9/2006, 08:38
 - Lokalizacja: 074
 
No dobra. Jest jeszcze jedna możliwość. Przycisk i stacyjka robią to samo jeśli chodzi o gaszenie silnika, tylko że stacyjka wyłącza prąd również w światłach i tak dalej a przycisk jest bardziej pod ręką no i bardziej się rzuca w oczy 
. Jak by co to tylko takie moje przemyślenia.
				
			- diaks
 - Świeżak
 - Posty: 24
 - Dołączył(a): 2/9/2006, 12:26
 - Lokalizacja: ZÄ…bki\wawa
 
			Posty: 37
			 • Strona 1 z 2 • 1, 2
		
	
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości