Przycisk czy stacyjka??
Posty: 37
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Przycisk czy stacyjka??
temat który od jakiegoś czasu nurtuje forumowiczów-zobaczymi jak bardzo zdania sa podzielone
brak opisu...
-
Thrillco - Mieszkaniec forum
- Posty: 2598
- Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
- Lokalizacja: Białystok
Dzięki Thrillco za założenie tego topica. Odrazu apeluję do wszystkich, aby uzasadniali swoje wypowiedzi, a przynajmniej żeby nie wynikały one tylko z własnych przekonań lub sposobu do tej pory używanego, a z podstaw technicznych lub opinii znawców.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
P.S. Ja nie mam pojęcia jak powinno być więc nie zabieram głosu
. Post mój napisałem tylko dlatego, że zależy mi na właściwym użytkowaniu motocykla, a nie chciałbym, żeby mnie tego uczyli ludzie, którzy kierują się wyobrażeniem miast wiedzą.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
P.S. Ja nie mam pojęcia jak powinno być więc nie zabieram głosu

-
silver - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 524
- Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
- Lokalizacja: Kraków
A mój argument za tym żeby najpierw przyciskać czerwony przycisk jest taki : motor jest zgaszony, przekręcam kluczyk na ON, przytykam nos do obrotomierza (chyba wszystkie obrotomierze są elektroniczne a nie mechaniczne na linke-chodzi mi o nowsze sprzęty) dobra teraz klikam czerwony przycisk, wskazówka obrotomierza drgneła- jest prąd. Mój wniosek jeżeli stało się coś takiego to został dostarczony prąd do cewki, a jak do cewki to nie mogło się to obyć z pominięciem modułu, czyli czerwony guzik odcina prąd w cewce i module, cewka i moduł są więc bezpieczne. 

<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Ja mam taki argument, że w instrukcji jest napisane żeby gasić stacyjką. Nie będę się kłócił z konstruktorami motocykla.
Przycisk jest to awaryjne odcięcie zapłonu, więc ma być używany w sytuacji awaryjnej, a nie cały czas.
Przycisk jest to awaryjne odcięcie zapłonu, więc ma być używany w sytuacji awaryjnej, a nie cały czas.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
cichy napisał(a):Ja mam taki argument, że w instrukcji jest napisane żeby gasić stacyjką. Nie będę się kłócił z konstruktorami motocykla.
Przycisk jest to awaryjne odcięcie zapłonu, więc ma być używany w sytuacji awaryjnej, a nie cały czas.
Podpisuję się obiema ręcamy.
WR81
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Where my white horse rides
-
Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
no to przekonaliscie mnie ;p zawsze gasilem najpierw czerwony nastepnie stacyjka, teraz bede stacyjką
pozdrawiam

-
sopel - Świeżak
- Posty: 413
- Dołączył(a): 15/5/2006, 22:50
- Lokalizacja: Legnica / Wrocław
jeżeli zagłosował i thores, to ja wole żeby on nie popierał swojego wyboru
(ps. jakby czerwony przycisk miał coś psuć, to japońce by pomyśleli żeby tak nie było
)

(ps. jakby czerwony przycisk miał coś psuć, to japońce by pomyśleli żeby tak nie było

<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Właśnie o to mi chodziło. Ja osobiście patrzę nie na wynik ankiety, a na posty.
Jak narazie wynik jest taki (biorę pod uwagę odpowiedzi w miarę uzasadnione) :
Czerwony guzik - 1(mar111cin)
Stacyjka - 3 (cichy, Wiewiór81, dosiek77)
Tak właściwie to też mógłbym podpisać się pod stacyjką, ponieważ słyszałem opinię, iż to jest właściwy sposób wyłączania motocykla, już od wielu osób.
Pozdrawiam.
Jak narazie wynik jest taki (biorę pod uwagę odpowiedzi w miarę uzasadnione) :
Czerwony guzik - 1(mar111cin)
Stacyjka - 3 (cichy, Wiewiór81, dosiek77)
Tak właściwie to też mógłbym podpisać się pod stacyjką, ponieważ słyszałem opinię, iż to jest właściwy sposób wyłączania motocykla, już od wielu osób.
Pozdrawiam.
-
silver - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 524
- Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
- Lokalizacja: Kraków
Ja swoje moto gasze za pomocą przycisku a potem wyłanczam kluczykiem, wg. ankiety głosy są pół na pół więc sam nie wiem czy robie dobrze czy źle, bo dokładnie na 100% nikt tu nie wie jak jest poprawnie. A przycisk chyba nie szkodzi skoro go zamontowali
(jest on wygodniejszy do gaszenia)

-
Tomek_mm7 - Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 20/5/2006, 15:05
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Tomek_mm7 napisał(a):Ja swoje moto gasze za pomocą przycisku a potem wyłanczam kluczykiem, wg. ankiety głosy są pół na pół więc sam nie wiem czy robie dobrze czy źle, bo dokładnie na 100% nikt tu nie wie jak jest poprawnie. A przycisk chyba nie szkodzi skoro go zamontowali(jest on wygodniejszy do gaszenia)
O ile mi wiadomo, ten przycisk to awaryjny wyłącznik zapłonu. Jeśli jest awaryjny, to tak jak z awaryjnym hamulcem - nie służy do używania na co dzień, tylko w sytuacjach awaryjnych.
Kiedyś jak miałem kolizję na XJcie, podbiegł do mnie koleś (jak jeszcze zbierałem się z asfaltu) z pytaniem, czy nic mi nie jest... z racji, że porządnie przywaliłem, to zdobyłem się tylko na kilka słów - wydyszałem "czerwony przycisk przy prawej rączce... niech pan przełączy"...
Do tego on służy IMHO

Black Wind always follows
Where my white horse rides
Where my white horse rides
-
Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
mar111cin napisał(a):Wiewiór, ale czerwony przycisk nie wyłącza lamp i kontrolek, czyli prąd dalej jest w motocyklu.
Ale odłącza zapłon, więc jak moto leży na boku i olej nie dochodzi do cylindrów, to chroni przed zatarciem silnika

Black Wind always follows
Where my white horse rides
Where my white horse rides
-
Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
Hmmm nie wiem jak powinno być naprawde ale ja gasze przyciskiem 

ADHD Squad | | http://www.bikepics.com/members/pisiu/
- Pisiu
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 993
- Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
- Lokalizacja: Czarnobyl
ja tam gasze kluczykiem ale to dobre pytanie bo widze ze glosy sa podzielone mysle ze dwa sposoby sa dobre i zadne nie zaszkodzi moto jakby bylo to cos waznego przy codziennej obsludze to u dilera by o tym wspomnieli tak mysle moze sie myle?
- gixxer
- Świeżak
- Posty: 234
- Dołączył(a): 19/3/2006, 08:30
- Lokalizacja: chicago
Witam wszystkich na forum. Podczas wizyty w sewisie motocyklowym, zostałem poinformowany, że powimmo się gasić motocykl przyciskiem awaryjnym. Uzasadnieniem była cena przepalonego "modułu".
Podobno nowa część w stacyjce kosztuje dużo więcej. Nie znam się na mechanice i elektronice motocyklowej, więc od tego czasu gaszę sprzęt wyłącznikiem awaryjnym, a następnie przekręcam kluczyk.
Pozdrawiam
Podobno nowa część w stacyjce kosztuje dużo więcej. Nie znam się na mechanice i elektronice motocyklowej, więc od tego czasu gaszę sprzęt wyłącznikiem awaryjnym, a następnie przekręcam kluczyk.
Pozdrawiam
- Wave
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 21/9/2006, 08:38
- Lokalizacja: 074
No dobra. Jest jeszcze jedna możliwość. Przycisk i stacyjka robią to samo jeśli chodzi o gaszenie silnika, tylko że stacyjka wyłącza prąd również w światłach i tak dalej a przycisk jest bardziej pod ręką no i bardziej się rzuca w oczy
. Jak by co to tylko takie moje przemyślenia.

- diaks
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 2/9/2006, 12:26
- Lokalizacja: Ząbki\wawa
Posty: 37
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości