Kask + odzież + buty = komfort,bezpieczeństwo itp - RECENZJE
Pozmienialo sie, wiec opisze, co jest:
Kask - RPHA ST
Teoria glosi, ze jest to sportowy kask z blenda.
+ Wygodny
+ Pasuje mi do glowy, ale trzeba brac mozliwie maly rozmiar
+ Ma trzy wielkosci skorupy, wiec nie ma przegietej/zminiaturyzowanej wysciolki
+ Blenda jest duza i dobrze wypelnia wizjer
+ Ksztalt pozwala na przymocowanie kamery na przyssawke
+ Lekko uchylony wizjer zapewnia wentylacje nie zaslaniajac widoku
+ Relatywnie cichy przy 120-200km/h
- Relatywnie glosny przy 50-90km/h
- Blenda nie ma zadnego antyfoga
- Drogi, a promocji jeszcze nie ma
- Ciasny przy zakladaniu
Kurtka skorzana - BMW Club
Kupiona dla szpanu i na ladniejsze dni, bo jest fajna i ma logo takie jak na motocyklu. W odwodzie mam jeszcze czarny tekstyl z membrana, ktory jest rozsadniesza opcja.
+ Wyglada swietnie
+ Pasuje do motocykla
+ Wygodna
+ Swietne wykonanie
- Droga
- Podczas deszczu przesiaka na ozdobnych szwach, slaba izolacja
- Brak odblaskow
Rekawice - Held
Sa. Starszy model, bez rewelacji, ale dobrze izoluja.
Spodnie - BMW City 2
Kupilem w zestawie z kurtka, ktora koniecznie chcialem miec. Tekstyl w "gustownym" kolorze khaki, ale mimo to lepiej sie prezentuja niz denim. Bardzo przyjemna wysciolka od wewnatrz. Wygodne, fajne, z solidnymi protektorami, ale szybko lapia wode. Bardzo dyskretnie brandowane, ale nie sa z tego powodu tansze.
Buty Alpinestars S-MX 5
+ Sztywne
+ Bezpieczniejsze od poprzednich
+ Dobrze sie zaklada/zdejmuje
+ Przystepna cena
- Moglyby byc bezpieczniejsze
- Dosc szerokie cholewy, nie zmieszcza sie pod waskie spodnie
- Gruba podeszwa powieksza czlowieka o 1-2cm, co jest odczuwalne w ergonomii motocykla. Dla mnie na minus, bo juz i tak duzy jestem.
Plus bielizna termo.
Kask - RPHA ST
Teoria glosi, ze jest to sportowy kask z blenda.
+ Wygodny
+ Pasuje mi do glowy, ale trzeba brac mozliwie maly rozmiar
+ Ma trzy wielkosci skorupy, wiec nie ma przegietej/zminiaturyzowanej wysciolki
+ Blenda jest duza i dobrze wypelnia wizjer
+ Ksztalt pozwala na przymocowanie kamery na przyssawke
+ Lekko uchylony wizjer zapewnia wentylacje nie zaslaniajac widoku
+ Relatywnie cichy przy 120-200km/h
- Relatywnie glosny przy 50-90km/h
- Blenda nie ma zadnego antyfoga
- Drogi, a promocji jeszcze nie ma
- Ciasny przy zakladaniu
Kurtka skorzana - BMW Club
Kupiona dla szpanu i na ladniejsze dni, bo jest fajna i ma logo takie jak na motocyklu. W odwodzie mam jeszcze czarny tekstyl z membrana, ktory jest rozsadniesza opcja.
+ Wyglada swietnie
+ Pasuje do motocykla
+ Wygodna
+ Swietne wykonanie
- Droga
- Podczas deszczu przesiaka na ozdobnych szwach, slaba izolacja
- Brak odblaskow
Rekawice - Held
Sa. Starszy model, bez rewelacji, ale dobrze izoluja.
Spodnie - BMW City 2
Kupilem w zestawie z kurtka, ktora koniecznie chcialem miec. Tekstyl w "gustownym" kolorze khaki, ale mimo to lepiej sie prezentuja niz denim. Bardzo przyjemna wysciolka od wewnatrz. Wygodne, fajne, z solidnymi protektorami, ale szybko lapia wode. Bardzo dyskretnie brandowane, ale nie sa z tego powodu tansze.
Buty Alpinestars S-MX 5
+ Sztywne
+ Bezpieczniejsze od poprzednich
+ Dobrze sie zaklada/zdejmuje
+ Przystepna cena
- Moglyby byc bezpieczniejsze
- Dosc szerokie cholewy, nie zmieszcza sie pod waskie spodnie
- Gruba podeszwa powieksza czlowieka o 1-2cm, co jest odczuwalne w ergonomii motocykla. Dla mnie na minus, bo juz i tak duzy jestem.
Plus bielizna termo.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
To i ja podzielę się opinią.Jako,że moje wymiary są niestandardowe musiałem się sporo naszukać:).
Kask ORIGINE VENTO 2.0
Był do wybór nieco hmm..spontaniczny.Jeden ze sklepów internetowych wprowadzał markę na polski rynek,obniżki wedle cen sugerowanych niewyobrażalne bo od niby 40 do 60%.Zrobiłem szybkie rozeznanie i znalazłem dystrybutora w UK ,którego ceny kasków Origine pokrywały się z tymi bez obniżki.Stwierdziłem,że na ten sezon w tym budżecie mogę wziąć na próbę.
Co mnie zaskoczyło w pierwszej kolejności to świetne wykonanie.Miałem wcześniej Airoha Miro i Airoh nie ma nawet startu do tej skorupy.Ba!Shark S900 kumpla,w którym śmigałem w ramach testu też nie ma startu do VENTO 2.0.
+świetne wykonanie,zwłaszcza wnętrze skorupy robi wrażenie
+blenda przeciwsłoneczna i jej system opuszczania.W Miro musiałem manewrować kaskiem,żeby mieć blendę na odpowiednim poziomie i kombinować z mało wygodnym mechanizmem opuszczania.Tutaj blenda ustawiona jest idealnie ,a opuszcza się dzięki jednemu małemu guziczkowi
+tutaj kot w tej cenie czyli system głośnomówiący.nie widać go kompletnie w kasku,łącznie z gniazdem sterowania.jakość dźwięku naprawdę dobra,kilka razy odbierałem już połączenia na ów zestawie i rozmówcy nie łapali się,że jest coś inaczej.sama jakość dźwięku również super.można również dzięki ów systemowi korzystać z nawigacji więc odpadają kombinacje ze słuchawką,ewentualnie jak ktoś nie potrzebuje się skupiać można posłuchać muzyki(czego nigdy nie zrozumiem).zestaw można również wykorzystać jako interkom
+mimo braku pinlocka nie ma tragedii w parowaniem.jedyne sytuacje kiedy kask mi parował to jazdy nocne przy temp 3 stopni i sporej wilgoci.wystarczyło uchylić dolny wlot powietrza i było ok
+kask jest cichy,jak bardzo słychać dopiero kiedy się go ściągnie.mimo przelotu Devile'a jazda nie jest uciążliwa,a wręcz przeciwnie
+profil kasku pozwala na podróżowanie bez urywania głowy mimo braku szyby w Bandziorze
-mimo wszystko brak pinlocka
cena 415 zł
Kombinezon Probiker Speed
Kombiaka dorwałem okazyjnie z zaprzyjaźnionego sklepu z outletowymi i używanymi ciuchami dla motocyklistów.
Miałem naprawdę duży problem ze znalezieniem czegoś dla siebie i przymiarki w sklepach nie wróżyły zbyt dobrze(góra rozmiar XL-XXL,inaczej nawet nie dało rady się zapakować, szerokie uda i wąska talia.Więc gotowe kombiaki w większości odpadały bo przy rozmiarówce XL/XXL z takim zapasem w pasie mógłbym być kangurem)
Po przymiarce i stwierdzeniu,że jest ok wziąłem.
Skóra gruba,z początku mocno zbita,teraz już ułożyła się pode mnie.Jechałem parę razy w deszczu ,nic nie przemokło.Przy temp 20 stopni też nie było mi zbyt gorąco.Minusem na pewno jest słaby ochraniacz na plecach
cena 725 zł
Buty RST TRACTECH EVO
Mierzyłem buty w przedziale cenowym od 300 do 900 zł.RST okazały się idealne,SIDI nawet nie leały tak dobrze na nodze.
Pierwszego dnia zrobiłem w nich 430 km.Znajomi w SIDI(cała trójka) miała już dość swoich butów po 200 km.Ja mógłbym nawinąc drugie 400.
Jedyny minus to fakt,że zamek potrzebuje sporo czasu ,żeby się ułożyć.Pierwsze zapięcia to tragedia
cena po mega rabatach 590 zł
Rękawice SHIMA ST-1
Jeszcze nie ułożyły się do końca,ale są całkiem ok.Czucie manetki prawidłowe,nie jest w nich ani gorąco ani zimno w chłodne dni(chociaż jestem dość uniwerslany jeśli chodzi o temperatury więc odczuwam głównie skrajności).
Protektory niestety po nawinięciu długiej trasy powodowały ból kostek.Zapięcie na główny rzep mogłoby być lepiej rozwiązane,tj sam rzep mógłby być dłuższy.
cena 180 zł
Kask ORIGINE VENTO 2.0
Był do wybór nieco hmm..spontaniczny.Jeden ze sklepów internetowych wprowadzał markę na polski rynek,obniżki wedle cen sugerowanych niewyobrażalne bo od niby 40 do 60%.Zrobiłem szybkie rozeznanie i znalazłem dystrybutora w UK ,którego ceny kasków Origine pokrywały się z tymi bez obniżki.Stwierdziłem,że na ten sezon w tym budżecie mogę wziąć na próbę.
Co mnie zaskoczyło w pierwszej kolejności to świetne wykonanie.Miałem wcześniej Airoha Miro i Airoh nie ma nawet startu do tej skorupy.Ba!Shark S900 kumpla,w którym śmigałem w ramach testu też nie ma startu do VENTO 2.0.
+świetne wykonanie,zwłaszcza wnętrze skorupy robi wrażenie
+blenda przeciwsłoneczna i jej system opuszczania.W Miro musiałem manewrować kaskiem,żeby mieć blendę na odpowiednim poziomie i kombinować z mało wygodnym mechanizmem opuszczania.Tutaj blenda ustawiona jest idealnie ,a opuszcza się dzięki jednemu małemu guziczkowi
+tutaj kot w tej cenie czyli system głośnomówiący.nie widać go kompletnie w kasku,łącznie z gniazdem sterowania.jakość dźwięku naprawdę dobra,kilka razy odbierałem już połączenia na ów zestawie i rozmówcy nie łapali się,że jest coś inaczej.sama jakość dźwięku również super.można również dzięki ów systemowi korzystać z nawigacji więc odpadają kombinacje ze słuchawką,ewentualnie jak ktoś nie potrzebuje się skupiać można posłuchać muzyki(czego nigdy nie zrozumiem).zestaw można również wykorzystać jako interkom
+mimo braku pinlocka nie ma tragedii w parowaniem.jedyne sytuacje kiedy kask mi parował to jazdy nocne przy temp 3 stopni i sporej wilgoci.wystarczyło uchylić dolny wlot powietrza i było ok
+kask jest cichy,jak bardzo słychać dopiero kiedy się go ściągnie.mimo przelotu Devile'a jazda nie jest uciążliwa,a wręcz przeciwnie
+profil kasku pozwala na podróżowanie bez urywania głowy mimo braku szyby w Bandziorze
-mimo wszystko brak pinlocka
cena 415 zł
Kombinezon Probiker Speed
Kombiaka dorwałem okazyjnie z zaprzyjaźnionego sklepu z outletowymi i używanymi ciuchami dla motocyklistów.
Miałem naprawdę duży problem ze znalezieniem czegoś dla siebie i przymiarki w sklepach nie wróżyły zbyt dobrze(góra rozmiar XL-XXL,inaczej nawet nie dało rady się zapakować, szerokie uda i wąska talia.Więc gotowe kombiaki w większości odpadały bo przy rozmiarówce XL/XXL z takim zapasem w pasie mógłbym być kangurem)
Po przymiarce i stwierdzeniu,że jest ok wziąłem.
Skóra gruba,z początku mocno zbita,teraz już ułożyła się pode mnie.Jechałem parę razy w deszczu ,nic nie przemokło.Przy temp 20 stopni też nie było mi zbyt gorąco.Minusem na pewno jest słaby ochraniacz na plecach
cena 725 zł
Buty RST TRACTECH EVO
Mierzyłem buty w przedziale cenowym od 300 do 900 zł.RST okazały się idealne,SIDI nawet nie leały tak dobrze na nodze.
Pierwszego dnia zrobiłem w nich 430 km.Znajomi w SIDI(cała trójka) miała już dość swoich butów po 200 km.Ja mógłbym nawinąc drugie 400.
Jedyny minus to fakt,że zamek potrzebuje sporo czasu ,żeby się ułożyć.Pierwsze zapięcia to tragedia
cena po mega rabatach 590 zł
Rękawice SHIMA ST-1
Jeszcze nie ułożyły się do końca,ale są całkiem ok.Czucie manetki prawidłowe,nie jest w nich ani gorąco ani zimno w chłodne dni(chociaż jestem dość uniwerslany jeśli chodzi o temperatury więc odczuwam głównie skrajności).
Protektory niestety po nawinięciu długiej trasy powodowały ból kostek.Zapięcie na główny rzep mogłoby być lepiej rozwiązane,tj sam rzep mógłby być dłuższy.
cena 180 zł
- Zekori
- Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 27/3/2012, 23:12
- Lokalizacja: Szczecin
Jako że korzystałem z tego wątku przy swoich zakupach to chcę też się komuś przysłużyć i zamieścić opinie o swoich ciuszkach.
Dodam tylko, że jestem świeżakiem, prawo A mam od kwietnia tego roku i nakręciłem 15 tysięcy kilometrów na SV650, a więc to moje pierwsze ubrania i nie mam za bardzo do czego ich porównać.
Więc:
Kask HJC IS 17
-wygodne zapięcie, wygodny na głowie
-łatwo zdemontować szybkę do czyszczenia
-poziom hałasu określiłbym jako przeciętny, nie ma tragedii, ale super też nie ma
-mechanizm blendy nie jest idealny, nie chowa się już "z przycisku" tylko trzeba jej pomóc ręką
-przy dużych prędkościach dość mocno rzuca głową, ale pewnie nie ma takiego kasku w którym to zjawisko by nie występowało
Jestem zadowolony z niego.
Spodnie
tekstylne Modeka X-Renegade
Najpierw kupiłem sobie inne spodnie, jednak wsiadłem na motocykl i zaraz je oddałem bo na moto były za krótkie. Tak było z większością spodni. Jestem szczupły i w miarę wysoki więc potrzebowałem czegoś długiego i wąskiego i po przymierzeniu chyba wszystkich modeli w salonie Modeki te mi przypasowały. Polecam salon Modeki we Wrocławiu, dobra obsługa, można sobie spodnie mierzyć na moto. Jestem z tych spodni BARDZO zadowolony. Wygodne, dopasowane, sprawdziły się w deszczu i w słońcu
Jedyna wada to dość wysoka cena, prawie 900zł z dodatkowymi ochraniaczami, których brak w standardzie. dużo kieszeni, wszystko można pomieścić.
jeasny Mottowear City X
luźny "skejtowski" krój który nie do końca jest w moim stylu, ale są dzięki temu bardzo wygodne. szerokie nogawki latają na wietrze
ochraniacze tylko na kolanach także nie wydają się być bardzo bezpieczne
jeansy Freestar Road Vintage
spodnie zdecydowanie inne niż te wyżej. są dość ciasne przez co trochę niewygodne na bardzo długie trasy, ale dzięki temu mamy pewność, że ochraniacz się nie przemieści. Do tego mamy aż 5 ochraniaczy, na kolanach, tyłku i biodrach. są też trochę dłuższe niż City X przez co na moto dla mnie mają idealną długość
kurtka Seca Katana
najsłabszy punkt zestawu. kupowana na szybko także trochę na mnie wisi a rękawy są lekko krótkie. w deszczu dała ciała, zaczęła przeciekać podczas gdy spodnie miałem suchutkie. oprócz tego już zaczyna się pruć a rzep przy szyi nie trzyma zbyt dobrze. z kurtki nie jestem do końca zadowolony i chyba kupię coś z Modeki.
Rękawice:
Alpinestars Fighter Air
super na lato, czucie manetki jakby ręka była goła, farbują palce gdy ręka się spoci no i jakość wykonania jest średnia
Seca Journey
czucie manetki też jest super, są bardzo wygodne jednak jakość wykonania jest jak to w firmie Seca raczej kiepska, rzepy nie trzymają. no i gdy jest już 15 stopni to robi się chłodno
Shima GT-1
kupiłem je bo miałem nadzieję, że będą trochę cieplejsze od tych wyżej, no i może są, ale tylko minimalnie. tutaj niestety czucie manetki jest zdecydowanie gorsze niż w dwóch powyższych modelach (może kwestia niedopasowania tylko?), za to jakość wykonania jest super, są najbardziej bezpieczne i mają fajny długi mankiet. stały się więc moim podstawowym modelem mimo wad
Macna Borax
rękawiczki na zimne dni, sprawdzają się w temperaturach nawet około 0 stopni, jestem z nich bardzo zadowolony bo sprawdzają się genialnie w tym do czego zostały stworzone. czucie manetki oczywiście praktycznie zerowe
ale jest naprawdę przyjemnie cieplutko
Buty Forma Arrow SX
z kupnem butów motałem się pół roku, ciągle myślałem czy długie, a może jednak krótkie. w końcu jednak zdrowy rozsądek zwyciężył z wygodą i kupiłem długie. już podczas jazdy do domu chciałem zawrócić i je oddać. poczekałem jednak do następnego dnia i wtedy pojechałem je oddać jednak mi ich nie przyjęli... i teraz dziękuję im za to, bo przekonałem się do nich. wcale nie są aż tak niewygodne, a czuję się w nich bezpieczniej no i przy temperaturach od 5 do 20 jest przyjemnie ciepło w nogę. nie mam porównania do innych butów, ale te wyglądają solidnie i naprawdę polecam wysokie buty, szybko da się przyzwyczaić do zmiany biegów (co mnie na początku najbardziej martwiło). także jazdy w wysokich butach trzeba się nauczyć do czego namawiam.
Kominiarek, ocieplaczy i kalesonów nie ma chyba sensu opisywać
Podsumowując z powyższych elementów garderoby nie polecam jedynie kurtki Seca Katana, a rękawice są na +/- gdyż każda para ma swoje minusy. Całą resztę czyli buty, spodnie i kask zdecydowanie polecam. Trochę chaotyczny opis, ale mam nadzieję, że komuś pomoże. Dziękuję za uwagę.
Dodam tylko, że jestem świeżakiem, prawo A mam od kwietnia tego roku i nakręciłem 15 tysięcy kilometrów na SV650, a więc to moje pierwsze ubrania i nie mam za bardzo do czego ich porównać.
Więc:
Kask HJC IS 17
-wygodne zapięcie, wygodny na głowie
-łatwo zdemontować szybkę do czyszczenia
-poziom hałasu określiłbym jako przeciętny, nie ma tragedii, ale super też nie ma
-mechanizm blendy nie jest idealny, nie chowa się już "z przycisku" tylko trzeba jej pomóc ręką
-przy dużych prędkościach dość mocno rzuca głową, ale pewnie nie ma takiego kasku w którym to zjawisko by nie występowało
Jestem zadowolony z niego.
Spodnie
tekstylne Modeka X-Renegade
Najpierw kupiłem sobie inne spodnie, jednak wsiadłem na motocykl i zaraz je oddałem bo na moto były za krótkie. Tak było z większością spodni. Jestem szczupły i w miarę wysoki więc potrzebowałem czegoś długiego i wąskiego i po przymierzeniu chyba wszystkich modeli w salonie Modeki te mi przypasowały. Polecam salon Modeki we Wrocławiu, dobra obsługa, można sobie spodnie mierzyć na moto. Jestem z tych spodni BARDZO zadowolony. Wygodne, dopasowane, sprawdziły się w deszczu i w słońcu

jeasny Mottowear City X
luźny "skejtowski" krój który nie do końca jest w moim stylu, ale są dzięki temu bardzo wygodne. szerokie nogawki latają na wietrze

jeansy Freestar Road Vintage
spodnie zdecydowanie inne niż te wyżej. są dość ciasne przez co trochę niewygodne na bardzo długie trasy, ale dzięki temu mamy pewność, że ochraniacz się nie przemieści. Do tego mamy aż 5 ochraniaczy, na kolanach, tyłku i biodrach. są też trochę dłuższe niż City X przez co na moto dla mnie mają idealną długość
kurtka Seca Katana
najsłabszy punkt zestawu. kupowana na szybko także trochę na mnie wisi a rękawy są lekko krótkie. w deszczu dała ciała, zaczęła przeciekać podczas gdy spodnie miałem suchutkie. oprócz tego już zaczyna się pruć a rzep przy szyi nie trzyma zbyt dobrze. z kurtki nie jestem do końca zadowolony i chyba kupię coś z Modeki.
Rękawice:
Alpinestars Fighter Air
super na lato, czucie manetki jakby ręka była goła, farbują palce gdy ręka się spoci no i jakość wykonania jest średnia
Seca Journey
czucie manetki też jest super, są bardzo wygodne jednak jakość wykonania jest jak to w firmie Seca raczej kiepska, rzepy nie trzymają. no i gdy jest już 15 stopni to robi się chłodno
Shima GT-1
kupiłem je bo miałem nadzieję, że będą trochę cieplejsze od tych wyżej, no i może są, ale tylko minimalnie. tutaj niestety czucie manetki jest zdecydowanie gorsze niż w dwóch powyższych modelach (może kwestia niedopasowania tylko?), za to jakość wykonania jest super, są najbardziej bezpieczne i mają fajny długi mankiet. stały się więc moim podstawowym modelem mimo wad
Macna Borax
rękawiczki na zimne dni, sprawdzają się w temperaturach nawet około 0 stopni, jestem z nich bardzo zadowolony bo sprawdzają się genialnie w tym do czego zostały stworzone. czucie manetki oczywiście praktycznie zerowe

Buty Forma Arrow SX
z kupnem butów motałem się pół roku, ciągle myślałem czy długie, a może jednak krótkie. w końcu jednak zdrowy rozsądek zwyciężył z wygodą i kupiłem długie. już podczas jazdy do domu chciałem zawrócić i je oddać. poczekałem jednak do następnego dnia i wtedy pojechałem je oddać jednak mi ich nie przyjęli... i teraz dziękuję im za to, bo przekonałem się do nich. wcale nie są aż tak niewygodne, a czuję się w nich bezpieczniej no i przy temperaturach od 5 do 20 jest przyjemnie ciepło w nogę. nie mam porównania do innych butów, ale te wyglądają solidnie i naprawdę polecam wysokie buty, szybko da się przyzwyczaić do zmiany biegów (co mnie na początku najbardziej martwiło). także jazdy w wysokich butach trzeba się nauczyć do czego namawiam.
Kominiarek, ocieplaczy i kalesonów nie ma chyba sensu opisywać

Podsumowując z powyższych elementów garderoby nie polecam jedynie kurtki Seca Katana, a rękawice są na +/- gdyż każda para ma swoje minusy. Całą resztę czyli buty, spodnie i kask zdecydowanie polecam. Trochę chaotyczny opis, ale mam nadzieję, że komuś pomoże. Dziękuję za uwagę.
- lotap
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 13/3/2015, 17:42
Dziś wzięło mnie na pisanie.
Aktualnie mam:
Kask Shark S900C (Comfort) w malowaniu Creed Lumi Mat
Niektórzy narzekają, że w tej cenie wadą jest skorupa z termoplastyku – moim zdaniem wykonana bardzo solidnie, nie mam żadnych uwag. Przyjemne i ciepłe wnętrze - wyjmowane. W zestawie pinlock, podbródek i deflektor nosa + naklejki odblaskowe. Bardzo dobra, ciemna blenda, nisko schodząca aż do deflektora. Wygodny mechanizm opuszczania blendy – dźwignia z boku kasku przy lewym zawiasie szyby. Dodatkowo mechanizm pompowanych policzków – działa: usztywnia kask na głowie przy większych prędkościach i go uszczelnia (wyraźnie ciszej). Niemniej nie wypowiadam się w kwestiach ogólnego wyciszenia – zawsze jeżdżę w stoperach 3M – dla mnie każdy kask jest głośny.
Zalety:
- dobra aerodynamika – nie telepie przy prędkościach >100km/h i nie zrywa kasku przy obróceniu głowy,
- wydajna wentylacja – czuć lekki powiew na twarzy (można jeździć cały czas z opuszczonym wizjerem), włosy się nie pocą,
- stosunkowo mała skorupa – brak efektu wodogłowia,
- bardzo dobra blenda – dużo lepsza niż w HJC,
- wypinane wkładki pod okulary – bardzo sobie chwalę,
- bogate wyposażenie w standardzie,
- zapięcie microlock – bardzo wygodne,
- agresywne luminescencyjne malowanie świetnie wygląda po zmroku,
- cena – ok 800zł – w tej kwocie otrzymuje się naprawdę dobry kask.
Wady:
- blokująca się wentylacja - marne przyciski. Mnie akurat zablokowało się na opcji „otwarte”, koledze na „zamknięte”. W moim przypadku powoduje to, że kask słabo nadaje się na zimne dni – ratunkiem jest ciepła kominiarka.
- wnętrze kasku (gąbki) mocowane na niezłe rzepy – niestety trzeba się nagimnastykować, żeby dobrze wpiąć wnętrze po wypraniu,
- tylny spojler (na potylicy) jest delikatnym elementem – u mnie się trzyma dobrze, ale łatwo go uszkodzić mechanicznie.
- średniej jakości główny wizjer (przezroczysta szyba),
- głośny bez stoperów,
- skorupa mogłaby być w tej cenie z poliwęglanu.
POLECAM – dobry kask ze średniej półki.
Kask Layer Bazamo w malowaniu białym bazowym
Skorupa z termoplastyku – niezła, na pewno lepsza niż w LS2, które miałem wcześniej, trochę gorsza od w/w Sharka. Tutaj najważniejszym kryterium jest cena – 350 zł. W tej kwocie kask bogato wyposażony: blenda, 5 otworów wentylacyjnych, deflektor, podbródek, dobre wnętrze. Moim zdaniem w tej kwocie najlepszy kask z najtańszych (tj. do 400zł).
Zalety:
- cena,
- genialna wentylacja – można wyraźnie włączyć i wyłączyć, nie dmucha w twarz a głowa sucha i nie parują wizjery, bardzo dobrze wyczuwalne suwaki nawiewu,
- dobre, mięsiste wnętrze, wracające do swojego kształtu po każdym praniu, mocowane na zatrzaski (bardzo łatwo jest je z powrotem zamontować z powrotem),
- bardzo dobrej jakości główny wizjer (ten przezroczysty) – sferyczny, a nie cięty z płaskiej pleksi,
- niezła ciemna blenda z wyraziście działającym suwakiem z lewej strony głowy,
- bogate wyposażenie w standardzie ,
- zapięcie microlock – bardzo wygodne,
Wady:
- średnia aerodynamika – zaczyna trochę telepać ponad 120km/h choć nie ma tragedii, lekki opór przy obróceniu głowy,
- blenda mogłaby schodzić niżej ale jest OK w pochylonej do przodu pozycji,
- świetnie wyglądające jasne wnętrze niestety z tendencją do brudzenia się,
- niestety dosyć ciężki choć nie ma tragedii,
- głośny bez stoperów.
Jak na tę cenę - POLECAM – naprawdę niezły kask budżetowy
Kurtka skórzana Spidi JK Leather
Rewelacyjna kurtka skórzana o cafe racerowy wyglądzie. Wykonana z bardzo miękkiej owczej skóry, niewiarygodnie przyjemna do noszenia. Wszystko wykonane na najwyższym poziomie. Po wyjęciu protektorów może uchodzić za zwykłą kurtkę cywilną. Skoro Spidi, to oczywiście komplet własnych firmowych bardzo dobrych protektorów barkowych i łokciowych – do dokupienia osobno protektor pleców Spidi Warrior (mam) do dedykowanej kieszeni na plecach. Protektory nie latają – wszystko trzyma się na miejscu, choć zapewne to kwestia dopasowania rozmiaru. Wypinana podpinka ocieplająca. Brak otworów wentylacyjnych – raczej na chłodniejsze dni, nie używam w upały. A jeżeli już muszę, to rozpinam suwaki na rękawach, luzuję paski na biodrach, lekko rozpinam suwak pod szyją i uzyskują całkiem znośną wentylację. Posiada 3 kieszenie zewnętrzne, dwie wewnętrzne + wsuwkę na telefon.
Kurtka ta posiada trzy wady: poza brakiem otworów wentylacyjnych, brakuje zamka do spięcia ze spodniami. Za to jest taki zaczep na zatrzask do spięcia ze szlufką jeansów na plecach. Ponieważ w trasy zakładam do niej skórzane spodnie – no i nie mogę ich spiąć – to ten mankament trochę mnie wkurza. Ewidentnie kurtka ta jest przeznaczona do noszenia z jeansami. Trzecią wadą jest dosyć wysoka cena – niemniej cena odpowiada jakości.
POLECAM – ogólnie jestem bardzo zadowolony.
Kurtka tekstylna Spidi JK Tec
Wersja tekstylna wyżej wymienionej Spidi JK Leather. Ogólnie wyposażona tak samo, więc się nie będę powtarzał i skupię na różnicach. Kurtka tekstylna opisana jako „50% waterproof” – sprowadza się do tego, że zaimpregnowana zewnętrzna warstwa (Tactel) da radę przez pierwsze 5min deszczu, tyle by się schronić pod zadaszeniem albo założyć przeciwdeszczówkę. Potem przemoknie na wskroś (raz mi się zdarzyło). Kurtka nie posiada żadnej membrany (skórzana wersja też nie posiada), ale to nie jest wada: to jest kurtka miejska, a w mieście raczej nikt nie jeździ w deszczu (jak nie musi). I od czego są przeciwdeszczówki? Za to jest idealnie lekka i przewiewna – posiada wywiewy na plecach - ale w sposób dużo praktyczniejszy niż kurtki z meshu, które są zbyt zimne po zachodzie słońca. Oczywiście ma wypinana podpinkę ocieplającą. Ma też jeden feature, który mnie zachwyca w użytkowaniu: taką zapinaną na suwak płaską kieszonkę na lewym przedramieniu – mistrzostwo świata: na smartfona, kartę płatniczą, bądź bilety autostradowe. Aż się dziwię, że taka kieszonka nie jest standardem w innych kurtkach.
POLECAM – jest to moja ulubiona kurtka na lato.
Przeciwdeszczówka Spidi H2 Rain
Skoro wcześniej wymienione kurtki nie mają membrany, to przeciwdeszczówka jest oczywistością. Mój komplet jest dwuczęściowy: czarne spodnie z odblaskiem bocznym + żarówiasta odblaskowo-fluorescencyjna góra w kolorze żółtym. Ponieważ jako kierowca samochodu widzę jak niektórzy jeżdżą przy załamaniu pogody („Przepraszam, nie zauważyłam Pana…”), to chciałem zwiększyć swoją widoczność i bezpieczeństwo. Spodnie jak spodnie – nic nadzwyczajnego, ot nieprzemakalne. Za to góra jest rewelacyjna: z grubszego materiału, można wszędzie dociągnąć ją rzepami - na ramionach, na mankietach, na szyi, na bokach w pasie i na dole. Dobrze zapięta (wodoodporny zamek ) zapewnia 100% wodoodporność. Ponadto sprytne wywietrzniki pod pachami co by się nie zaparzyć. Wracałem tak ubrany ze zlotu w Myślenicach i za Krakowem złapało mnie urwanie chmury – jechałem w naprawdę ostrej ulewie ponad godzinę i… absolutnie nic: pod spodem całkowicie suchy.
Bardzo POLECAM.
Spodnie skórzane Spidi New Naked
Chyba drugi od dołu bazowy model spodni skórzanych firmy Spidi. Skóra bydlęca, prosty krój – komplet protektorów Spidi: kolana + biodra, nie posiadają nawet w opcji ochraniacza kości ogonowej. Rozpinane na suwak nogawki pozwalają wygodnie założyć wysokie buty, a po ich zapięciu ma się wrażenie, że spodnie są spięte z butami – super . Przy dosiadzie motocykla wszystko idealnie wskakuje na swoje miejsce i się nie przesuwa. Spodnie nie mają wentylacji, poza kieszonkami z przodu (nie wiem na ile robią za wentylację, a na ile są tylko kieszonkami). Spodnie posiadają zamek do spięcia z kurtką – tak jak pisałem wyżej: na moje nieszczęście mam kurtki do jeansów i nie mogę ich spiąć ze skórzanymi spodniami.
Wady: wadą New Naked jest to, że w pasie mają „gumkę” - taki elastyczny pas, który na początku idealnie się przylegał (z wyraźnym oporem), a teraz się wyrobił. Podczas chodzenia spodnie trochę (nieznacznie) zjeżdżają - może nie jest to drastyczne (niewielki ruch), ale podczas chodzenia co jakiś czas podciągam spodnie. Chyba rozwiązaniem będą szelki motocyklowe, bo nie widzę opcji na doszycie szlufek pod pasek. Natomiast jak siedzę na moto, to nie mam problemu – pas nerkowy załatwia sprawę i wszystko trzyma się na miejscu.
POLECAM – ogólnie jestem bardzo zadowolony.
Jeansy motocyklowe Vanucci Estivo II
Naprawdę dobre jeansy motocyklowe. Podszyte tkaniną (kocem) aramidowym na kolanach i tyłku. W standardzie protektory kolan Sastec’a, protektory bioder w opcji – dokupiłem osobno. Nie ma opcji na protektor kości ogonowej. Całkiem fajny krój - liczne przeszycia zapewniają dobre dopasowanie, szczególnie te nad i pod kolanem trzymają protektor kolana na miejscu. Gruby materiał jeansowy, ale daje radę nawet w upały. Mam w 2 kolorach: czarne i niebieskie i mam wrażenie, że niebieskie są cieńsze – w każdym razie wolę niebieskie na upały. W miarę szerokie nogawki ułatwiają zakładanie wysokich butów – niestety w zamian łopoczą na wietrze, nie ma rzepów dopinających (nie podobają mi się). Spodnie mają jedno rewelacyjne rozwiązanie: o ile kieszenie na protektory bioder są wewnątrz spodni, to protektory kolan wkłada się w specjalne dosyć wąskie kieszenie zapinane na suwak od zewnątrz. Jest to bardzo wygodne, szczególnie jeżeli musisz chodzić w spodniach po biurze – pozwala na bardzo łatwe wyjmowanie i wkładanie z powrotem tych protektorów. Poza tym spodnie bardzo dobrze układają się na moto i nie ma się wrażenia że protektory uciekną gdzieś na boki przy wywrotce.
POLECAM – bardzo lubię te jeansy.
Jeansy motocyklowe Mottowear Debonnair
Szczerze powiedziawszy, te jeansy… tylko wyglądają. Niemniej wyglądają zajebiście: kolor idealnie dopasowany do czarnej skóry (kilka osób pytało mnie czy kupowałem w komplecie z kurtką), krój bez przeszyć sprawia wrażenie, że ma się na sobie cywilne jeansy o swobodnym prostym kroju. I na tym kończą się zalety. Wadą jest to (porównuję ze wcześniejszymi Estivo II), że protektory kolan (przyczepiane na średniej jakości rzepy w kieszeniach od wewnątrz nogawki) żyją własnym życiem i nie postawiłbym złotówki, że przy wywrotce będą na swoim miejscu. Zresztą wszystkie protektory trzymają się w kieszonkach montowanych na rzepy - marnie wróżę temu rozwiązaniu. Może to szeroki krój nogawki, może jakieś wady ergonomiczne, ale nawet dosiadając motocykla trzeba je poprawiać, żeby jako tako znalazły się na miejscu. Za to można w nich iść na randkę, mało która laska się zorientuje, że to jeansy motocyklowe. Niby mają podszycie z koca aramidowego na tyłku i kolanach. Niemniej na motocyklach głównie chodzi o bezpieczeństwo…
Ogólnie: NIE POLECAM.
Buty Falco Oxegen 2
Poprawiona wersja – poprawka polega zasadniczo na tym, że poza niewielkimi zmianami stylistycznymi , zmieniono rzep który krył zamek we wcześniejszym modelu na całej jego długości na krótszy rzep - tylko w części górnej buta. I bardzo dobrze, bo we wcześniej posiadanych Mercury tej samej marki, rzep na całej długości zamka mocno mnie wkurzał – szybko wyrobił się u dołu, odstawał i przeszkadzał w manewrowaniu dźwigniami. Teraz jest idealnie. Buty bardzo dobre, w dobrej cenie ok 600zł. Dobrze trzymają nogę, są wodoodporne (mają membranę i przetrzymały godzinną jazdę w ulewie nakedem). Niemniej nogi nigdy mi się nie spociła ani nie zmarzła. Mają wzmocnienie palców, pięty, usztywnienie kostki oraz protektory piszczeli i wzmocnienie goleni. Ogólnie but kompletny – raczej do sportowej turystyki – moim zdaniem nie na tor (brak zawiasu). To w nich lubię, że nie są toporne i nie mam problemu w operowaniu dźwigniami biegów i hamulca, co wnerwiało mnie we wcześniej posiadanych A* Roam WP. Oxegen 2 są bardzo wygodne do jazdy na moto i średnie do chodzenia – ilość usztywnień nie sprzyja zwiedzaniu zabytków w tych butach.
POLECAM – ogólnie jestem zadowolony.
Buty Falco Novo
Krótka wariacja na temat wcześniejszych Oxegen - trochę ponad kostkę. Mają wszystko to samo co Oxegen poza protektorami piszczeli i brakiem membrany. Są to typowe buty miejskie i na lato – na pewno nie na trasę. Mają rewelacyjny nowoczesny wygląd – świetnie wyglądają do jeansów. Są bardzo zgrabne i pozwalają na świetną kontrolę nad dźwigniami przy nogach. W odróżnieniu do wcześniej posiadanych Nikko LX, można je ściśle dopiąć do nogi paskiem z rzepem, bardzo dobrze trzymającym i dającym pewność, że nie zlecą z nogi przy szlifie.
Mają jedną wadę, która moim zdaniem zależy trochę od indywidualnej anatomii: o ile w Oxegen usztywnienia pięty przechodzą w usztywnienia goleni, to w Novo kończy się tuż pod kostką. I niestety po dłuższym chodzeniu (nie na motocyklu) te wzmocnienia pięty zaczynają trochę uwierać w kostkę, co jest nieprzyjemne na dłuższą metę. I niestety but się nie wyrobi, bo wzmocnienia są plastikowe. Dlatego napiszę, że są to świetne buty do jazdy, a w moim przypadku marne buty do chodzenia. Ale możliwe, że u kogoś innego przy innej anatomii ten problem nie wystąpi – w każdy razie należy na to zwrócić uwagę przy zakupie.
Niemniej POLECAM – bardzo lubię te buty. Przestaję je lubić dopiero po około godzinie nieustannego chodzenia.


Kask Shark S900C (Comfort) w malowaniu Creed Lumi Mat
Niektórzy narzekają, że w tej cenie wadą jest skorupa z termoplastyku – moim zdaniem wykonana bardzo solidnie, nie mam żadnych uwag. Przyjemne i ciepłe wnętrze - wyjmowane. W zestawie pinlock, podbródek i deflektor nosa + naklejki odblaskowe. Bardzo dobra, ciemna blenda, nisko schodząca aż do deflektora. Wygodny mechanizm opuszczania blendy – dźwignia z boku kasku przy lewym zawiasie szyby. Dodatkowo mechanizm pompowanych policzków – działa: usztywnia kask na głowie przy większych prędkościach i go uszczelnia (wyraźnie ciszej). Niemniej nie wypowiadam się w kwestiach ogólnego wyciszenia – zawsze jeżdżę w stoperach 3M – dla mnie każdy kask jest głośny.
Zalety:
- dobra aerodynamika – nie telepie przy prędkościach >100km/h i nie zrywa kasku przy obróceniu głowy,
- wydajna wentylacja – czuć lekki powiew na twarzy (można jeździć cały czas z opuszczonym wizjerem), włosy się nie pocą,
- stosunkowo mała skorupa – brak efektu wodogłowia,
- bardzo dobra blenda – dużo lepsza niż w HJC,
- wypinane wkładki pod okulary – bardzo sobie chwalę,
- bogate wyposażenie w standardzie,
- zapięcie microlock – bardzo wygodne,
- agresywne luminescencyjne malowanie świetnie wygląda po zmroku,
- cena – ok 800zł – w tej kwocie otrzymuje się naprawdę dobry kask.
Wady:
- blokująca się wentylacja - marne przyciski. Mnie akurat zablokowało się na opcji „otwarte”, koledze na „zamknięte”. W moim przypadku powoduje to, że kask słabo nadaje się na zimne dni – ratunkiem jest ciepła kominiarka.
- wnętrze kasku (gąbki) mocowane na niezłe rzepy – niestety trzeba się nagimnastykować, żeby dobrze wpiąć wnętrze po wypraniu,
- tylny spojler (na potylicy) jest delikatnym elementem – u mnie się trzyma dobrze, ale łatwo go uszkodzić mechanicznie.
- średniej jakości główny wizjer (przezroczysta szyba),
- głośny bez stoperów,
- skorupa mogłaby być w tej cenie z poliwęglanu.
POLECAM – dobry kask ze średniej półki.
Kask Layer Bazamo w malowaniu białym bazowym
Skorupa z termoplastyku – niezła, na pewno lepsza niż w LS2, które miałem wcześniej, trochę gorsza od w/w Sharka. Tutaj najważniejszym kryterium jest cena – 350 zł. W tej kwocie kask bogato wyposażony: blenda, 5 otworów wentylacyjnych, deflektor, podbródek, dobre wnętrze. Moim zdaniem w tej kwocie najlepszy kask z najtańszych (tj. do 400zł).
Zalety:
- cena,
- genialna wentylacja – można wyraźnie włączyć i wyłączyć, nie dmucha w twarz a głowa sucha i nie parują wizjery, bardzo dobrze wyczuwalne suwaki nawiewu,
- dobre, mięsiste wnętrze, wracające do swojego kształtu po każdym praniu, mocowane na zatrzaski (bardzo łatwo jest je z powrotem zamontować z powrotem),
- bardzo dobrej jakości główny wizjer (ten przezroczysty) – sferyczny, a nie cięty z płaskiej pleksi,
- niezła ciemna blenda z wyraziście działającym suwakiem z lewej strony głowy,
- bogate wyposażenie w standardzie ,
- zapięcie microlock – bardzo wygodne,
Wady:
- średnia aerodynamika – zaczyna trochę telepać ponad 120km/h choć nie ma tragedii, lekki opór przy obróceniu głowy,
- blenda mogłaby schodzić niżej ale jest OK w pochylonej do przodu pozycji,
- świetnie wyglądające jasne wnętrze niestety z tendencją do brudzenia się,
- niestety dosyć ciężki choć nie ma tragedii,
- głośny bez stoperów.
Jak na tę cenę - POLECAM – naprawdę niezły kask budżetowy
Kurtka skórzana Spidi JK Leather
Rewelacyjna kurtka skórzana o cafe racerowy wyglądzie. Wykonana z bardzo miękkiej owczej skóry, niewiarygodnie przyjemna do noszenia. Wszystko wykonane na najwyższym poziomie. Po wyjęciu protektorów może uchodzić za zwykłą kurtkę cywilną. Skoro Spidi, to oczywiście komplet własnych firmowych bardzo dobrych protektorów barkowych i łokciowych – do dokupienia osobno protektor pleców Spidi Warrior (mam) do dedykowanej kieszeni na plecach. Protektory nie latają – wszystko trzyma się na miejscu, choć zapewne to kwestia dopasowania rozmiaru. Wypinana podpinka ocieplająca. Brak otworów wentylacyjnych – raczej na chłodniejsze dni, nie używam w upały. A jeżeli już muszę, to rozpinam suwaki na rękawach, luzuję paski na biodrach, lekko rozpinam suwak pod szyją i uzyskują całkiem znośną wentylację. Posiada 3 kieszenie zewnętrzne, dwie wewnętrzne + wsuwkę na telefon.
Kurtka ta posiada trzy wady: poza brakiem otworów wentylacyjnych, brakuje zamka do spięcia ze spodniami. Za to jest taki zaczep na zatrzask do spięcia ze szlufką jeansów na plecach. Ponieważ w trasy zakładam do niej skórzane spodnie – no i nie mogę ich spiąć – to ten mankament trochę mnie wkurza. Ewidentnie kurtka ta jest przeznaczona do noszenia z jeansami. Trzecią wadą jest dosyć wysoka cena – niemniej cena odpowiada jakości.
POLECAM – ogólnie jestem bardzo zadowolony.
Kurtka tekstylna Spidi JK Tec
Wersja tekstylna wyżej wymienionej Spidi JK Leather. Ogólnie wyposażona tak samo, więc się nie będę powtarzał i skupię na różnicach. Kurtka tekstylna opisana jako „50% waterproof” – sprowadza się do tego, że zaimpregnowana zewnętrzna warstwa (Tactel) da radę przez pierwsze 5min deszczu, tyle by się schronić pod zadaszeniem albo założyć przeciwdeszczówkę. Potem przemoknie na wskroś (raz mi się zdarzyło). Kurtka nie posiada żadnej membrany (skórzana wersja też nie posiada), ale to nie jest wada: to jest kurtka miejska, a w mieście raczej nikt nie jeździ w deszczu (jak nie musi). I od czego są przeciwdeszczówki? Za to jest idealnie lekka i przewiewna – posiada wywiewy na plecach - ale w sposób dużo praktyczniejszy niż kurtki z meshu, które są zbyt zimne po zachodzie słońca. Oczywiście ma wypinana podpinkę ocieplającą. Ma też jeden feature, który mnie zachwyca w użytkowaniu: taką zapinaną na suwak płaską kieszonkę na lewym przedramieniu – mistrzostwo świata: na smartfona, kartę płatniczą, bądź bilety autostradowe. Aż się dziwię, że taka kieszonka nie jest standardem w innych kurtkach.
POLECAM – jest to moja ulubiona kurtka na lato.
Przeciwdeszczówka Spidi H2 Rain
Skoro wcześniej wymienione kurtki nie mają membrany, to przeciwdeszczówka jest oczywistością. Mój komplet jest dwuczęściowy: czarne spodnie z odblaskiem bocznym + żarówiasta odblaskowo-fluorescencyjna góra w kolorze żółtym. Ponieważ jako kierowca samochodu widzę jak niektórzy jeżdżą przy załamaniu pogody („Przepraszam, nie zauważyłam Pana…”), to chciałem zwiększyć swoją widoczność i bezpieczeństwo. Spodnie jak spodnie – nic nadzwyczajnego, ot nieprzemakalne. Za to góra jest rewelacyjna: z grubszego materiału, można wszędzie dociągnąć ją rzepami - na ramionach, na mankietach, na szyi, na bokach w pasie i na dole. Dobrze zapięta (wodoodporny zamek ) zapewnia 100% wodoodporność. Ponadto sprytne wywietrzniki pod pachami co by się nie zaparzyć. Wracałem tak ubrany ze zlotu w Myślenicach i za Krakowem złapało mnie urwanie chmury – jechałem w naprawdę ostrej ulewie ponad godzinę i… absolutnie nic: pod spodem całkowicie suchy.
Bardzo POLECAM.
Spodnie skórzane Spidi New Naked
Chyba drugi od dołu bazowy model spodni skórzanych firmy Spidi. Skóra bydlęca, prosty krój – komplet protektorów Spidi: kolana + biodra, nie posiadają nawet w opcji ochraniacza kości ogonowej. Rozpinane na suwak nogawki pozwalają wygodnie założyć wysokie buty, a po ich zapięciu ma się wrażenie, że spodnie są spięte z butami – super . Przy dosiadzie motocykla wszystko idealnie wskakuje na swoje miejsce i się nie przesuwa. Spodnie nie mają wentylacji, poza kieszonkami z przodu (nie wiem na ile robią za wentylację, a na ile są tylko kieszonkami). Spodnie posiadają zamek do spięcia z kurtką – tak jak pisałem wyżej: na moje nieszczęście mam kurtki do jeansów i nie mogę ich spiąć ze skórzanymi spodniami.
Wady: wadą New Naked jest to, że w pasie mają „gumkę” - taki elastyczny pas, który na początku idealnie się przylegał (z wyraźnym oporem), a teraz się wyrobił. Podczas chodzenia spodnie trochę (nieznacznie) zjeżdżają - może nie jest to drastyczne (niewielki ruch), ale podczas chodzenia co jakiś czas podciągam spodnie. Chyba rozwiązaniem będą szelki motocyklowe, bo nie widzę opcji na doszycie szlufek pod pasek. Natomiast jak siedzę na moto, to nie mam problemu – pas nerkowy załatwia sprawę i wszystko trzyma się na miejscu.
POLECAM – ogólnie jestem bardzo zadowolony.
Jeansy motocyklowe Vanucci Estivo II
Naprawdę dobre jeansy motocyklowe. Podszyte tkaniną (kocem) aramidowym na kolanach i tyłku. W standardzie protektory kolan Sastec’a, protektory bioder w opcji – dokupiłem osobno. Nie ma opcji na protektor kości ogonowej. Całkiem fajny krój - liczne przeszycia zapewniają dobre dopasowanie, szczególnie te nad i pod kolanem trzymają protektor kolana na miejscu. Gruby materiał jeansowy, ale daje radę nawet w upały. Mam w 2 kolorach: czarne i niebieskie i mam wrażenie, że niebieskie są cieńsze – w każdym razie wolę niebieskie na upały. W miarę szerokie nogawki ułatwiają zakładanie wysokich butów – niestety w zamian łopoczą na wietrze, nie ma rzepów dopinających (nie podobają mi się). Spodnie mają jedno rewelacyjne rozwiązanie: o ile kieszenie na protektory bioder są wewnątrz spodni, to protektory kolan wkłada się w specjalne dosyć wąskie kieszenie zapinane na suwak od zewnątrz. Jest to bardzo wygodne, szczególnie jeżeli musisz chodzić w spodniach po biurze – pozwala na bardzo łatwe wyjmowanie i wkładanie z powrotem tych protektorów. Poza tym spodnie bardzo dobrze układają się na moto i nie ma się wrażenia że protektory uciekną gdzieś na boki przy wywrotce.
POLECAM – bardzo lubię te jeansy.
Jeansy motocyklowe Mottowear Debonnair
Szczerze powiedziawszy, te jeansy… tylko wyglądają. Niemniej wyglądają zajebiście: kolor idealnie dopasowany do czarnej skóry (kilka osób pytało mnie czy kupowałem w komplecie z kurtką), krój bez przeszyć sprawia wrażenie, że ma się na sobie cywilne jeansy o swobodnym prostym kroju. I na tym kończą się zalety. Wadą jest to (porównuję ze wcześniejszymi Estivo II), że protektory kolan (przyczepiane na średniej jakości rzepy w kieszeniach od wewnątrz nogawki) żyją własnym życiem i nie postawiłbym złotówki, że przy wywrotce będą na swoim miejscu. Zresztą wszystkie protektory trzymają się w kieszonkach montowanych na rzepy - marnie wróżę temu rozwiązaniu. Może to szeroki krój nogawki, może jakieś wady ergonomiczne, ale nawet dosiadając motocykla trzeba je poprawiać, żeby jako tako znalazły się na miejscu. Za to można w nich iść na randkę, mało która laska się zorientuje, że to jeansy motocyklowe. Niby mają podszycie z koca aramidowego na tyłku i kolanach. Niemniej na motocyklach głównie chodzi o bezpieczeństwo…
Ogólnie: NIE POLECAM.
Buty Falco Oxegen 2
Poprawiona wersja – poprawka polega zasadniczo na tym, że poza niewielkimi zmianami stylistycznymi , zmieniono rzep który krył zamek we wcześniejszym modelu na całej jego długości na krótszy rzep - tylko w części górnej buta. I bardzo dobrze, bo we wcześniej posiadanych Mercury tej samej marki, rzep na całej długości zamka mocno mnie wkurzał – szybko wyrobił się u dołu, odstawał i przeszkadzał w manewrowaniu dźwigniami. Teraz jest idealnie. Buty bardzo dobre, w dobrej cenie ok 600zł. Dobrze trzymają nogę, są wodoodporne (mają membranę i przetrzymały godzinną jazdę w ulewie nakedem). Niemniej nogi nigdy mi się nie spociła ani nie zmarzła. Mają wzmocnienie palców, pięty, usztywnienie kostki oraz protektory piszczeli i wzmocnienie goleni. Ogólnie but kompletny – raczej do sportowej turystyki – moim zdaniem nie na tor (brak zawiasu). To w nich lubię, że nie są toporne i nie mam problemu w operowaniu dźwigniami biegów i hamulca, co wnerwiało mnie we wcześniej posiadanych A* Roam WP. Oxegen 2 są bardzo wygodne do jazdy na moto i średnie do chodzenia – ilość usztywnień nie sprzyja zwiedzaniu zabytków w tych butach.
POLECAM – ogólnie jestem zadowolony.
Buty Falco Novo
Krótka wariacja na temat wcześniejszych Oxegen - trochę ponad kostkę. Mają wszystko to samo co Oxegen poza protektorami piszczeli i brakiem membrany. Są to typowe buty miejskie i na lato – na pewno nie na trasę. Mają rewelacyjny nowoczesny wygląd – świetnie wyglądają do jeansów. Są bardzo zgrabne i pozwalają na świetną kontrolę nad dźwigniami przy nogach. W odróżnieniu do wcześniej posiadanych Nikko LX, można je ściśle dopiąć do nogi paskiem z rzepem, bardzo dobrze trzymającym i dającym pewność, że nie zlecą z nogi przy szlifie.
Mają jedną wadę, która moim zdaniem zależy trochę od indywidualnej anatomii: o ile w Oxegen usztywnienia pięty przechodzą w usztywnienia goleni, to w Novo kończy się tuż pod kostką. I niestety po dłuższym chodzeniu (nie na motocyklu) te wzmocnienia pięty zaczynają trochę uwierać w kostkę, co jest nieprzyjemne na dłuższą metę. I niestety but się nie wyrobi, bo wzmocnienia są plastikowe. Dlatego napiszę, że są to świetne buty do jazdy, a w moim przypadku marne buty do chodzenia. Ale możliwe, że u kogoś innego przy innej anatomii ten problem nie wystąpi – w każdy razie należy na to zwrócić uwagę przy zakupie.
Niemniej POLECAM – bardzo lubię te buty. Przestaję je lubić dopiero po około godzinie nieustannego chodzenia.

Ostatnio edytowano 12/11/2015, 20:53 przez Zimny72, łącznie edytowano 3 razy
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Rękawice: Knox Handroid
Używam ich długo, dawne handroidy miały problem ze szwami, czasami puszczały przy palcu wskazującym, teraz to się poprawiło, gwarancja jest bardzo dobra jeżeli coś się stanie rękawice zostają zwrócone nowe. Szwy zostały naprawione w 2012 roku i rękawice teraz są naprawde wytrzymałe. System sznurowań boa mógłby być lepszy, niefortunny wypadek uderzający na te mocowanie niszczy je.
Rękawice dobrze wpasowują się w dłoń po 4 dniu już były idealne, Na początku wydają się małe ale ta myśl znika po 1-2 dniach.
Nie są to też wentylowane rękawice więc jeśli ktoś ma z tym problem od razu mówię że nie jest w nich jakoś wygórowanie ciepło.
Ja je kupowałem na odległość, gdyż w moich miastach nie było sklepu z tymi rękawicami. Bardzo je polecam!
Kurtka:Buzer Acerbis Cosmo MX 2.0
Pełny zestaw buzera ze wszystkimi ochraniaczami, bardzo dobrze i wygodnie jeździ mi się w nim, zakładam na to bluzę, miałem parę wywrotek i nigdy nie miałem żadnych zbić. Bardzo dobry jak dla mnie ochraniacz, napewno są lepsze, ale jeżdże w nim już któryś rok z kolei i nie zawiódł mnie.
Dopasowuje się do niemal każdego typu ciała, ma wiele możliwość regulacji.
Kask: Kask cross FXR Torque X Electric Shield
Dość nie typowy bardziej na skutery śnieżne niż na supermoto, nie byłem przekonany co do niego. Kask Cichy, przy 130-170 zaczyna coś gwizdać mimo że w tym kasku nie ma nad głową wentylacji. Kask posiada system ogrzewania szyby, i najważniejsze jest to kask enduro/cross z szybą. Do miasta nadaje się świetnie i na zimne dni kiedy szyba nam paruje tu takiego zjawiska nie ma. Co do wad, ja używam wielkości 2XL, różnica miedzy Xs jest żadna jeśli chodzi o wielkość kasku, jedynie co się zmniejsza to wnętrze...Nie wiem czy jest mniej tej ochrony przy wiekszej głowie, wiecej przy mniejszej. Ogólnie kask bardzo fajny, posiada kabel który mocyje się do akumulatora można go puścić pod kurtką nie jest jakiś wyczuwalny a daje rade.
Spodnie: Ja używam zwykłych jeansów + Ochraniacze super shield
Ochraniacze super shield, są ciekawą konstrukcją, w zimne dni ochraniaja przed mrozem i wiatrem dodatkowo są dość ciepłe, a przy zimnym wietrze wstawki które są w nich twardnieją przy uderzeniu. Osłaniają całe kolano aż do butów.
Gogle: Dragon NFX Rockstar
Gogle jak gogle, Posiada dobre soczeki UV, bardzo dobry system wentylacji, najważniejsze też że te gogle nigdy nie zaparują każde z serii dragon nfx posiadają taki system anti fog. Bardzo komfortowo jeździ się w nich, ja w goglach nie jeżdżę po mieście, bo zmniejsza mi się pole widzenia.
Buty: Sidi Crossfire 2 SRS Nie oszczędzałem kupując je.
Bardzo bardzo wygodne buty jeżeli ktoś ma duży obwód łydki, Nie wiem co o nich napisać, uzywam je od niespełna 5 miesięcy. Noga siedzi sztywno, buty są przewiewne a zarazem stopa nie poci się w nich. żaden brud nie dostanie się też do wnętrza buta.
Używam ich długo, dawne handroidy miały problem ze szwami, czasami puszczały przy palcu wskazującym, teraz to się poprawiło, gwarancja jest bardzo dobra jeżeli coś się stanie rękawice zostają zwrócone nowe. Szwy zostały naprawione w 2012 roku i rękawice teraz są naprawde wytrzymałe. System sznurowań boa mógłby być lepszy, niefortunny wypadek uderzający na te mocowanie niszczy je.
Rękawice dobrze wpasowują się w dłoń po 4 dniu już były idealne, Na początku wydają się małe ale ta myśl znika po 1-2 dniach.
Nie są to też wentylowane rękawice więc jeśli ktoś ma z tym problem od razu mówię że nie jest w nich jakoś wygórowanie ciepło.
Ja je kupowałem na odległość, gdyż w moich miastach nie było sklepu z tymi rękawicami. Bardzo je polecam!
Kurtka:Buzer Acerbis Cosmo MX 2.0
Pełny zestaw buzera ze wszystkimi ochraniaczami, bardzo dobrze i wygodnie jeździ mi się w nim, zakładam na to bluzę, miałem parę wywrotek i nigdy nie miałem żadnych zbić. Bardzo dobry jak dla mnie ochraniacz, napewno są lepsze, ale jeżdże w nim już któryś rok z kolei i nie zawiódł mnie.
Dopasowuje się do niemal każdego typu ciała, ma wiele możliwość regulacji.
Kask: Kask cross FXR Torque X Electric Shield
Dość nie typowy bardziej na skutery śnieżne niż na supermoto, nie byłem przekonany co do niego. Kask Cichy, przy 130-170 zaczyna coś gwizdać mimo że w tym kasku nie ma nad głową wentylacji. Kask posiada system ogrzewania szyby, i najważniejsze jest to kask enduro/cross z szybą. Do miasta nadaje się świetnie i na zimne dni kiedy szyba nam paruje tu takiego zjawiska nie ma. Co do wad, ja używam wielkości 2XL, różnica miedzy Xs jest żadna jeśli chodzi o wielkość kasku, jedynie co się zmniejsza to wnętrze...Nie wiem czy jest mniej tej ochrony przy wiekszej głowie, wiecej przy mniejszej. Ogólnie kask bardzo fajny, posiada kabel który mocyje się do akumulatora można go puścić pod kurtką nie jest jakiś wyczuwalny a daje rade.
Spodnie: Ja używam zwykłych jeansów + Ochraniacze super shield
Ochraniacze super shield, są ciekawą konstrukcją, w zimne dni ochraniaja przed mrozem i wiatrem dodatkowo są dość ciepłe, a przy zimnym wietrze wstawki które są w nich twardnieją przy uderzeniu. Osłaniają całe kolano aż do butów.
Gogle: Dragon NFX Rockstar
Gogle jak gogle, Posiada dobre soczeki UV, bardzo dobry system wentylacji, najważniejsze też że te gogle nigdy nie zaparują każde z serii dragon nfx posiadają taki system anti fog. Bardzo komfortowo jeździ się w nich, ja w goglach nie jeżdżę po mieście, bo zmniejsza mi się pole widzenia.
Buty: Sidi Crossfire 2 SRS Nie oszczędzałem kupując je.
Bardzo bardzo wygodne buty jeżeli ktoś ma duży obwód łydki, Nie wiem co o nich napisać, uzywam je od niespełna 5 miesięcy. Noga siedzi sztywno, buty są przewiewne a zarazem stopa nie poci się w nich. żaden brud nie dostanie się też do wnętrza buta.
- malfeusz
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 12/1/2016, 10:20
- Lokalizacja: gdansk
Re: Kask + odzież + buty = komfort,bezpieczeństwo itp - RECE
Na temat pozostałych części mojego ubioru wypowiem się może jak zrobię na nich trochę więcej kilometrów (póki co robię kurs), ale mogę sprzedać pewien patent na
Buty: Rebelhorn RIO
Nie są złe. Wykonanie wygląda w porządku, prawdziwa skórka. Trochę śmieszne jest wzmocnienie w miejscu gdzie stopa dotyka dźwigni zmiany biegów na.. prawej nodze
(na lewej oczywiście też jest, a na prawej chyba tylko po to, żeby były symetryczne) To nie wiele, ale co można więcej powiedzieć o butach kiedy jeszcze nie wyjechałem z placu na kursie..
Dlaczego więc to w ogóle piszę? Otóż owe buty mają pewną wadę a mianowicie ich zamki błyskawiczne po założeniu błyskawicznie się same rozpinają
W niczym nie pomagają kawałki rzepa na końcach zamków, bo są za słabe i przy manewrowaniu nogą puszczają a zamek leci w dół. Dzisiaj po kolejnej szamotaninie z butami siedząc na moto postanowiłem, że dalej tak być nie może.
Dla posiadaczy wspomnianych bucików męczących się z podobnym problemem poniżej moja chamska modyfikacja która rozwiązała problem:

To co widać to dwa samoprzylepne uchwyty pod opaskę samozaciskową i kawałek opaski.
Opaska jest na tyle sztywna (szerokość 6mm), że blokuje suwak i nie pozwala mu się zsunąć. Jednocześnie jest na tyle elastyczna, że bez problemu da się ją wysunąć z uchwytu po prawej palcami (główka opaski siedzi zatrzaśnięta w gnieździe uchwytu po lewej i nie ma szans na wypadnięcie (trzeba by ją podważyć aby ją wyjąć). Idealnie było by zastosować czarną opaskę - wtedy bardziej by pasowała do całości, ale akurat taką miałem pod ręką. Nie wiem jak taśma dwustronna wytrzyma próbę czasu, ale ewetnualnie można te uchwyty przyszyć (plastik jest dość miękki, igła + kombinerki załatwią sprawę
)
Koszt jednego uchwytu to 30gr. Na parę butów potrzeba 8szt. (dwa zamki razy dwa buty). Koszt opaski.. wiadomo. W razie potrzeby odwracalne w 100% (bez przyszywania uchwytów).
Wygląda to jak wygląda, ale działa, jest tanie i bezinwazyjne. Do tego jeśli ktoś nosi te buty z jeansami to nogawka przykrywa górę i nic nie widać.
Może komuś się to przyda.
Pozdrawiam
Buty: Rebelhorn RIO
Nie są złe. Wykonanie wygląda w porządku, prawdziwa skórka. Trochę śmieszne jest wzmocnienie w miejscu gdzie stopa dotyka dźwigni zmiany biegów na.. prawej nodze

Dlaczego więc to w ogóle piszę? Otóż owe buty mają pewną wadę a mianowicie ich zamki błyskawiczne po założeniu błyskawicznie się same rozpinają

Dla posiadaczy wspomnianych bucików męczących się z podobnym problemem poniżej moja chamska modyfikacja która rozwiązała problem:

To co widać to dwa samoprzylepne uchwyty pod opaskę samozaciskową i kawałek opaski.
Opaska jest na tyle sztywna (szerokość 6mm), że blokuje suwak i nie pozwala mu się zsunąć. Jednocześnie jest na tyle elastyczna, że bez problemu da się ją wysunąć z uchwytu po prawej palcami (główka opaski siedzi zatrzaśnięta w gnieździe uchwytu po lewej i nie ma szans na wypadnięcie (trzeba by ją podważyć aby ją wyjąć). Idealnie było by zastosować czarną opaskę - wtedy bardziej by pasowała do całości, ale akurat taką miałem pod ręką. Nie wiem jak taśma dwustronna wytrzyma próbę czasu, ale ewetnualnie można te uchwyty przyszyć (plastik jest dość miękki, igła + kombinerki załatwią sprawę

Koszt jednego uchwytu to 30gr. Na parę butów potrzeba 8szt. (dwa zamki razy dwa buty). Koszt opaski.. wiadomo. W razie potrzeby odwracalne w 100% (bez przyszywania uchwytów).
Wygląda to jak wygląda, ale działa, jest tanie i bezinwazyjne. Do tego jeśli ktoś nosi te buty z jeansami to nogawka przykrywa górę i nic nie widać.
Może komuś się to przyda.
Pozdrawiam
- moonraker
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 7/10/2016, 13:04
Re: Kask + odzież + buty = komfort,bezpieczeństwo itp - RECE
Mam na oku zakup zestawu:
adrenaline alaska kurtka + spodnie + buty adrenaline raptor
Czy ktoś z posiadaczy może parę słów napisać jak się to spisuje?
adrenaline alaska kurtka + spodnie + buty adrenaline raptor
Czy ktoś z posiadaczy może parę słów napisać jak się to spisuje?
- marcinusek
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 6/8/2017, 13:50
Re: Kask + odzież + buty = komfort,bezpieczeństwo itp - RECE
Witam. Chcę kupić swój pierwszy kask i szukam takiego który jest w miarę dobrze wyciszony ale nie za drogi. Dokładnie mnie interesują kaski szczękowe. Może mi ktoś jakiś polecić? Z góry dzięki
- romano8752
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 31/10/2018, 19:39
Re: Kask + odzież + buty = komfort,bezpieczeństwo itp - RECE
Co warto kupić na prezent dla kogoś, kto dopiero zaczyna przygodę w motorami? Co jest takim must-havem?
______________________________________
Kabiny na wymiar we Wrocławiu (otwórz link)
______________________________________
Kabiny na wymiar we Wrocławiu (otwórz link)
- wiktorr5
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 30/11/2023, 09:27
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości