Honda CBF z dużym przebiegiem - jak dbać?
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Honda CBF z dużym przebiegiem - jak dbać?
Witam wszystkich!
Od poniedziałku stanę się bardzo szczęśliwą posiadaczką dlczerwonej CBF-125 2012r.
dla wszystkich którzy właśnie sobie pomyśleli "O Matko kolejny głupek, który się podpalił, że może jeździć 125 na kategori B" dodam, że wczoraj zrobiłam podstawowy kurs jazdy motocyklem, który zresztą tu gdzie mieszkam jest obowiązkowy.
Motor nigdy nie był moim marzeniem, kupiłam go raczej z potrzeby dostania się do pracy, co nie znaczy, że nie zaczynam się powoli zarażać..
I tak wpadła w moje ręce Honda, w któtej zakochałam się od 1 wejrzenia.. Jedyny problem jest taki, że mimo 2 latch Hondzinka ma najechane 14tys mil co daje około 21tys km. Motor pochodzi od dosyć dobrze ocenianego dealera, który dobrze sprawdza motory zanim je odkupi i wystawi na sprzedaż, ale.. Nigdy nie można nikomu ufać w 100%. Co wiem napewno to to, że ma świeżo wymieniony olej a także klocki hamulcowe. I tak jak przy kupnie nowego auta wymieniam olej i wszystkie filtry, żeby mieć pewność, że są ok i że nie odbije się to na kondycji silnika tak chciałabym wiedzieć co oprócz oleju mogę wymienić przy takim przebiegu, żeby cieszyć się motorem jak najdłużej.
Wiem, że nikt nie jest jasnowidzem, i źe nie widzi w jakiej kondycji jest motor, ale chociaź chciałabym wiedzieć na co zwrócić uwagę.
Będę wdzięczna za wszelkie sugestie

Od poniedziałku stanę się bardzo szczęśliwą posiadaczką dlczerwonej CBF-125 2012r.

Motor nigdy nie był moim marzeniem, kupiłam go raczej z potrzeby dostania się do pracy, co nie znaczy, że nie zaczynam się powoli zarażać..

I tak wpadła w moje ręce Honda, w któtej zakochałam się od 1 wejrzenia.. Jedyny problem jest taki, że mimo 2 latch Hondzinka ma najechane 14tys mil co daje około 21tys km. Motor pochodzi od dosyć dobrze ocenianego dealera, który dobrze sprawdza motory zanim je odkupi i wystawi na sprzedaż, ale.. Nigdy nie można nikomu ufać w 100%. Co wiem napewno to to, że ma świeżo wymieniony olej a także klocki hamulcowe. I tak jak przy kupnie nowego auta wymieniam olej i wszystkie filtry, żeby mieć pewność, że są ok i że nie odbije się to na kondycji silnika tak chciałabym wiedzieć co oprócz oleju mogę wymienić przy takim przebiegu, żeby cieszyć się motorem jak najdłużej.
Wiem, że nikt nie jest jasnowidzem, i źe nie widzi w jakiej kondycji jest motor, ale chociaź chciałabym wiedzieć na co zwrócić uwagę.
Będę wdzięczna za wszelkie sugestie

- nikaaa
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 6/9/2014, 09:26
Najlepiej podjechać do zaufanego mechanika motocyklowego, niech rzuci okiem i oceni. Oprócz oleju, filtrów i innych płynów na pewno trzeba zwrócić uwagę na napęd, lagi czy nie ciekną, łożysko główki ramy, luzy zaworowe... Kurcze, ogólnie to wszystko trzeba sprawdzić, bo tak naprawdę nigdy nie wiadomo czy przebieg jest prawdziwy i jak to było eksploatowane 

- PowerTrain
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 6/9/2014, 20:40
Re: Honda CBF z dużym przebiegiem - jak dbać?
nikaaa napisał(a):Witam wszystkich!
wczoraj zrobiłam podstawowy kurs jazdy motocyklem, który zresztą tu gdzie mieszkam jest obowiązkowy.
niby gdzie? bo w PL nie ma takiego obowiazku
Honda Varadero XL125 2001r https://www.youtube.com/watch?v=8SNUFKAmj34 | http://varadero125.com.pl - portal o małym Varadero
-
darth80 - Świeżak
- Posty: 202
- Dołączył(a): 11/6/2014, 21:24
- Lokalizacja: Warszawa
PowerTrain, dziękuję za jedyną normalną odpowiedź
problem w tym, że nie mamy tu zaufanego mechanika, który znałby się na motocyklach, mamy tylko speca od 4 kółek. Lagi suche, ogólnie wszystko wydaje się być ok, to nie Polska żeby kręcić liczniki
Jedyna niewiadomo to właśnie taka, że nie mam pewności, że motor nie był "żyłowany".
Dla reszty zainteresowanych, którzy nie mogli powstrzymać się od głupich komentarzy nie na temat dodam, że "tu gdzie mieszkam" jak wspomniałam, czyli w Wielkiej Brytanii, kurs CBT (Compulsory Basic Training) jest obowiązkowy wraz z tymczasową (provisional) kategorią A na prawku, bez tego nawet nie da rady wykupić ubezpieczenia, ważne 2 lata i po tym czasie trzeba kurs odnowić, chyba że w międzyczasie ktoś zdecyduje się na egzamin na kat. A
Także trudno też, żeby przebieg był podany w km zamiast mil
21tys. km to oczywiście nie jest bardzo dużo ale biorąc pod uwagę, że motor ma 2 lata to chyba jednak trochę, oprócz jednego potwierdzonego serwisu przy 6tys mil (10tys km) gdzie był wymieniony olej, filtr i ogólne sprawdzenie stanu motoru nie mam pojęcia co było robione, jeśli ktoś założył, że w ciągu 2 lat nie będzie dokładał do motoru bo wiek młody to możliwe, że po tych 20tys oprócz oleju nie było robione nic a wiadomo że części się zaużywają.


Dla reszty zainteresowanych, którzy nie mogli powstrzymać się od głupich komentarzy nie na temat dodam, że "tu gdzie mieszkam" jak wspomniałam, czyli w Wielkiej Brytanii, kurs CBT (Compulsory Basic Training) jest obowiązkowy wraz z tymczasową (provisional) kategorią A na prawku, bez tego nawet nie da rady wykupić ubezpieczenia, ważne 2 lata i po tym czasie trzeba kurs odnowić, chyba że w międzyczasie ktoś zdecyduje się na egzamin na kat. A

Także trudno też, żeby przebieg był podany w km zamiast mil

21tys. km to oczywiście nie jest bardzo dużo ale biorąc pod uwagę, że motor ma 2 lata to chyba jednak trochę, oprócz jednego potwierdzonego serwisu przy 6tys mil (10tys km) gdzie był wymieniony olej, filtr i ogólne sprawdzenie stanu motoru nie mam pojęcia co było robione, jeśli ktoś założył, że w ciągu 2 lat nie będzie dokładał do motoru bo wiek młody to możliwe, że po tych 20tys oprócz oleju nie było robione nic a wiadomo że części się zaużywają.
- nikaaa
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 6/9/2014, 09:26
Jak sprawdzić czy był katowany? Ciężko, możesz sprawdzić czy bierze olej czy filtr paliwa jest brudny od oleju. Czy w odmie jest pełno szlamu i kompresje na cylindrach. Po za tym możesz sprawdzić mocowania wachaczy czy nie mają luzów i amortyzator koła tylnego, oraz łożyska półki. Większość rzeczy sprawdzisz jedynie u mechanika no chyba że masz troche wiedzy technicznej
- anntek
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 29/8/2014, 20:37
- Lokalizacja: Gruszczyn
nikaaa napisał(a):Dla reszty zainteresowanych, którzy nie mogli powstrzymać się od głupich komentarzy nie na temat
Przepraszam ze nie wziąłem pod uwagę ze ktoś może mieszkać gdzie indziej niz w Polsce - taka wielka tajemnica ze trzeba pisać ogólnikami? równie dobrze możesz mieszkać w USA tam tez sa liczniki w milach.
Pierwsze co bym zrobił po zakupie sprzętu (i co zrobiłem w swoim) to wymiana oleju, wszystkich płynów (hamulcowy i chłodzący) oraz filtrów (powietrza i paliwa jak jest), sprawdzenie stanu zębatek i ewentualna wymiana napędu. Fachowca nie trzeba - na YouTube sa filmy jak co zrobić wiec i mechanik od samochodu sobie poradzi a niektore czynnosci sa tak proste ze w garazu mozesz zrobic samodzielnie.
pozdrawiam
Honda Varadero XL125 2001r https://www.youtube.com/watch?v=8SNUFKAmj34 | http://varadero125.com.pl - portal o małym Varadero
-
darth80 - Świeżak
- Posty: 202
- Dołączył(a): 11/6/2014, 21:24
- Lokalizacja: Warszawa
Ponad 20 000km to nie duży przebieg. Podstawowy serwis i regulacje, nie piłuj zimnego silnika, sprawdzaj stan naciagu i nasmarowania łańcucha, od czasu do czasu sprawdź opony i światła, a klocki wymieniaj gdy są zużyte, nie musisz profilaktycznie.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Panowie pytanie brzmiało jak sprawdzić sprzęt przed zakupem a nie co zrobić jak kupie. Co do youtube to trzeba mieć też wiedzę do segregacji prawdy w internecie, bo jest w niej tyle samo kłamstwa ile prawdy. Co do tego żeby być "bochaterem w swoim domu..." to bym uważał. Motocykl musi być sprawny żeby coś się nie stało podczas jazdy. Jak się ktoś nie czuje na siłach niech zostawi robotę fachowcowi. Sam się o tym przekonuje często jak mam kontakt z klientami że przeczytali coś w internecie i sami zrobili a to nie chce działać, wiedza i zrozumienie zagadnień technicznych jest różna.
- anntek
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 29/8/2014, 20:37
- Lokalizacja: Gruszczyn
Dziękuję za konkrety, już wiem co muszę zrobić
Nie jestem fachowcem, gdybym nim była nie byłoby mnie tutaj i nie pytałabym mądrzejszych od siebie
Co do tego gdzie mieszkam stwierdziłam poprostu, że nie ma to żadnego związku z pytaniem więc nie czułam się w obowiązku o tym pisaç, ale skoro ktoś się oburzył o mile to wyjaśniłam.
Mechanik z komisu zapewniał, że olej był wymieniony ale chyba tak czy siak zrobię to sama. Dzięki jeszcze raz za pomoc!


Co do tego gdzie mieszkam stwierdziłam poprostu, że nie ma to żadnego związku z pytaniem więc nie czułam się w obowiązku o tym pisaç, ale skoro ktoś się oburzył o mile to wyjaśniłam.
Mechanik z komisu zapewniał, że olej był wymieniony ale chyba tak czy siak zrobię to sama. Dzięki jeszcze raz za pomoc!

- nikaaa
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 6/9/2014, 09:26
ja bym zrobił podstawowy przegląd/serwis, wymiana oleju, regulacja zaworów, kontrola luzów wymiana swiecy płynów. podstawy tylko. i potem tylko sie cieszyc sprzetem, 21 tysiecy to smieszny przebieg ( fakt ze jak na dwu latka to spory ale wciąz dla takiej kontrukcji to nie jest koszmar ) sprzetem sie nie nalezy w szczególny sposób obchodzic czy ma 10 czy 20 czy 30 tysiecy latasz i tyle, jak trzeba zmienia sie olej i co tam jeszcze wymaga wymiany. póki silnik nie bierze oleju, normalnie pracuje, odpala i jeździ to sie nie ma czym "sczyszczać"
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość