Pierwszy motor.
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Pierwszy motor.
Witam, planuje zakup pierwszego motoru na przyszły sezon.
Na chwilę obecną znalazłem dwa podobające mi się motory, kawasaki ninja 250 i honda cbr 250,
nic większego nie chce, ani też mniejszego, jakie możecie jeszcze polecic motory 250cc, rocznikowo chce żeby motor nie był starszy jak 2010, do 13 tyś.
Na co należy zwrócić uwagę kupując pierwszy motor, szczególnie w tych dwóch modelach, jaka jest żywotność śilnika w tych modelach ?
Zależy mi na niskim spalaniu w mieście, czasem jakaś trasa.. czy na te motory będzie problem wsiąść w dwie osoby ? mam 185cm wzrostu i 75 kg wagi.
Następna sprawa, jakie ciuchy ?
Po przemyśleniach stwierdziłem, że kupować kombinezon cały jest bez sensu, jak głównie będę jeździł na uczelnie to myślę, że kurtka sama wystarczy
-Co do kurtki to myśle o Alpinestar TGP plus R air ?
-Buty adrenaline CRX
Rękawice to formalność,
-Kask pewnie jakiś sharka do 750 zł
Co do spodni to nie mam pojęcia, w jakich spodniach można jeździć na motorze ?
(japonki, hawajska koszula, kask rowerowy, rybaczki)
Proszę o odpowiedź na moje pytania
pozdrawiam.
Na chwilę obecną znalazłem dwa podobające mi się motory, kawasaki ninja 250 i honda cbr 250,
nic większego nie chce, ani też mniejszego, jakie możecie jeszcze polecic motory 250cc, rocznikowo chce żeby motor nie był starszy jak 2010, do 13 tyś.
Na co należy zwrócić uwagę kupując pierwszy motor, szczególnie w tych dwóch modelach, jaka jest żywotność śilnika w tych modelach ?
Zależy mi na niskim spalaniu w mieście, czasem jakaś trasa.. czy na te motory będzie problem wsiąść w dwie osoby ? mam 185cm wzrostu i 75 kg wagi.
Następna sprawa, jakie ciuchy ?
Po przemyśleniach stwierdziłem, że kupować kombinezon cały jest bez sensu, jak głównie będę jeździł na uczelnie to myślę, że kurtka sama wystarczy
-Co do kurtki to myśle o Alpinestar TGP plus R air ?
-Buty adrenaline CRX
Rękawice to formalność,
-Kask pewnie jakiś sharka do 750 zł
Co do spodni to nie mam pojęcia, w jakich spodniach można jeździć na motorze ?
(japonki, hawajska koszula, kask rowerowy, rybaczki)
Proszę o odpowiedź na moje pytania
pozdrawiam.
- Veniacz
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 22/8/2014, 10:41
- Lokalizacja: Kraków
Pomyśl może nad jeansami motocyklowymi. Zainwestowałem w takie i nie narzekam;)
@Karol
CRX'y to bardzo dobre buty, więc nie wiem czemu mówisz, że są do ****... Może najpierw dowiedz się czegoś o sprzęcie a potem komentuj...
@Karol
CRX'y to bardzo dobre buty, więc nie wiem czemu mówisz, że są do ****... Może najpierw dowiedz się czegoś o sprzęcie a potem komentuj...
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
-
fasoliusz - Bywalec
- Posty: 509
- Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
- Lokalizacja: Sochaczew
fasoliusz napisał(a):@Karol
CRX'y to bardzo dobre buty, więc nie wiem czemu mówisz, że są do ****... Może najpierw dowiedz się czegoś o sprzęcie a potem komentuj...
Kolega miał te buty rozpadły się po tygodniu. Nie ma sensu kupować gówna za taką cenę. Już lepiej znaleźć coś tańszego, przynajmniej trochę kasy zostanie a wyjdzie na to samo.
Suzuki SV650s k7
- Karol20
- Bywalec
- Posty: 595
- Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16
Wiedziałem, że pojawią się odpowiedzi typu, kup coś większego bo to nie ma sensu, ale jak napisałem, nic większego mnie nie interesuje, w garażu będzie stał jeszcze thundercat 600 tak, że po kilku tygodniach przesiądę się na niego żeby zobaczyć czy różnica jest kolosalna czy ćwiartka wystarczy, mi nie chodzi o bardzo szybką jazdę tylko o funkcjonalność, lubie motory, podoba, mi się zachowanie motocyklistów na drodze, jestem człowiekiem dojrzałym i wygłupy mnie nie cieszą, głównie chodzi mi o moje wymiary, 185 myśle, że znowu tak dużo to nie jest ..
Co do jeansów, nic nie wiem na ich temat z tego co widziałem, wyglądają jak normalne, jakie są różnicę ?
Dzięki za odpowiedź panowie
Co do jeansów, nic nie wiem na ich temat z tego co widziałem, wyglądają jak normalne, jakie są różnicę ?
Dzięki za odpowiedź panowie
- Veniacz
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 22/8/2014, 10:41
- Lokalizacja: Kraków
Musisz poczytać o jeansach bo sam dużo o nich nie wiem
A to może w jakieś 500ccm byś wcelował, typu GS/CB itp? Nie wiem czy nie będzie zbyt mała 250'tka na Ciebie;/ Widziałem kilka razy ninje 250 i jest trochę mała;/
@Karol
Jeżdżę drugi sezon w CRX'ach i jakoś żadnego pęknięcia w nich nie widzę. Chińskie halówki za 20zł się nie psują po tygodniu normalnego użytkowania. Powiedz mi co ten kolega robił, że po tygodniu mu się CRX'y rozwaliły...
A to może w jakieś 500ccm byś wcelował, typu GS/CB itp? Nie wiem czy nie będzie zbyt mała 250'tka na Ciebie;/ Widziałem kilka razy ninje 250 i jest trochę mała;/
@Karol
Jeżdżę drugi sezon w CRX'ach i jakoś żadnego pęknięcia w nich nie widzę. Chińskie halówki za 20zł się nie psują po tygodniu normalnego użytkowania. Powiedz mi co ten kolega robił, że po tygodniu mu się CRX'y rozwaliły...
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
-
fasoliusz - Bywalec
- Posty: 509
- Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
- Lokalizacja: Sochaczew
Zasady są takie, że jak się używa czegoś zgodnie z zaleceniami producenta to sie nie psuje, podobnie z motorami i samochodami
Będę musiał się z kimś z okolicy umówić i się poprostu "przymieżyc" do ninjy :/
Będę musiał się z kimś z okolicy umówić i się poprostu "przymieżyc" do ninjy :/
- Veniacz
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 22/8/2014, 10:41
- Lokalizacja: Kraków
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Też się kiedyś zastanawiałem nad Ninja 250R a CBR 250R - wybrałem Ninje i nie żałuje Co do twoich pytań:
Jeden z użytkowników innego forum jeździł Ninją na kurierce (czyli lekko motocykl nie miał) i zrobił nią ponad 80kkm, wiec przebieg rzędu 100kkm i większy, przy prawidłowej eksploatacji nie powinien być problemem.
Mi w mieście wychodzi spalanie średnio 4L/100km, zaś w trasie 4,5l/100km.
Też mam 185cm wzrostu i nie ma tragedii.
@jasnoksieznik
Owszem - jest fajniejsza, tylko że za 13k nie kupi się Ninja 300 (w jednym kawałku) i w porównaniu do 250 jest mniejsza wiec może być drobny problem.
Jeden z użytkowników innego forum jeździł Ninją na kurierce (czyli lekko motocykl nie miał) i zrobił nią ponad 80kkm, wiec przebieg rzędu 100kkm i większy, przy prawidłowej eksploatacji nie powinien być problemem.
Mi w mieście wychodzi spalanie średnio 4L/100km, zaś w trasie 4,5l/100km.
Też mam 185cm wzrostu i nie ma tragedii.
@jasnoksieznik
Owszem - jest fajniejsza, tylko że za 13k nie kupi się Ninja 300 (w jednym kawałku) i w porównaniu do 250 jest mniejsza wiec może być drobny problem.
Kawasaki Ninja 250R -> Yamaha FZ6 S2
-
koperta4512 - Świeżak
- Posty: 145
- Dołączył(a): 31/1/2013, 19:57
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
no ninja 300 fajna maszyna, ale zdrowy rozsądek podpowiada, że pierwszy motor = gleby, zarysowania itp. zawsze to łatwiej przyjdzie na uzywanym motorze
Jakim cudem w mieście pali Ci mniej niż w trasie ? jaki masz styl jazdy ? da się zejśc poniżej 4L ?
Jakim cudem w mieście pali Ci mniej niż w trasie ? jaki masz styl jazdy ? da się zejśc poniżej 4L ?
- Veniacz
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 22/8/2014, 10:41
- Lokalizacja: Kraków
Pewnie dla tego że w mieście jeżdżę do powiedzmy 7k obrotów, zaś w trasie 8k i więcej (przykładowało przy 6000 obrotów silnika, na 6 biegu mamy prędkość 60km/h zaś przy 8000 mamy już 100km/h) - wszystko zależy od stylu jazdy (mi do ekonomicznej jazdy trochę brakuje). Myślę że jak będziesz chciał, to do 3,5L zejdziesz a jak bardzo zależy ci na spalaniu to bierz Hondę, bo spali jeszcze mniej tylko pamiętaj że ma mniej mocy od Kawasaki.
Kawasaki Ninja 250R -> Yamaha FZ6 S2
-
koperta4512 - Świeżak
- Posty: 145
- Dołączył(a): 31/1/2013, 19:57
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Spalanie nie jest najistotniejszą rzeczą, dla mnie 4L to już cud :} moja obecna maszyna pali koło 15L ...
Dodatkowe pytanie za 100 punktów, w ninjy 250 nie ma wskaźnika poziomu paliwa, czy jest możliwość dorobienia takowego ?
Dodatkowe pytanie za 100 punktów, w ninjy 250 nie ma wskaźnika poziomu paliwa, czy jest możliwość dorobienia takowego ?
- Veniacz
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 22/8/2014, 10:41
- Lokalizacja: Kraków
Ninja była robiona w różnych wersjach: Na rynek Europejski trafiała wersja na wtrysku, która miała tylko kontrolkę paliwa zaś na rynek Amerykański na gaźniku która miała już wskaźnik paliwa - jak zależy ci na wskaźniku i przebolejesz trochę większe spalanie to kup z przeznaczeniem na rynek Amerykański. Co do dorobienia wskaźnika paliwa to wydaje mi się że dało by radę to zrobić.
Kawasaki Ninja 250R -> Yamaha FZ6 S2
-
koperta4512 - Świeżak
- Posty: 145
- Dołączył(a): 31/1/2013, 19:57
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
http://www.kawasaki-pfeil-ersatzteile.d ... IENT=PFEIL
Mozesz wyszukac oba modele (US, EU) i porownac okolice zegarow oraz baku. Sciagnij sobie tez serwisowke i porownaj wiazki.
Mozesz wyszukac oba modele (US, EU) i porownac okolice zegarow oraz baku. Sciagnij sobie tez serwisowke i porownaj wiazki.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
W wersji EU wydaje mi się że też jest pływak (jeśli nie ma to po prostu w ASO zamówisz pływak i go zamontujesz, bo wątpię żeby baki w wersjach US i EU się różniły). Co do wskaźnika to ja widzę takie opcje:
1. Rezygnujesz z informacji na temat temperatury i wskaźnik od temperatury podłączasz pod pływak
2. Zamawiasz w ASO wyświetlacz 1 od prawej dla wersji US i montujesz - Wskaźnik paliwa podłączasz pod pływak tylko robią się dwa problemy - pierwszy, to to że w wskaźniku masz kontrolkę od temperatury oraz nie ma kontrolki FI. Najprościej by było zrezygnować z temperatury i podłączyć pod kontrolkę temperatury kontrolkę FI (przy okazji zmienić szkiełka).
3. Zamontować osobny wskaźnik paliwa.
4. Zmienić oryginalne zegary na inne, w których będzie pokazywana ilość paliwa i temperatura - na YT widziałem że zamontowali jakiś inny wskaźnik, chyba zaczynający się na m...
Oczywiście jest to moja opinie i nie wiem czy wszystkie opcje da się zrealizować Mi wystarcza tylko kontrolka, który jak jest miedzy 4L a 2L zaczyna się zapalać i gasnąć zaś jak jest poniżej 2L to się cały czas pali.
1. Rezygnujesz z informacji na temat temperatury i wskaźnik od temperatury podłączasz pod pływak
2. Zamawiasz w ASO wyświetlacz 1 od prawej dla wersji US i montujesz - Wskaźnik paliwa podłączasz pod pływak tylko robią się dwa problemy - pierwszy, to to że w wskaźniku masz kontrolkę od temperatury oraz nie ma kontrolki FI. Najprościej by było zrezygnować z temperatury i podłączyć pod kontrolkę temperatury kontrolkę FI (przy okazji zmienić szkiełka).
3. Zamontować osobny wskaźnik paliwa.
4. Zmienić oryginalne zegary na inne, w których będzie pokazywana ilość paliwa i temperatura - na YT widziałem że zamontowali jakiś inny wskaźnik, chyba zaczynający się na m...
Oczywiście jest to moja opinie i nie wiem czy wszystkie opcje da się zrealizować Mi wystarcza tylko kontrolka, który jak jest miedzy 4L a 2L zaczyna się zapalać i gasnąć zaś jak jest poniżej 2L to się cały czas pali.
Kawasaki Ninja 250R -> Yamaha FZ6 S2
-
koperta4512 - Świeżak
- Posty: 145
- Dołączył(a): 31/1/2013, 19:57
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Gdzieś wyczytałem że wersje amerykańskie mają inne części...(podobno trzeba wtedy sprowadzać z US) ma ktoś obeznanie z tym?
I jak odróżnić wersję amerykańską od europejskiej?
I jak odróżnić wersję amerykańską od europejskiej?
-
trellson86 - Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 28/8/2014, 08:20
Wersja Europejska od Amerykańskiej trochę się różni - podstawa jest ta sama, tylko detalami się różni. Co do sprowadzania części dobrze by było jak byś się w ASO zapytał. Co do różnic to:
Europejska jest na wtrysku, Amerykańska na gaźniku
EU ma licznik w km, US ma licznik w mph
EU ma sanie sterowane przez komputer, US przy lewej manetce ma dźwigienka od tego
EU ma wskaźnik temperatury i kontrolkę paliwa, US ma wskaźnik paliwa i kontrolkę od temperatury
EU nie ma odblasków po bokach z przodu/tyły, US ma odblasków po bokach z przodu/tyły
Z różnic to chyba na tyle - ponadto w wersji Amerykańskiej motocykl był malowany w kolorze blado zielonym i niebieskim.
Europejska jest na wtrysku, Amerykańska na gaźniku
EU ma licznik w km, US ma licznik w mph
EU ma sanie sterowane przez komputer, US przy lewej manetce ma dźwigienka od tego
EU ma wskaźnik temperatury i kontrolkę paliwa, US ma wskaźnik paliwa i kontrolkę od temperatury
EU nie ma odblasków po bokach z przodu/tyły, US ma odblasków po bokach z przodu/tyły
Z różnic to chyba na tyle - ponadto w wersji Amerykańskiej motocykl był malowany w kolorze blado zielonym i niebieskim.
Kawasaki Ninja 250R -> Yamaha FZ6 S2
-
koperta4512 - Świeżak
- Posty: 145
- Dołączył(a): 31/1/2013, 19:57
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motocykle na kategorie A2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość