Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 16/5/2014, 19:39

ciezko powiedziec, kazdy powinien miec dostosowane pod siebie, dlatego nie ma np kwadratowego wielokliny który by wyeliminował problemy ze scinającym sie frezem ;D tylko są własnie frezy żeby mozna było pod siebie ustawić, ja mam chyba na równo z podnóżkami moze minimalnie wyżej.

inna sprawa to przyzwyczajenie, kiedys jak w trampkach latałem to po wrzuceniu butów nie czułem w ogóle czy zmieniam biegi czy nie ;P ale teraz jest odwornie jak sie przejade w zwyjłych to dziwne uczucie ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez rakasza » 16/5/2014, 21:54

cześć chłopaki , mam problem z moim suzuki ts 50 . Mianowicie co jakiś czas , a nawet co chwile gdy zaczynam jazde i chce hamować nożnym zaciska go do dołu i hamuje na ostro. Kilka razy już bym leżał.
O co chodzi ? :roll:
rakasza
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16/5/2014, 21:18


Postprzez mati22252 » 17/5/2014, 06:30

Naucz się go używać i dozować. I używaj przecinków bo nie wiadomo o co biega.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez henio12323 » 17/5/2014, 08:15

chodzi ci o to że hamulec sie blokuje ? popatrz na regulacjach, możliwe że masz juz wyjechane okładziny ( bo tam rozumiem że bęben jest ? ) i tam jest taki scięty bolec który rozciska okładziny, jak okładziny są wyjechane to bolec maksymalnie się obraca a potem blokuje, zdejmij sobie wszystko i zobacz jak to wygląda to zrozumiesz bo cięzko wyjaśnic. wymiana okładzin pomoże na 100%. mozna też przesmarować ten bolec żeby lżej sie obracał i jeszcze moze gdzies spręzyny nie byc ona by chociaz troche odbijała, ale tak czy siak jak okładziny słabe to moze sie tak dziać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez fredi143022 » 17/5/2014, 17:41

jakie zębatki polecacie do enduro 70 cc około 15 km ? Głównie jazda w terenie ale czasami trzeba bedzie przelecieć asfaltem z lasu do lasu.
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33

Postprzez henio12323 » 17/5/2014, 18:29

nie ma czegos takiego jak jakie polecacie zębatki kazdy ma pod siebie, pozatym to też zalezy od motocykla bo jeden fabrycznie ma inne od innego.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez fredi143022 » 17/5/2014, 21:15

henio wiem ze kazdy ma swoje preferencje ale chce mieć jakiś punkt odniesienia .Tak jak mówie motor około 15 KM głownie teren także v-max nie musi być duży
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33

Postprzez kris514 » 17/5/2014, 21:29

Tylko pytanie jak tobie jeździło się na poprzednim komplecie, jeśli był ok to po co zmieniać, jeśli brakowało ci prędkości to dajesz albo mniejszą z tyłu albo większą z przodu (raczej rzadko potrzeba aż tak dużej zmiany żeby wymieniać i przód i tył).
Widzę po moim i taty motorze że inne przełożenia są dla nas dobre dla mnie 12 z przodu to przesada (w exc 125) a tata tak woli bo dzięki temu nie zdarza się tak że motor na niskich obrotach nie może gdzieś wyciągnąć. Więc jeśli chcesz więcej mocy mniej prędkości to daj o jeden ząb mniejszą zębatkę z przodu i odczujesz różnice
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 17/5/2014, 21:53

dokładnie jak kolega wyżej mówi. nie ma reguły, najlepiej odnieść się do poprzedniego zestawu i samemu ocenic co wolisz. a jeżeli chcesz żeby sprzęt był uniwersalny to wsadź fabryczne przełozenia

aaa i moc kompetnie nie ma znaczenia ;) czy 15 czy 50 koni bez róznicy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez fredi143022 » 18/5/2014, 08:51

które moto waszym zdaniem bedzie lepsze : Rieju mrt pro czy honda hm cre six ? Silniki te same , waga 83 kg vs 85 na korzyść cre ale to raczej nie odczuwalna różnica . Główną różnicą jest chyba zwieszenie
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33

Postprzez henio12323 » 18/5/2014, 10:07

cre to najlepsze moto tego typu na rynku :P silniki te same ale CRE ma wiecej tuningowych gratów, wieksze chłodnice itp itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez fredi143022 » 18/5/2014, 10:29

właśnie mam zamiar kupić moto z wytuningowanym już silnikiem i na 90 % nie bede w nim nic wymieniał chyba że coś padnie.Mam na oku fajne rieju za 4500 z wzmcninym wałem , sportowym koszem sprzegła , sportowym cylindrem top performance. Orientujesz sie które zawieszenie jest lepsze ? w rieju marzocchi ups a w hm'ce paioli ups.
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33

Postprzez sylwek199888 » 19/5/2014, 17:12

Kiedyś chyba pytałem już o to, ale nie dostałem dość przezroczystej odpowiedzi na moje pytanie (może też źle sprecyzowałem pytanie). A więc tak, chodzi mi o tłoki z dwoma pierścieniami np w cr 125. Jak wpływa taki tłok na pracę, żywotność silnika. Silnik lepiej chodzi i wytrzymuje więcej mth na tłoku, czy wprost naprzeciw ? I jakie macie zdanie o takim założeniu tłoka do fulla.
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez henio12323 » 19/5/2014, 21:30

1 pierscien - wyższe obroty, szybsze zuzycie tłoka bo sie pierscien mocnie jwytrze i bardziej gubi cisnienie, ale mniej wyciera cylinder

2 piersciene - mocniej tra o cylinder, ale są wytrzymalsze a moto lepiej ciągnie z dołu

dla amatorki raczej bym polecał w miare możliwosci 2 pierscieniowy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Musicman1997 » 21/5/2014, 17:40

przy amatorskiej jeździe ile wytrzyma tłok w exc 250 jeśli bd dbał o filtr olej itp. ? i jak mogę sprawdzić czy tłok jest do wymiany ? zmierzyć kompresje ? zajrzeć do cylindra przez kanał wydechowy czy trzeba ściągać cylinder ?
Yamaha WR 450 2004
Musicman1997
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 30/6/2013, 13:41
Lokalizacja: Kraśnik

Postprzez Blichar » 21/5/2014, 18:28

Witam, mam problem z moim kochanym lc2 ;) otóż ostatnio stwierdziłem że pora pojechać pierwszy raz na tor i po kilku skokach motor zaczął mocniej wibrować. Już od początku jak go kupiłem nie miał zaworu wydechowego i waliło dosyć mocno ale teraz coś definitywnie się spierniczyło. Jeszcze przed dziwnymi drgawkami miał problem z gaźnikiem i przy odkręcaniu gazu dławił się i gasł a potem nie chciał odpalić. Oprócz mocnych wibracji słychać też głośny metaliczny stuk który (jak mi się wydaje) towarzyszy poruszaniu się tłoku. Wcale nie ma mocy i jakby nie chce się "rozgrzać". Kompresji jeszcze nie sprawdzałem. Zaraz przed wyjazdem na tor przykręciłem wydech na "sztywno" przez co rozumiem: dwie blaszki, śruby i mocowanie do ramy z blachy, czy wydech mógł wybić dziurę czy chociaż zrobić jakieś szkody na cylindrze? Czy dobrze zrobiłem że jest przykręcony na "sztywno"? W czym jest problem? tłok? korba? może cylinder? pozdro
Blichar
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29/9/2013, 22:05
Lokalizacja: Lublin

Postprzez henio12323 » 21/5/2014, 20:57

musicman - mówisz o 2T cyz 4T ? w 2T tłok 100 mth powinien wytrzymać, tylko że obawiam się że 250tka moze byc za mocna.


blichar - cięzko powiedziec, nie umiez tego opisac dobrze i sam nie wiem co i jak. najlepiej podjedź do mechanika niech oceni. skąd dokładnie jestes ? też jestem z okolic lublina i często tam jestem, swoją droga na jakim torze byłeś ?

ja bym sprawdził raczej tak, jak łapiesz za wydech i nim ruszasz i nic nie dzwoni to raczej nie dzwoni podczas jazdy, dzwonienie metaliczne plus powiększone wybracje sugerowały by na cos z wałem, moze łozyska wału. chyba tam tez jest wałek balansujący może jego łozyska. zdejmij pokrywe lewa, i poruszaj magnetem góra dół poczuj czy nie ma luz ów zadnych
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Musicman1997 » 21/5/2014, 21:18

chodzi mi o 2t. m.in. po czym poznać że tłok jest do wymiany ? Nie będę od razu odkręcał manetkę do końca, ale raczej ten sezon jeszcze przelatam na dt 125.
Yamaha WR 450 2004
Musicman1997
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 30/6/2013, 13:41
Lokalizacja: Kraśnik

Postprzez henio12323 » 21/5/2014, 21:30

przemysl sprawe z 250tką, bo te starsze miały charakterystyke że po prostu moto jest cięzko opanowac, i nie chodzi o ilosc koni, tylko o sposób ich oddawania

co do wymiany - mniej wiecej kontroluje sie po przebiegu, pomiary cisnienia nie są bardzo miarodajne, mozna zobaczyc przez wydech ale tam zobaczysz jak juz tłok bedzie w stanie agonalnym. tłok sie wymienia jak traci luz montażowy - taki który przewiduje serwisówka. trzeba obczaic w ksiązce ale zakładam że jak dla nowego tłoka masz 0.06 mniej wiecej luzu, to zuzyty tłok moooże miec np 0.1 mm. a majac więcej od razu jest do wymiany - i to jest kontrola tłoka. jak zobaczysz że ma rysy, albo niepokojące znaki to znaczy że albo jest juz za bardzo przetrzymany, albo cos sie dzieje nie tak z silnikiem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez MathewPL » 22/5/2014, 17:51

http://i.imgur.com/y0tY8V2.jpg


Wiec tak podczas wymiany uszczelniacza wału na zebatce zobaczyłem rowek. Czym jest to spowodowane, czy wpływa to na prace silnika.. I czy nadaje się do wymiany czy tak ma być?
MathewPL
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 13/7/2013, 18:58
Lokalizacja: Brzeg

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê