Zobacz wÄ…tek - Pierwszy motor YZF 125, YBR 125 - KAT B
NAS Analytics TAG

Pierwszy motor YZF 125, YBR 125 - KAT B

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Pierwszy motor YZF 125, YBR 125 - KAT B

Postprzez Maxx73 » 17/8/2014, 15:40

Witam wszystkich, jestem nowym uzytkownikiem jednak forum czytam i przegladam juz troche czasu :) Z GORY PRZEPRASZAM ZA BRAK POLSKICH ZNAKOW, ale mieszkam aktualnie za granica - jednak motor bedzie uzywany w PL.
Ostatnio na powaznie cos mnie wzielo na motor, przegladalem posty, tematy i mam juz faworyta jednak przyszla mi na mysl jedna rzecz - o ktorej ponizej :)

Moje wymiary 189cm wzrostu, 85kg.

Jako ze mam prawo jazdy kat B dluzej niz 3 lata postanowilem wykorzystac 'furtke' ktora otwiera sie jakos pod koniec miesiaca :)

Mianowicie - do wydania mam okolo 10k zl mam nadzieje razem z osprzetem typu kombinezon, kask, rekawice, buty.
Motor ktory mi sie bardzo podoba to Yamaha YZF 125. Ewentualnie Yamaha YBR 125 (jednak jest troche slabsza a przy i tak niewielkiej mocy moze to miec znaczenie...) - prosze nie sugerowac sie marka :) Myslalem nad Honda CBR - jednak z tego co czytam bylaby po prostu za mala.

Motor bedzie sluzyc glownie do wyskoczenia do miasta - ok 30km, jednak chcialbym moc wybrac sie nim od czasu do czasu rowniez na wypady 200+.
Wiem, ze cudow sie nie mozna spodziewac po pojemnosci 125, jednak ja nigdy nie jezdzilem na motorze (planuje pojsc chociaz na kilka h lekcji przed zakupem) i nie chce, a nawet nie moge jezdzic niczym mocniejszym niz 15km zwlaszcza ze do nauki chyba taka pojemnosc wystarczy. Chcialbym natomiast aby motor byl mozliwie zwawy, vmax 120-130km. I wygladem przypominal ktorys z moich faworytow. Dodatkowo wolalbym aby byl to 4T, z uwagi na dzwiek oraz spalanie - to tez jest bardzo wazne.

Odnosnie mojego pomyslu to planach mam zrobienie prawka na prawdziwe motory, ale jezdzic chcialbym juz a zrobienie prawka zejdzie mi okolo roku z racji mojej pracy i czestych wyjazdow za granice...
I tu pewien pomysl - moze kupic cos mocniejszego z 125, ale 'zdlawic' to do 15km aby moc jezdzic legalnie, tak narazie sie pobujac, a jak zrobie dokumenty - odblokowac motor i pojezdzic sezon, aby przyzwyczaic sie do troche lepszych osiagow przed przesiadka na cos powaznego?

Jakies rady ? :)
Pzdr i z gory dziekuje za pomoc.
Maxx73
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 17/8/2014, 15:11
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez jasnoksieznik » 17/8/2014, 16:52

Sprawdz dokladnie, czy moto nie jest po szkole jazdy, to chyba najwazniejsze.
Popularne japonskie 125tki sa chyba wszystkie dobre.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium


Postprzez kravter » 17/8/2014, 16:56

ja posiadam yzf r 125 i jak na 125 to bardzo żwawy :D i przyjemnie sie na nim jezdzi, np dzis nie chcialo mi sie jakos jezdzic ale zmusilem sie bo sie nudzilem i jak wsiadlem to juz nie chcialem zsiadac hehe ;)
ja mam 185 cm ale 70kg :D i na tych moich wymiarach ta yamaszka nie jest wcale za mala ;] do 100km/h ma przyspieszenie nie najgorsze ;D v max to niby prawie 140km/h ja jechalem max 125km/h wiecej nie jechalem bo mi szkoda silnika :D ogolnie smigam tak 100km/h i wydaje mi sie ze to optymalna predkosc jak na ten motorek :D
kravter
Świeżak
 
Posty: 318
Dołączył(a): 6/5/2013, 16:59

Postprzez Maxx73 » 17/8/2014, 17:29

Dzieki za odpowiedzi, jednak jak sprawdzic czy motor pochodzi ze szkolki czy nie...? Nie wiem jak w motorach, ale w autach nawet tych nowych kombinacje przy licznikach sa mozna powiedziec na pozadku dziennym wiec chyba przebiegiem nie ma co sie sugerowac... Jednak jesli sie sugerowac to jakiego przebiegu szukac? Co ile kilometrow w takim motorze trzeba zrobic powazny serwis?
Rocznik, chcialbym 2008+ - to juz jakis wyznacznik, czy poza wizyta w jakiejs stacji kontroli (na co bede naciskac przyszlego sprzedajacego) moge zrobic cos wiecej?
Jakies rady dla kompletnego nowicjusza w temacie?
Maxx73
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 17/8/2014, 15:11
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez jasnoksieznik » 18/8/2014, 17:36

Sprawdz poprzednich wlascicieli w papierach. Poza tym, moto ze szkoly jazdy zawsze maja/mialy gmole, zazwyczaj masywne, wielokrotnie malowane, czesto wspawane bezposrednio w rame
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Karol20 » 19/8/2014, 10:52

I pamiętaj, że za granicą jeździć Ci nim nie wolno.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez Maxx73 » 19/8/2014, 17:33

Tak, domyśliłem się :)
Teraz mam miesiąc (w pierwszej połowie września będę w PL) na znalezienie jakiejś niezajechanej sztuki z jakąś fajną ceną.. :D

Dzięki za odpowiedzi :)
Maxx73
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 17/8/2014, 15:11
Lokalizacja: Szczecin



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê