Zobacz wątek - Redukcja, więcej mocy
NAS Analytics TAG

Redukcja, więcej mocy

Enduro, Cross
_________

Redukcja, więcej mocy

Postprzez ertrol » 5/8/2014, 10:37

Witam ! :)

Mam pytanie odnoście redukcji biegów. Przykładowo, jeśli jadę w terenie (las) 40km/h na 3 biegu i zbliża się górka lub grząski piach i potrzebuje szybkiej dostawy mocy zmieniam bieg na 2 jednak nie hamuje. Czy to jest dobrze, czy trzeba zwolnić aby zredukować bieg na niższy i dostać dopływ mocy ? Jak wy zachowujecie się w takich sytuacjach ?
ertrol
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 5/7/2014, 21:13


Postprzez dawidsx » 5/8/2014, 18:11

A jest sens zwolnić tak, że po zbiciu biegu masz takie obroty jak na trójce wcześniej? To nawet nie przypływ mocy nie będzie...
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23


Postprzez henio12323 » 5/8/2014, 20:48

nie zadawaj setek podobnych tematów, pisz juz w jednym...

ak chcesz zredukować to w czym problem, mozesz, aby nie katowac bezsensownie po obrotach, bo najlepiej mtoo jedzie przy 2T w jakims 75% odkręcenia gazu, nizej i wyzej nie ma pełnej mocy i momentu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez SpeedyGonzales » 5/8/2014, 20:59

Redukuj z międzygazem. Wjeżdżając pod wzniesienie gdy zaobserwujesz spadek obrotów to szybka redukcja i jazda. I nie musisz kręcić do czerwonego pola, czterosuwy osiągają swój maksymalny moment obrotowy przy ok 4-6tyś obrotów na minutę, zależy od silnika i skoku tłoka. W 2T jest wyżej gdy załącza się rezonans, zwykle od ok 6-8 tysięcy obrotów. Jeśli chodzi o przyhamowanie to tak, hamuję przed przeszkodami typu głębsze brody, wyżłobione koleiny, uskoki itd ale to chyba logiczne. W piachu nie musisz obowiązkowo redukować, skup się raczej na optymalnym torze jazdy i dociążeniu tyłu, bo z ciężkim przodem gwiźniesz na bok tak jak przy gwałtownym skręcie w bok.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez ertrol » 5/8/2014, 21:09

rozumiem, dzieki ! :)
ertrol
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 5/7/2014, 21:13



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê