1 Główne Moto
Posty: 9
• Strona 1 z 1
1 Główne Moto
Witam
Mam kilka pytań odnośnie przymiarki co do moto. Mam 172 cm 65 kg wagi. Co proponujecie? Kat A,B.
Jest lato i chciałbym sobie śmigać rano ~7 po popołudniu do domu ~16 (z pracy). 10 km w 1 stronę.
Albo na studia 40 km w 1 stronę. (Wielkie miasto korki to oczywiście dało by się ominąć)
Jak że jest to pierwsze moto do jazdy do pracy/studia/ małe wypady.
Nabrać doświadczenia przez 1-4 sezony bo nie sadze, że szybko zmienię.
Brać w ogóle pod uwagę Yamahe FZR 600 z 92 r ?
np.
Myślałem na 250 ccc akurat cena ich sięga 6k tyle co normalne 600.
Albo GS 500 tylko czy da radÄ™ w wypadzie 100km ~80-110 km\h
Hejty nie będą brane pod uwagę.
Pozdro
Mam kilka pytań odnośnie przymiarki co do moto. Mam 172 cm 65 kg wagi. Co proponujecie? Kat A,B.
Jest lato i chciałbym sobie śmigać rano ~7 po popołudniu do domu ~16 (z pracy). 10 km w 1 stronę.
Albo na studia 40 km w 1 stronę. (Wielkie miasto korki to oczywiście dało by się ominąć)
Jak że jest to pierwsze moto do jazdy do pracy/studia/ małe wypady.
Nabrać doświadczenia przez 1-4 sezony bo nie sadze, że szybko zmienię.
Brać w ogóle pod uwagę Yamahe FZR 600 z 92 r ?
np.
- Kod: Zaznacz cały
http://olx.pl/oferta/yamaha-fzr-600-r6-sprzedam-CID5-ID6dix7.html#d7844352e2;promoted
Myślałem na 250 ccc akurat cena ich sięga 6k tyle co normalne 600.
Albo GS 500 tylko czy da radÄ™ w wypadzie 100km ~80-110 km\h
Hejty nie będą brane pod uwagę.
Pozdro
- Escape
- Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 28/3/2012, 22:34
Polecam coś słabszego, ale również zdecydowanie nowszego.
Wybacz, ale ten fazerek to frankenstein i nie przypadł mi do gustu.
Od siebie mogę polecić to, czym osobiście jeżdżę - ER5. Warto kupić po lifcie z 02 roku, ceny około 5k + musisz pomyśleć o ciuchach i podstawowym serwisie - olej, płyny, filtry, ew. tarcza, regulacje.
Warto też przyjrzeć się konkurencji ERki spod Wielkiego Skrzydła (choć obecnie już nie takie wielkie) - mianowicie CB500. Bardzo fajne moto, 8 koni mocniejsze (pod warunkiem zakupienia w pełni odblokowanej), ale znowu minimalnie więcej pali (średnio o pół litra) no i jest nieco droższa w tych samych rocznikach.
Jeżeli masz więcej kasy to możesz przyjrzeć się następcy ER5 - ER6 (mi akurat przypadła do gustu wersja z owiewkami). Ale to trza mieć już jakieś 8-10k.
Suzuki GS500 też jest ok, ale osobiście mi się nie podoba (tak, wiem, że de gustibus non disputandum est). No i silnik chłodzony cieczą wydaje mi się lepszą opcją, szczególnie w miastach i przy obecnej temperaturze.
Powodzenia
Wybacz, ale ten fazerek to frankenstein i nie przypadł mi do gustu.
Od siebie mogę polecić to, czym osobiście jeżdżę - ER5. Warto kupić po lifcie z 02 roku, ceny około 5k + musisz pomyśleć o ciuchach i podstawowym serwisie - olej, płyny, filtry, ew. tarcza, regulacje.
Warto też przyjrzeć się konkurencji ERki spod Wielkiego Skrzydła (choć obecnie już nie takie wielkie) - mianowicie CB500. Bardzo fajne moto, 8 koni mocniejsze (pod warunkiem zakupienia w pełni odblokowanej), ale znowu minimalnie więcej pali (średnio o pół litra) no i jest nieco droższa w tych samych rocznikach.
Jeżeli masz więcej kasy to możesz przyjrzeć się następcy ER5 - ER6 (mi akurat przypadła do gustu wersja z owiewkami). Ale to trza mieć już jakieś 8-10k.
Suzuki GS500 też jest ok, ale osobiście mi się nie podoba (tak, wiem, że de gustibus non disputandum est). No i silnik chłodzony cieczą wydaje mi się lepszą opcją, szczególnie w miastach i przy obecnej temperaturze.
Powodzenia

Kawasaki ER-5, 98r.
- jackal_pl
- Świeżak
- Posty: 299
- Dołączył(a): 9/3/2009, 19:55
- Lokalizacja: Okolice Gliwic
A może Yamaha xj600 diversion. Suzuki vx 800 masz bezobsługowy napęd wałem i silnik v2. Zdecydowanie polecam ci xj 600 nadaje się nawet na dłuższe wypady są też wersje N bez owiewki.
- Kruszyciel
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 3/6/2014, 18:56
- Lokalizacja: MorÄ…g
Yamaha xj600 diversion pali około 4l/100
Aczkolwiek ma charakterystyczne klekotanie silnika nie jeden jeździł z tym do mechanika
To są pierwsze przymiarki na co mam szczególnie zwracać uwagę. Zależy mi na cichym motocyklu.
Za niedługo spojrzę na Wasze propozycje, szczególnie mi się podobają sporty z owiewkami, aczkolwiek 1 moto może być naked jeżeli w trasie nie robi to problemu.
Usłyszałem, że jeśli jest naked to większy opór powietrza jest i przy 160 km\h trzeba się dobrze trzymać.
Nie wiem ile w tym prawy bo jak robiłem prawko na 250cc i miałem 110 to było ok. (poza miastem ofc)
Pozdrawiam
Aczkolwiek ma charakterystyczne klekotanie silnika nie jeden jeździł z tym do mechanika

To są pierwsze przymiarki na co mam szczególnie zwracać uwagę. Zależy mi na cichym motocyklu.
Za niedługo spojrzę na Wasze propozycje, szczególnie mi się podobają sporty z owiewkami, aczkolwiek 1 moto może być naked jeżeli w trasie nie robi to problemu.
Usłyszałem, że jeśli jest naked to większy opór powietrza jest i przy 160 km\h trzeba się dobrze trzymać.
Nie wiem ile w tym prawy bo jak robiłem prawko na 250cc i miałem 110 to było ok. (poza miastem ofc)
Pozdrawiam
- Escape
- Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 28/3/2012, 22:34
Bo opór rośnie z kwadratem prędkości. 110 to stosunkowo mała prędkość. Mi od 170km/h zaczyna przeszkadzać opór powietrza. Jak na moje oko to ani naked ani sport nie są przystosowane do dłuższych tras. Cichy motocykl będzie ten który przy tej samej prędkości będzie miał niższe obroty.
Triumph Street Triple
- jaroaro
- Bywalec
- Posty: 758
- Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
- Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy
Na oku mam Yamaha XJ 600 i Sv 650N (s) - jeszcze poczytam na temat zalet i wad i dostępności części.
Wiadomo że 1990 to stary moto a od jakiego roku mam się rozglądać ? Żeby pośmigać 1-4-6 sezonów jeżeli nie będzie takiej potrzeby.
Głównie mi chodzi o elektryczny starter bo kopanie jest uciążliwe w MTZ.
Nie musi być jakiś super wydech z BUMBUM - jak to niektórzy muszą mieć bez db killera.
Jeżeli jest zamienny wydech to db killer musi u mnie być
Wiadomo że 1990 to stary moto a od jakiego roku mam się rozglądać ? Żeby pośmigać 1-4-6 sezonów jeżeli nie będzie takiej potrzeby.
Głównie mi chodzi o elektryczny starter bo kopanie jest uciążliwe w MTZ.
Nie musi być jakiś super wydech z BUMBUM - jak to niektórzy muszą mieć bez db killera.
Jeżeli jest zamienny wydech to db killer musi u mnie być

- Escape
- Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 28/3/2012, 22:34
Z dostępnością części do Yamaha XJ 600 nie będziesz miał problemu,nie są też jakoś szczególnie drogie,więc o utrzymanie bym sie nie martwił,zależy też oczywiście gdzie je zamawiasz a to już inna kwestia:) Jaki budżet ogólnie posiadasz na zakup?
- Moto-Center
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 6/3/2014, 16:28
Ja bym polecił XJ 600. Bardzo fajne moto na początek
SV jak i VX bym odradził. Jeździłem na obydwu i myślę, że na początek są one zbyt agresywne.

SV jak i VX bym odradził. Jeździłem na obydwu i myślę, że na początek są one zbyt agresywne.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
-
fasoliusz - Bywalec
- Posty: 509
- Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
- Lokalizacja: Sochaczew
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości