Zobacz wątek - <i>[Aktualności]</i> Prawo jazdy kat. B także na manualne...
NAS Analytics TAG

[Aktualności] Prawo jazdy kat. B także na manualne...

Komentarze użytkowników
_________

[Aktualności] Prawo jazdy kat. B także na manualne...

Postprzez Åšcigacz » 9/6/2014, 08:50

Dyskusja na temat: Prawo jazdy kat. B także na manualne skrzynie biegów?
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Prawo jazdy kat. B także na manualne skrzynie biegów?
Åšcigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 08:50

Ja nie rozumiem tych wszystkich obaw. Dla większości osób jazda manualem jest łatwiejsza do opanowania, niż np. z przekładnią CVT. Poza tym jaki chaos na ulicach? Osoby posiadające prawo jazdy kat. B raczej znają przepisy ruchu drogowego. Moje zdanie jest takie, że to dobry pomysł i nie należy się go obawiać.

Do spisu ewentualnych sprzętów zapomnieliście dodać legendarne wiadro V2.
Przy okazji te wszystkie sprzęty (jak to powiedzieć...) są po prostu mulaste. Rozpędzenie do setki trwa bardzo dłuuuuugo. Niektóre stuningowane 50 w 2suwie rozpędzają się szybciej a jest ich na ulicy chyba więcej, niż 'legalnych' 50. Tym bardziej nie rozumiem obaw o chaosie na ulicy. <br><hr>bigpimpinhustla
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 08:56

Zaraz posypią się opinie ludzi, którzy nie mają prawa jazdy kat. A w stylu "to super pomysł". Otóż to nie jest dobry pomysł. Już teraz czasem bałem się przejeżdżać obok gości na skuterach, którzy jeździli na dowód osobisty i nie mieli żadnego obycia z przepisami ruchu drogowego. Teraz ludzie, którzy dotychczas poruszali się jedynie samochodami będą mogli przesiąść się na motocykl, który wyciąga ponad 100km/h. Motocyklem jeździ się nieco inaczej niż samochodem. Potrzeba do tego odpowiedniego treningu i wyszkolenia. Już prędzej pozwoliłbym ludziom posiadającym prawo jazdy kat. A jeździć samochodami, ale nie na odwrót. Poza tym po co było wprowadzanie tych śmiesznych kategorii A1, A2, AM jeżeli teraz i tak pozwoli się ludziom jeżdzić na całkowicie innym prawie jazdy? Pomysł niepoważny.<br><hr>Marian
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 08:59

Komentatorzy napisał(a):Ja nie rozumiem tych wszystkich obaw. Dla większości osób jazda manualem jest łatwiejsza do opanowania, niż np. z przekładnią CVT. Poza tym jaki chaos na ulicach? Osoby posiadające prawo jazdy kat. B raczej znają przepisy ruchu drogowego. Moje zdanie jest takie, że to dobry pomysł i nie należy się go obawiać.

Do spisu ewentualnych sprzętów zapomnieliście dodać legendarne wiadro V2.
Przy okazji te wszystkie sprzęty (jak to powiedzieć...) są po prostu mulaste. Rozpędzenie do setki trwa bardzo dłuuuuugo. Niektóre stuningowane 50 w 2suwie rozpędzają się szybciej a jest ich na ulicy chyba więcej, niż 'legalnych' 50. Tym bardziej nie rozumiem obaw o chaosie na ulicy. <br><hr>bigpimpinhustla<br>
Ja doskonale je rozumiem. Jestem pewien, że gdyby ustawa weszła w życie, wielu niedoświadczonych "motocyklistów" zaczęłoby wsiadać na sprzęty typu wspomniane KTMy czy inne leciutkie, piekielnie mocne dwusuwy. To stwarza niebezpieczeństwo! Przygotowanie teoretyczne i praktycznie na kursach, mimo, że często byle jakie jest zdecydowanie lepsze niż żadne.<br><hr>motórzysta
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 09:01

Komentatorzy napisał(a):Ja nie rozumiem tych wszystkich obaw. Dla większości osób jazda manualem jest łatwiejsza do opanowania, niż np. z przekładnią CVT. Poza tym jaki chaos na ulicach? Osoby posiadające prawo jazdy kat. B raczej znają przepisy ruchu drogowego. Moje zdanie jest takie, że to dobry pomysł i nie należy się go obawiać.

Do spisu ewentualnych sprzętów zapomnieliście dodać legendarne wiadro V2.
Przy okazji te wszystkie sprzęty (jak to powiedzieć...) są po prostu mulaste. Rozpędzenie do setki trwa bardzo dłuuuuugo. Niektóre stuningowane 50 w 2suwie rozpędzają się szybciej a jest ich na ulicy chyba więcej, niż 'legalnych' 50. Tym bardziej nie rozumiem obaw o chaosie na ulicy. <br><hr>bigpimpinhustla<br>
Zapomniałem dodać, że senatorowie podjęli taką decyzję, aby nie narzucać obywatelom własnego zdania i nie robić tzw. państwa policyjnego. Liczą na to że osoby zainteresowane same będą wiedziały czy dadzą radę jechać na manualu, czy np. zapisać się na kurs doszkalający (który właśnie wprowadzają ośrodki szkoleniowe).<br><hr>bigpimpinhustla
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 09:07

Komentatorzy napisał(a):Ja nie rozumiem tych wszystkich obaw. Dla większości osób jazda manualem jest łatwiejsza do opanowania, niż np. z przekładnią CVT. Poza tym jaki chaos na ulicach? Osoby posiadające prawo jazdy kat. B raczej znają przepisy ruchu drogowego. Moje zdanie jest takie, że to dobry pomysł i nie należy się go obawiać.

Do spisu ewentualnych sprzętów zapomnieliście dodać legendarne wiadro V2.
Przy okazji te wszystkie sprzęty (jak to powiedzieć...) są po prostu mulaste. Rozpędzenie do setki trwa bardzo dłuuuuugo. Niektóre stuningowane 50 w 2suwie rozpędzają się szybciej a jest ich na ulicy chyba więcej, niż 'legalnych' 50. Tym bardziej nie rozumiem obaw o chaosie na ulicy. <br><hr>bigpimpinhustla<br>
Komentatorzy napisał(a):Ja doskonale je rozumiem. Jestem pewien, że gdyby ustawa weszła w życie, wielu niedoświadczonych "motocyklistów" zaczęłoby wsiadać na sprzęty typu wspomniane KTMy czy inne leciutkie, piekielnie mocne dwusuwy. To stwarza niebezpieczeństwo! Przygotowanie teoretyczne i praktycznie na kursach, mimo, że często byle jakie jest zdecydowanie lepsze niż żadne.<br><hr>motórzysta<br>
Oczywiście masz rację, ale czytając zapis z posiedzenia senatorów zauważyłem że poprawka dotyczy jedynie pozwolenia na manuale (zapis o automatach ostał wykreślony, natomiast o mocy i stosunku momentu został na swoim miejscu!) Nie wiem, czemu redaktor napisał o tych KTMach (chyba trochę źle zrozumiał końcowe postanowienia), bo jazda na nich będzie wtedy nielegalna (chyba że ktoś kupi 15 konnego duke'a).




<br><hr>bigpimpinhustla
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 09:11

Prawo jazdy od minimum 3 lat + wymagany wiek do kategorii B i robi się w miarę dojrzały człowiek. Sprzedaż małolitrażowych moto i tak się zwiększa co można tłumaczyć wzrostem świadomości i przekonania, że torowy lytr nie jest jednak dobrym rozwiązaniem. Zwariowane 125 są w ofercie, kwestia ceny a ta jest niemała co pozwala spać spokojnie bez obaw że nagle drogi zaleje tsunami niedoświadczonych jeźdźców z budyniem pod kaskiem i dzikim cwajkatem między nogami. <br><hr>pawulon182
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 09:12

Komentatorzy napisał(a):Zaraz posypią się opinie ludzi, którzy nie mają prawa jazdy kat. A w stylu "to super pomysł". Otóż to nie jest dobry pomysł. Już teraz czasem bałem się przejeżdżać obok gości na skuterach, którzy jeździli na dowód osobisty i nie mieli żadnego obycia z przepisami ruchu drogowego. Teraz ludzie, którzy dotychczas poruszali się jedynie samochodami będą mogli przesiąść się na motocykl, który wyciąga ponad 100km/h. Motocyklem jeździ się nieco inaczej niż samochodem. Potrzeba do tego odpowiedniego treningu i wyszkolenia. Już prędzej pozwoliłbym ludziom posiadającym prawo jazdy kat. A jeździć samochodami, ale nie na odwrót. Poza tym po co było wprowadzanie tych śmiesznych kategorii A1, A2, AM jeżeli teraz i tak pozwoli się ludziom jeżdzić na całkowicie innym prawie jazdy? Pomysł niepoważny.<br><hr>Marian<br>
Przecież podobne przepisy już od dawna funkcjonują w innych krajach i nie ma problemu. Nie odnotowano tam wzrostu wypadków z udziałem motocyklistów. Prawo jazdy na kat. A posiadam może niedługo (4 lata), ale uważam, że to dobry pomysł. Im nas więcej, tym lepiej. Może nareszcie kierowcy puszek zaczną więcej patrzeć w lusterka.<br><hr>bigpimpinhustla
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 09:16

I jaki był sens robić kiedyś A1, później A2... Hajs w błoto?!<br><hr>empoo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 09:21

Komentatorzy napisał(a):I jaki był sens robić kiedyś A1, później A2... Hajs w błoto?!<br><hr>empoo<br>
Jak to jaki? 125ka możesz latać mając 16lat, 45KM moto mając 18 itd itd. A tak byś czekał 21 urodziny (zakładając zrobienie B w wieku 18 lat), że polatać 125ka. Bez przesady. Kto chce jeździć to zdobędzie wcześniej uprawnienia i tyle<br><hr>Shkn
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 09:26

Niech lepiej przywrócą stare A i koniec...<br><hr>Rafał
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 09:31

Jako osoba, która zrobiła prawko na kat. A2 czuję się poszkodowany. Niektóre motocykle o poj. 125cc (Np. Cagiva Mito, exc 125) są wystarczająco mocne, by nie spełniały wymogów kat A2(choćby przez stosunek mocy do masy), a rząd chce umożliwić ludziom poruszanie się nimi bez jakichkolwiek szkoleń. Dam sobie rękę uciąć, że jak ten przepis wejdzie w życie to będziemy mieli wysyp kozaków na motocyklach, którzy nawet nie wiedząc co to przeciwskręt. Już prędzej powinni rozważyć automatyczne przechodzenie kategorii na wyższą, Np. Z A1 na A2 po 2 latach posiadania i z A2 na A po kolejnych 2, ponieważ osoba, która ma jakiekolwiek doświadczenie w jeździe motocyklem będzie stwarzała mniejsze zagrożenie, niż kompletny żółtodziób.<br><hr>yamaha4ev
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 09:32

"Warto dodać, że teraz jak również w pierwotnej wersji ustawy nie było mowy o dopuszczalnej mocy, jedynie o pojemności."
Autor chyba nie do końca zaznajomił się z ustawą z dnia 9 maja b.r. Bzdury!
W ustawie byÅ‚o i nadal jest napisane: "kategorii B uprawnia do kierowania motocyklem o pojemnoÅ›ci skokowej silnika nieprzekraczajÄ…cej 125 cm3, mocy nieprzekraczajÄ…cej 11 kW i stosunku mocy do masy wÅ‚asnej nieprzekraczajÄ…cym 0,1 kW/kg z automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów pod warunkiem, że osoba posiada prawo jazdy kategorii B od co najmniej 3 lat.”
Po poprawkach Senatu zostanie usunięte tylko wyrażenie "z automatyczną skrzynią biegów".

Prosiłbym więc o nie wprowadzanie w błąd ludzi. Dzięki takiemu ograniczeniu mocy odpadną motocykle 2T które to potrafią mieć naprawdę wysoką moc jak na 125cc.<br><hr>rodik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 09:35

Autor chyba nie wie co mówi. Akurat sytuacja w której ustawodawca ograniczyłby dostawców do bardzo wąskiego grona skuterów by była typowym działaniem państwa socjalistyczno opiekuńczego. W sytuacji bez ograniczeń mamy możliwość konkurowania ze sobą producentów motocykli i skuterów. Przypomnę rrównież autorowi, że na rowerze bardzo łatwo się zabić, dodatkowo rowerzyści bardzo często stwarzają duże zagrożenie na drogach (sam wczoraj miałem dwa przypadki rowerzystów, którzy włączali się do ruchu drogowego nawet bez obejrzenia się czy coś nie jedzie), a na rower nie są wymagane żadne uprawnienia, nawet kask.<br><hr>techt
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 09:58

Ten artykuł to jedna wielka bzdura! Cały czas jest ograniczenie mocy i stosunku mocy do masy! Jaki KTM, jaka Cagiva Mito? Jak nie potraficie pisać sensownych newsów zgodnych z prawdą, a nie wyssanych z palca, to nic nie piszcie! Trochę zawiodłem się ostatnio na tym portalu, bo coraz więcej macie takich 'nieścisłości'. PS. Na prawdę na ulicach zacznie się istny terror, jak dojrzała znająca przepisy ruchu drogowego wyjedzie na ulice zabójczą WSKą, która w tyle zostaje za skuterami. Śmiech na sali.<br><hr>starymotocyklista
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 09:59

Komentatorzy napisał(a):"Warto dodać, że teraz jak również w pierwotnej wersji ustawy nie było mowy o dopuszczalnej mocy, jedynie o pojemności."
Autor chyba nie do końca zaznajomił się z ustawą z dnia 9 maja b.r. Bzdury!
W ustawie byÅ‚o i nadal jest napisane: "kategorii B uprawnia do kierowania motocyklem o pojemnoÅ›ci skokowej silnika nieprzekraczajÄ…cej 125 cm3, mocy nieprzekraczajÄ…cej 11 kW i stosunku mocy do masy wÅ‚asnej nieprzekraczajÄ…cym 0,1 kW/kg z automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów pod warunkiem, że osoba posiada prawo jazdy kategorii B od co najmniej 3 lat.”
Po poprawkach Senatu zostanie usunięte tylko wyrażenie "z automatyczną skrzynią biegów".

Prosiłbym więc o nie wprowadzanie w błąd ludzi. Dzięki takiemu ograniczeniu mocy odpadną motocykle 2T które to potrafią mieć naprawdę wysoką moc jak na 125cc.<br><hr>rodik<br>
Caly Boczo :)<br><hr>k
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 10:03

w takim tempie to rozumiem że za 3lata litry też będą na B ? czyli robiąc prawko A trzeba mieć 24lata a w wieku 21 (3 lata B) będzie można sobie bez pomykać wszystkim ^^, to jest polska i wszystko na wiejskiej chce jak najwięcej wyżreć że żłoba ...<br><hr>Endik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 10:04

Chciałbym w końcu swoją wsk-ą 3 pobujać troche na legalu , bo jednak prawko na a1 jest droższe niż ten motocykl , a za bardzo nie zależy mi na bardzo szybkich motocyklach 125ccm3 rzędu 30+ koni<br><hr>Patryk
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 10:15

Państwo dba o przeludnienie na świecie, a oprócz wojny, nie ma skuteczniejszego sposobu na selekcję naturalną, niż danie szerokiemu gronu dostępu do potencjalnie śmiertelnej zabawki. Niech jeżdżą, niech się zabijają...<br><hr>Seiza
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/6/2014, 10:19

Pany niema co się podniecać, obecnie właściciele skuterów wyjeżdżają z podporządkowanej 80/godz (prawie każdy skuter jest po tuningu) i powodują wypadki nie mogąc zdążyć przed nadjeżdżającym autem czy moto. Jeśli będą jeździć na 125-tkach to i te pewnie będą ,,podkręcać'' bo 160/godz to za mało. EFEKT- będzie mniej wypadków bo kto takiego trafi na skrzyżowaniu gdy wymusi pierwszeństwo ... ;-D <br><hr>marian65
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Następna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê