Myjka 8bar do głowic
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Myjka 8bar do głowic
Witam ostatnio ojczulek zakupił myjke do warsztatu do mycia różnych brudnych części.
Natomiast wzialem sie za remont silnika zostal wyjety oraz zdjety zostal cylinder i glowica.
Troszke syfu nalecialo do środka
Czy mogle teraz umuc caly silnik w myjsce bez cylindra i glowicy?
Po zlorzeniu i osuszeniu zaleje olejem i bedzie smarowanie?
Natomiast wzialem sie za remont silnika zostal wyjety oraz zdjety zostal cylinder i glowica.
Troszke syfu nalecialo do środka
Czy mogle teraz umuc caly silnik w myjsce bez cylindra i glowicy?
Po zlorzeniu i osuszeniu zaleje olejem i bedzie smarowanie?
- Kakarotssj19
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 3/4/2014, 22:12
cisnieniowo bym tego nie był. gdzies sie uszczelki mogą porozwarstwiac, itp itd. przepłukałbym to olejem, albo jakas naftą/ ropą w zupełnosci wystarczy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Wszystko zależy od zastosowanego materiału. Zasadniczo gumy uszczelniające dzieli się na:
EPDM - na czystą wodę, ale za to odporny na wysoką temperaturę wody, oprócz tego uszczelnia tylko nieliczne płyny, w tym część alkoholi. Wyraźnie puchnie od ropopochodnych.
NBR - olejoodporny - nie puchnie od chemii ale mięknie w przypadku mocniejszego syfu. Nafta może go lekko ruszyć, najbardziej popularny w mechanice pojazdowej, choć nie odporny na naftę/paliwa/gaz. Tam stosuje się:
VITON - czasem zajebiście drogi, choć ciągnięty z Chin tani jak barszcz, odporny na wszelką chemię, w tym gazy, ropę itp.
Co innego jak masz uszczelki z niewiadomej mieszanki silikonu z tubki albo czegoś innego (w każdym razie nie jest to wykrojona na produkcji uszczelka)
Natomiast jeśli kolega chce myć całą resztę silnika (bez głowicy i cylindra) to może sobie narobić kłopotów. Pytanie co tam dokładnie będziesz moczył. I co to w ogóle za silnik.
EPDM - na czystą wodę, ale za to odporny na wysoką temperaturę wody, oprócz tego uszczelnia tylko nieliczne płyny, w tym część alkoholi. Wyraźnie puchnie od ropopochodnych.
NBR - olejoodporny - nie puchnie od chemii ale mięknie w przypadku mocniejszego syfu. Nafta może go lekko ruszyć, najbardziej popularny w mechanice pojazdowej, choć nie odporny na naftę/paliwa/gaz. Tam stosuje się:
VITON - czasem zajebiście drogi, choć ciągnięty z Chin tani jak barszcz, odporny na wszelką chemię, w tym gazy, ropę itp.
Co innego jak masz uszczelki z niewiadomej mieszanki silikonu z tubki albo czegoś innego (w każdym razie nie jest to wykrojona na produkcji uszczelka)
Natomiast jeśli kolega chce myć całą resztę silnika (bez głowicy i cylindra) to może sobie narobić kłopotów. Pytanie co tam dokładnie będziesz moczył. I co to w ogóle za silnik.
Yamaha FZR 1000
- vardana
- Świeżak
- Posty: 113
- Dołączył(a): 31/3/2014, 20:32
- Lokalizacja: Warszawa - bielany
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości