Częste shimmy od czasu zmiany oleju w lagach.
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Częste shimmy od czasu zmiany oleju w lagach.
Witajcie.
Od ostatniego czasu często zdarza mi się załapać ,,shimmy,,. Już dwa razy w przeciągu ok 2 tygodni. Motocykl (Yamaha YZF R125) mam od niedawna - od ubiegłej jesieni. Kiedy nią jeździłem nigdy mi się to nie zdarzało, a po zmianie uszczelniaczy i oleju w lagach już tak. Powie mi ktoś co powoduję wpadanie motocykla w ten stan i czy ma to coś wspólnego z przednim zawieszeniem, bo myślę że to główny powód. Zmiany dokonywałem sam, ale wszystko odbyło się prawidłowo bez żadnych komplikacji.
Ma ktoś pomysł jak temu zaradzić?
Od ostatniego czasu często zdarza mi się załapać ,,shimmy,,. Już dwa razy w przeciągu ok 2 tygodni. Motocykl (Yamaha YZF R125) mam od niedawna - od ubiegłej jesieni. Kiedy nią jeździłem nigdy mi się to nie zdarzało, a po zmianie uszczelniaczy i oleju w lagach już tak. Powie mi ktoś co powoduję wpadanie motocykla w ten stan i czy ma to coś wspólnego z przednim zawieszeniem, bo myślę że to główny powód. Zmiany dokonywałem sam, ale wszystko odbyło się prawidłowo bez żadnych komplikacji.
Ma ktoś pomysł jak temu zaradzić?
-
dawidzior812 - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
jeden tip, jeśli zanim cokolwiek ruszałeś, było dobrze, a jak zmieniłeś olej sam (tak dobrze, idealnie wiemy wszystko) jest problem, to zgadnij co się stało (oczywiście, żadnej wywrotki itp w tym czasie nie miałeś)
//a zły dział to swoją drogą (mechanika plx)
//a zły dział to swoją drogą (mechanika plx)
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
-
dawidzior812 - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
No tak, tak. Wiem. Przy tej pracy nie wyjmowałem lag z półek, tylko podwieszałem całe moto i ściągałem ,,golenie,, więc ta możliwość odpada. Poskręcane jest również ok. Jedynie co zostaje to spuścić olej i wlać nowy w odpowiedniej ilości.
Ale nwm czy to dobry pomysł robić to dalej samemu.
Ale nwm czy to dobry pomysł robić to dalej samemu.
Ostatnio edytowano 31/3/2014, 15:16 przez dawidzior812, łącznie edytowano 1 raz
-
dawidzior812 - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
olej nie ma znaczenia... bo jeżeli by miał, to jakim cudem np kawasaki kxf 250 mając w jednej ladze spręzyne a w drugiej kardridż do odbicia, mógłby jechać prosto... w jednej ladze olej tyle co kot napłakał, a w drugiej skomplikowane zaworowanie itp itd a moto jedzie jak po sznurku ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dwa razy przez dwa tygodnie? Może po prostu łożysko w główce ramy poszło, miałeś pecha i akurat się trafiło, opona wybitnie się zwaliła, albo po prostu coś zwaliłeś
Większość "awarii" jest spowodowana samodzielnymi naprawami, więc to bardzo prawdopodobne, i nie mów że jest na 100% dobrze, jakbyś nie myślał że jest dobrze, to byś źle nie złożył
I zdefiniuj shimmy, bo jakoś mi się nie widzi żeby piździk złapał porządnego tankslapa


I zdefiniuj shimmy, bo jakoś mi się nie widzi żeby piździk złapał porządnego tankslapa

-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Ale gdyby to było łożysko to by pukało przy poszarpywaniu hamulca, prawda? Muszę to sprawdzić.
No tak definicja. To co ja miałem to: jadę, i przy wjechaniu na plac pozalepianych dziur kierownica prawo, lewo, prawo, lewo, tak z około 1 - 2 sek. A to nie jest jakieś falowanie bo skręty są głębokie.
A i już uprzedzam że to, że dziury na drodze to raczej nie jest przyczyną, bo na poprzednim moto zrobiłem ok 10 000 km, na tym z 1000 i każdy mój wyjazd zaczynam przejechaniem tej drogi i nigdy to się nie zdarzało. Jeździłem tam szybciej, wolniej, tak, siak a shimmy dopiero teraz się zaczęły.
Opona jest też nowa.
No tak definicja. To co ja miałem to: jadę, i przy wjechaniu na plac pozalepianych dziur kierownica prawo, lewo, prawo, lewo, tak z około 1 - 2 sek. A to nie jest jakieś falowanie bo skręty są głębokie.
A i już uprzedzam że to, że dziury na drodze to raczej nie jest przyczyną, bo na poprzednim moto zrobiłem ok 10 000 km, na tym z 1000 i każdy mój wyjazd zaczynam przejechaniem tej drogi i nigdy to się nie zdarzało. Jeździłem tam szybciej, wolniej, tak, siak a shimmy dopiero teraz się zaczęły.
Opona jest też nowa.
-
dawidzior812 - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
henio12323 napisał(a):olej nie ma znaczenia... bo jeżeli by miał, to jakim cudem np kawasaki kxf 250 mając w jednej ladze spręzyne a w drugiej kardridż do odbicia, mógłby jechać prosto... w jednej ladze olej tyle co kot napłakał, a w drugiej skomplikowane zaworowanie itp itd a moto jedzie jak po sznurku ;P
myślę, że olej ma duże znaczenie. Nie wiem co tam inżyniery z kawy nakombinowali, ale na typowym przednim zawiasie, gdzie poziom oleju w lagach jest zróżnicowany to np. podczas hamowania jedna laga siada bardziej, więc moto ściąga na bok, może wpadać w wibracje. Ale mowa tu raczej o sporej różnicy.
Bardziej mi tu pachnie popierdoloną robotą podczas skręcania lag. Bo olej to rozumiem, że odmierzałeś? Czy na oko?

- apiro
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54
Twoje shimy sa spowodowane wadliwa praca zawieszenia... wszystkie shimy sa zawsze spowodowane wadliwa praca zawieszenia. A czy tylko zle ustawiles, czy nalales nierowno oleju czy cos innego zrobiles zle to nie mam pojecia. Szczerze, to ja nawet nie wiem czy tam jest regulacja zawieszenia ktora moglbys sie pobawic. Moze zly rodzaj oleju wlales?
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
shimmy najczęściej pojawiają się w momencie odciążenia przedniego koła.Na pewno nalałeś odpowiednią ilość oleju w lagi, taką jak podaje serwisówka? olej taki jaki był? jak wyglądają te twoje shimmy? może po prostu po zimie mocniej odkręcasz o dlatego mot wapada w shimmy? może to nie są shimmy tylko bicie kierą po łapach ze względu na zbyt gęsty olej? może opona się odkształciła po zimie?
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Tak kończy się wymiana oleju bez przepłukania o wyczyszczenia elementów amortyzatora z syfu który się tam gromadzi.
Ważne jest aby czynności wykonać wg, manuala i w odpowiedniej kolejności, oraz wlać odpowiednią ilość odpowiedniej gęstości oleju.
Ważne jest aby czynności wykonać wg, manuala i w odpowiedniej kolejności, oraz wlać odpowiednią ilość odpowiedniej gęstości oleju.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Wlałem Castrol'a 10W po 235ml na lage odmierzałem to strzykawką.
Lag nie wyjmowałem przy tej pracy z półek, tylko zdejmowałem golenie więc nie mogą być krzywo wsadzone.
Lag nie wyjmowałem przy tej pracy z półek, tylko zdejmowałem golenie więc nie mogą być krzywo wsadzone.
-
dawidzior812 - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
dawidzior812 napisał(a):Ale gdyby to było łożysko to by pukało przy poszarpywaniu hamulca, prawda?
Niekoniecznie

dawidzior812 napisał(a):To co ja miałem to: jadę, i przy wjechaniu na plac pozalepianych dziur kierownica prawo, lewo, prawo, lewo, tak z około 1 - 2 sek. A to nie jest jakieś falowanie bo skręty są głębokie.
Shimmy, to łapie przy ostrym przyśpieszaniu, ewentualnie czasem przy hamowaniu, a skręty są tak głębokie że gdyby nie odbijało w drugą stronę to poleciałbyś z moto jak z katapulty ;P
Posprawdzaj jeszcze łożyska w kole, czy koło kręci się tak jak powinno.
dawidzior812 napisał(a):Wlałem Castrol'a 10W po 235ml na lage odmierzałem to strzykawką.
Lag nie wyjmowałem przy tej pracy z półek, tylko zdejmowałem golenie więc nie mogą być krzywo wsadzone.
Może źle poskładałeś te golenie



-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
No tak przy przyspieszaniu to było.
Jak to by nie było, nie chce tego.
Czyli pozostaje sprawdzić łożysko główki i ten olej w lagach.
Jak to by nie było, nie chce tego.
Czyli pozostaje sprawdzić łożysko główki i ten olej w lagach.
-
dawidzior812 - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
-
dawidzior812 - Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Czyli nawet jesli sprawa jest oczywista, prawda jest jedna a temat prosty zawsze znajdzie się ktoś kto będzie chciał wyróżnić się innym zdaniem i zasłyszeniem opinii innej niż większość oraz znajomością wyjatków od reguły. Taka natura ludzi na forum więc albo sprawdź wszystkie pomysły albo oddaj to do najlepszego możliwego serwisu, poproś żeby Ci zrobili WYCENĘ naprawy (czyli określili co według nich trzeba naprawić) ale nie podejmowali się naprawy bo "teraz nie masz kasy" zapłacisz kilka dych za dobrą radę a potem będziesz wiedział za co się wziąć w swoim moto.
Yamaha FZR 1000
- vardana
- Świeżak
- Posty: 113
- Dołączył(a): 31/3/2014, 20:32
- Lokalizacja: Warszawa - bielany
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości