Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Advertisement
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez Effendi » 29/12/2013, 20:19

1. Są to maszyny wyczynowe, a więc koszta eksploatacji są naprawdę duże, musisz się liczyć, przy amatorskiej jeździe z minimum 2 tysiakami do wydania w ciągu sezonu. Częstotliwość napraw czy okresowych serwisów zależy od tego jak jeździsz, ile, no i też gdzie, wiadomo zawodnik na torze w ciągu sezonu nawet i 3 razy może robić remont, ale średnio dla amatora wychodzi remont raz w sezonie. Części są drogie, jak to w japońcach i są to maszyny 4t, co też wpływa na koszta(części 4t są droższe niż 2t). Tu nie ma takiej części, która się psuje najczęściej, jeżeli dbasz o regularne serwisowanie nic się nie będzie psuło, a przynajmniej zmniejszysz szanse do minimum.
2. Spalanie nie jest wcale duże, tu też wpływ ma gdzie jeździsz i jak jeździsz. 15l na 100? Gdzie oni te 100km liczyli, bo jeżeli chodzi o przejechanie 100km na w pełni odkręconej manetce to może i tyle spali. Tutaj nie ma jakiegoś ogólnego przelicznika spalania, bo to jest nawet zależne od pogody. Myślę, że przy amatorskiej jeździe na torze spalanie będzie wynosiło 8-10 litrów, tylko tutaj nie ma przelicznika na 100km, a na przykład na 8 godzin ;)

Tutaj nie ma co pisać, który jest lepszy, bo jedno i drugie to spokrewnione ze sobą motocykle. Czemu bierzesz pod uwagę tylko tą dwójkę, zerknij jeszcze na KTM sxf i Honda crf.
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok


Postprzez henio12323 » 29/12/2013, 21:31

1) tak jak kolega było o tym duzo pisane wiec sobie doczytaj
po 2 na 100 km - ale zalezy jaki teren, ja czasami robie 100 km w godzine a czasami robie kilometr w godzine. i wtedy spalanie rózne moze byc. chyba że liczone na torze wtedy mysle że to było by realne. kółko ma zwykle nieco ponad kilometr, więc 100 kółek zrobić :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Vaaak » 29/12/2013, 21:35

Przez ostatni sezon na quadzie zrobiłem nie całe 500 km, czy gdybym tyle jeździł na crossie nie katując go ominą bym może remont silnika co sezon ?
Vaaak
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26/12/2013, 12:42
Lokalizacja: Opole

Postprzez piegus159 » 3/1/2014, 12:44

witam, jest ktos w stanie podac wymiary łozyska, simmerów do koła tylnego. yz 250 95'
z góry dzięki
piegus159
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 20/8/2013, 22:10

Postprzez henio12323 » 3/1/2014, 14:21

500 km to praktycznie dotarty silnik dopiero ;D więc jeszcze bys remontu nie musiał robić.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kiepski » 4/1/2014, 09:05

Witam chodzi tu o ocenę kogoś doświadczonego co mysli o http://tablica.pl/oferta/sprzedam-super ... 4x6cZ.html tym motocyklu, rozmawiałem z właściciele(wydaje sie rozsądny, spokojnie mówi, wszytko tak jak w ogłoszeniu po prostu chyba sie zna), a chodzi mi o części jak zostały użyte do remontu. cotam jeszcze powiem motocykl ma 14 tyś przejechane. A i jak ogólnie oceniacie model XPS ms? O i pytanie odnoście startera/rozrusznika bo nie ma od kopniaka tylko pali z startera.
kiepski
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/1/2014, 09:59
Lokalizacja: Łosiewice

Postprzez henio12323 » 4/1/2014, 10:40

to jest dział off road, pytaj w motorowerkach
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Nocny Zeglarz Zycia » 5/1/2014, 12:52

Witam, mógłby się ktoś wypowiedzieć na temat zbroi UFO Pro Ergo? (http://www.ufoplast.com/en/product-deta ... s/PE02276#)


I ogólnie, czy w zbrojach naprawdę jest dużo cieplej niż w buzerze + pas + nałokietniki?
Nigdy ochraniaczy nie posiadałem więc mam 0 rozeznania i mam mały dylemat, byłbym wdzięczny gdyby ktoś rozwiał moje wątpliwości. Będę jeździł w enduro.
Nocny Zeglarz Zycia
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez henio12323 » 5/1/2014, 15:53

miałem zbroje kilka wypadów i poszła do sprzedania bo masakra ;P ona fajna do sportów zimowych czy na sciga gdzie sie szybciej jeździ. w terenie w sumie jak sie jedzie szybko po prostych to jeszcze jest ok, ale chwile postać w upale czy technicznie polatać to męczarna i to niezła.

no i jak dla mnie wygodniej sie lata w buzerze, mniej krepuje ruchy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Nocny Zeglarz Zycia » 5/1/2014, 19:58

To może jakiś godny polecenia buzer + pas + nałokietniki i żeby dobrze pasowało pod leatt brace'a. Najpierw wolę złożyć strój zanim kupię moto a wcześniej jeździłem bez i nie mam w ogóle pojęcia o tym.
Nocny Zeglarz Zycia
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez henio12323 » 5/1/2014, 21:11

ja mam np buzer EVSa i wiem że leatt pasuje ogólnie buzer to zalezy ile masz grosza bo to podstawa

pas nerkowy w sumie obojętne aby motocrossowy bo mozna na sciga kupic ale to zwykle jakies wełniane pasy i jest w nich gorąco. najlepiej żeby były przewiewne w miare. nałokietniki - tutaj powiem ci że szukam sam dobrych, miałem jakies 661 jeździłem w EVSa i ogólnie to z nich zrezygnowałem bo kazde są mało wygodne albo sciskają ręke przez co szybko sie człowiek męczy. najlepiej pojedź sobie do sklepu z takimi sprawami i poprzymierzaj moze kazdemu pasuje co innego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Nocny Zeglarz Zycia » 5/1/2014, 21:35

Ciężko określić ile tego grosza mam, bo cały czas na moto + ochraniacze zarabiam w uk. Co za tym idzie nie za bardzo mam duże sklepy gdzie naprawdę jest wybór dookoła siebie, są jakieś ale np. mają tylko FOX'a albo tylko alpinestars'a. Myślę że na buzer + nałokietniki + pas mogę 1000 zł przeznaczyć, bo trzeba kupić buty i stabilizator karku a to już droższa sprawa. I nie wiem też czy kupować tu, czy jak wrócę do Polski, nie orientuję się gdzie się bardziej opłaci.
Na razie rzuciły mi się w oczy tylko te 2:
http://www.24mx.pl/buzer-leatt-adventure-lite-szary
http://www.24mx.pl/buzer-fox-raceframe-czarny
Nocny Zeglarz Zycia
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez kris514 » 5/1/2014, 21:52

Zobacz sobie tą stronkę (tanie pasy nerkowe i nie tylko ) http://outlet.intermotors.pl/
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Nocny Zeglarz Zycia » 5/1/2014, 22:06

Tylko wybór niewielki :). Kusi mnie żeby już sobie wszystko pokupować, ale później będę musiał to jakoś ze sobą zabrać do Polski albo wysłać kurierem, poza tym dopiero mam na sam motocykl ;p
Nocny Zeglarz Zycia
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez henio12323 » 5/1/2014, 23:04

allegro.pl :) za 1000 zł spoko cos ciekawego kupisz polecam thor quadrant, i cos podobnego za 300-500 zł na buzer, pas nerkowy kosztuje koło stówki za średniej klasy, mysle że taki za 250 zł troche bezsens 100-150 max co bym dał za pas. ochraniacze na łokcie no to jak pisałem, tutaj najlepiej samemu sobie na strój zarzucic i ocenić. ale nawet jak cos to nie jest to też najdrozsza zabawka, najtansze od 50 zł mozna kupic juz takie solidniej wyglądające wiec na luźno w tysiaku sie miescisz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Nocny Zeglarz Zycia » 5/1/2014, 23:10

Tylko żeby pasowało pod leatt brace'a, na tym głównie mi zależy. Jak wszystko to wszystko, jeszcze buty chłopaki :)
Kuszą mnie FOX Instinct, co prawda trochę drogie i nie wiem ile tak średnio żyją takie buty, ewentualnie SIDI Crossfire'y, ale nigdy takich butów na nogach nie miałem także też 0 pojęcia :(
Nocny Zeglarz Zycia
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Street4Fun » 6/1/2014, 03:53

Ale po co ci usztywniacz karku przy jeździe enduro ?
Podstawa to buty, kask i ochraniacze na kolana, reszta to zbędny balast, nawalisz to wszystko na siebie to będziesz chodził jak terminator ;)
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 6/1/2014, 10:43

ja miałem usztywniacz ale w enduro mi sie kompletnie nie sprawdził i go sprzedałem.

co do butów najlkepiej samemu przymierzać, ja np miałem fox comp 5 to do enduro były słabe. z kolei teraz kupiłem forma dominator i widac że są solidniejsze do enduro. mają zawias no i wkładke, wiec jak zalejesz buty wodą, to wyciągasz wkładke chwila i masz wszystko suche. i forma to chyba najtansze buty w tej klasie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Nocny Zeglarz Zycia » 6/1/2014, 21:18

To jak zaoszczędzę na ochraniaczu karku to myślę że nie muszę tak oszczędzać na butach, ochraniacze kolan jakieś godne polecenia? Bo jak patrzę na ceny 'ortez' to strach ;p
Nocny Zeglarz Zycia
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez henio12323 » 6/1/2014, 23:13

noo niestety, ale niektórzy mówia ze na tym sie nie oszczędza.

ja mam z najtanszych i dobrych fox raptor. 140 zł chyba na allegeo teraz, fajne są też thory na podwójnym zawiasie ponad 300 zł i budowa to samo co raptor, tylko że srodkowa czesc nie jest hmm nad dolną i górną częscia tylko pod, co sprawa że jest jeszcze mniejszy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na gr