Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 4/12/2013, 23:13

nie wiem jak pod względem fizjonomicznych czyli reumatyzmy itp - lekarzem nie jestem wiec nie mam pojęcia. ale powiem ci że zimowa porą manetki to genialna sprawa. kolezanka miała i tam gdzie ja w rekawiczkach naginałem i łap nie czułem z zimna, u niej mogłem bez rękawiczek ganiać i było dosc przyjemnie ;D tylko jedyna wada akurat może modeli tanszych które miała to były dosyc grube, sporo grubsze od zwykłych enduro manetek. wiec mniej wygodne. ale są też dostępone przynajmniej do KTMa same "wkładki " pod manetki które grzeją ;D

co do podłączenia najlepiej bezposrednio pod aku albo tak by załączały się po przekręceniu kluczyka ( czasem łatwo o tym zapomnieć a chwila na zgaszonym silniku i aku pada) no i jeszcze kwestia wydajnosci prądniczki, nie kazda instalacja pociągnie to ;D no i przy podłączeniu pod aku - koniecznie dorzucic bezpiecznik na plusie przy akumulatorze :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Street4Fun » 5/12/2013, 11:50

Są specjalne rękawiczki zimowe, nie jestem w stanie ci polecić, ponieważ nie zagłębiałem się w tym temacie, okolice 150zł jakoś za nie wołali. Rok temu widziałem nawet sportowe ocieplane rękawiczki FOx'a(chyba) za około 250zł, czy coś z tej ceny.
Jest tego na rynku, musisz szukać, bo się w tej chwili zaczynają reklamować z takimi rzeczami.
Są też również takie "kaptury" na manetki, które osłaniają przed zimnem. Nie wiem jak to się ma w praktyce, ale chyba warto pomyśleć nad takimi rzeczami, niż nad podgrzewanymi manetkami. Bo z mojego punktu widzenia, manetka częściowo ogrzeje ci tylko wewnętrzną część dłoni, ta zewnętrzna jest dalej podatna na wyziębienia, co może dalej skutkować jakimiś problemami.
Wygodne i grube rękawiczki to podstawa jak chcesz latać zimą.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk


Postprzez Damianooo1998 » 5/12/2013, 20:26

Mam pytanko, chcę niedługo wysłać tylny amortyzator do regeneracji. I takie pytanie czy wymienić tylko olej i gaz, czy uszczelniacz też, chociaż że nie leci?
EXC 125
Damianooo1998
Świeżak
 
Posty: 278
Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez henio12323 » 5/12/2013, 20:46

zalezy. ogólnie serwis zawieszenia to nie koniecznie wymiana połowy podzespołów. jak nic nie cieknie to warto zmienic sam olej i nabic gazem od nowa - i jeżeli w srodku wszystko pozatym jest ok to bedzie pracował jak nówka. z drugiej strony jak wysyłasz ( nie wiem gdzie ? ) to masz promocje w Power4 suspension - jednej z lepszych firm. za 200 zł jest promocja teraz na regeneracje z wymianą uszczelniacza wiec cena okazyjna :D i jak masz podobną kase wydać na sama wymiane oleju czy cos, to lepiej wyślij tam to ci dobrze przejrzą zawias i wymienia uszczelniacz - i do tego nie bedziesz musiiał za prędko zaglądać, ( chociaz co jakis czas warto ten olej jednak wymienic w zawieszce :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez maniutek1996 » 5/12/2013, 22:55

Witam, to znowu ja ;p
Dzisiaj wpadłem w zaorane pole i musiałem strzelić ze sprzęgła, 1 gaz i strzał, usłyszałem jakiś trzask w silniku, potem jeszcze raz przy strzale i zastanawiam się co to może być. Czy łańcuszek rozrządu mógł się napinać przy strzale ze sprzęgła i przez to było słychać uderzenie? Wymieniałem niedawno na nowy, DIDa, zrobione 300km, nalezy go naciągnąć i po problemie? Czy to nie od łańcuszka?
Dodam, że przy kręceniu silnika wysoko nie ma żadnych trzasków huków, jedynie przy strzale ze sprzęgła.
Avatar użytkownika
maniutek1996
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25/7/2013, 14:25

Postprzez kris514 » 6/12/2013, 06:13

a moze to skrzynia narzeka, sprawdz tez stan napedu,jaki motor?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 6/12/2013, 13:13

napisz co to za moto niklt nie ma idealnej pamięci żeby po nicku wiedziec kto jakie ma moto ;/

stawiał bym bardziej na skrzynie albo na napęd. ( nie jest za luźny albo za bardzo zuzyty ? ) łancuszek rozrzadu jakby tak trzaskał to by przeskoczył od razu, raz a dobrze i juz maszyny bys nie odpalił
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez maniutek1996 » 14/12/2013, 14:28

Dopiero odpisuje, bo dopiero mam dostęp do internetu.
Motocykl to suzuki dr 125 98r, możliwe, że to skrzynia, ponieważ ciężko wbić luz (jedynie na rozgrzanym silniku, bo jak jest zimny to wszystko ok) od razu przeskakuje na 2, lub 1. A między 5, a 6 idzie wbić luz, jeżeli delikatnie pukniemy dźwignię w górę, zamiast do końca.
Teraz mam pytanie, czy można jeździć do końca życia skrzyni, bądź większych utrudnień, czy taka skrzynia może coś rozwalić przy okazji w silniku?
Pozdro.
Avatar użytkownika
maniutek1996
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25/7/2013, 14:25

Postprzez henio12323 » 14/12/2013, 23:13

miedzy 1 a 2 czesto jest trudno wbic luz przez zajeżdzone sprzegło albo lipny olej. no jedynie miedzy 5 a 6 no toi kwestia skrzyni :D
na zwykle wbijanie luzu miedzy biegiem jak lekko nacisniesz to nie jest cos mega powaznego jak np luzy które mogą spowodować rozwalenie skrzyni ;D u ciebie po prostu przyspiesza sie zuzycie kłów itp itd. szczerze jak masz zamiar moto sprzedac niebawem to pojeździj i sprzedaj uwzględniając tą awarie w cenie. z kolei jak chcesz moto na lata, póki zima zajrzał bym co tam sie dzieje. tylko ze pewnie sam tego nie zrobisz, a remont takiego silnia za samą robocizne to koszt sporego ułamka wartosci całegoi motocykla. więc mało nie zapłacisz.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez maniutek1996 » 15/12/2013, 02:19

Wpakowałem w ten motor już grubo ponad tysiaka, a jeszcze czeka mnie wymiana membrany i iglicy w gaźniku., może to nie dużo, ale przy zakupie za dwa tysiące, to jednak połowa ceny. Myślę, że narazie nie będę ruszał tej skrzyni. Olej jaki leje to castrol power1 dla 4t, więc chyba nie najgorszy, ale nigdy nie wiadomo co lał poprzednik.
Motocykl bardzo fajny, ale dłużej niż przyszły sezon to na pewno go trzymać nie będę, bo jednak nie dla mnie spokojne zwiedzanie lasu, wolę trochę w nim poszaleć ;)
Choć nie powiem, na pierwszy motocykl nadaje się w sam raz, a spalanie... coś pięknego :P

PS: Witam, czy mechanik mówiąc, że w gaźniku membrany są stare i nie da się przez to wyregulować dawki paliwa/powietrza, a przez to zamula na wolnych i trzeba założyć zestaw naprawczy miał na myśli ten zestaw? http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-gazn ... 48502.html
Czy dał bym radę to wymienić z kumplem który robi tam jakieś wski, jawy, a następnie wyregulować według serwisówki (bo tak chyba będzie najlepiej?)
Pozdro.
Avatar użytkownika
maniutek1996
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25/7/2013, 14:25

Postprzez FreshyONE » 18/12/2013, 16:11

Czym najlepiej tankować Yamahe DT 125? Dla lepszego sprawowania się w średnim terenie leśniczym?
FreshyONE
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 18/11/2013, 20:41
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez Effendi » 18/12/2013, 17:17

Średnim terenie lesniczym? A cóż to, rozumiem, że chodzi o tereny typowe enduro, czyli lasy, pola itp. Najlepiej byłoby benzyną ;) Spokojnie możesz lać 95, chyba, że wolisz wydać więcej i zalać 98, różnicy nie poczujesz praktycznie żadnej. No i nie zapominaj o oleju do mieszanki.
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Street4Fun » 18/12/2013, 17:24

Może chodzi o olej do mieszanki ?
Olej : Motul 800
Benzyna : 95 z jakiś lepszych stacji, broń Boże typu : Tesco, "Cerfur".
Skoro producent zaleca 95, to nie lejemy 98 i odwrotnie ;)
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 18/12/2013, 18:23

maniutek - serwisówka mówi jak ustawic żeby odpaliła. reguluje się pod warunki atmosferyczne. stan motocykla itp itd.

obojętne co zalejesz. nie ma sensu lać 98 bo niepotrzebnie przepłacasz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez FreshyONE » 20/12/2013, 12:54

Dzięki wielkie panowie, tak nawet dobrze że dodałeś olej który mam lać. Dziękuje wam serdecznie jeszcze raz ! ;)
FreshyONE
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 18/11/2013, 20:41
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez wawzon » 27/12/2013, 16:25

Mam problem z obrotami w kawie pod dłuższej przerwie ok 3 miechy po wymianie dwoch sprezyn zaworowych i regeneracji gniazda moto nie trzyma obrotow : http://www.youtube.com/watch?v=BvQF7Ola7fc w czym moze tkwic problem ?
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez henio12323 » 27/12/2013, 17:32

wyczyscił bym gaźnik i sprawdził swiece
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez dawidsx » 28/12/2013, 20:06

Mam takie pytanko...
Wszyscy mówią że na długie proste, podjazdy i dłuższe wyprawy powinno sie kupować enduro bo crossówka dostaje po dupie za bardzo.
Dlaczego wiec KTM,Yamaha,Honda czy nawet Suzuki nie puszczają na rajdy typu Dakar enduraków tylko przerobione crossówki?
Bo enduro to to nie jest, inaczej byłoby WR450F Dakar a nie YZ450F Dakar....
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 28/12/2013, 23:38

hehe to tylko kwestia nazwy.... tak na prawde crossówka enduro a dakarówka to 3 rózne maszyny, i enduro i cross są jeszcze praktycznie zblizone, dakar to troche inne wynalazki, silniki niby na bazie cross/enduro ale są w duzym stopniu przerabiane nie przerobisz w domu od tak crossówki na dakarówke ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Vaaak » 29/12/2013, 17:48

Witam.
Mam kilka pytań do osób które posiadają lub dobrze znają się na 2 crossach, a mianowicie na Yamaha yzf 250 z 2005r i Kawasaki kxf 250 2005r.

1 pytanie to jak wygląda eksploatacja obu motorów ( czy jest droga, częsta i co się najczęściej psuje )
2 i ostatnie pytanie jak wygląda spalanie. Czytając opinie użytkowników tych motorów przeraziłem się ponieważ niektórzy pisali, że potrafi 15l na 100 spalić.

I jeżeli była by taka możliwość to prosił bym o opinie który motor jest lepszy.
Vaaak
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26/12/2013, 12:42
Lokalizacja: Opole

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê