[biblioteka] Opony drogowe kontra opony torowe -...
Posty: 17
• Strona 1 z 1
[biblioteka] Opony drogowe kontra opony torowe -...
Dyskusja na temat: Opony drogowe kontra opony torowe - wyjaśniamy
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Opony drogowe kontra opony torowe - wyjaśniamy
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Opony drogowe kontra opony torowe - wyjaśniamy
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
Najpierw jest napisane tak:
"Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem."
A potem tak:
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność."
Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?<br><hr>Tomek
"Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem."
A potem tak:
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność."
Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?<br><hr>Tomek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność." oznacza schodzenie z ciśnieniami na gorących oponach do poziomu 1.6-1.8 bara. <br><hr>LovtzaKomentatorzy napisał(a):Najpierw jest napisane tak:
"Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem."
A potem tak:
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność."
Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?<br><hr>Tomek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
taaa to jest chyba największa bolączka na którą brak normalnej odpowiedzi...Komentatorzy napisał(a):Najpierw jest napisane tak:
"Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem."
A potem tak:
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność."
Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?<br><hr>Tomek<br>
Jakie ciśnienie w oponach sportowych i turystycznych na torze ???
O ile do opon typowo torowych takie dane są dostępne, to do opon drogowych brak.

Ja osobiście Zawsze na torze w oponach dopuszczonych do ruchu ulicznego schodze do 2.2 przód i 2.2 tył na rozgrzanych gumach. Przy czym coś tam umiem pomykać po torze więc nie jest to jazda powolna<br><hr>600rr
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Wydaje mi się, że autorowi chodziło o to, że nie obniżamy ciśnienia w oponach bo i tak nie mamy po co. Jest w tekście napisane, że tempo track day'ów jest za wolne by dogrzać tak zwykłą oponę. Jeśli będziesz potrafił naprawdę szybko jeździć i będziesz chciał robić to profesjonalnie wtedy zainwestujesz w profesjonalne opony torowe w innym przypadku, nie ma potrzeby nic robić z oponą drogową i jeździć z normalnym ciśnieniem.<br><hr>27ŻakuKomentatorzy napisał(a):Najpierw jest napisane tak:
"Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem."
A potem tak:
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność."
Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?<br><hr>Tomek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
za wyjątkiem opon w technologi NTEC gdzie powinno byc 1,4<br><hr>RSV1000RRKomentatorzy napisał(a):Najpierw jest napisane tak:
"Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem."
A potem tak:
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność."
Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?<br><hr>Tomek<br>Komentatorzy napisał(a):"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność." oznacza schodzenie z ciśnieniami na gorących oponach do poziomu 1.6-1.8 bara. <br><hr>Lovtza<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Oczywiście że na torze trzeba zmniejszyć ciśnienie wtedy opona szybciej się rozgrzeje i lepszą będziesz miał przyczepność no i przy mniejszym ciśnieniu opona styka się większą powierzchnią z podłożem <br><hr>600 RRKomentatorzy napisał(a):Najpierw jest napisane tak:
"Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem."
A potem tak:
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność."
Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?<br><hr>Tomek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
fajny art,zwłaszcza dla "świeżaków". Ale "nieżadko" ? chyba to nie tak się pisze
sorry ale rzuca siÄ™ w oczy
<br><hr>JD


- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Artykuł sponsorowany przez Pirelli, zadnych konkretow dla poczatkujacych jak i doswiadczonych motocyklistow.<br><hr>seminario
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ale chyba na "zimno". Jednej informacji autor nie podał: ciśnienie zalecane przez producenta pojazdu/opon, to ciśnienie przy temperaturze powietrza 18*C na nierozgrzanych oponach.Komentatorzy napisał(a):Najpierw jest napisane tak:
"Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem."
A potem tak:
"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność."
Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?<br><hr>Tomek<br>Komentatorzy napisał(a):"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność." oznacza schodzenie z ciśnieniami na gorących oponach do poziomu 1.6-1.8 bara. <br><hr>Lovtza<br>Komentatorzy napisał(a):za wyjątkiem opon w technologi NTEC gdzie powinno byc 1,4<br><hr>RSV1000RR<br>
Tak to jest w oponach drogowych (czy dla osobówek, czy dla cięzarówke, czy dla motocykli), a w torówkach domyślam się, że jest tak samo luib podobnie?<br><hr>Bunny
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A jakich konkretów potrzebujesz ktorych tutaj nie ma?<br><hr>OskarKomentatorzy napisał(a):Artykuł sponsorowany przez Pirelli, zadnych konkretow dla poczatkujacych jak i doswiadczonych motocyklistow.<br><hr>seminario<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Autorowi chodzi o to ze nie ma sensu obnizac cisnienia w oponach typu np diablo rosso corsa bo jest ona przystosowana do normalnego cisnienia porownujac do supercorsy, poniewaz supercorsa jest opona strikte pod tor w tego typu sie oponach obniza cisnienie a nie w normalnych sportowo turystycznych takich jak rosso corsa , bridgestone s20 dunnlop sportsmart itp
Ja jezdzac na torze nawet na tych ostatnich zmniejszam cisnienie moze i niszczy sie szybciej ale wedlug mnie lepiej trzyma opona na torze kartingowym jak jest mniej powietrza. Jak motorrad testuje opony to pyta sie producenta ile moze zejsc na tor np. metzeler sportec m7 rr zalecane cisnienie na tyle 2,7 na tor czyli zalezy od producenta i modelu opony a np bridgestone s20 evo 1,9 z tylu.<br><hr>szeffo1978

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Witam mam pytanie trochę po za tematem. Czy jak mam koło Przód 110/70 - 17 Tył 130/70 - 17
I moje pytanie jest takie czy jak bym kupił opone kostke 17/100-17 ( dokładnie tą <a href="http://allegro.pl/nowa-opona-70-100-17-6pr-tt-cross-komar-ogar-king-i4613573429.html" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://allegro.pl/nowa-opona-70-100-17-6pr-tt-cross-komar-ogar-king-i4613573429.html</a> ) tylniej nie moge właśnie poszukać. to czy ta przednia może być jest troche mniejsza niż ja potrzebuję. Możecie mi poszukac jakąś tylnią gumę tak aby pasowała
P.s na feldze pisze 2.50x17<br><hr>ROZZAR
I moje pytanie jest takie czy jak bym kupił opone kostke 17/100-17 ( dokładnie tą <a href="http://allegro.pl/nowa-opona-70-100-17-6pr-tt-cross-komar-ogar-king-i4613573429.html" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://allegro.pl/nowa-opona-70-100-17-6pr-tt-cross-komar-ogar-king-i4613573429.html</a> ) tylniej nie moge właśnie poszukać. to czy ta przednia może być jest troche mniejsza niż ja potrzebuję. Możecie mi poszukac jakąś tylnią gumę tak aby pasowała
P.s na feldze pisze 2.50x17<br><hr>ROZZAR
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Witam mam pytanie trochę po za tematem. Czy jak mam koło Przód 110/70 - 17 Tył 130/70 - 17
I moje pytanie jest takie czy jak bym kupił opone kostke 17/100-17 ( dokładnie tą <a href="http://allegro.pl/nowa-opona-70-100-17-6pr-tt-cross-komar-ogar-king-i4613573429.html" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://allegro.pl/nowa-opona-70-100-17-6pr-tt-cross-komar-ogar-king-i4613573429.html</a> ) tylniej nie moge właśnie poszukać. to czy ta przednia może być jest troche mniejsza niż ja potrzebuję. Możecie mi poszukac jakąś tylnią gumę tak aby pasowała
P.s na feldze pisze 2.50x17<br><hr>ROZZAR
I moje pytanie jest takie czy jak bym kupił opone kostke 17/100-17 ( dokładnie tą <a href="http://allegro.pl/nowa-opona-70-100-17-6pr-tt-cross-komar-ogar-king-i4613573429.html" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://allegro.pl/nowa-opona-70-100-17-6pr-tt-cross-komar-ogar-king-i4613573429.html</a> ) tylniej nie moge właśnie poszukać. to czy ta przednia może być jest troche mniejsza niż ja potrzebuję. Możecie mi poszukac jakąś tylnią gumę tak aby pasowała
P.s na feldze pisze 2.50x17<br><hr>ROZZAR
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zawieszenie Oryginał fabryczne<br><hr>dsdsKomentatorzy napisał(a):jedno pytanlo co tzn zawieszenie jak tapczan ?<br><hr>tdi<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości