Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
wiem ;D litr oleju to całkiem tragedia i wtedy to waha do wywalenia. ja bym tak rozcięczał żeby przynajmniej nie kopciło podczas jazdy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam mam pytanie..
Jak wybić łożysko z koła? Bo niechcący rozwaliłem z tylnym kole jedno łożysko i chciałbym je wymienić a nie moge wybić tego za cholere... łożyska wyciągnięte a okrągłe metalowe "coś" zostało... i jak to wybić bo mam już kompletne łożysko a nie moge go wsadzić;(
Koło wygląda tak:
http://img14.tablica.pl/images_tablicap ... rev001.jpg
A łożysko tak:
http://www.interbearings.republika.pl/r ... r_01zw.jpg
Podobne;p
Jak wybić łożysko z koła? Bo niechcący rozwaliłem z tylnym kole jedno łożysko i chciałbym je wymienić a nie moge wybić tego za cholere... łożyska wyciągnięte a okrągłe metalowe "coś" zostało... i jak to wybić bo mam już kompletne łożysko a nie moge go wsadzić;(
Koło wygląda tak:
http://img14.tablica.pl/images_tablicap ... rev001.jpg
A łożysko tak:
http://www.interbearings.republika.pl/r ... r_01zw.jpg
Podobne;p
- MathewPL
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 13/7/2013, 18:58
- Lokalizacja: Brzeg
Na początek wyciągnij simeringi.
Następnie poszukaj jakiegoś wkrętaka, musi być wystarczająco długi, aby przez ośkę przeszedł, a zarazem cienki, by się tam zmieścił.
Musisz tym wkrętakiem zaprzeć od wewnętrznej strony łożysko, czyli wsadzasz wkrętak, lub jakiś inny element do środka(czyli powiedzmy wsadzasz od strony lewego łożyska, wybijając drugie)
Gdy zaprzesz już ten wkrętak o łożysko, wybijasz je na zewnątrz czymś solidnym. Jak jedno wyjdzie, to potem tylko drugie praktycznie "wyciągasz" i masz dwa łożyska wraz z ośka na zewnątrz. Łożyska wybijamy na zewnątrz, nie do środka, jeżeli mowa o kołach.
Następnie poszukaj jakiegoś wkrętaka, musi być wystarczająco długi, aby przez ośkę przeszedł, a zarazem cienki, by się tam zmieścił.
Musisz tym wkrętakiem zaprzeć od wewnętrznej strony łożysko, czyli wsadzasz wkrętak, lub jakiś inny element do środka(czyli powiedzmy wsadzasz od strony lewego łożyska, wybijając drugie)
Gdy zaprzesz już ten wkrętak o łożysko, wybijasz je na zewnątrz czymś solidnym. Jak jedno wyjdzie, to potem tylko drugie praktycznie "wyciągasz" i masz dwa łożyska wraz z ośka na zewnątrz. Łożyska wybijamy na zewnątrz, nie do środka, jeżeli mowa o kołach.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Witam niedawno kupiłem cylinder z tłokiem do klx 250 za grosze ale nie wiem jak odczytac selekcje tłoka bo na tym tłoku co mam pisze tylko 328 ART a po wewnętrznej str pisze 2+ i nie wiem czy to 2+ oznacza ze to juz by była 2 selekcja tłoka ??? czy to tylko jakies oznaczenie i dodam ze zmierzył bym tłoka ale w serwisówce nie pisze jakie są rozmiry dla poszczególnych selekcji tłoków a nie wiem gdzie zdobyc takie inf :/
--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy Sącz
jak chcesz nowe wbic to bierzesz to stare i przestawiasz do nowego i wbijasz najlepsza metoda tylko trzeba uwarzac żeby równo wchodziło i rzeby nie zniszczec tego gumowego elemetu
zna ktoś odp na moje wyżej zadane pytanie ??
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy Sącz
może plus 2 oznacza jak to powiedzieć, załóżmy że łok ma 50.50 rozmiar nominalny a +2 będzie oznaczało +2 do nominalnego rozmiaru czyli 50.52, to jest moje przypuszczenie niech ktoś inny się jeszcze wypowie.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
hmm... wossner chyba tłoków do tego nie robi, ale zadzwoń do serwisu pewnie będą wiedzieli.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
-
Marcin1324 - Świeżak
- Posty: 388
- Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
- Lokalizacja: Wisła
A zajdź do sklepu jakiegoś, tam mają katalogi i wszystkie selekcje, przejdź się i dopytaj od jakiego rozmiaru zaczynają się selekcje, potem oddaj swój tłok do pomiaru i dowiesz się jaką masz dokładnie selekcje,ewentualnie gdy takie katalog już ktoś będzie miał, być może po numerach dojdzie.
Co do wbijania łożyska, przesmaruj piasty odpowiednim smarem do łożysk, po zewnętrznej stronie łożyska też można dać kropelkę, następnie znajdź najlepiej nasadkę od klucza, o odpowiednim numerze, tak aby równo przylegała do zewnętrznej części łożyska, aby nie zniszczyć, musi to być możliwie największa nasadka, która jest w stanie wejść do piasty, tam gdzie siedzi łożyska, musi się koniecznie opierać o zewnętrzny kaptur.
Następnie nasadkę oprzyj o zewnętrzna część łożyska i uderzaj lekko młotkiem, bo gumiakiem to nie wiem czy coś tam zdziałasz.
Według mnie najlepszą alternatywą będzie wycięcie drewnianego kółeczka, wielkości łożyska, przykładowo o grubości 3-5cm i za pomocą tego kółeczka oprzeć o łożyska i bić młotkiem. [/list]
Co do wbijania łożyska, przesmaruj piasty odpowiednim smarem do łożysk, po zewnętrznej stronie łożyska też można dać kropelkę, następnie znajdź najlepiej nasadkę od klucza, o odpowiednim numerze, tak aby równo przylegała do zewnętrznej części łożyska, aby nie zniszczyć, musi to być możliwie największa nasadka, która jest w stanie wejść do piasty, tam gdzie siedzi łożyska, musi się koniecznie opierać o zewnętrzny kaptur.
Następnie nasadkę oprzyj o zewnętrzna część łożyska i uderzaj lekko młotkiem, bo gumiakiem to nie wiem czy coś tam zdziałasz.
Według mnie najlepszą alternatywą będzie wycięcie drewnianego kółeczka, wielkości łożyska, przykładowo o grubości 3-5cm i za pomocą tego kółeczka oprzeć o łożyska i bić młotkiem. [/list]
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Więc mam pytanie bo poleruje koła bo brzydko wyglądają pomalowane..
No i musze pościągać niestety szprychy a nie wiem czy potem wycentruje to koło.
No i czy musze miec jakiś specialny klucz do szprych czy jakiś płaski podejdzie?
No i czy trudno jest potem to do porządku doprowadzić![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
No i musze pościągać niestety szprychy a nie wiem czy potem wycentruje to koło.
No i czy musze miec jakiś specialny klucz do szprych czy jakiś płaski podejdzie?
No i czy trudno jest potem to do porządku doprowadzić
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- MathewPL
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 13/7/2013, 18:58
- Lokalizacja: Brzeg
Koło będziesz musiał oddać do centrowania.
Aby szprychy odkręcić potrzebny ci płaski(Bodajże 10) i wkrętak płaski, bądź krzyżowy.
Być może, niektóre szprychy nie tak łatwo dadzą się odkręcić , więc warto zaopatrzyć się w jakiś płyn który ci w tym ułatwi sprawę.
Aby szprychy odkręcić potrzebny ci płaski(Bodajże 10) i wkrętak płaski, bądź krzyżowy.
Być może, niektóre szprychy nie tak łatwo dadzą się odkręcić , więc warto zaopatrzyć się w jakiś płyn który ci w tym ułatwi sprawę.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
dobrze jest miec lepszy klucz bo łatwo urobic nyple, a klucze płąskie zwykle są płaskie ;d aklucze do szprych wysokie i większą powierzchnią sie opierają o nypel. WD 40 trzeba wszystko przepsikać dzien wcześniej najlepiej bo moze byc problem. splatanie - dla niektórych to udręka ale jak złapiesz rymt to idzie szybko. co do dokręcania jak bedziesz miał w idealnym stanie nyple i szprychy i felga nie jest pocentrowana to mozna próbowac samemu. dorwij poradnik w necie jak dokręcac szprychy i stosuj sie i powinno byc ok - ale jak nie chcesz czegos zepsuc daj komus bo łatwo jest pokrzywić
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
witam mam pytanie bo mam zamiar robic remont silnika bo juz jest mała kompresja i nie chce palic ;/ i mam takie pytanie robiąc remont trzeba by było wymienić wszystkie łożyska w silniku czy jest to tylko niepotrzebne pchanie się w koszta ?
--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy Sącz
jeśli nie wiesz kiedy były wymieniane to warto wymienić
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
wawzon - praktycznie normalnie ale bywa że cos sie moze nie ułozyc i lepiej kilka pierwszych km nie palnikowac do czerwonego
bo jak cos sie wypnie to lepiej żeby na wolnych niz na odcinie strzeliło
papek - zalezy które, wszystkich nie zawsze jest warto, bo często są np trudnodostepne a oryginały bardzo kosztowne, ale takie jak na skrzyni ( trzymające wałki ) na wale, i sprzęgle ( koszu o ile masz ) warto zmienić
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
papek - zalezy które, wszystkich nie zawsze jest warto, bo często są np trudnodostepne a oryginały bardzo kosztowne, ale takie jak na skrzyni ( trzymające wałki ) na wale, i sprzęgle ( koszu o ile masz ) warto zmienić
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości