Zobacz wÄ…tek - Aprilia RS125 problem na wysokich obrotach
NAS Analytics TAG

Aprilia RS125 problem na wysokich obrotach

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Aprilia RS125 problem na wysokich obrotach

Postprzez kendzior2k » 6/7/2007, 23:35

Przed chwilą z kumplem wrocilismy z garazu. Ostro walczyliśmy o wyratowanie jego Aprilki a tu nic.

Objawy:
normalnie pali i jedzie, po rozpędzeniu (ciągnie bez zarzutu) się do 4,5 biegu nagle dostaje zadyszki, przerywa i gaśnie...są problemy z jej odpaleniem. czuć jakby nie dostawała paliwa (ja jej w gas a ona wyje) i poprostu nie chce jechać.

Sprawdzone:
-akumulator i reg. napięcia OK
-kranik, gaźnik, wężyki,dysze OK
-przewód wysokiego napięcia OK
-świeca OK (na 4 różnych to samo)
-filtr powietrza OK
-lewe powietrze wyeliminowane
-kompresja ...no właśnie 9 bar przy zimnym...spada do 8 przy ciepłym
(CZYŻBY REMONCIK NIEZBĘDNY ??)
no sprawdziliśmy wsio co było do sprawdzenia i NADA !!

znalazłem jeden szczególik, mianowicie stalowa linka przymocowana do takiego "dynksa" tuż nad miejscem wydechu w cylindrze była nie przymocowana (końcówka mocująca się starła, rozklepałem i założyłem ale nie wiem czy działa poprawnie)
w manualu ten "dynks" opisany jest jako RAVE Exhaust Valve (otwarty do 2500 rpm, zamyka sie pow 2500) nie wiem co to daje ale czy może mieć związek z zadyszką ?

może gaźnik rozlegulowany?? tylko jak go teraz ustawić?

H E L P !!! jutro znowu szukamy, może znajdziemy przyczynę.
Jakby ktoś miał podobny przypadek lub wie co to może być, proszę o info.
Dzięks
Avatar użytkownika
kendzior2k
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 23/6/2007, 21:27
Lokalizacja: Miękinia


Re: Aprilia RS125 problem na wysokich obrotach

Postprzez pawlak200192 » 7/7/2007, 10:06

kendzior2k napisał(a):Przed chwilą z kumplem wrocilismy z garazu. Ostro walczyliśmy o wyratowanie jego Aprilki a tu nic.

Objawy:
normalnie pali i jedzie, po rozpędzeniu (ciągnie bez zarzutu) się do 4,5 biegu nagle dostaje zadyszki, przerywa i gaśnie...są problemy z jej odpaleniem. czuć jakby nie dostawała paliwa (ja jej w gas a ona wyje) i poprostu nie chce jechać.

Sprawdzone:
-akumulator i reg. napięcia OK
-kranik, gaźnik, wężyki,dysze OK
-przewód wysokiego napięcia OK
-świeca OK (na 4 różnych to samo)
-filtr powietrza OK
-lewe powietrze wyeliminowane
-kompresja ...no właśnie 9 bar przy zimnym...spada do 8 przy ciepłym
(CZYŻBY REMONCIK NIEZBĘDNY ??)
no sprawdziliśmy wsio co było do sprawdzenia i NADA !!

znalazłem jeden szczególik, mianowicie stalowa linka przymocowana do takiego "dynksa" tuż nad miejscem wydechu w cylindrze była nie przymocowana (końcówka mocująca się starła, rozklepałem i założyłem ale nie wiem czy działa poprawnie)
w manualu ten "dynks" opisany jest jako RAVE Exhaust Valve (otwarty do 2500 rpm, zamyka sie pow 2500) nie wiem co to daje ale czy może mieć związek z zadyszką ?

może gaźnik rozlegulowany?? tylko jak go teraz ustawić?

H E L P !!! jutro znowu szukamy, może znajdziemy przyczynę.
Jakby ktoś miał podobny przypadek lub wie co to może być, proszę o info.
Dzięks


to zawór wydechowy :!: pewnie nie otwiera sie do konca i przez to przymula na wysokich obrotach, poniewaz spaliny mają zbyt duzy opur wydostając sie z cyla i nie wydostaje sie z niego tyle ile powinno
pawlak200192
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36


Postprzez kendzior2k » 7/7/2007, 22:31

no tośmy powalczyli...:P

tak to zawór wydechowy. linka poszła w p..du!. zmontowaliśmy na stałe (zawór wydechowy stale otwarty-nie wiem wogóle po co on jest!?) i smiga jak poprzednio.
należy zwrócić uwagę na świecę, rzeczywiście apri lubi i honoruje niewiele typów świec, na nowej świecy BERU niby śmiga OK, ale zapakowaliśmy starą poprzednio używaną,NGKedyfikowaną do tego modelu i efekty lepsze.. ja 90kg i kolo driver 65kg i zero zająknięcia czy zduszenia.

....ale i tak Honda CBR RULEZ !!! :)

pozdro
Avatar użytkownika
kendzior2k
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 23/6/2007, 21:27
Lokalizacja: Miękinia

Postprzez Gieroy91 » 22/3/2009, 22:20

Witam. Mam podobny problem. Moja Aprilia dławi się gdy lekko odkręcam gaz. Zrobiłem wszystko co było wcześniej napisane w tym temacie ale nie pomogło. Już nei mam pomysłów co mogło się z nią stać. Jak wyczyściłem gaźnik i wymieniłem świece to pojeździła przez 30 km i znów to samo. Ostatnio zjeździłem całe paliwo, kolegi ojciec mówił ze jakiś paproch mógł przytkać dysze. ale wężyki tez wymieniłem (gaźnik był czyszczony ponownie) i to samo.
Gieroy91
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22/3/2009, 18:11

Postprzez talerz1111 » 23/3/2009, 10:49

a moja raz odpaliła tej wiosny i po rozgraniu zgasła i juz nic ale opisałem problemik tu... viewtopic.php?t=26263&postdays=0&postorder=asc&start=15

moze pomozecie... u mnie te zaworek chodzi super.. wyczyszczony i lekko smiga.. a silnik nie pali i juz..
Tomek M
talerz1111
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11/3/2008, 15:09
Lokalizacja: Buk

Postprzez Gieroy91 » 23/3/2009, 21:14

U mnie problem minął po wymienieniu świecy. Wsadziłem samochodową świece i działa. Teraz pali za pierwszym razem obojętnie czy ciepły czy zimny ;)
Gieroy91
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22/3/2009, 18:11



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê