Aprilia RS125 problem na wysokich obrotach
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Aprilia RS125 problem na wysokich obrotach
Przed chwilą z kumplem wrocilismy z garazu. Ostro walczyliśmy o wyratowanie jego Aprilki a tu nic.
Objawy:
normalnie pali i jedzie, po rozpędzeniu (ciągnie bez zarzutu) się do 4,5 biegu nagle dostaje zadyszki, przerywa i gaśnie...są problemy z jej odpaleniem. czuć jakby nie dostawała paliwa (ja jej w gas a ona wyje) i poprostu nie chce jechać.
Sprawdzone:
-akumulator i reg. napięcia OK
-kranik, gaźnik, wężyki,dysze OK
-przewód wysokiego napięcia OK
-świeca OK (na 4 różnych to samo)
-filtr powietrza OK
-lewe powietrze wyeliminowane
-kompresja ...no właśnie 9 bar przy zimnym...spada do 8 przy ciepłym
(CZYŻBY REMONCIK NIEZBĘDNY ??)
no sprawdziliśmy wsio co było do sprawdzenia i NADA !!
znalazłem jeden szczególik, mianowicie stalowa linka przymocowana do takiego "dynksa" tuż nad miejscem wydechu w cylindrze była nie przymocowana (końcówka mocująca się starła, rozklepałem i założyłem ale nie wiem czy działa poprawnie)
w manualu ten "dynks" opisany jest jako RAVE Exhaust Valve (otwarty do 2500 rpm, zamyka sie pow 2500) nie wiem co to daje ale czy może mieć związek z zadyszką ?
może gaźnik rozlegulowany?? tylko jak go teraz ustawić?
H E L P !!! jutro znowu szukamy, może znajdziemy przyczynę.
Jakby ktoś miał podobny przypadek lub wie co to może być, proszę o info.
Dzięks
Objawy:
normalnie pali i jedzie, po rozpędzeniu (ciągnie bez zarzutu) się do 4,5 biegu nagle dostaje zadyszki, przerywa i gaśnie...są problemy z jej odpaleniem. czuć jakby nie dostawała paliwa (ja jej w gas a ona wyje) i poprostu nie chce jechać.
Sprawdzone:
-akumulator i reg. napięcia OK
-kranik, gaźnik, wężyki,dysze OK
-przewód wysokiego napięcia OK
-świeca OK (na 4 różnych to samo)
-filtr powietrza OK
-lewe powietrze wyeliminowane
-kompresja ...no właśnie 9 bar przy zimnym...spada do 8 przy ciepłym
(CZYŻBY REMONCIK NIEZBĘDNY ??)
no sprawdziliśmy wsio co było do sprawdzenia i NADA !!
znalazłem jeden szczególik, mianowicie stalowa linka przymocowana do takiego "dynksa" tuż nad miejscem wydechu w cylindrze była nie przymocowana (końcówka mocująca się starła, rozklepałem i założyłem ale nie wiem czy działa poprawnie)
w manualu ten "dynks" opisany jest jako RAVE Exhaust Valve (otwarty do 2500 rpm, zamyka sie pow 2500) nie wiem co to daje ale czy może mieć związek z zadyszką ?
może gaźnik rozlegulowany?? tylko jak go teraz ustawić?
H E L P !!! jutro znowu szukamy, może znajdziemy przyczynę.
Jakby ktoś miał podobny przypadek lub wie co to może być, proszę o info.
Dzięks
-
kendzior2k - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 23/6/2007, 21:27
- Lokalizacja: Miękinia
Re: Aprilia RS125 problem na wysokich obrotach
kendzior2k napisał(a):Przed chwilą z kumplem wrocilismy z garazu. Ostro walczyliśmy o wyratowanie jego Aprilki a tu nic.
Objawy:
normalnie pali i jedzie, po rozpędzeniu (ciągnie bez zarzutu) się do 4,5 biegu nagle dostaje zadyszki, przerywa i gaśnie...są problemy z jej odpaleniem. czuć jakby nie dostawała paliwa (ja jej w gas a ona wyje) i poprostu nie chce jechać.
Sprawdzone:
-akumulator i reg. napięcia OK
-kranik, gaźnik, wężyki,dysze OK
-przewód wysokiego napięcia OK
-świeca OK (na 4 różnych to samo)
-filtr powietrza OK
-lewe powietrze wyeliminowane
-kompresja ...no właśnie 9 bar przy zimnym...spada do 8 przy ciepłym
(CZYŻBY REMONCIK NIEZBĘDNY ??)
no sprawdziliśmy wsio co było do sprawdzenia i NADA !!
znalazłem jeden szczególik, mianowicie stalowa linka przymocowana do takiego "dynksa" tuż nad miejscem wydechu w cylindrze była nie przymocowana (końcówka mocująca się starła, rozklepałem i założyłem ale nie wiem czy działa poprawnie)
w manualu ten "dynks" opisany jest jako RAVE Exhaust Valve (otwarty do 2500 rpm, zamyka sie pow 2500) nie wiem co to daje ale czy może mieć związek z zadyszką ?
może gaźnik rozlegulowany?? tylko jak go teraz ustawić?
H E L P !!! jutro znowu szukamy, może znajdziemy przyczynę.
Jakby ktoś miał podobny przypadek lub wie co to może być, proszę o info.
Dzięks
to zawór wydechowy

- pawlak200192
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1724
- Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36
no tośmy powalczyli...
tak to zawór wydechowy. linka poszła w p..du!. zmontowaliśmy na stałe (zawór wydechowy stale otwarty-nie wiem wogóle po co on jest!?) i smiga jak poprzednio.
należy zwrócić uwagę na świecę, rzeczywiście apri lubi i honoruje niewiele typów świec, na nowej świecy BERU niby śmiga OK, ale zapakowaliśmy starą poprzednio używaną,NGKedyfikowaną do tego modelu i efekty lepsze.. ja 90kg i kolo driver 65kg i zero zająknięcia czy zduszenia.
....ale i tak Honda CBR RULEZ !!!
pozdro

tak to zawór wydechowy. linka poszła w p..du!. zmontowaliśmy na stałe (zawór wydechowy stale otwarty-nie wiem wogóle po co on jest!?) i smiga jak poprzednio.
należy zwrócić uwagę na świecę, rzeczywiście apri lubi i honoruje niewiele typów świec, na nowej świecy BERU niby śmiga OK, ale zapakowaliśmy starą poprzednio używaną,NGKedyfikowaną do tego modelu i efekty lepsze.. ja 90kg i kolo driver 65kg i zero zająknięcia czy zduszenia.
....ale i tak Honda CBR RULEZ !!!

pozdro
-
kendzior2k - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 23/6/2007, 21:27
- Lokalizacja: Miękinia
Witam. Mam podobny problem. Moja Aprilia dławi się gdy lekko odkręcam gaz. Zrobiłem wszystko co było wcześniej napisane w tym temacie ale nie pomogło. Już nei mam pomysłów co mogło się z nią stać. Jak wyczyściłem gaźnik i wymieniłem świece to pojeździła przez 30 km i znów to samo. Ostatnio zjeździłem całe paliwo, kolegi ojciec mówił ze jakiś paproch mógł przytkać dysze. ale wężyki tez wymieniłem (gaźnik był czyszczony ponownie) i to samo.
- Gieroy91
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 22/3/2009, 18:11
a moja raz odpaliła tej wiosny i po rozgraniu zgasła i juz nic ale opisałem problemik tu... viewtopic.php?t=26263&postdays=0&postorder=asc&start=15
moze pomozecie... u mnie te zaworek chodzi super.. wyczyszczony i lekko smiga.. a silnik nie pali i juz..
moze pomozecie... u mnie te zaworek chodzi super.. wyczyszczony i lekko smiga.. a silnik nie pali i juz..
Tomek M
- talerz1111
- Świeżak
- Posty: 67
- Dołączył(a): 11/3/2008, 15:09
- Lokalizacja: Buk
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości