Kilka problemów z GSXR K8
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kilka problemów z GSXR K8
Witam , mam kilka problemów z moim GSXR 600 K8 otóż:
1. Nie działa trąbka (Kable od manetki są przeciągnięte do titajki , czy jest możliwość uszkodzenia czegoś w manetce ?)
2. Błąd "d5" od amortyzatora skrętu (?) , kable wiszą , nawet nie wiem czy jest jakaś wtyczka do niego czy cokolwiek i nie wiem jak się zabrać...
3. Gixer jest chyba zalany bo 3 razy włączałem zapłon razem z pompką wstępną bez odpalania . Smród benzyny z tłumika przy ostatkach chodzi i za chwile gaśnie, jak go z tego wyleczyć ?
4. Nie działają mi kierunki , przez przypadek spowodowałem zwarcie (pstryknęło tak jakby bezpiecznik poszedł ) , bezpieczniki są całe , nie działają nawet awaryjki , może to przerywacz ?
Wybaczcie że tak bez wstępu ale mam masę dupereli przy nim ale chce go zrobić na glanc przed sezonem .
1. Nie działa trąbka (Kable od manetki są przeciągnięte do titajki , czy jest możliwość uszkodzenia czegoś w manetce ?)
2. Błąd "d5" od amortyzatora skrętu (?) , kable wiszą , nawet nie wiem czy jest jakaś wtyczka do niego czy cokolwiek i nie wiem jak się zabrać...
3. Gixer jest chyba zalany bo 3 razy włączałem zapłon razem z pompką wstępną bez odpalania . Smród benzyny z tłumika przy ostatkach chodzi i za chwile gaśnie, jak go z tego wyleczyć ?
4. Nie działają mi kierunki , przez przypadek spowodowałem zwarcie (pstryknęło tak jakby bezpiecznik poszedł ) , bezpieczniki są całe , nie działają nawet awaryjki , może to przerywacz ?
Wybaczcie że tak bez wstępu ale mam masę dupereli przy nim ale chce go zrobić na glanc przed sezonem .
- MatisGSXR
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 3/3/2014, 18:31
- Lokalizacja: Piła
Ile miałeś wcześniej motocykli?
1. Jest możliwość, klakson zapewne możesz sprawdzić podłączając go na krótko. Jeśli zadziała, to problem gdzieś bliżej przycisku.
2,3,4,5 Nie wiem, w jakim ten motocykl jest stanie? Niby 6 lat, to wciąż żyleta powinna być. On miał jakieś spotkanie z kamazem?
1. Jest możliwość, klakson zapewne możesz sprawdzić podłączając go na krótko. Jeśli zadziała, to problem gdzieś bliżej przycisku.
2,3,4,5 Nie wiem, w jakim ten motocykl jest stanie? Niby 6 lat, to wciąż żyleta powinna być. On miał jakieś spotkanie z kamazem?
Watch out, we got a badass over here!
-
Walenty - Moderator
- Posty: 3602
- Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
- Lokalizacja: SKL
Moto ma 19 tyś przebiegu udokumentowane. Silnik igła m motor też ,ale przez ten błąd najwidoczniej nie mogę odpalić. :/ Ogólnie duperele takie są typu kierunki , titajka .
Jakim sposobem można usunąć taki błąd ? Rozłączanie ako nie pomogło...
Jakim sposobem można usunąć taki błąd ? Rozłączanie ako nie pomogło...
- MatisGSXR
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 3/3/2014, 18:31
- Lokalizacja: Piła
2. Z tego co udało mi się wyczytać jest to błąd amortyzatora skrętu i oczywiście nie dziwię się, że się pojawia skoro jak sam napisałeś "kable wiszą". Poszukaj w necie schematu instalacji elektrycznej do Twojego moto i jak ogarniesz to i uda Ci się podłączyć to problem powinien zniknąć. Jeżeli tylko czujnika nie masz podłączonego to moto powinno odpalać, jeżeli te wiszące kable to coś więcej niż tylko te do czujnika amora skrętu to pewnie dlatego też nie odpala...
4. Jak spowodowałeś zwarcie i bezpieczniki całe to mogło tak jak piszesz spalić Ci przerywacz, bo raczej nigdzie kabla nie upierniczyło... Ogólnie jak czujesz się na siłach to możesz wszystko zrobić samemu, pewnie trochę to potrwa. Jak jesteś zieleńszy to do mechanika jedynie. Tylko jakiegoś zaufanego.
4. Jak spowodowałeś zwarcie i bezpieczniki całe to mogło tak jak piszesz spalić Ci przerywacz, bo raczej nigdzie kabla nie upierniczyło... Ogólnie jak czujesz się na siłach to możesz wszystko zrobić samemu, pewnie trochę to potrwa. Jak jesteś zieleńszy to do mechanika jedynie. Tylko jakiegoś zaufanego.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
W końcu konkretna odpowiedź . Dziękuję !
Stwierdziłem ze jednak oddam to do fachowca , nie po to tyle kasy wyrzuciłem w moto żeby brać się samemu ,lub dać do paprycha.
Kable wiszą tylko od amorka. Kupiłem takiego , odpalał jeździł nie było problemu prócz tego że na wyświetlaczu pokazywał się ten błąd. Dałem zwarkę na lewym kierunku przez przypadek tylko dlatego że igła od miernika obsunęła mi się na drugi styk i pstrykło. To może być coś poważnego ?
PS. Dziś motor odpala bez problemu , pracuje przez 5 max 7 sekund zależy jak manipuluje manetka . Potem sam od siebie gaśnie.
Poza tym jeśli ktoś posiada owiewki na lewą stronę do GSXR K8 600 ccm (malowanie pomarańczowo-srebrno-czarne) chętnie zakupię , jeśli nie to i tak jestem zainteresowany bo moje nie nadają się niestety do niczego . Jestem i będę wdzięczny za wszelką pomoc.
PS.2 Póki pamiętam to na wyświetlaczu pojawia się FI lub F1 (Fuel injection ?) Wcześniej tego nie było , póki nie wyciągnąłem kostki od przerywacza o któej wyczytałem . Ta kostka znajduje się na ogonie po lewej stronie , posiada 7 pinów i jest na niej napisane
FE249JR DOT
066500-4230
12.8v , H 21WX4
DENSO JAPAN
Stwierdziłem ze jednak oddam to do fachowca , nie po to tyle kasy wyrzuciłem w moto żeby brać się samemu ,lub dać do paprycha.
Kable wiszą tylko od amorka. Kupiłem takiego , odpalał jeździł nie było problemu prócz tego że na wyświetlaczu pokazywał się ten błąd. Dałem zwarkę na lewym kierunku przez przypadek tylko dlatego że igła od miernika obsunęła mi się na drugi styk i pstrykło. To może być coś poważnego ?
PS. Dziś motor odpala bez problemu , pracuje przez 5 max 7 sekund zależy jak manipuluje manetka . Potem sam od siebie gaśnie.
Poza tym jeśli ktoś posiada owiewki na lewą stronę do GSXR K8 600 ccm (malowanie pomarańczowo-srebrno-czarne) chętnie zakupię , jeśli nie to i tak jestem zainteresowany bo moje nie nadają się niestety do niczego . Jestem i będę wdzięczny za wszelką pomoc.
PS.2 Póki pamiętam to na wyświetlaczu pojawia się FI lub F1 (Fuel injection ?) Wcześniej tego nie było , póki nie wyciągnąłem kostki od przerywacza o któej wyczytałem . Ta kostka znajduje się na ogonie po lewej stronie , posiada 7 pinów i jest na niej napisane
FE249JR DOT
066500-4230
12.8v , H 21WX4
DENSO JAPAN
- MatisGSXR
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 3/3/2014, 18:31
- Lokalizacja: Piła
Jeżeli masz zmieniony amorek to należy założyć specjalnie dobrany opornik choć i tak nie działa on doskonale bo można go dobrać tylko do jakiegoś zakresu prędkości. Bo oryginalny amor dla różnych prędkości sam dobiera tłumienie.
-
mati22252 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
5-7sekund i gaśnie, to nie jest czasem jakiś problem z imobilizerem czy jak to się tam nazywa w suzuki? z tego co pamiętam to w hondach podobno tak było jak hiss zawodził, moto odpalało na chwilę po czym gasło.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Nowość:
Zauważyłem że po przekręceniu stacyjki i włączeniu zapłonu , gdy odpalam nie pali się kontrolka z czerwonym kluczykiem . Podczas odpalania gdy zapali się czerwony kluczyk , kręci bez problemu i silnik pracuje oczywiście max 7 sekund i gaśnie . Dla jasności jak to wygląda , mogę wrzucić filmik.
Jeśli znacie jakiegoś dobrego elektryka z okolic Piły który podjąłby się zrobienia tych dupereli to będę wdzięczny.
Zauważyłem że po przekręceniu stacyjki i włączeniu zapłonu , gdy odpalam nie pali się kontrolka z czerwonym kluczykiem . Podczas odpalania gdy zapali się czerwony kluczyk , kręci bez problemu i silnik pracuje oczywiście max 7 sekund i gaśnie . Dla jasności jak to wygląda , mogę wrzucić filmik.
Jeśli znacie jakiegoś dobrego elektryka z okolic Piły który podjąłby się zrobienia tych dupereli to będę wdzięczny.
- MatisGSXR
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 3/3/2014, 18:31
- Lokalizacja: Piła
Skoro zacząłem to i zakończę. Nie dawało mi to spokoju więc wziąłem się do roboty .
Wywołałem na ECU kod błędu , pokazał C23 i C93 .
C23 - tip over sensor (tos) (przechył motocyklu)
C93 - oczywiście amorek skrętu.
Problem polegał na tym iż kostka z napisem UP pod siedzeniem kierowcy była wsadzona do góry nogami . ECU myślał że moto jest przewrócone i pracował tylko przez kilka sek. aby nie zatrzeć silnika . Kostka odwrócona i wszystko wróciło do normy .
Dzięki wszystkim za pomoc
Pozdrawiam Matis !
Wywołałem na ECU kod błędu , pokazał C23 i C93 .
C23 - tip over sensor (tos) (przechył motocyklu)
C93 - oczywiście amorek skrętu.
Problem polegał na tym iż kostka z napisem UP pod siedzeniem kierowcy była wsadzona do góry nogami . ECU myślał że moto jest przewrócone i pracował tylko przez kilka sek. aby nie zatrzeć silnika . Kostka odwrócona i wszystko wróciło do normy .
Dzięki wszystkim za pomoc

- MatisGSXR
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 3/3/2014, 18:31
- Lokalizacja: Piła
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości