Scigacz a drogi polne
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Scigacz a drogi polne
Czy jest mozliwosc, zeby wymienic w scigaczu kola czy tam opony i polatac nim troche po drogach polnych, lasach itp? Gdzies tak slyszalem ale nie wiem czy to prawda.
Jestem zielony w sprawach motoryzacji.
Jestem zielony w sprawach motoryzacji.
- cris2706
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 1/3/2014, 13:49
- Lokalizacja: Poznan
Teoretycznie możesz, tylko po co skoro masz twarde zawieszenie o małym skoku, do tego osprzęt nieprzygotowany na takie imprezy, i pozycję z kierownicą na wysokości kolan, więc enduro z tego nie będzie. Może poszukaj po prostu mocnego supermoto?
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Już się ktoś taki znalazł, kto Ducata przerobił: https://www.youtube.com/watch?v=vJXdFEw ... ata_player Swoją drogą uważam, że to bez sensu. Ścigacz to ścigacz.
MT-07
-
Marsjanin - Bywalec
- Posty: 797
- Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48
Raczej odradzałbym ten pomysł.
Nie wiem jaki to "ścigacz", ale przy dalszym myśleniu nad tematem powinieneś wziąć pod uwagę:
1. Prześwit moto.
W terenie możesz zahaczyć silnikiem, centralką czy wydechami o ziemię, gałęzie itd.
A najlepszym przypadku gleba, w gorszym dezintegracja elementów.
2. PracÄ™ zawieszenia
Jak kolega wcześniej napisał - sporty mają krótki skok i twardo zestrojone zawieszenie.
W terenie będziesz czuł się jak worek kartofli na rowerze prowadzonym po bruku.
Wibracje na maszynę też nie wpływają pozytywnie.
3. Chłodzenie silnika
Sporty i sportowe turystyki wymagają przepływu powietrza do chłodzenia.
W przypadku sporta chłodzonego powietrzem wolna jazda na wysokich obrotach przegrzeje silnik.
W przypadku silnika chłodzonego cieczą - będzie działał tak długo, dopóki chłodnica nie zaklei się ziemią/błotem wyrzucaną przez protektor przedniego koła.
4. Moment
Maszyny terenowe mają raczej wysoki moment od samego dołu - żeby nie kręcić wysoko silnika. Sporty mają moment przesunięty w górny przedział obrotów.
5. Zestopniowanie skrzyni
Teurystyki mają inne przełożenie skrzyni - przystosowane do lepszego oddawania mocy jak i kontroli trakcji. Sport inaczej oddaje moc i potrzebuje innej przyczepności.
6. Napęd
Rozważ koszty zniszczenia napędu przez piach i błoto lub przynajmniej przyśpieszonego jego zużycia.
7. Koszty w przypadku gleby
Jak sport to owiewki.
Jak teren to przyczepność dynamiczna albo cząstka tej z asfaltu.
Prawdopodobieństwo gleby - kilka razy większe.
Wymiana czy naprawa plastików, kierunkowskazów, lusterek, klamek, kierownicy itd. wielce prawdopodobna. Chyba że założysz pełną klatkę.
8. Szerokość kierownicy
W terenie potrzeba większej siły na kierownicy (momentu) więc kierownice są szersze. Sporty mają raczej wąskie kierownice.
9. Czyszczenie
Zakamarki, filtry, itd.
Błoto i piach dostaną się wszędzie, gdzie tylko mogą się dostać.
Wymiana filtrów powietrza - po takiej zabawie obligatoryjna. Terenówki mają inne filtry - które się czyści a nie wymienia.
10. Ciuchy
Standardowe ciuchy na asfalt nie zapewniają żadnej ochrony w terenie.
Pewnie znajdzie siÄ™ jeszcze parÄ™ rzeczy.
Pozdrawiam
Nie wiem jaki to "ścigacz", ale przy dalszym myśleniu nad tematem powinieneś wziąć pod uwagę:
1. Prześwit moto.
W terenie możesz zahaczyć silnikiem, centralką czy wydechami o ziemię, gałęzie itd.
A najlepszym przypadku gleba, w gorszym dezintegracja elementów.
2. PracÄ™ zawieszenia
Jak kolega wcześniej napisał - sporty mają krótki skok i twardo zestrojone zawieszenie.
W terenie będziesz czuł się jak worek kartofli na rowerze prowadzonym po bruku.
Wibracje na maszynę też nie wpływają pozytywnie.
3. Chłodzenie silnika
Sporty i sportowe turystyki wymagają przepływu powietrza do chłodzenia.
W przypadku sporta chłodzonego powietrzem wolna jazda na wysokich obrotach przegrzeje silnik.
W przypadku silnika chłodzonego cieczą - będzie działał tak długo, dopóki chłodnica nie zaklei się ziemią/błotem wyrzucaną przez protektor przedniego koła.
4. Moment
Maszyny terenowe mają raczej wysoki moment od samego dołu - żeby nie kręcić wysoko silnika. Sporty mają moment przesunięty w górny przedział obrotów.
5. Zestopniowanie skrzyni
Teurystyki mają inne przełożenie skrzyni - przystosowane do lepszego oddawania mocy jak i kontroli trakcji. Sport inaczej oddaje moc i potrzebuje innej przyczepności.
6. Napęd
Rozważ koszty zniszczenia napędu przez piach i błoto lub przynajmniej przyśpieszonego jego zużycia.
7. Koszty w przypadku gleby
Jak sport to owiewki.
Jak teren to przyczepność dynamiczna albo cząstka tej z asfaltu.
Prawdopodobieństwo gleby - kilka razy większe.
Wymiana czy naprawa plastików, kierunkowskazów, lusterek, klamek, kierownicy itd. wielce prawdopodobna. Chyba że założysz pełną klatkę.
8. Szerokość kierownicy
W terenie potrzeba większej siły na kierownicy (momentu) więc kierownice są szersze. Sporty mają raczej wąskie kierownice.
9. Czyszczenie
Zakamarki, filtry, itd.
Błoto i piach dostaną się wszędzie, gdzie tylko mogą się dostać.
Wymiana filtrów powietrza - po takiej zabawie obligatoryjna. Terenówki mają inne filtry - które się czyści a nie wymienia.
10. Ciuchy
Standardowe ciuchy na asfalt nie zapewniają żadnej ochrony w terenie.
Pewnie znajdzie siÄ™ jeszcze parÄ™ rzeczy.
Pozdrawiam
Suzuki GSX 1200 Inazuma
http://inazuma.m4i.pl (otwórz link)
http://inazuma.m4i.pl (otwórz link)
- therminator
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 8/2/2013, 17:42
- Lokalizacja: Trójmiasto
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości