Ciśnienie w oponach
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Ciśnienie w oponach
Czółkiem,
Tak mnie ciekawi, czy teraz jak jeszcze nie ma wysokiej temperatury, a jazdy się już zaczęły - przynajmniej dla mnie - pompujecie opony tak samo jak i w lecie?
Zalecana dawka dla mnie to 2.2 i 2.5. Gaz na pewno ma zależność od temperatury, ale czy warto się tak na to zwracać uwagę teraz?
Pozdrowionka!
Tak mnie ciekawi, czy teraz jak jeszcze nie ma wysokiej temperatury, a jazdy się już zaczęły - przynajmniej dla mnie - pompujecie opony tak samo jak i w lecie?
Zalecana dawka dla mnie to 2.2 i 2.5. Gaz na pewno ma zależność od temperatury, ale czy warto się tak na to zwracać uwagę teraz?
Pozdrowionka!
Ostatnio edytowano 17/2/2014, 22:40 przez Marsjanin, łącznie edytowano 1 raz
MT-07
-
Marsjanin - Bywalec
- Posty: 797
- Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48
Tzn. może źle się wyraziłem.. To, że spadło mi ciśnienie to całkiem możliwe. Bardziej chodziło mi o to, czy w obecnej temp. 6-8^C pompować normalnie do zalecanej dawki, bo opony i tak osiągną temperaturę podczas jazdy.
MT-07
-
Marsjanin - Bywalec
- Posty: 797
- Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48
Oczywiście pompuje to co napisane w manualu i jest ok. A temperatura to wpływa tylko na szybkośc rozgrzania sie mieszanki na kółku. Nie reguluję tego ciśnieniem
w oponkach
. Pozdrawiam


Wszystko jest trudne... nim, stanie siÄ™ proste
FZS 1000

FZS 1000
-
krzall - Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43
Podczas rozgrzania opony powietrze(płyn) w środku ma podobną temperaturę co opona. Więc nie ma różnicy czy rozgrzejesz ją teraz czy jak będzie 20 stopni więcej. Rozszerzalność temperaturowa powietrza wynosi 0.003670K-1 więc przy 20 stopniach różnicy nie jesteś w stanie tego zauważyć w oponie bo jej temperatura pracy i tak jest dużo wyższa. przeciętnie w oponie przy ciśnieniu 2,5 bara znajduje się 40 l powietrza. wzór na różnicę ilości powietrza względem temperatury będzie wyglądał tak : Vpowietrza x wzpółczynnik x zmiana temperatury = zmiana obiętości. czyli zmiana będzie o 3 litry. To zmiana ciśnienia wyniesie około 0,15 bara.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
Czyli jak najbardziej zauważalna różnica
Jak nie widzisz różnicy to się nie baw w teoretyzowanie
Jak zaczniesz zauważać to sam będziesz wiedział kiedy Ci się najlepiej jeździ
Za dużo zmiennych żeby po prostu powiedzieć ile pompować, różnie jest nawet na różnych modelach opon.
Zauważ że jak napompujesz więcej to może i ciśnienie będzie takie jak latem, ale opony będzie jeszcze ciężej dogrzać ;P
Konkludując, pompuj tyle barów na ilu ci się najlepiej jeździ w danych warunkach i na danej oponie

Jak nie widzisz różnicy to się nie baw w teoretyzowanie


Za dużo zmiennych żeby po prostu powiedzieć ile pompować, różnie jest nawet na różnych modelach opon.
Zauważ że jak napompujesz więcej to może i ciśnienie będzie takie jak latem, ale opony będzie jeszcze ciężej dogrzać ;P
Konkludując, pompuj tyle barów na ilu ci się najlepiej jeździ w danych warunkach i na danej oponie

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Już myślałem, że mój temat zniknął, a tu ciach - przeniesiony.
Rzeczywiście, może i jakoś za bardzo teoretycznie podchodzę do tematu, ale lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć, jak to się nie raz potwierdza, żeby nie palnąć głupoty
Rzeczywiście, może i jakoś za bardzo teoretycznie podchodzę do tematu, ale lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć, jak to się nie raz potwierdza, żeby nie palnąć głupoty

MT-07
-
Marsjanin - Bywalec
- Posty: 797
- Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości