Problem z zaciskami hamulcowymi GSXR
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Problem z zaciskami hamulcowymi GSXR
Witam, ostatnio przygotowywałem motocykl GSXR K1 do sezonu i zauważyłem że przednie koło bardzo ciężko się kreci.To wykręciłem cały układ pompke rozebrałem i przeczysciłem, przewody przedmuchałem , zaciski rozkreciłem i nasmarowałem tłoczki, jednak po skreceniu minimalnie pomogło . Koło obkreci się maxymalnie 0,5 obrotu (wydaje mi się zę mało).Dodam jeszcze że dwa zaciski tak jak by trzymaja, klocki maja sezon. Cały układ odpowietrzałem na różne sposoby od dołu strzykawką , tradycyjnie i tak samo .Jeżeli macie jakieś pomysły prosze o pomoc. Pozdrawiam
-
Warning19 - Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 28/2/2012, 16:54
klocki zawsze dotykają tarczy, nie ma opcji żeby cofnęły się na tyle żeby między klockami a tarczą była przerwa.
profilaktycznie zrzuć zaciski na bok i sprawdź czy łożyska nie stawiają oporu. ja dzisiaj założyłem przednie koło do moto, ale nie powiem ci ile obrotów robi bo mam nasmarowane i cofnięte tłoczki i nie zamierzam ich wypychać do sezonu.
ale nie kojarzę żebym w jakimkolwiek motocyklu z hamulcami tarczowymi zakręcił kołem i żeby jakoś lekko się kręciło...
profilaktycznie zrzuć zaciski na bok i sprawdź czy łożyska nie stawiają oporu. ja dzisiaj założyłem przednie koło do moto, ale nie powiem ci ile obrotów robi bo mam nasmarowane i cofnięte tłoczki i nie zamierzam ich wypychać do sezonu.
ale nie kojarzę żebym w jakimkolwiek motocyklu z hamulcami tarczowymi zakręcił kołem i żeby jakoś lekko się kręciło...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU!
-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Koło bez zacisków kręci się normalnie , więc raczej łożyska są dobre. Z tego co czytałelem na innych forach to koło powinno zrobic ok 1,5 obrotu.
Będę chciał jeszcze raz wszystko wyczyścić i odpowietrzyć, ale nie za bardzo wiem jak sprawdzić pompke hamulcową czy ona cofa płyn ?Da się to jakoś sprawdzić ?
Będę chciał jeszcze raz wszystko wyczyścić i odpowietrzyć, ale nie za bardzo wiem jak sprawdzić pompke hamulcową czy ona cofa płyn ?Da się to jakoś sprawdzić ?
-
Warning19 - Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 28/2/2012, 16:54
Demontowałaś teraz lub w przeszłości koło?
Na ośce są tulejki dystansowe (symetryczne lub nie), jeśli zostaną zamienione stronami, to będzie właśnie taki efekt o jakim piszesz. Nie pamiętam juz jaki jest w K1, ale możliwe że jest oska zespolona i nie sposób tego zamienić, więc mój post będzie bez sensu. Sprawdź to.
Możliwe też, że dramatyzujesz i szukasz dziury w całym Problem może sam zniknąć na wiosnę po pierwszej przejażdżce. Teraz zima, wilgoć - nalot na tarczach. W dodatku wszystko rozbierałaś, a w takiej sytuacji to wszystko musi się na nowo ułożyć.
Na ośce są tulejki dystansowe (symetryczne lub nie), jeśli zostaną zamienione stronami, to będzie właśnie taki efekt o jakim piszesz. Nie pamiętam juz jaki jest w K1, ale możliwe że jest oska zespolona i nie sposób tego zamienić, więc mój post będzie bez sensu. Sprawdź to.
Możliwe też, że dramatyzujesz i szukasz dziury w całym Problem może sam zniknąć na wiosnę po pierwszej przejażdżce. Teraz zima, wilgoć - nalot na tarczach. W dodatku wszystko rozbierałaś, a w takiej sytuacji to wszystko musi się na nowo ułożyć.
2 x ZX6R
-
Repsol - Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19
Co to koła to ściagałem cały przód , z kołem lagami, a w kole przednim nie mam tulejek dystansowych.A co do zawiasów to nie mam pojęcia , nie sprawdzałem. Dodam że w zaciski wkładałem klucz 13 , i po zaciśnięciu i puszczeniu klucz również wychodził z oporem ,a chyba powinien wyjść lekko ?
-
Warning19 - Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 28/2/2012, 16:54
No i witam, wczoraj wziąłem się za te swoje zaciski.Po raz 3 rozkreciłem je i wyczyściłem , tłoczki lekko papierem wodnym przejechałem i wszystko nasmarowałem smarem do tłoczków.Zakupiłem też nowy płyn i zamontowałem stare klocki.I efekt końcowy sam mnnie zaskoczył o wiele wiele lepiej. Więc dzięki wielkie za wszelkie podpowiedzi .Pozdrawiam
-
Warning19 - Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 28/2/2012, 16:54
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości