Jak się ubrać na motor
Posty: 59
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Jasnoksieznik co oznacza zdanie " na początek z powodzeniem wystarczyło"?!
Nie strasz ludzi że jeżeli wydasz 2,5 k to starczy na pół sezonu.
Te 2,5 koła za takie rzeczy to fajna cena licząc sam zestaw spodnie i kurtka z wyprowadz.membrana to koszt ok 1500zł,kask z bajerami ok 900zł , rękawice ok 300zł i buty ok 400zł= 3100zł.
Mógłbyś napisać z czego dokładnie składa się Twój strój?
A i na czym polega ta odmiennÄ… filozofia.
Pozdrawiam!
Nie strasz ludzi że jeżeli wydasz 2,5 k to starczy na pół sezonu.
Te 2,5 koła za takie rzeczy to fajna cena licząc sam zestaw spodnie i kurtka z wyprowadz.membrana to koszt ok 1500zł,kask z bajerami ok 900zł , rękawice ok 300zł i buty ok 400zł= 3100zł.
Mógłbyś napisać z czego dokładnie składa się Twój strój?
A i na czym polega ta odmiennÄ… filozofia.
Pozdrawiam!
- drozdu
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 20/12/2013, 17:01
Niema się, co czarować, że za 2,5k kupisz wypasiony struj na moto... Na dobrą sprawę to za 2,5 k kupisz średniej klasy kask i buty... JK nie chodziło o to, że po połowie sezonu trzeba zmieniać a bardziej o fakt, że ciuchy z kaskiem za 2,5K to prowizorka i wielkiego bezpieczeństwa nie oferują...
CBR f4i sport
-
malomi - Bywalec
- Posty: 829
- Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47
"Wypas" jest zawsze wzgledny. Wystarczy popytac sprzedawce butow motocyklowych - wypasione buty ze sztywna podeszwa, wzmocnieniem do zmiany biegow, sztywtnym przodem/srodkiem i wzmocnieniem piety, wzmocnieniem kostki i dodatkowymi stabilizatorami na wygiecie/wykrecenie stawu skokowego kostzuja z powodzeniem 1000PLN (a to dopiero wersja cywilna. Jest jeszcze wersja wyscigowa).
Inna filozofia - rzeczywiscie, nie dookreslilem - przede wszystkim, nie musi byc komplet/kombi jednej masci - elementy mozna dobierac, mozna tez z powodzeniem mieszac skore i tekstylia, np tak:
http://www.motoress.com/images/Image/GE ... artbnr.jpg
Odpowiednie suwaki do laczenia sa czesto albo w zestawie, do wszycia, albo juz wszyte. Musza tylko byc ze soba kompatybilne.
"Na poczatek wystarczylo" napisalem, bo pozniej kupilem skore ze wzmocnieniem plecow, ktora, nie oszukujmy sie, kupilem, bo wyglada oblednie i ma logo producenta mojego moto na ramieniu. Do tego doszly jeszcze uzywane, ale wygodne i pasujace spodnie tekstylne, na lato.
Teraz jest zima, wiec jezdze w zetsawie, ktory kupilem na poczatku (cieplejszy):
- Tanie buty Büse (ok. 90€), wysokie, http://katalog.buese.com/de/BU_50360
- Kurtka Dainese, ok. 150€), starszy model, cos w ten desen: http://www.dainese.com/de_de/motorbike/ ... &subcat=15
- Spodnie Held'a, ok 100€, starszy model, cos w ten desen: http://shop.held.de/de/manner/bekleidun ... -road.html
- Rekwaice, ok. 60€ http://katalog.buese.com/de/BU_30990
Czapeczka HJC IS-16 - aktualnie 130€
Wszystko kupowalem w jednym sklepie specjalistycznym na wzglednym odludziu, w baraku obok warzywniaka. Kupujac duzo rzeczy na raz - uzyskasz wiekszy rabat.
Inna filozofia - rzeczywiscie, nie dookreslilem - przede wszystkim, nie musi byc komplet/kombi jednej masci - elementy mozna dobierac, mozna tez z powodzeniem mieszac skore i tekstylia, np tak:
http://www.motoress.com/images/Image/GE ... artbnr.jpg
Odpowiednie suwaki do laczenia sa czesto albo w zestawie, do wszycia, albo juz wszyte. Musza tylko byc ze soba kompatybilne.
"Na poczatek wystarczylo" napisalem, bo pozniej kupilem skore ze wzmocnieniem plecow, ktora, nie oszukujmy sie, kupilem, bo wyglada oblednie i ma logo producenta mojego moto na ramieniu. Do tego doszly jeszcze uzywane, ale wygodne i pasujace spodnie tekstylne, na lato.
Teraz jest zima, wiec jezdze w zetsawie, ktory kupilem na poczatku (cieplejszy):
- Tanie buty Büse (ok. 90€), wysokie, http://katalog.buese.com/de/BU_50360
- Kurtka Dainese, ok. 150€), starszy model, cos w ten desen: http://www.dainese.com/de_de/motorbike/ ... &subcat=15
- Spodnie Held'a, ok 100€, starszy model, cos w ten desen: http://shop.held.de/de/manner/bekleidun ... -road.html
- Rekwaice, ok. 60€ http://katalog.buese.com/de/BU_30990
Czapeczka HJC IS-16 - aktualnie 130€
Wszystko kupowalem w jednym sklepie specjalistycznym na wzglednym odludziu, w baraku obok warzywniaka. Kupujac duzo rzeczy na raz - uzyskasz wiekszy rabat.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Justka napisał(a):Kochani, motor do jazdy w trasę i "po bułki". Żadne torySuzuki GS 500
Rozum mi mówi, żebyś kupiła dobre buty, jeansy motocyklowe i jakąś kurtkę (będzie wygodniej niż w kombiaku):

... ale serce podpowiada co innego


BMW S1000RR
-
RSSSS - Bywalec
- Posty: 666
- Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
- Lokalizacja: Wrocław
A kto mówi o kombiaku ;] ale jak ktoś myśli, że za 1,5K będzie miał wypas ciuchy to wypadałoby uświadomić i sprowadzić na ziemie, bo cóż... Wychodzę z założenia, że skoro i tak wydaje niemałą kasę na ciuchy, które są same w sobie drogie to wole dołożyć parę złotych więcej i mieć coś przyzwoitego...
CBR f4i sport
-
malomi - Bywalec
- Posty: 829
- Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47
Ale nie popadajmy w skrajność
przed uderzeniem w przeszkodę przy 150 km/h i tak nic nie uratuje Ci życia, przed szlifem 1,7 mm skóry bydlęcej chroni tak samo bez względu na to czy przyszyte masz logo a z gwiazdką czy ciula
Przekonywać, że ciuchy są potrzebne i niezbędne to jedno, a wmuszać w kogoś że musi kupić wszystko z najwyższej półki to dwie różne rzeczy. Każdy ma swoją filozofię na ten temat
Jak ktoś jest chętny to z przyjemnością przedstawię mu swoją 


Przekonywać, że ciuchy są potrzebne i niezbędne to jedno, a wmuszać w kogoś że musi kupić wszystko z najwyższej półki to dwie różne rzeczy. Każdy ma swoją filozofię na ten temat


Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Skoq, w którym miejscu przekonywałem kogoś do kupowania ciuchów z gwiazdką ? Ciuchy motocyklowe mają swoją cenę i tego nikt nie przeskoczy masz racje bydlak jest bydlakiem, ale sposób przygotowania skóry zastosowane protektor itd. robią różnice... Nawet najprostszy bydlak ma swoją cenę i ktoś, kto chce kupić kask, buty, rękawice, kurtkę i spodnie motocyklowe za 1,5k to jest to dla mnie niedorzeczne równie dobrze może iść na bazar i kupić wszystko za 500zł tylko jak w tym cel ? Skoro te rzeczy niczym się nie różnią od ubrań cywilnych a skoro ktoś kupuje ubrania motocyklowe to w jakimś celu czyż nie >? Fakt przy glebie z prędkością 150km/h mało może uratować a na pewno nie kask z bazaru a z tego, co pamiętam 150 dla rs 125 do żaden wyczyn, ale przecież nikt z nas nie odkręca w takim razie można latać w szortach...
PS. Skoq wyczuwam sarkazm w twoim poście. Lubię A* zwyczajnie te ciuchy mi sie podobają się i zawsze otwarcie o tym mówiłem. Zaraz oberwę rykoszetem i znajdą się tacy, którzy powiedzą, że płacisz tylko za logo ja jestem innego zdania...
Skoq czy ty również masz komplet ciuchów motocyklowych za 1,5zł, jeśli nie to powiedz proszę, dlaczego zdecydowałeś się na coś droższego skoro można kupić wszystko za 500zł na bazarze.
Skoro stać cię na motocykl powinno również stać na rozsądne ciuchy powiem więcej od tego powinno się zaczynać przygodę z motocyklami ale to jest wyłącznie moje zdanie i nikt nie musi się ze mną zgadzać.
PS. Skoq wyczuwam sarkazm w twoim poście. Lubię A* zwyczajnie te ciuchy mi sie podobają się i zawsze otwarcie o tym mówiłem. Zaraz oberwę rykoszetem i znajdą się tacy, którzy powiedzą, że płacisz tylko za logo ja jestem innego zdania...
Skoq czy ty również masz komplet ciuchów motocyklowych za 1,5zł, jeśli nie to powiedz proszę, dlaczego zdecydowałeś się na coś droższego skoro można kupić wszystko za 500zł na bazarze.
Skoro stać cię na motocykl powinno również stać na rozsądne ciuchy powiem więcej od tego powinno się zaczynać przygodę z motocyklami ale to jest wyłącznie moje zdanie i nikt nie musi się ze mną zgadzać.
CBR f4i sport
-
malomi - Bywalec
- Posty: 829
- Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47
No jasne, że nie
Zapłaciłem więcej, żeby mieć lepszą ochronę, oczywiście są kryteria minimalne poniżej których kupno ciuchów motocyklowych jest bezsensowne. Może źle Cię zrozumiałem.
Nie mówię że w A* płaci się tylko za markę, i oczywiście im drożej tym lepiej, tyle że moim zdaniem jest granica którą każdy stawia sobie gdzieś indziej, gdzie kończy się bezpieczeństwo i zaczyna przesada. Nie wiem malomi jakiego Ty masz kombiaka i jaki masz kask, rękawice, buty, ale przypuśćmy że kupiłeś wszystko za 3,5 kafla. To dlaczego nie kupiłeś lepszego zestawu za 5 albo 6 ?

Nie mówię że w A* płaci się tylko za markę, i oczywiście im drożej tym lepiej, tyle że moim zdaniem jest granica którą każdy stawia sobie gdzieś indziej, gdzie kończy się bezpieczeństwo i zaczyna przesada. Nie wiem malomi jakiego Ty masz kombiaka i jaki masz kask, rękawice, buty, ale przypuśćmy że kupiłeś wszystko za 3,5 kafla. To dlaczego nie kupiłeś lepszego zestawu za 5 albo 6 ?

Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Obecnie jestem na etapie odświeżania szafy.
Rękawice obecnie mam Shima VRS-1
Buty A* S-Mx plus
Kask czekam na wypłatę ;] zdecyduję się w 98% na HJC R-PHA 10 plus poprzedni miałem FG-15.
Kurtka mam Teksa A* jako durga maży mi się Atem ale to bliżej wiosny.
Spodnie mam jeansy mottowear ze 2 pary zupełnie wystarczają na moje potrzeby.
Kombi stary sprzedałem obecnie nie mam i nie będę miał zwyczajnie nie lubię.
W lato w miesicie będę latał w jakiejś zbroi/buzer którą będę musiał zakupić xd heh oczywiście u Miczaba
Co do kasy jaką wydałem i dlaczego załóżmy 3k a nie 6k odpowiedź jest bardzo prosta nie było mnie stać na ciuchy za 6 klocków gdybym miał kasę nie zastanawiałbym się sekundy.
PS. 400-tny post ;] jak ten czas szybciutko mija w tak zacnym gronie ;]
Rękawice obecnie mam Shima VRS-1
Buty A* S-Mx plus
Kask czekam na wypłatę ;] zdecyduję się w 98% na HJC R-PHA 10 plus poprzedni miałem FG-15.
Kurtka mam Teksa A* jako durga maży mi się Atem ale to bliżej wiosny.
Spodnie mam jeansy mottowear ze 2 pary zupełnie wystarczają na moje potrzeby.
Kombi stary sprzedałem obecnie nie mam i nie będę miał zwyczajnie nie lubię.
W lato w miesicie będę latał w jakiejś zbroi/buzer którą będę musiał zakupić xd heh oczywiście u Miczaba

Co do kasy jaką wydałem i dlaczego załóżmy 3k a nie 6k odpowiedź jest bardzo prosta nie było mnie stać na ciuchy za 6 klocków gdybym miał kasę nie zastanawiałbym się sekundy.
PS. 400-tny post ;] jak ten czas szybciutko mija w tak zacnym gronie ;]
CBR f4i sport
-
malomi - Bywalec
- Posty: 829
- Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47
No widzisz, dlatego że nie miałeś kasy, ja gdybym miał jej nieograniczoną ilość to podejrzewam że nie jeździł bym na F4i tylko na nowym motocyklu typu nie wiem RR'ka, i jeździł bym w ubraniu za 10 klocków, a nie za 3
Nic dziwnego, ze autor też chce po taniości.

Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Zgadzam się z tobą w całej rozciągłość ale jak sam pisałeś schodzenie poniżej pewnej granicy mija się z celem i można porównać to do wyrzucenia kasy w błoto ;] ot co no i po burzliwej wymianie poglądów doszliśmy do porozumienia ;]
CBR f4i sport
-
malomi - Bywalec
- Posty: 829
- Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47
RSSSS, haha Twoje serce dobrze prawi
Wy tutaj mówicie kup to i tamto, o ile kask i buty jestem w stanie zrozumieć to przy kurtce mam już pewnego rodzaju zawiechę
Otóż sama kurtka oprócz tego, że kurtką jest jakoś chroni? Posiada jakieś ochraniacze czy coś w środku? Czy po prostu jest dobrą kurtką, ewentualnie wzmocnioną gdzieniegdzie? Wiem, że trywialne pytanie, ale do niedawna moje marzenia o motocyklu były marzeniami w bardzo nieokreślonej przyszłości i orientuję się tyle co nic xD Nigdy nie chciałam się dobijać marzeniami powyżej WSKi
Kurtkę motocyklową z bliska to ja na egzaminie dopiero widziałam
Na egzaminie miałam tez takie ochraniacze? Czy to się stosuje np w kurtce? Czy ogólnie są rózne typy kurtek? Jedna taka "normalna" a druga tymi ochraniaczami?
Załóżmy, że kutkę mam obcykaną
Teraz spodnie - czy na dłuższe trasy lepiej kupić jakieś spodnie porządne czy może te dżinsy motocyklowe i wspomniane ochraniacze?
Już nie chodzi mi o wygląd, mogę wyglądać jak goryl i niekoniecznie tak kobieco jak pani kilka postów wyżej

Wy tutaj mówicie kup to i tamto, o ile kask i buty jestem w stanie zrozumieć to przy kurtce mam już pewnego rodzaju zawiechę

Otóż sama kurtka oprócz tego, że kurtką jest jakoś chroni? Posiada jakieś ochraniacze czy coś w środku? Czy po prostu jest dobrą kurtką, ewentualnie wzmocnioną gdzieniegdzie? Wiem, że trywialne pytanie, ale do niedawna moje marzenia o motocyklu były marzeniami w bardzo nieokreślonej przyszłości i orientuję się tyle co nic xD Nigdy nie chciałam się dobijać marzeniami powyżej WSKi


Na egzaminie miałam tez takie ochraniacze? Czy to się stosuje np w kurtce? Czy ogólnie są rózne typy kurtek? Jedna taka "normalna" a druga tymi ochraniaczami?
Załóżmy, że kutkę mam obcykaną

Już nie chodzi mi o wygląd, mogę wyglądać jak goryl i niekoniecznie tak kobieco jak pani kilka postów wyżej

- Justka
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 24/7/2013, 20:54
;] Ok a teraz do rzeczy ;]
Kurtka motocyklowa nie jest tylko fajną kurtką, w zależności od modelu (ceny) oferuje więcej lub mniej lepszych lub gorszych zestawy protektorów, które chronią podczas upadku. Materiał, z których są produkowane ma mniejszą lub większą odporność na ścieranie wiadomo najlepsza jest skóra.
Spodnie również mają protektory a jeansy motocyklowe zazwyczaj są wzbogacane kevlarem
Rękawice to też dość istotna pozycja garderoby motocyklowej.
Kurtka motocyklowa nie jest tylko fajną kurtką, w zależności od modelu (ceny) oferuje więcej lub mniej lepszych lub gorszych zestawy protektorów, które chronią podczas upadku. Materiał, z których są produkowane ma mniejszą lub większą odporność na ścieranie wiadomo najlepsza jest skóra.
Spodnie również mają protektory a jeansy motocyklowe zazwyczaj są wzbogacane kevlarem
Rękawice to też dość istotna pozycja garderoby motocyklowej.
CBR f4i sport
-
malomi - Bywalec
- Posty: 829
- Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47
Ok :*
To teraz weźmy pod lupę te panią:
http://www.czesci.v10.pl/img/zdjecia/p- ... 00x500.jpg
Co ta pani ma na sobie?
Rozumiem, że można do tej motocyklowej kurtki założyć takie ochraniacze jak na egzaminie:
http://img15.tablica.pl/images_tablicap ... rev001.jpg
(coś w ten deseń)
i jest to dopuszczalne?
Natomiast to:
http://img03.tablica.pl/images_tablicap ... goszcz.jpg
czy tego typu rzeczy stosuje się na co dzień?
To teraz weźmy pod lupę te panią:
http://www.czesci.v10.pl/img/zdjecia/p- ... 00x500.jpg
Co ta pani ma na sobie?
Rozumiem, że można do tej motocyklowej kurtki założyć takie ochraniacze jak na egzaminie:
http://img15.tablica.pl/images_tablicap ... rev001.jpg
(coś w ten deseń)
i jest to dopuszczalne?
Natomiast to:
http://img03.tablica.pl/images_tablicap ... goszcz.jpg
czy tego typu rzeczy stosuje się na co dzień?
- Justka
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 24/7/2013, 20:54
Ta Pani ma zastaw ciuchów tekstylnych cena wiadomo zależy od firmy.
Co do ochraniaczy hmm może być ciężko ze spasowaniem ich na spodnie moto, ponieważ spodnie już same w sobie majÄ… podobne protektory a wiadomo te dokÅ‚adane tez muszÄ… przylegać do ciaÅ‚a…
Ja raczej zawsze buty, kurtkę i rękawice mam czasami zakładam normalne jeansy dx
Co do ochraniaczy hmm może być ciężko ze spasowaniem ich na spodnie moto, ponieważ spodnie już same w sobie majÄ… podobne protektory a wiadomo te dokÅ‚adane tez muszÄ… przylegać do ciaÅ‚a…
Ja raczej zawsze buty, kurtkę i rękawice mam czasami zakładam normalne jeansy dx
CBR f4i sport
-
malomi - Bywalec
- Posty: 829
- Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47
@Justka: Uwazaj rozrozniajac ubranka moto-style i moto-ride.
Roznice zazwyczaj widac golym okiem.
Wersja filmowa: http://i.ebayimg.com/t/Kill-Bill-The-Bride-yellow-motorcycle-suit-costume-cosplay-replica-Licensed-/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/G8YAAMXQDK1RvVie/$T2eC16hHJFsFFSCCK7H3BRvVidTzP!~~60_35.JPG (otwórz link)
Wersja bardziej na motocykl: http://i.ebayimg.com/t/WOMENS-KILL-BILL-SLIM-FIT-CE-ARMOUR-MOTORBIKE-MOTORCYCLE-LEATHER-JACKET-SUIT-/00/s/NjAwWDYwMA==/z/DlsAAMXQySpRXIjm/$T2eC16N,!zoE9s5nd85qBR%28Ijlmjdw~~60_35.JPG (otwórz link)
Moje jedyne sluszne zdanie na wszystko:
[kurtka bezpieczenstwo]
Kurtka do jazdy jest zrobiona z niescieralnego materialu albo ma wszyte kawalki plastiku/kevlaru w miejscach, gdzie sie szoruje o asfalt. Ramiona i lokcie sa zazwyczaj wzmocnione. Przez to kurtka jest sztywna i mniej wygodna od zwyklej skory.
Przyzwoita kurtka ma wzmocnienie plecow (mozna je zastapic zolwikiem, mniej wiecej takim jak na snowboard) i suwak na krzyzu, laczacy kurtke do spodni. Jesli go nie ma, kurtka moze podczas slizgu po asfalcie sie podwinac - wtedy zaczniesz szorowac o asfalt plecami. Z tego powodu tez nie polecam jazdy z kompletnie rozpieta kurtka.
[kurtka wygoda]
W zaleznosci od preferencji i materialu, kurtki sa mniej lub badziej wodoodporne. Te z wyjmowana (opcja) membrana (opcja) nadaja sie do jazdy w niskich temperaturach.
Skora czy tekstyl - kwestia osobistych preferencji, ale przyzwoity efekt przy skromnym budzecie latwiej osiagnac tekstylna kurtka.
Wiekszosc kurtek jest przeciwwiatrowa. Polaczenie suwakiem ze spodniami poprawia efekt, zwlaszcza jesli nie masz pasa nerkowego.
[pas nerkowy]
Izoluje nerki, ale przede wszystkim w "wypadku wypadku" ma stabilizowac wnetrznosci.
[spodnie bezpieczenstwo]
Przyzwoite spodnie sa zrobione z wytrzymalego materialu (tekstyl/skora), o wiele solidniejszego niz zwykly jeans. Jeansy motocyklowe sa robione z "innego" jeansu i sa z grubsza porownywalne z tekstylnymi. Wzmocnienia sa wszyte tam, gdzie czlowiek sobie robi krzywde scierajac, czyli wzdluz ud/posladkow. Kolana sa wzmocnione wszytymi plastikami/kevlarem.
[spodnie wygoda]
To samo co z kurtka (membrana, materialy, przeciwwiatrowosc). Dodatkowo, krocze jest wykonczone materialem nieprzepuszczajacym wody (np. skora) - podczas jazdy w deszcz, to tam sie zbiera woda najszybciej. Regulacja temperatury moze odbywac sie przy pomocy suwakow na nogawkach.
Generalnie, spodnie na moto sa ciezkie i sie niewiele na to poradzi.
[buty]
nad kostke, najlepiej ze wzmocnieniem kostki. Im wyzsze, tym lepiej - lepiej chronia przed wiatrem, ktory wredny jest i probuje sie wgryzac przez nogawki. Sztywna podeszwa, ew. wzmocnienie w punkcie, gdzie sie zmienia biegi. Wazne, zeby byly absolunie odporne na wiatr - stopy szybko przemarzaja. Dlatego wiele modeli ma suwak i wszyta pod nim "zakladke".
Dobre buty stabilizuja bardziej staw skokowy. Ma to uchronic przed skreceniami kostki podczas parkingowek - dziala to troche jak stabilizator ortopedyczny.
[rekawice]
Tu sie znam jeszcze mniej, ale osobiscie ufam takim ze wzmocnieniem na piastce (jednym, sztywnym, solidnym). Czy hermetryczne i wododporne, czy tez przewiewne - kwestia preferencji i klimatu.
Rekawice powinny chronic kilka cm za nadgarstek tak, zeby dalo sie je w miare hermetycznie polaczyc z rekawem kurtki.
[co pod spod]
na dluzsze trasy - bielizna termoaktywna, moze byc dluga. Na krotkie w sumie tez, ale to niepraktyczne - jak jade do pracy, to i na garnitur da sie kurtke/spodnie zalozyc
Roznice zazwyczaj widac golym okiem.
Wersja filmowa: http://i.ebayimg.com/t/Kill-Bill-The-Bride-yellow-motorcycle-suit-costume-cosplay-replica-Licensed-/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/G8YAAMXQDK1RvVie/$T2eC16hHJFsFFSCCK7H3BRvVidTzP!~~60_35.JPG (otwórz link)
Wersja bardziej na motocykl: http://i.ebayimg.com/t/WOMENS-KILL-BILL-SLIM-FIT-CE-ARMOUR-MOTORBIKE-MOTORCYCLE-LEATHER-JACKET-SUIT-/00/s/NjAwWDYwMA==/z/DlsAAMXQySpRXIjm/$T2eC16N,!zoE9s5nd85qBR%28Ijlmjdw~~60_35.JPG (otwórz link)
Moje jedyne sluszne zdanie na wszystko:
[kurtka bezpieczenstwo]
Kurtka do jazdy jest zrobiona z niescieralnego materialu albo ma wszyte kawalki plastiku/kevlaru w miejscach, gdzie sie szoruje o asfalt. Ramiona i lokcie sa zazwyczaj wzmocnione. Przez to kurtka jest sztywna i mniej wygodna od zwyklej skory.
Przyzwoita kurtka ma wzmocnienie plecow (mozna je zastapic zolwikiem, mniej wiecej takim jak na snowboard) i suwak na krzyzu, laczacy kurtke do spodni. Jesli go nie ma, kurtka moze podczas slizgu po asfalcie sie podwinac - wtedy zaczniesz szorowac o asfalt plecami. Z tego powodu tez nie polecam jazdy z kompletnie rozpieta kurtka.
[kurtka wygoda]
W zaleznosci od preferencji i materialu, kurtki sa mniej lub badziej wodoodporne. Te z wyjmowana (opcja) membrana (opcja) nadaja sie do jazdy w niskich temperaturach.
Skora czy tekstyl - kwestia osobistych preferencji, ale przyzwoity efekt przy skromnym budzecie latwiej osiagnac tekstylna kurtka.
Wiekszosc kurtek jest przeciwwiatrowa. Polaczenie suwakiem ze spodniami poprawia efekt, zwlaszcza jesli nie masz pasa nerkowego.
[pas nerkowy]
Izoluje nerki, ale przede wszystkim w "wypadku wypadku" ma stabilizowac wnetrznosci.
[spodnie bezpieczenstwo]
Przyzwoite spodnie sa zrobione z wytrzymalego materialu (tekstyl/skora), o wiele solidniejszego niz zwykly jeans. Jeansy motocyklowe sa robione z "innego" jeansu i sa z grubsza porownywalne z tekstylnymi. Wzmocnienia sa wszyte tam, gdzie czlowiek sobie robi krzywde scierajac, czyli wzdluz ud/posladkow. Kolana sa wzmocnione wszytymi plastikami/kevlarem.
[spodnie wygoda]
To samo co z kurtka (membrana, materialy, przeciwwiatrowosc). Dodatkowo, krocze jest wykonczone materialem nieprzepuszczajacym wody (np. skora) - podczas jazdy w deszcz, to tam sie zbiera woda najszybciej. Regulacja temperatury moze odbywac sie przy pomocy suwakow na nogawkach.
Generalnie, spodnie na moto sa ciezkie i sie niewiele na to poradzi.
[buty]
nad kostke, najlepiej ze wzmocnieniem kostki. Im wyzsze, tym lepiej - lepiej chronia przed wiatrem, ktory wredny jest i probuje sie wgryzac przez nogawki. Sztywna podeszwa, ew. wzmocnienie w punkcie, gdzie sie zmienia biegi. Wazne, zeby byly absolunie odporne na wiatr - stopy szybko przemarzaja. Dlatego wiele modeli ma suwak i wszyta pod nim "zakladke".
Dobre buty stabilizuja bardziej staw skokowy. Ma to uchronic przed skreceniami kostki podczas parkingowek - dziala to troche jak stabilizator ortopedyczny.
[rekawice]
Tu sie znam jeszcze mniej, ale osobiscie ufam takim ze wzmocnieniem na piastce (jednym, sztywnym, solidnym). Czy hermetryczne i wododporne, czy tez przewiewne - kwestia preferencji i klimatu.
Rekawice powinny chronic kilka cm za nadgarstek tak, zeby dalo sie je w miare hermetycznie polaczyc z rekawem kurtki.
[co pod spod]
na dluzsze trasy - bielizna termoaktywna, moze byc dluga. Na krotkie w sumie tez, ale to niepraktyczne - jak jade do pracy, to i na garnitur da sie kurtke/spodnie zalozyc

-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Sądzę że nie trzeba wydawać kwot zaczynających się na cyfrę 3 lub 4. Zapominacie że kombi można kupić używane w naprawdę ładnym stanie za 50% ceny. Sam osobiście zdecydowałem się na kombinezon powystawowy który nigdy nie był śmigany a jedynie przymierzany no i oczywiście był wystawą w sklepie. Kombinezon miał wszystkie metki. Kwota była niższa o 30% a za to można już kupić naprawdę ładne rękawice. Śmiało można znaleźć kombinezon w granicach 1000zł, rękawice to koszt kolejnych 300. Buty oraz kask to koszt około 1200zł i naprawdę mamy dobry zestaw który oferuje nam wysoki poziom bezpieczeństwa.
Dla potwierdzenia moich słów
Buty ALPINESTARS S-MX5 650zł
Kask HJC FG15 700zł
Rekawice SHIMA 200zł
Kombinezon TSCHUL 107 1200zł
Razem 2750zł
Jednak cena jest z nowym kombinezonem, gdy zdecydujemy się na używany możemy dostać sensowny model za około 1000zł
Dla potwierdzenia moich słów
Buty ALPINESTARS S-MX5 650zł
Kask HJC FG15 700zł
Rekawice SHIMA 200zł
Kombinezon TSCHUL 107 1200zł
Razem 2750zł
Jednak cena jest z nowym kombinezonem, gdy zdecydujemy się na używany możemy dostać sensowny model za około 1000zł
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
-
Dandi93 - Bywalec
- Posty: 910
- Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
- Lokalizacja: Biała Podlaska
tylko, ze jeden zestaw moze nie wystarczyc, co innego na lato, co innego na tor a co innego na trase ......... generalnie uwazam, ze czlowiek jest za biedny zeby kupowac kiepskie graty ale ja nie jestem opiniotworczy, po kilku wypadach praktycznie jezdze tylko w texach z gore na wymiane z motto na miasto
Twoj podpis jest za dlugi
-
leff - ZlyCzlowiek
- Posty: 4443
- Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
- Lokalizacja: sercem WX
Posty: 59
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości