Zobacz wątek - <i>[Sprzedaż motocykli - raporty]</i> Rynek motocykli 2013 - Pol
NAS Analytics TAG

[Sprzedaż motocykli - raporty] Rynek motocykli 2013 - Pol

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 15/1/2014, 21:19

Komentatorzy napisał(a):Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym wzrostem BMW ? Mieszkam na dolnym śląsku i jakoś nie widzę na drogach tych rekordowo sprzedających się wszystkich BM-ek. <br><hr>Arnett<br>
Nie zauważysz 200 sztuk różnicy w tak dużym kraju.<br><hr>x
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 15/1/2014, 22:19

Komentatorzy napisał(a):Cena nowego motocykla to minimum 28-30 tys. zł. Za 30-32 tys. zł można mieć nowe auto z klimą, radiem i elektrycznymi szybami. Pytanie: jaka musi być marża producenta i importera oraz sprzedawcy, że ceny motocykla i samochodu niemal się zrównały? Gdzie motocykl ma szyby, drzwi, klimę, radio, centralny zamek, tapicerkę itd? Gdzie ma karoserię i wycieraczki? Tylko nie piszcie zaraz ile to kosztuje skomplikowane zawieszenie moto i technologia potrzebna do produkcji ramy, żeby się nie wyginała :)<br><hr>mike<br>
Komentatorzy napisał(a):Marża jest przerażająca! Najlepiej to widać przy zakupie części. Dam prosty przykład: Osłona filtra powietrza do Yamahy Virago - pochromowana wytłoczka z blachy stalowej o wielkości obudowy przeciętnego lusterka do samochodu osobowego - kosztuje jakieś 700 zł. Blachy tam zużyto mniej więcej tyle, ile na dwie puszki piwa (i to ze zwykłej stali, a puszki są ze znacznie droższego aluminium) stopień skomplikowania procesu produkcji porównywalny - proste tłoczenie. Fakt, że chromowanie tez kosztuje, ale ileż to może być na tak niewielkiej powierzchni?
Dla porównania, w tej samej cenie można kupić porządny, szwajcarski zegarek (np. Atlantic Seahunter) - wykonany z o wiele droższych materiałów i wymagający o wiele większego nakładu pracy i o wiele większej precyzji w procesie produkcji.<br><hr>Kluk<br>
Nikt części nie magazynuje, nawet nie ma wyprodukowanych w większych ilościach na zapas. To jest nieopłacalne. Częsta zmiana modeli, kolorów też ma na to wpływ (dopieszczanie klienta kosztuje) Zapewne koszt produkcji tej części to kilkanaście złotych, wyprodukować to nie problem . Problemem jest dostarczenie do klienta, odpowiednie zapakowanie, koszty transportu, kurierzy. Ktoś musi się zająć tym wszystkim a to kosztuje. Jeżeli miałbym sprzedać część która kosztuje 10zł ( przy marży 300 % !) i zmanować 2h na przyjęcie zamówienia - rozmowa z klientem, wyszukanie w katalogu i zamówienie u impotrera ( jeszcze opłacać księgową, która poświęci ileś czasu na wprowadzenie F.) to się nieopłaca. Takie czasy.
Zapytaj o wymianÄ™ cyferblatu w Atlantic Seahunter.<br><hr>dziadek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 15/1/2014, 22:37

Komentatorzy napisał(a):Cena nowego motocykla to minimum 28-30 tys. zł. Za 30-32 tys. zł można mieć nowe auto z klimą, radiem i elektrycznymi szybami. Pytanie: jaka musi być marża producenta i importera oraz sprzedawcy, że ceny motocykla i samochodu niemal się zrównały? Gdzie motocykl ma szyby, drzwi, klimę, radio, centralny zamek, tapicerkę itd? Gdzie ma karoserię i wycieraczki? Tylko nie piszcie zaraz ile to kosztuje skomplikowane zawieszenie moto i technologia potrzebna do produkcji ramy, żeby się nie wyginała :)<br><hr>mike<br>
Gdyby koncern produkował 2 mln motocykli rocznie (tak jak samochody) cena byłaby dużo niższa.
Kiedyś za cenę samochodu nie kupiłeś markowego motocykla. <br><hr>dziadek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 16/1/2014, 08:58

A dlaczego niejaki P Dubelski w tamtym roku chwalił się sprzedażą (2012) 1000 szt a w tabelce jest 392 szt to o co tu chodzi. Jak długo KAWASAKI POLSKA będzie kłamać ? Jako użytkownik kilku miesięcznego modelu kawasaki jestem zniesmaczony. Taka fajna marka tak strasznie zniszczona w naszym kraju.<br><hr>Miś
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 16/1/2014, 10:01

Komentatorzy napisał(a):Cena nowego motocykla to minimum 28-30 tys. zł. Za 30-32 tys. zł można mieć nowe auto z klimą, radiem i elektrycznymi szybami. Pytanie: jaka musi być marża producenta i importera oraz sprzedawcy, że ceny motocykla i samochodu niemal się zrównały? Gdzie motocykl ma szyby, drzwi, klimę, radio, centralny zamek, tapicerkę itd? Gdzie ma karoserię i wycieraczki? Tylko nie piszcie zaraz ile to kosztuje skomplikowane zawieszenie moto i technologia potrzebna do produkcji ramy, żeby się nie wyginała :)<br><hr>mike<br>
Jakie ty nowe auto kupisz za 30000zł Tatę ?? Zejdź na ziemię.<br><hr>Miś
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 16/1/2014, 11:06

Komentatorzy napisał(a):Cena nowego motocykla to minimum 28-30 tys. zł. Za 30-32 tys. zł można mieć nowe auto z klimą, radiem i elektrycznymi szybami. Pytanie: jaka musi być marża producenta i importera oraz sprzedawcy, że ceny motocykla i samochodu niemal się zrównały? Gdzie motocykl ma szyby, drzwi, klimę, radio, centralny zamek, tapicerkę itd? Gdzie ma karoserię i wycieraczki? Tylko nie piszcie zaraz ile to kosztuje skomplikowane zawieszenie moto i technologia potrzebna do produkcji ramy, żeby się nie wyginała :)<br><hr>mike<br>
Komentatorzy napisał(a):Marża jest przerażająca! Najlepiej to widać przy zakupie części. Dam prosty przykład: Osłona filtra powietrza do Yamahy Virago - pochromowana wytłoczka z blachy stalowej o wielkości obudowy przeciętnego lusterka do samochodu osobowego - kosztuje jakieś 700 zł. Blachy tam zużyto mniej więcej tyle, ile na dwie puszki piwa (i to ze zwykłej stali, a puszki są ze znacznie droższego aluminium) stopień skomplikowania procesu produkcji porównywalny - proste tłoczenie. Fakt, że chromowanie tez kosztuje, ale ileż to może być na tak niewielkiej powierzchni?
Dla porównania, w tej samej cenie można kupić porządny, szwajcarski zegarek (np. Atlantic Seahunter) - wykonany z o wiele droższych materiałów i wymagający o wiele większego nakładu pracy i o wiele większej precyzji w procesie produkcji.<br><hr>Kluk<br>
gdyby te dekle produkowano w milionach sztuk, gdyby zużywały się nadzwyczaj często to na pewno cena byłaby inna. ale to taki element, który niezwykle rzadko się niszczy więc produkować go w większych ilościach nie ma sensu. stąd cena<br><hr>autor
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 16/1/2014, 11:07

Komentatorzy napisał(a):Pozwoliłem sobie na 500 ccm za 6000 zł. Zrobiłem serwis za 600 zł, kupiłem nowe opony z założeniem kolejne 600 zł. Żona bardzo nie marudzi bo wie ile czekałem na swój 1 japoński motocykl. Do tego kaski itd. Domowy budzet to odczuł. Nie jest łatwo. Nowy salonowy motocykl jeszcze mi się nawet nie śnił. Może za 10 lat.......................<br><hr>twoj.pol<br>
skądś to znam... witamy w Polsce... a nie tam żadnej europie jak się nam próbuje wtłaczać. trzeci świat...<br><hr>damn
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 16/1/2014, 11:10

Komentatorzy napisaÅ‚(a):ChcÄ… ruszyć sprzedaż? Prosta sprawa! Jak bÄ™dziemy zarabiać tyle co np. Niemcy to motocykl za 8-10k€ nie bÄ™dzie takim wyzwaniem. No ewentualnie niech dystrybutorzy zejdÄ… z marż. Na motocyklach, usÅ‚ugach a nawet na częściach aftermarketowych (zamiennikach też) majÄ… takie stawki, że nic tylko ich unikać szerokim Å‚ukiem.
<br><hr>rysio<br>
nie trzeba od razu 8-10k. wystarczyłoby 2-3k i już łatwiej byłoby kupić nowe moto o wartości 8-10k euro.
z naszym średnim zarobkiem 600 euro miesięcznie to my se możemy<br><hr>dd
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 16/1/2014, 17:12

Komentatorzy napisał(a):Cena nowego motocykla to minimum 28-30 tys. zł. Za 30-32 tys. zł można mieć nowe auto z klimą, radiem i elektrycznymi szybami. Pytanie: jaka musi być marża producenta i importera oraz sprzedawcy, że ceny motocykla i samochodu niemal się zrównały? Gdzie motocykl ma szyby, drzwi, klimę, radio, centralny zamek, tapicerkę itd? Gdzie ma karoserię i wycieraczki? Tylko nie piszcie zaraz ile to kosztuje skomplikowane zawieszenie moto i technologia potrzebna do produkcji ramy, żeby się nie wyginała :)<br><hr>mike<br>
Komentatorzy napisał(a):Jakie ty nowe auto kupisz za 30000zł Tatę ?? Zejdź na ziemię.<br><hr>Miś<br>
Przejrzyj może oferty to dowiesz się, że wybór wśród nowych aut w tej cenie nie jest mały...<br><hr>mike
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/1/2014, 19:47

Komentatorzy napisał(a):Cena nowego motocykla to minimum 28-30 tys. zł. Za 30-32 tys. zł można mieć nowe auto z klimą, radiem i elektrycznymi szybami. Pytanie: jaka musi być marża producenta i importera oraz sprzedawcy, że ceny motocykla i samochodu niemal się zrównały? Gdzie motocykl ma szyby, drzwi, klimę, radio, centralny zamek, tapicerkę itd? Gdzie ma karoserię i wycieraczki? Tylko nie piszcie zaraz ile to kosztuje skomplikowane zawieszenie moto i technologia potrzebna do produkcji ramy, żeby się nie wyginała :)<br><hr>mike<br>
Komentatorzy napisał(a):Marża jest przerażająca! Najlepiej to widać przy zakupie części. Dam prosty przykład: Osłona filtra powietrza do Yamahy Virago - pochromowana wytłoczka z blachy stalowej o wielkości obudowy przeciętnego lusterka do samochodu osobowego - kosztuje jakieś 700 zł. Blachy tam zużyto mniej więcej tyle, ile na dwie puszki piwa (i to ze zwykłej stali, a puszki są ze znacznie droższego aluminium) stopień skomplikowania procesu produkcji porównywalny - proste tłoczenie. Fakt, że chromowanie tez kosztuje, ale ileż to może być na tak niewielkiej powierzchni?
Dla porównania, w tej samej cenie można kupić porządny, szwajcarski zegarek (np. Atlantic Seahunter) - wykonany z o wiele droższych materiałów i wymagający o wiele większego nakładu pracy i o wiele większej precyzji w procesie produkcji.<br><hr>Kluk<br>
Komentatorzy napisał(a):gdyby te dekle produkowano w milionach sztuk, gdyby zużywały się nadzwyczaj często to na pewno cena byłaby inna. ale to taki element, który niezwykle rzadko się niszczy więc produkować go w większych ilościach nie ma sensu. stąd cena<br><hr>autor<br>
Nie sądzę, żeby tych dekli produkowano mniej, niż podanych przez mnie jako przykład zegarków, przy czym te drugie (tj. zegarki) służą znacznie dłużej. Tak więc nadal uważam, ze cena jest mocno zawyżona.<br><hr>Kluk
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/1/2014, 13:37

Komentatorzy napisał(a):Cena nowego motocykla to minimum 28-30 tys. zł. Za 30-32 tys. zł można mieć nowe auto z klimą, radiem i elektrycznymi szybami. Pytanie: jaka musi być marża producenta i importera oraz sprzedawcy, że ceny motocykla i samochodu niemal się zrównały? Gdzie motocykl ma szyby, drzwi, klimę, radio, centralny zamek, tapicerkę itd? Gdzie ma karoserię i wycieraczki? Tylko nie piszcie zaraz ile to kosztuje skomplikowane zawieszenie moto i technologia potrzebna do produkcji ramy, żeby się nie wyginała :)<br><hr>mike<br>
Komentatorzy napisał(a):Jakie ty nowe auto kupisz za 30000zł Tatę ?? Zejdź na ziemię.<br><hr>Miś<br>
Sporo jest takich ofert np: ford fiesta, opel corsa, wv polo, seat ibiza, fiat panda, suzuki alto nissan note, mitsubishi colt i wiele wiele innych miesci sie w 30 tys zł... za nowy samochod...<br><hr>Paweł89
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/1/2014, 02:33

Komentatorzy napisał(a):Cena nowego motocykla to minimum 28-30 tys. zł. Za 30-32 tys. zł można mieć nowe auto z klimą, radiem i elektrycznymi szybami. Pytanie: jaka musi być marża producenta i importera oraz sprzedawcy, że ceny motocykla i samochodu niemal się zrównały? Gdzie motocykl ma szyby, drzwi, klimę, radio, centralny zamek, tapicerkę itd? Gdzie ma karoserię i wycieraczki? Tylko nie piszcie zaraz ile to kosztuje skomplikowane zawieszenie moto i technologia potrzebna do produkcji ramy, żeby się nie wyginała :)<br><hr>mike<br>
Komentatorzy napisał(a):Marża jest przerażająca! Najlepiej to widać przy zakupie części. Dam prosty przykład: Osłona filtra powietrza do Yamahy Virago - pochromowana wytłoczka z blachy stalowej o wielkości obudowy przeciętnego lusterka do samochodu osobowego - kosztuje jakieś 700 zł. Blachy tam zużyto mniej więcej tyle, ile na dwie puszki piwa (i to ze zwykłej stali, a puszki są ze znacznie droższego aluminium) stopień skomplikowania procesu produkcji porównywalny - proste tłoczenie. Fakt, że chromowanie tez kosztuje, ale ileż to może być na tak niewielkiej powierzchni?
Dla porównania, w tej samej cenie można kupić porządny, szwajcarski zegarek (np. Atlantic Seahunter) - wykonany z o wiele droższych materiałów i wymagający o wiele większego nakładu pracy i o wiele większej precyzji w procesie produkcji.<br><hr>Kluk<br>
Komentatorzy napisał(a):gdyby te dekle produkowano w milionach sztuk, gdyby zużywały się nadzwyczaj często to na pewno cena byłaby inna. ale to taki element, który niezwykle rzadko się niszczy więc produkować go w większych ilościach nie ma sensu. stąd cena<br><hr>autor<br>
Te dekle są produkowane w tych samych ilościach co motocykle + ileś tam procent na zapas na części zamienne.
Wysoka cena wychodzi stąd, że polski importer chce się nachapać i daje niesamowitą marżę niestety...<br><hr>to_ja
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/1/2014, 02:38

Komentatorzy napisał(a):Cena nowego motocykla to minimum 28-30 tys. zł. Za 30-32 tys. zł można mieć nowe auto z klimą, radiem i elektrycznymi szybami. Pytanie: jaka musi być marża producenta i importera oraz sprzedawcy, że ceny motocykla i samochodu niemal się zrównały? Gdzie motocykl ma szyby, drzwi, klimę, radio, centralny zamek, tapicerkę itd? Gdzie ma karoserię i wycieraczki? Tylko nie piszcie zaraz ile to kosztuje skomplikowane zawieszenie moto i technologia potrzebna do produkcji ramy, żeby się nie wyginała :)<br><hr>mike<br>
Ludzie i tak kupiÄ… moto za 30k stÄ…d ta cena.
Dużo hajsu zjadają podatki- sportowa 600tka w USA kosztuje ok 30 tys zł, u nas 50 tys... Ponadto znając życie moto do PL trafiają przez inny kraj w EU, bo oczywiście polski importer nie może zamówić bezpośrednio z danego kraju.
Dziwi mnie fakt takiej sprzedaży BMW, widać ludzie głupieją...<br><hr>kristofer
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/1/2014, 02:40

Komentatorzy napisał(a):Pozwoliłem sobie na 500 ccm za 6000 zł. Zrobiłem serwis za 600 zł, kupiłem nowe opony z założeniem kolejne 600 zł. Żona bardzo nie marudzi bo wie ile czekałem na swój 1 japoński motocykl. Do tego kaski itd. Domowy budzet to odczuł. Nie jest łatwo. Nowy salonowy motocykl jeszcze mi się nawet nie śnił. Może za 10 lat.......................<br><hr>twoj.pol<br>
Komentatorzy napisał(a):skądś to znam... witamy w Polsce... a nie tam żadnej europie jak się nam próbuje wtłaczać. trzeci świat...<br><hr>damn<br>
Przy cenie 10k euro przeciętnego Niemca stać na nowy motocykl po 3-4 miesiącach, przy 40k zł przeciętnego Polaka po 14- dlatego u nas nówka taki rzadki widok. Do tego dochodzi olbrzymia kradzież motocykli, nawet tanich i nie przestawiających większej wartości...<br><hr>bieda
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/1/2014, 10:03

Komentatorzy napisał(a):Cena nowego motocykla to minimum 28-30 tys. zł. Za 30-32 tys. zł można mieć nowe auto z klimą, radiem i elektrycznymi szybami. Pytanie: jaka musi być marża producenta i importera oraz sprzedawcy, że ceny motocykla i samochodu niemal się zrównały? Gdzie motocykl ma szyby, drzwi, klimę, radio, centralny zamek, tapicerkę itd? Gdzie ma karoserię i wycieraczki? Tylko nie piszcie zaraz ile to kosztuje skomplikowane zawieszenie moto i technologia potrzebna do produkcji ramy, żeby się nie wyginała :)<br><hr>mike<br>
Komentatorzy napisał(a):Marża jest przerażająca! Najlepiej to widać przy zakupie części. Dam prosty przykład: Osłona filtra powietrza do Yamahy Virago - pochromowana wytłoczka z blachy stalowej o wielkości obudowy przeciętnego lusterka do samochodu osobowego - kosztuje jakieś 700 zł. Blachy tam zużyto mniej więcej tyle, ile na dwie puszki piwa (i to ze zwykłej stali, a puszki są ze znacznie droższego aluminium) stopień skomplikowania procesu produkcji porównywalny - proste tłoczenie. Fakt, że chromowanie tez kosztuje, ale ileż to może być na tak niewielkiej powierzchni?
Dla porównania, w tej samej cenie można kupić porządny, szwajcarski zegarek (np. Atlantic Seahunter) - wykonany z o wiele droższych materiałów i wymagający o wiele większego nakładu pracy i o wiele większej precyzji w procesie produkcji.<br><hr>Kluk<br>
Komentatorzy napisał(a):gdyby te dekle produkowano w milionach sztuk, gdyby zużywały się nadzwyczaj często to na pewno cena byłaby inna. ale to taki element, który niezwykle rzadko się niszczy więc produkować go w większych ilościach nie ma sensu. stąd cena<br><hr>autor<br>
Komentatorzy napisał(a):Te dekle są produkowane w tych samych ilościach co motocykle + ileś tam procent na zapas na części zamienne.
Wysoka cena wychodzi stąd, że polski importer chce się nachapać i daje niesamowitą marżę niestety...<br><hr>to_ja<br>
Nachapać ! Ha ! ha ! Dobre sobie :) Chyba pracujesz w "budżetówce" i nie masz pojęcia o prowadzeniu firmy :) <br><hr>dziadek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 20/1/2014, 11:57

Komentatorzy napisał(a):Cena nowego motocykla to minimum 28-30 tys. zł. Za 30-32 tys. zł można mieć nowe auto z klimą, radiem i elektrycznymi szybami. Pytanie: jaka musi być marża producenta i importera oraz sprzedawcy, że ceny motocykla i samochodu niemal się zrównały? Gdzie motocykl ma szyby, drzwi, klimę, radio, centralny zamek, tapicerkę itd? Gdzie ma karoserię i wycieraczki? Tylko nie piszcie zaraz ile to kosztuje skomplikowane zawieszenie moto i technologia potrzebna do produkcji ramy, żeby się nie wyginała :)<br><hr>mike<br>
Możesz sobie kupić Rometa ;) lub samochód, wybór należy do Ciebie.<br><hr>dziadek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/1/2014, 12:32

Komentatorzy napisał(a):A dlaczego niejaki P Dubelski w tamtym roku chwalił się sprzedażą (2012) 1000 szt a w tabelce jest 392 szt to o co tu chodzi. Jak długo KAWASAKI POLSKA będzie kłamać ? Jako użytkownik kilku miesięcznego modelu kawasaki jestem zniesmaczony. Taka fajna marka tak strasznie zniszczona w naszym kraju.<br><hr>Miś<br>
Kawasaki sprzedaje nie tylko motocykle ale tez skutery wodne, quady, nierejestrowane crossówki, muły i inne. Jest też reeksport do innych krajów. W całości dało to 1000 szt. Tutaj podawane są dane rejestrowanych pojazdów. <br><hr>Oskar
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/1/2014, 15:52

Komentatorzy napisał(a):A dlaczego niejaki P Dubelski w tamtym roku chwalił się sprzedażą (2012) 1000 szt a w tabelce jest 392 szt to o co tu chodzi. Jak długo KAWASAKI POLSKA będzie kłamać ? Jako użytkownik kilku miesięcznego modelu kawasaki jestem zniesmaczony. Taka fajna marka tak strasznie zniszczona w naszym kraju.<br><hr>Miś<br>
Komentatorzy napisał(a):Kawasaki sprzedaje nie tylko motocykle ale tez skutery wodne, quady, nierejestrowane crossówki, muły i inne. Jest też reeksport do innych krajów. W całości dało to 1000 szt. Tutaj podawane są dane rejestrowanych pojazdów. <br><hr>Oskar<br>
Robisz ze mnie głupka ?? Mam uwierzyć że reszta to są quady, skutery wodne ?? <br><hr>Miś
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê