Zobacz wątek - quad do 20 tysięcy :)
NAS Analytics TAG

quad do 20 tysięcy :)

Dla fanów czterokołowców
_________

quad do 20 tysięcy :)

Postprzez marcineczek1234 » 7/1/2014, 21:16

Witam planuje zakupić quada do 20 tysięcy (mam juz ciuchy). Będzie to mój pierwszy quad. Na jego utrzymanie mam w sezonie do 3 tysięcy (moze troszki wiecej), nie wliczając w to oczywiście benzyny i płynów eksloatacyjnych. w 2013 roku kupiłem sobie yamaszke DT 125, jednak sprzedałem ją z powodu wyjazdu na pare miesięcy za granice. Mam 22 lata 68kg wagi (przynajmniej tyle przed świętami waga pokazywala :D :D ) i 178cm wzrostu
Quada uzywałbymdo jazdy po szutrach, moze czasem po torze, po leśnych drogach (ale nie błotnistych tylko piaskowych, utwardzonych) i z czasem moze wziąłbym udział w jakiś zawodach cross-country albo w jakiś przeprawowych. Modele które na dzień dzisiejszy przykuły moją uwage to yamaha YZF450, yamaha raptor 450, suzuki ltz450, yamaha grizzly 660. Czy coś z tych quadów by sie nadawało na początek? a moze polecilibyście coś innego? i jakbyście mogli powiedzieć co ile w tych motorkach się wymienia podzespoły bo ja w temacie quadów jestem zupełnie zielony. To Tyle. Z góry dzieki za pomoc :)
Zapomniałem dodać ze musi miec homologacje i dobrze by było gdyby był dwuosobowy :)
marcineczek1234
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 18/8/2013, 20:58


Postprzez henio12323 » 7/1/2014, 22:19

yzf to sportowy sprzęt odpuscił bym do popyrkania po szutrach i czasem na tor. no i koszta - póki sie nic nie sypnie 3000 zł wystarczy, ale zaczniesz ostrzej ganiac to za jeden amortyzator mozesz tyle zapłącic ;P

ja bym od siebie polecił suzuki ltz 400, dobre moto do nauki, pancerne więc koszta utrzymania niskie, spoko mzna katowac na torze pół dnia i jedynie bedziesz musiał dolac wahy do baku. u nas jest ekipa, mieli nie sportowe polarisy, itp. poprzesiadali sie wszyscy na prawie nowe ltzty i katują non stop. szczerze to chciałbym w swoim moto mieć takie okresy miedzy serwisowe. mocowo tez w zupelnosci wystarcza do poganiania po lasach czy wjazdu na tor. no i ma homologacje, nie wiem jak z dwiema osobami, ale zapewne da sięto do dowodu wbic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Bueno » 7/1/2014, 22:30

Nie ma czegoś takiego jak raptor 450, jest albo yfz450 albo raptor 350/660/700 a suzuki nie ltz450 tylko ltz400. Określ się przede wszystkim w co celujesz, quady 4x4 (przeprawowe) czy quady sportowe z napędem na tył (ośki).
Jeśli chodzi o ośki to nie polecam Ci żadnej 450tki, są to quady wyżyłowane, drogie w utrzymaniu, niewygodne i nie posiadają wstecznego. Dla Ciebie na początek najlepszy byłby suzuki ltz 400, bądż kawasaki kfx400 (praktycznie te same quady), a jeśli masz naprawdę sporo oleju w głowie i czujesz się naprawdę na siłach celuj w raptora 700, te quady posiadają wsteczny są tańsze w utrzymaniu i mniej awaryjne. Do 20 tyś znajdziesz coś w dobrym stanie.
A jeśli chodzi o przeprawowe 4x4, celuj w coś typu yamaha grizzly 660/700, suzuki kinquad 700/750, kawasaki bruteforce 650/750 no i najmniej awaryjna z nich Honda Rincon 650/680. Są to maszyny z górnej półki, ale oczywiście bezawaryjność zależy głównie od tego jak dbał o niego poprzedni właściciel.
W obu przypadkach najlepiej by było gdybyś nie jechał sam czegoś kupować. Poproś jakąś osobę, która się zna, jeżdzi, żeby pojechała z tobą. Czasami zdarzają się perełki w super stanie, ale w większości te quady mają za sobą ciężką przeszłość...
Mam nadzieje, że pomogłem, jak masz jeszcze jakieś pytania wal śmiało.

A no i zapomniał bym. Jeśli chodzi o homologacje, to nie wszystkie quady ją mają. Zazwyczaj są rejestrowane jako samochodowy inny, musi być wtedy równierz wpisana moc w dowodzie 14kw, jeżeli bd więcej, nie przerestrujesz go no i można się takim pojazdem poruszać legalnie po drogach publicznych na kat. B1/B w 2 osoby. Zdarza się czasem, że rejestrują je jako ciągnik rolniczy, ale lepsza jest 1 opcja. No i nie ufaj sprzedawcą, że jest możliwość zarejestrowania itp. bo poprostu robią ludzi w balona :)
Grizzly700 & yz125 & aerox
Avatar użytkownika
Bueno
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 9/11/2012, 16:23

Postprzez marcineczek1234 » 8/1/2014, 15:37

a czy takim raptorkiem/ltz-tem mozna startować w cross country, a yamaszką grizzly w jakiś zawodach przeprawowych? Bo teraz taka pogoda za oknem ze idealna zeby quadem pojeździć :)
marcineczek1234
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 18/8/2013, 20:58

Postprzez henio12323 » 8/1/2014, 18:15

mozesz nawet bashanem startować :P nie ma znaczenia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez marcineczek1234 » 8/1/2014, 21:47

a co ile sie wymienia podzespoły w takich quadach typu suzuki ltz/yamaha raptor albo yamaha grizzly? Bo bardziej jestem nastawiony zeby kupić coś w stylu suzuki ltz400/raptor660 niz coś przeprawowego ale do końca nie wiem. A Wy jak myslicie który jest lepszy na pierwszego quada: przeprawowy czy ,,ośka,,. A moze polecicie jakiegoś quada który jest pomiędzy sportowym a przeprawowym
marcineczek1234
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 18/8/2013, 20:58

Postprzez Bueno » 9/1/2014, 20:11

Ośka jest tańsza w utrzymaniu. Raptora 660 sobie odpuść- stara konstrukcja, awaryjna. Albo ltz400 albo raptor 700.
Sportowej przeprawowki nie kupuj, jedyna to renegade, na którego masz za mały budżet i jest to quad za mocny na pierwszego.
Grizzly700 & yz125 & aerox
Avatar użytkownika
Bueno
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 9/11/2012, 16:23

Postprzez marcineczek1234 » 10/1/2014, 17:51

okey zdecydowałem sie na ośke :) jutro jade ze znajomym obejrzeć 2 raptorki 700 i 1 LTZta 400. A co z wymianą podzespołow? tak jak w hard enduro co 40mth tłok, co 2tłok korba, czy jak to jest?
marcineczek1234
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 18/8/2013, 20:58

Postprzez henio12323 » 10/1/2014, 23:36

po co ci przeprawówka jak pisałeś że nawet na błoto nie wjeżdżasz ;P bezsensu

od kiedy widziałes hard enduro w 4T z wymianą tłoka co 40 mth ?

ltz ma ten sam silnik co w DRZ 400. więc na to bardziej trzeba patrzec, nie wiem teraz robie taką DRZte ma nalatane 3 sezony ostrego katowania ( 2 osoby na zmiane katowały go często i praktycznie nawet olej nie był na czas zmieniany ) po otworzeniu silnika 80% częsci jak nówka. tłok nawet stary jeszcze sie miescił w normie, ale szkoda składać bo niedługo by sie zuzył. w quadzie zaleznie od jazdy, mozesz i 5 sezonów silnika nie otwierać nawet. jak nie katujesz, dbasz itp itd. jedynie wiadomo zaworki, olej itp.
cięzko mi przeliczyc na cos, ale mysloe te 500 mth to spoko mozna nakręcic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez marcineczek1234 » 11/1/2014, 22:31

okey dzięki za info :)
marcineczek1234
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 18/8/2013, 20:58



Powrót do Quady



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê