Zobacz wÄ…tek - Rejestracja moto Z POLSKI W NIEMCZECH
NAS Analytics TAG

Rejestracja moto Z POLSKI W NIEMCZECH

Przepisy, prawo
_________

Rejestracja moto Z POLSKI W NIEMCZECH

Postprzez dawidzior812 » 3/1/2014, 19:47

Witam.
Czy wie ktoś jaka jest procedura rejestracji motoroweru w Niemczech z Polski? Jakie są opłaty i koszta tego całego przedsięwzięcia, co trzeba zrobić, pozałatwiać. Motorower jest zarejestrowany w Polsce.
Z góry dzięki za inforamcje
Avatar użytkownika
dawidzior812
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie


Postprzez Fugu » 5/1/2014, 21:59

Calosc zalezy od tego jak dlugo juz jestes wlascicielem i ile lat ma pojazd.

Potrzebujesz:
* komplet polskich papierow
* COC
* dowod osobisty
* dowod wlasnosci (n.p. umowe kupna)
* przy moto starszym niz dwa lata robisz TÃœV/AU

W urzedzie komunikacji, zameldowanie lacznie z tablicami to okolo 80€ - troche zalezy gdzie meldujesz, czy wybierasz sobie numery, itp. TÃœV/AU to nastepne 70..90€.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28


Postprzez dawidzior812 » 6/1/2014, 19:45

No to jest Tzr z 2006r. Mam jÄ… ok 3 lata.
Aż strach z TUV bo ona ma głośny wydech i jest odblokowana i rejczel nie przejdzie tego. :(
Cięzka sprawa
Avatar użytkownika
dawidzior812
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Postprzez jasnoksieznik » 7/1/2014, 11:50

"Mam motocykl, ktory nie odpowiada normom, w kraju, ktory trzyma sie norm". Faktycznie, ciezka sprawa.

Sprawdz tutaj:
http://www.tuev-sued.de/hauptuntersuchu ... e-motorrad

W szczegolnosci - papiery, tabliczka znamionowa, dokumentacja przerobek (wiele musi byc certyfikowanych), opony pasujace do moto.
Co do wydechu - problem techniczny, czy tez moze znajdziesz i wstawisz dB-killera? Albo pro publico bono zamienisz na taki, ktory mniej halasuje?
Ew. pogadaj z jakims warsztatem, ile by kosztowalo zrobienie przegladu przez nich - oni maja metody/zapasowe wydechy ;)
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez dawidzior812 » 7/1/2014, 14:53

To chyba nie da rady. Miałem zamiar sprzedać moto w Niemczech bo są tam wyższe ceny a akurat mam tam krewnego. Nawet je tam zawiozłem i czeka na kupca, ale jak pomyśle o jej stanie to troszkę słabo może być. Nie ma tragedii ale może nie odpowiadać ich normom. Nie wiem jakim sposobem byłoby najlepiej to zrobić. Chyba będę musiał zdecydować się na sprzedaż w Polsce... :cry:
Avatar użytkownika
dawidzior812
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Postprzez jasnoksieznik » 7/1/2014, 15:20

czekaj, czekaj... ile to ma pojemnosci? Czy to jest 50tka? Bo jesli tak, to papaierkologia moze byc zupelnie inna.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez dawidzior812 » 7/1/2014, 15:54

Taak, to jest 50cc. Wspominałem wyżej że chodzi o motorower? Są inne procedury? Oby lepsze :?
Avatar użytkownika
dawidzior812
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Postprzez jasnoksieznik » 7/1/2014, 16:38

Wybacz, ale tzr wystepuje w tuzinie wariantow, a ze swieca szukac piecdziesiatek, ktore w rzeczywistosci sa piecdziesiatkami.

Wyglada na to, ze CoC to wszystko, co jest niezbedne w Niemczech. Czy na jego podstawie wlasciciel musi wyrobic dodatkowy papier, czy nie ("Zulassung", ok. 50€) - nie wiem, nie wydaje mi sie.

W Niemczech nie ma przegladow motorowerow.
W Niemczech motorowerow sie nie rejestruje, tylko ubezpiecza. Ubezpieczyciel sprzedaje Ci blachy wazne do marca przyszlego roku, zazwyczaj na podstawie jakiegos papieru (COC powinno wystarczyc).

W przypadku kontroli warto miec:
Ubezpieczenie - problem kupujacego
COC - masz? jest na nim numer ramy? zgadza sie z tym na pojezdzie?
Dla kazdej nieseryjnej czesci trzeba miec dodatkowy papier. - tzw. ABE. - albo musisz miec stan fabryczny, albo spisz umowe na 50'tke z wada "brak wydechu". Z czym przyszly wlasciciel bedzie jezdzic - nie Twoje zmartwienie.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez dawidzior812 » 7/1/2014, 20:46

A co to jest to Coc? Jasnoksieznik jesteÅ› wielki, bardzo pomagasz, jestem Ci bardzo wdzieczny :D
Avatar użytkownika
dawidzior812
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Postprzez jasnoksieznik » 8/1/2014, 00:17

"Certificate of confcośtam", papier o dopuszczeniu do ruchu w krajach UE + kilku innych.
http://en.wikipedia.org/wiki/Type_approval -> automotive industry

CoC powinien byc w papierach kazdego pojazdu. Jesli nie, mozna go dostac od producenta, za pewna oplata.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez dawidzior812 » 8/1/2014, 18:31

Szukam w sieci i nie bardzo widzę gdzie takie coś mogę wyrobić.
CoÅ› na podobÄ™ z tej storny: http://www.certifauto.com/certificate-o ... ha-46.html
Dzwonić do salonu czy jak?
Avatar użytkownika
dawidzior812
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Postprzez jasnoksieznik » 9/1/2014, 12:13

dawidzior812 napisał(a):...
Dzwonić do salonu czy jak?

Tak.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez dawidzior812 » 23/1/2014, 14:35

Otrzymałem dziś COC. Bezpłatnie dostałem. Czyli to jest wszystko co potrzebuję do sprzedaży motoroweru w Niemczech?
Ale co zrobić z tym wydechem i usuniętymi blokadami? No na umowie mogę napisać że brak wydechu a blokady?
Avatar użytkownika
dawidzior812
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Postprzez jasnoksieznik » 23/1/2014, 15:14

Jakiej odpowiedzi oczekujesz? "Olej prawo i przepisy, sprzedawaj jak jest"? "Zataj brak blokady przed kupujacym"?
Wybij to sobie z glowy.

Polecam bycie uczciwym - albo sprowadz pojazd do stanu, w ktorym ma prawo poruszac sie po drogach publicznych, albo sprzedaj go z zastrzezeniem, ze ulegl przebudowie i nie wolno nim wyjechac na normalna droge. Inne rozwiazania to oszustwo.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez dawidzior812 » 26/1/2014, 00:11

Oczekuję odpowiedzi typu: Słuchaj, żeby zdławić moto najlepiej zrób to i to lub to albo tamto.
Avatar użytkownika
dawidzior812
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie

Postprzez jasnoksieznik » 26/1/2014, 15:10

Oczekujesz, ze Ci rozrysuje, jak sie dlawi oddlawione moto? Na powaznie, ja nawet nie wiem, jak wyglada to moto. Ani jak wyglada dlawik w wersji oryginalnej, a jeszcze mam wiedziec, co akurat w Twoim zostalo odblokowane?

Do dlawienia zazwyczaj jest zwezka/uszczelka w doplywie paliwa lub blokada przepustnicy.

Jesli wie umiesz np. spawac, to co robisz? Albo sie uczysz, ryzykujac zepsucie materialu i narzedzi, albo oddajesz do specjalisty. To samo z pracami na jednosladzie.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez dawidzior812 » 27/1/2014, 13:15

No dziękuję. Ale jeśli rodząc się nie umiesz czytać to już przez całe życie nic nie przeczytasz? Ja może nie wiem ale chce się dowiedzieć żeby się nauczyć.
Avatar użytkownika
dawidzior812
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 16/9/2010, 15:39
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie



Powrót do Prawo



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê