Zobacz wÄ…tek - olej o kolorze blotnym pomocy
NAS Analytics TAG

olej o kolorze blotnym pomocy

Enduro, Cross
_________

olej o kolorze blotnym pomocy

Postprzez silomax » 5/1/2014, 19:07

Witam, spuszczam olej ze skrzyni a tu zdziw! Olej jest szaro brazowy i smierdzi sikami czy mam siÄ™ martwic czy tak wyglada zuzyty olej czy jakies bloto nalecialo ?
I jeszcze jedno czy nada sie 10w40 4t ? I czy skrzynie trzeba teraz czyms przeplukac ?
Avatar użytkownika
silomax
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22/9/2013, 14:44


Postprzez kris514 » 5/1/2014, 19:11

a jaki motor?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez silomax » 5/1/2014, 19:46

Husqvarna wre 125 98rok
Avatar użytkownika
silomax
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22/9/2013, 14:44

Postprzez kris514 » 5/1/2014, 20:16

Tamten olej się nada, skrzynie można by czymś przepłukać a szarawy kolor oleju oznacza że albo dawno nie wymieniany albo pompa wody poszła (i trzeba wymienić uszczelniacze)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez silomax » 5/1/2014, 20:19

To raczej wina starego oleju. Czym teraz to przeplukac ? A jak sprawdzic ta pompe ?
Avatar użytkownika
silomax
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22/9/2013, 14:44

Postprzez kris514 » 5/1/2014, 21:14

Starego w sensie nie wymieniany co najmniej rok, pompę raczej się po prostu naprawia i tyle (bo tam są 2 simmeringi i całość kosztuje max 10 zł) ale nie wiem jak to jest u ciebie w motorze rozwiązane więc z kwotą też się mogę mylić :D Przepłukać olejem najlepiej :D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 5/1/2014, 21:15

przepłukać - mozna jakims zmywaczem czy benzyną ekstrakcyjną. mozna sie bawic też ropą itp. ale taka benza po zlaniu do konca zostaje i szybko wyparuje a ropa juz nie. najlepiej postaw moto zeby sobie sciekał. potem zalej troche benzą ( odrobine) przemyj tylko spód silnika. na sciankach nie zostanie go tak duzo. zalej nowym i po prostu wymien troszke szybciej ten nowy.

jak sprawdzic - czy cieknie to po prostu po jeździe sprawdź znowu olej jak sie robi biały to na pewno padła pompa. bedzie tez ubywało płynu w chłodnicy. mozna tez sciągnąc pokrywe pompy i poruszac wałkiem góra dół. jak ma luz to lepiej od razu wymieniac łozyska i uszczelniacze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez silomax » 5/1/2014, 21:24

Rozumiem, także przepłuczę to z lekka benzyną pozostawię na noc i rano wleję olej nowy. Będę sprawdzał czy ta pompa przecieka, moto nawet jak będzie stało to i tak będzie przeciekało jak by co no nie ?
Avatar użytkownika
silomax
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22/9/2013, 14:44

Postprzez henio12323 » 5/1/2014, 21:30

nie koniecnzie. jak juz cieknie podczas postoju to pompa rozwalona ostro. podczas jazdy jak są luzy na łozyskach to sie uszczelnaicze wyrabiają i wtedy zaczyna sie pocic pomału.

sprawdź jeszcze czy pod pompą nie masz otworka, zwykle były montowane 2 uszczelnaicze jeden oddziela olej drugi wode, i zawsze jak cos się przepusci to powinno miedzy uszczelnaiczami odpływ mieć, tzn tak zaczeli stosowac w póxniejszym czasie. bo najpierw wszystko było na 1 uszczelniaczu sprawdź po prostu cyz nie masz takiego odpływu moze sie zapchał, wtedy bys też widział lepiej wyciek
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez silomax » 5/1/2014, 21:33

Jutro to rozłożę i sprawdzę te uszczelki, a luzy na łożyskach to te na wale czy jak bo zaczynam się gubić.
Avatar użytkownika
silomax
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22/9/2013, 14:44

Postprzez hadzi » 5/1/2014, 21:45

Nie na wale tylko poruszaj wałeczkiem pompy góra dół czy nie ma luzów
hadzi
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 22/12/2011, 21:58

Postprzez silomax » 6/1/2014, 12:27

No więc zdjąłem dziś to pokrywę od pompy i gdy ruszam góra , boki nie czuć żadnego luzu. Jedyne co to tak jak na filmiku można pokręcić trochę tym wiatraczkiem.
Nagrałem wideo link: http://youtu.be/sAdecWabenU
To oznacza że nie ma luzów ?
Avatar użytkownika
silomax
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22/9/2013, 14:44

Postprzez Effendi » 6/1/2014, 14:26

Luzów nie ma, ale najlepiej to zdejmij wiatraczek i obejrzyj w jakim stanie są o-ringi na wałku, 5 minut roboty, a na pewno to nie zaszkodzi.
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok

Postprzez silomax » 6/1/2014, 14:34

Dobra, właśnie lecę do garażu i rozkręcę i pooglądam.

Edit.
Po zdjęciu wiatraczka wyczuwam luz. Co teraz zrobić jak to naprawić ? Prosiłbym bardziej szczegółowo. :x
Avatar użytkownika
silomax
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22/9/2013, 14:44

Postprzez Effendi » 6/1/2014, 15:30

Co tutaj szczegółowo opisywać, zdejmujesz górę i musisz wymienić łożyska na wałku, właściwie to wszystko, przy okazji możesz sprawdzić czy nie masz wżerów na wałku, no i też wymień o-ringi, które są zaraz za wiatraczkiem.
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok

Postprzez henio12323 » 6/1/2014, 16:27

odkręcasz wiatrak ( łatwiej na moto )
odkrecasz całą pokrywe. wyciągasz wałek wybijasz łozyska, kupujesz i zakłądasz nowe ( uszczelniacze też wiadomo ) składasz w odwrotnej kolejnosci i gotowe. zaczniesz rozbierac to sam zobaczysz jak to działa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez silomax » 6/1/2014, 17:20

Już rozebrałem i wyjąłem to łożysko razem z uszczelniaczem. Teraz tylko zamówić i złożyć. Pierwsze operacje z silnikiem i się trochę bałem :D
Avatar użytkownika
silomax
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22/9/2013, 14:44

Postprzez Effendi » 6/1/2014, 19:10

Akurat to jest jedna z najmniej skompilowanych rzeczy w silniku ;)
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok

Postprzez SpeedyGonzales » 6/1/2014, 22:15

Ten zapach jest charakterystyczny dla olejów przekładniowych, więc musiałeś mieć zlany np 70w90. 10w40 nada się, ale nie zwykły silnikowy tylko do skrzyń z mokrym sprzęgłem. Po zastosowaniu zwykłego nic takiego się nie stanie, ale w oleju do sprzęgieł mokrych masz dodatki smarujące koła zębate jednocześnie zmniejszające uślizg płytek sprzęgła. A co do płukanki, stanowczo odradzam benzynę i rozpuszczalniki. Niszczą uszczelnienia, simmeringi, guma pod ich wpływem twardnieje. Możesz mieć potem nieszczelności. Chcesz płukankę? Proszę bardzo. W motoryzacyjnym zwykły olej hipol gl-3 lub zwykła baza olejowa bez dodatków co się do wsk lało, superol czy coś. Koszt ok 10-13zł, wlać przejechać się parę km wylać i można użyć np do łańcucha w pile czy czegokolwiek. Ps taki kolor jest zupełnie naturalny, to drobinki metalu i okładzin sprzęgła dają taki efekt. W samochodach w silniku masz czarny od produktów spalania, sadzy czyli po prostu węgla. W skrzyni tego nie ma, dlatego jest kolor szary, błotnisty jak to by to kobieta okresiła.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê